مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چاقی در خانم ها بیش از آقایان است

[ad_1]

چاقی در خانم ها بیش از آقایان است

چاقی در خانم ها بیش از آقایان است 

تحقیقات نشان داده است که چاقی و اضافه وزن در خانم ها شایع تر از مردان است و نسبت انان بیشتر از مردان می باشد. البته این تغییر چشمگیر نیست. حدود ۲۴ میلیون نفر از جمعیت ایران دارای اضافه وزن می باشند که ۱۶ میلیون نفر خانم و مابقی مرد هستند. البته در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته آمار مبتلایان به اضافه وزن ایران کمتر است، اما روند شیوع در ایران به شدت رو به رشد است و هرساله به این تعداد و آمار اضافه می‌شود.

 

به دلیل این‌که شیوه زندگی، میزان و نوع غذاهای مصرفی و میزان فعالیت بدنی افراد تغییر کرده، شیوع اضافه وزن و چاقی نیز افزایش داشته است. در حال حاضر به انواع خوراکی‌های پرچرب و پرکالری دسترسی داریم و به صورت مداوم در معرض تبلیغات این خوراکی ها قرار می‌گیریم. کودکان نیز تنوع بیشتری در خوراکی‌های ناسالم دارند. از طرفی شیوه زندگی

 

به شکلی شده است که فعالیت ما را به حداقل رسانده و فعالیت بدنی چندانی نداریم. مجموع این موارد، عوامل رشد شیوع اضافه وزن و چاقی است.اما چرا زنان بیشتر چاق هستند؟
چاقی در خانم ها بیش از آقایان است

1. بیشتر وقت خانم ها در آشپزخانه می گذرد و مسایلی چون چشیدن غذا که منجر به خوردن و همچنان عامل دیدن غذا و بوییدن غذا همه وهمه عواملی هستند که خانم ها را به خوردن غذاهای اضافی وسوسه و تحریک می کند، و این امر منجر به افزایش وزن خانم ها می گردد.

 

2. زنان مسئول تغذیه کودکان هستند و هر وقت به کودکشان غذا می دهند، خودشان هم از آن غذا نصیبی میبرند و به خوردن تحریک می شوند.

 

3. میهمانی ها و جلسات خانم ها نسبت به آقایان بیشتر است و در این جلسات، معمولاً پذیرایی همراه با شیرینی و آجیل و دیگر غذاهای پرکالری، باعث افزایش وزن می گردد

 

4. مادران گرامی به حکم مسؤلیت خانه داری، غذاهای اضافی را که در سفره می ماند و به بهانه جلوگیری از اسراف آنها را میل میکنند و به اتمام میرسانند .

 

5. درصد بافت ماهیچه در زنان کمتر از مردان است و همچنان که می دانیم بافت ماهیچه ای بالاترین سوخت بدن را به خود اختصاص می دهد. از طرف دیگر، بافت چربی زنان بیشتر از بافت چربی مردان است و این بافت پاینترین مقدار سوخت را دارد. بنابراین اگر خانمی به اندازه همسرش غذا بخورد، مطمئناً چاق خواهد شد، زیرا سوخت پایۀ او کمتر از همسرش است .

 

6. خانمها اکثراً کم تحرک تر از آقایان هستند. این امر باعث کاهش مقدار سوخت ودر نتیجه افزایش وزن آنها میگردد.

 

7. بعضی افراد برای کاهش استرس به غذا خوردن روی می آورند و حتی در مواقعی که گرسنه نیستند، غذا می خورند یا خورده خواری می کنند زیرا تصور می کنند که غذا خوردن موجب آرامش آنها می شود و چون زنان خانه دار به حکم مدیریت خانه، دچار افسردگی، بی حوصلگی، عصبانیت و دلهره، آنان برای کسب ارامش به خوردن پناه می برند واین یکی از عوامل مهم افزایش وزن زنان به حساب می آید.

 

8. جنسیت زن و روند زندگی در دوران بلوغ وترشح هورمونی. چون استروژن آغاز گر تجمع چربی در بعضی از مناطق از بدن زنان مخصوصا پایین تنه است.

 

9. اختلال هورمونی در سن یائسگی و کاهش ترشح استروژن منجر به ایجاد نوع دیگر از چاقی که همان چاقی بالاتنه است، می شود.زیرا نقش هورمون های زنانه استروژن و پروژسترون در ایجاد چاقی خانم ها بیشتر از نوع پایین تنه (شکم ران ها وباسن) است اما بعد از یائسگی که سطح هورمون های زنانه کاهش می یابد، چاقی بالا تنه بیشتر دیده می شود.

 

10. بیماری تخمدان پلی کیستیک ترشح معده را افزایش داده و باعث احساس گرسنگی زود هنگام می شود. به این ترتیب شخص مضطرب، زود به زود غذا می خورد و در نتیجه به مرور چاق می شود.

 

11. بیشتر داروهای مصرفی زنان هورمون های جنسی است(ترکیبات حاوی استروژن و پروژسترون) مخصوصا داروهای ضدبارداری. استفاده از این داروها منجر به چاقی پاین تنه می شود.

 

12. افزایش وزن در دوران بارداری: هرچند قدری اضافه وزن در دوران حاملگی امری طبیعی است، ولی آن چیزی که در واقع مشاهده می شود، اشتباهی است که تصور می کنند که زن حامله باید زیاد غذا بخورد، واین مطلب منجر به فربه شدن زنان در دوران بارداری میشود. خانمها غالبا به سختی می توانند به وزن اولشان برگردند.

 

13. افزایش دریافتی در دوران شیردهی : زن شیرده برای تولید۸۵۰ سی سی شیر مورد نیاز فرزند شیرخوارش نیاز ۶۵۰ کالری اضافه در روز است ، ولی متاسفانه دریافت زنان شیرده خیلی بیشتر از این مقدار کالری است واین یکی از عوامل افزایش آمار چاقی در زنان بحساب می آید .

 

14. چاقی پس از ازدواج : پس از ازدواج زنان با همسران خود غذا می خورند وسعی می کنند همان مقدار که همسرشان می خورد، میل کنند ولی این یک اشتباه است زیرا مردان به علت جثه بزرگتری که دارند، بیشتر غذا نیاز دارند. این اشتباه رفتاری در زندگی مشترک به افزایش وزن منجر می شود. از طرف دیگر خیلی از خانم ها در دوره ای که تنها زندگی می کنند، اغلب اوقات از خوردن شام خودداری می ورزند ولی در زندگی مشترک هر شب با همدیگر شام زیادی می خورند.

 

مجموع این عوامل چهارده گانه، منجر به افزایش دو برابری آمار زنان چاق در مقایسه با مردان شده است.امروزه تأثیر چاقی در بروز سرطان‌های زنان از جمله آندومتر (رحم)، تخمدان‌ و پستان ثابت شده و حتی سرطان کولون نیز در این زنان از شیوع بالاتری برخوردار است.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آفتاب عکس جالب خانم بازیگر مشهور با ورزش محبوبش لیندا کیانی بازیگر تلویزیون در صفحه ناگفته هایی در مورد درمان چاقی و تناسب اندام با طب …ناگفته هایی در مورد درمان چاقی و تناسب اندام با طب سوزنی تناسب اندام،چاقی موضعی جدول کالری محاسبه دقیق کالری مصرفی روزانه خانم ها …راهنمای خرید در پوکت قسمت دوم نکات مهم در چیدن میز شام ورزش های قلبی عروقی با کم ترین چطور چربی شکم خانم‌ها آب می‌شود؟خانم‌ها معمولاً مستعد چاق شدن در نواحی ران و باسن هستند با افزایش سن، متابولیسم بدن سلامت تازه های سلامت، پوست مو زیبایی تغذیه و بیماری هاتغذیه تغذیه کودکان تغذیه در دوران بارداری تغذیه ورزشکاران تغذیه و بیماریها تغذیه پارسینهروابط عمومی وزارت اطلاعات بخشی از اقدامات انجام شده در این وزارتخانه درباره پرونده عروس مد ارایشگروه تولیدی مبلمان داتوی در نظر دارد برای حمایت از زوج‌های جوان در شروع زندگی خود دردسرهای زنان چاق در دوران بارداریشاید برای بیشتر خانم‌ها، دوران بارداری و به دنیا آوردن یک موجود جدید، اتفاقی خاص و عصر ایران تقریبا تمام جهان منتظر آمدن ترامپ هستند در این میان پوتین از همه مشتاق تر است تا با پورتال پرشین ویهم اکنون در پرشین وی مراسم چهلم جانباختگان حادثه قطار تبریز ـ مشهد تصاویر جسد شوهرم جدول کالری محاسبه دقیق کالری مصرفی روزانه خانم ها و اقایان چرا همیشه دویدن باعث کاهش وزن نمی شود؟ آکاایران بررسی های انجام شده نشان داده است که بیش از چطور چربی شکم خانم‌ها آب می‌شود؟ خانم‌ها معمولاً مستعد چاق شدن در نواحی ران و باسن هستند با افزایش سن، متابولیسم بدن آن‌ها دردسرهای زنان چاق در دوران بارداری شاید برای بیشتر خانم‌ها، دوران بارداری و به دنیا آوردن یک موجود جدید، اتفاقی خاص و تکرار نکاتی درباره قدرت جنسی در آقایان نکاتی درباره قدرت جنسی در آقایان وقتی تعریف از قدرت جنسی میشود متوجه خواهید شد که چه اهمیتی ناگفته هایی در مورد درمان چاقی و تناسب اندام با طب سوزنی ناگفته هایی در مورد درمان چاقی و تناسب اندام با طب سوزنی تناسب اندام،چاقی موضعی،لاغری پنج علت ریزش موی خانم ها آکا پنج علت ریزش موی خانم ها ریزش موی سر خانم هاعلت ریزش موی خانم هاریزش موی خانم هادرمان ریزش از بین بردن ترکهای پوست که برا ثر چاقی و لاغری ایجاد می شود آیا راهی برای از بین بردن ترکهای پوست که برا ثر چاقی و لاغری و یا پس از زایمان ایجاد می شود خوردن زیاد آب باعث چاقی می شود؟ چگونه جذب و از چه طریقی دفع یا خوردن زیاد آب باعث چاقی می شود؟ و آبی که من بیش از حد می خورم به کجا رفته و چگونه جذب و از خانم های باردار این میوه برای شما بسیار مفید است مصرف گریپ فروت میتواند فشارخون بارداری را کاهش داده و از زایمان زودرس جلوگیری کند۳ بار مصرف عروس مد ارایش گروه تولیدی مبلمان داتوی در نظر دارد برای حمایت از زوج‌های جوان در شروع زندگی خود، لیست عرق کردن بیش از حد کف دست ماندگاری بیش از حد هویج پیش از اینت بیش از این علت خواب بیش از حد عکس طلا بیش از پیکسل نزدیکی بیش از حد مصرف بیش از حد روغن زیتون بیش از ٣بار دیلیت کردن



لینک منبع :چاقی در خانم ها بیش از آقایان است

چاقی در خانم ها بیش از آقایان است - پارس ناز www.parsnaz.com/چاقی-خانم-ها-بیش-آقایان.html‏ - ذخیره شده چاقی در خانم ها بیش از آقایان است ،چاقی و اضافه وزن در زنان،اضافه وزن در خانم ها و بیماری،مشکل اضافه وزن در زنان،بیماری ها و مشکلات زنان. کدام هورمون ها زنان را چاق می کند؟ - افکارنیوز www.afkarnews.ir/بخش.../560696-کدام-هورمون-ها-زنان-را-چاق-می-کند‏ - ذخیره شده 15 ا کتبر 2016 ... ممکن است این مسائل به سندرم پیش از قاعدگی، بارداری، یائسگی یا ... خانم ها بیش از آقایان نسبت به تغییرات و عدم تعادل هورمون ها آسیب پذیر هستند. چاقی در زنان بیشتر است یا مردان؟ - افکارنیوز www.afkarnews.ir/.../500012-چاقی-در-زنان-بیشتر-است-یا-مردان‏ - ذخیره شده 3 آوریل 2016 ... این در حالی است که 2.3 درصد مردان و 5 درصد از زنان دچار چاقی شدید هستند. ... چاقی در کشورمان نیز پرداخت و عنوان کرد: ایران نیز در چاقی، کم و بیش از ... هورمون هایی که زنان را چاق می کنند - زنان - خانواده - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../هورمون-هایی-که-زنان-را-چاق-می-کنند‏ - ذخیره شده 15 ا کتبر 2016 ... ممکن است این مسائل به سندرم پیش از قاعدگی، بارداری، یائسگی یا ... خانم ها بیش از آقایان نسبت به تغییرات و عدم تعادل هورمون ها آسیب پذیر هستند. چاقی در زنان بیش تر از مردان! www.mbbi.ir/news/59118/+چاقی+در+زنان+بیش+تر+از+مردان!‏ - ذخیره شده 12 ژانویه 2017 ... مجموع این موارد، عوامل رشد شیوع اضافه وزن و چاقی است.اما چرا زنان بیشتر چاق هستند؟ چاقی در زنان بیش تر از مردان! 1. بیشتر وقت خانم ها در آشپزخانه ... چاقی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/چاقی‏ - ذخیره شده چاقی وضیعت پزشکی است که بافت چربی بیش از حد طبیعی در بدن فرد انباشته شده باشد. انباشت بیش از حد بافت چربی می‌تواند باعث پسرفت شاخص‌های سلامتی، ... تستوسترون - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تستوسترون‏ - ذخیره شده - مشابه تستوسترون از هورمون‌های استروئیدی بدن است که ساختمان اصلی سازنده آن را کلسترول ... رویانی در تخمدان زنان به توموری تبدیل شوند که آندروژن بیش از حد ترشح نماید. ... نوع ۲، چاقی، کم شدن تراکم استخوان و مواد معدنی، اختلال در عملکرد جنسی و کاهش توان ... خانم‌ها نیز در اثر کاهش سطح این هورمون آنابولیک در بدنشان دچار مشکل می‌شوند. سلولیت (تجمع چربی) - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سلولیت_(تجمع_چربی)‏ - ذخیره شده - مشابه تجمع بافت چربی در ناحیه‌ای از بدن را چاقی موضعی و یا به عبارت دیگر سلولیت می‌نامند. سلولیت اصطلاحی است که برای مشخص کردن توده‌هایی از چربی که معمولاً در باسن، ران و ... در زیر پوست به خصوص در خانمها که در سوخت و ساز آنها اختلال به وجود آمده‌است افتراق داد. ... جنسیت: زنان به مراتب بیش از مردان مستعد ابتلاء به سلولیت هستند. چاقی در خانم ها بیش از آقایان است - مجله اینترنتی ایرونی ها iruniha.xyz/search/?q=چاقی+در+خانم+ها+بیش+از+آقایان+است...‏ - ذخیره شده چاقی در خانم ها بیش از آقایان است تحقیقات نشان داده است که چاقی و اضافه وزن در خانم ها شایع تر از مردان است و نسبت انان بیشتر از مردان می باشد. البته این تغییر ... اندازه مناسب دور کمر در مردان و زنان - پارسی طب fa.parsiteb.com/اندازه-مناسب-دور-کمر-در-مردان-و-زنان/‏ - ذخیره شده - مشابه خطرناکترین نوع چاقی تجمع چربی در ناحیه شکم است و اندازه دور کمر بیش از ۱۰۲ سانتیمتر در آقایان و بیش از ۸۸ سانتیمتر در خانم ها پرخطر محسوب می شود. دکتر زهرا ...