مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

جاهای دیدنی و جاذبه های توریستی وین پایتخت اتریش

[ad_1]

بی شک یکی از زیباترین شهرهای اروپا برای سفر و گردشگری شهر وین پایتخت اتریش است در این مقاله میخواهیم شما را با برخی از دیدنی ترین جاذبه های توریستی این شهر آشنا کنیم.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ وین شهری است که چیزهای بسیار ارزشمندی به جهان ارائه داده است: والتس ونیزی، شیرینی‌ های خوشمزه، و چند آهنگساز کلاسیک بزرگ. اما پایتخت شهر اتریش که از قضا بزرگترین شهر این کشور نیز است، تاریخچه بسیار خوبی هم دارد. این شهر دارای فرهنگ و ادب خاص خودش است. در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری وین را مرور می‌کنیم.

مقاله مرتبط: راهنمای سفر به وین

۱۰. واینر راتائوس (Wiener Rathaus)

گردشگران در واینر راتائوس، واینر نمی‌خورند؛ اگرچه یک رستوران عالی هم وجود دارد که غذاهای ویتنامی سرو می‌کند. در عوض، این مکان به‌عنوان تالار شهری وین، و همچنین مقر دولت این کشور شناخته می‌شود. این ساختمان سبک گوتیک که در سال‌های ۱۸۸۰ میلادی ساخته شده، راتائوسمان را در خود دارد که در قسمت بالای برج نشسته و سمبل وین است. واینر راتائوس در حال حاضر تحت بازسازی است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ کامل شود.

8371699293_3f95768314_b-700x450

۹. مدرسه سوارکاری اسپانیایی

این مدرسه، یک آموزشگاه سنتی سوارکاری اسپانیایی برای اسب‌های لیپیزان (Lipizzan) است که در مدرسه سوارکاری وینتر واقع در هافبورگ (Hofburg)، نمایش‌های عمومی برگزار می‌کند. مدرسه سوارکاری این نمایش‌ها را کلاسیک می‌داند؛ اما بیشتر بینندگان اعتقاد دارند این نمایش، نوعی جادوگری با اسب است! اکنون بیش از چهارصد سال است که این مدرسه سوارکاری آموزش می‌دهد. از حدود سال ۱۷۳۵، حدود ۶۸ میلیون اسب نر که اجداد آنها اسپانیایی بوده‌اند، در مدرسه وینتر آموزش دیده و به اجرای نمایش پرداخته‌اند. اسب‌ها و سوارکاران تحت آموزش خاص قرار می‌گیرند که این کار سال‌ها به طول می‌انجامد.

spanish_riding_school-700x450

۸. گرابن (Graben)

گرابن یکی از معروف‌ترین خیابان‌ها در بخش مرکزی وین است. واژه گرابن در زبان آلمانی به معنای «خندق» است و مربوط می‌شود به استقرار رومی‌ها در پایتخت اتریش. در آن زمان، وین توسط دیوارهای شهر محاصره شده بود و در امتداد آنها یک خندق قرار داشت. این خندق بعدها پر شد و تبدیل به یکی از نخستین خیابان‌های مسکونی در وین گشت. در ابتدا این بخش از شهر، محل زندگی استادکاران در خانه‌های چوبی بود، اما به تدریج متحول شد. امروزه این بخش از وین، تبدیل به یک مرکز خرید شده و مارک‌های معروفی همچون Wien Porzellan در آن شعبه دارند.

graben-700x450

۷. کلیسای بزرگ سن استفان (St Stephen)

کلیسای بزرگ سن استفان که به استفانسدوم (Stephansdom) هم معروف است، در ابتدا یک کلیسای کوچک قرن دوازدهمی بود. اما امروزه این کلیسا، مرکز کاتولیک در وین محسوب می‌شود. این کلیسا در طی جنگ جهانی دوم ویران شد؛ ولی در عرض هفت سال بازسازی شد و همه روزه برای عبادت باز است. این پرستشگاه که یکی از مهم ترین یادمان‌های وین است، بسیار بلندمرتبه می‌باشد. سقف جالب آن دارای ۲۳۰ هزار کاشی رنگارنگ است. این کلیسا دارای بیش از ۱۸ قربانگاه است که هر یک، در زمان‌های متفاوتی ساخته شده‌ و دارای آثار ارزشمند هنری نیز می‌باشند.

st_stephens_cathedral-700x450

۶. بورگارتن (Burggarten)

بورگارتن، باغی با سبک و سیاق انگلیسی و اشرافی است. این باغ در واقع دادگاه حکمرانان هاپسبورگ (Hapsburg) بود. یک حکمران اتریشی با نام قیصر فرانتس دوم (Kaiser Franz II) معمولاً در این باغ کار می‌کرد که اکنون محلی است که مردم در آن از غذا خوردن لذت می‌برند. یادواره‌ای از نابغه موسیقی اتریش، موتزارت نیز در یک گوشه از این باغ دیده می‌شود. پالمنهاوس (Palmenhaus) که یک گلخانه شیشه‌ای بسیار جالب است نیز در بخش شمالی این باغ قرار دارد. بخش سمت چپ پالمنهاوس، میزبان شمتلرینگهاوس (Schmettlerlinghaus) است که در آن گردشگران می‌توانند پروانه‌های استوایی و حتی خفاش ببینند.

burggarten-700x450

۵. رینگزتراس (Ringstrasse)

رینگزتراس یک جاده است که کمی بیش از ۵ کیلومتر طول دارد و قسمت داخلی شهر وین را در بر می‌گیرد. این جاده در اواسط قرن نوزدهم و به دستور فرانتس ژوزف ساخته شد و بسیاری از ساختمان‌های مهم وین، در دو سوی این خیابان بلند قرار گرفته‌اند؛ از جمله قصرها، موزه‌ها و خانه‌های مجلل. ساختمان‌هایی که در امتداد این جاده قرار دارند، شامل ساختمان استیت اوپرا (State Opera)، موزه تاریخ طبیعی، تالار شهر (City Hall) و تالار بورس اوراق بهادار وین هستند. این ساختمان‌ها نماینده سبک‌های مختلف معماری هستند و همگی شاهکارهای معماری به شمار می‌روند. کار ساخت رینگزتراس در سال ۱۸۵۷ آغاز شد.

8076811453_c6ba397122_b-700x450

۴. مجتمع بلودر (Belvedere)

مجتمع بلودر بخشی از صحنه تاریخی وین محسوب می‌شود و شامل چندین قصر و یک فضای سرپوشیده برای پرورش درخت نارنج است که به قرن هفدهم میلادی برمی‌گردد. این مجتمع شامل قصرهای باروک، به بخش‌های بلودر بالایی و پایینی تقسیم می‌شود، و چندین اصطبل و فضای پرورش درخت نارنج دارد که همگی در یک پارک با حال و هوای باروک قرار دارند. این مجتمع به دستور پرنس یوگین (Eugene) و به ‌عنوان یک خانه ییلاقی ساخته شد. در طی انقلاب فرانسه، این قصرها پناهگاه کسانی بودند که از کشور فرار می‌کردند. بلودر در شب که تمام چراغ‌های آن روشن هستند، زیبایی خیره ‌کننده‌ای دارد.

9710301587_a1ff184a8e_b-700x450

۳. هوندرت واسرهاوس (Hundertwasserhaus)

هوندرت واسرهاوس یک مجتمع آپارتمانی رنگارنگ در نزدیکی مرکز وین و در ناحیه لاندزتراس (Landstraße) است. نام این ساختمان از هنرمند اتریشی فریدنزرایش هوندرتواسر (Friedensreich Hundertwasser) گرفته شده که به همراه معمار کراوینا (Krawina) و همزمان با طراحی این ساختمان، این مفهوم را در قرن بیستم توسعه داد. هر یک از ۵۲ آپارتمان موجود در این مجتمع، رنگ خاص خودش را دارد و در برخی از آنها درختانی روییده‌اند و شاخه‌های آنها از پنجره‌ها بیرون زده‌اند. ساخت این آپارتمان مبتکرانه در سال ۱۹۸۵ تمام شد و اکنون به عنوان یکی از بخش‌های اصلی در میراث فرهنگی وین به شمار می‌رود.

5630769432_9a0eb242a6_b-700x450

۲. قصر سلطنتی هافبورگ (Hofburg)

هافبورگ یک قصر سلطنتی است که از زمان ساخت آن در قرن سیزدهم میلادی، نقش مهمی در صحنه دولت اتریش بازی کرده است. این قصر در طی قرن‌ها، مرکز تجمع برخی از افراد سیاسی پرنفوذ اروپا بوده است؛ از جمله حکمرانان هاپسبورگ، حکمرانان روم و امپراتورهای اتریشی-مجاری. اما این قصر امروزه موزه و خانه رئیس جمهور اتریش است و دارای بخش‌ها و تالارهای متعددی است که در طی قرن‌ها ساخته شده‌اند. البته بازدیدکنندگان تنها از سه بخش آن می‌توانند دیدن کنند؛ آپارتمان‌های سلطنتی، موزه سیسی (Sisi) که به الیزابت، همسر امپراتور فرانتس ژوزف اختصاص داشت، و کلکسیون نقره‌ای که مجموعه‌ای است از اشیای خانواده سلطنتی.

hofburg_imperial_palace-700x450

۱. قصر شونبرون (Schonbrunn)

قصر شونبرون با داشتن ۱۴۴۱ اتاق، یکی از جاذبه‌های بزرگ گردشگری در وین محسوب می‌شود. این قصر در میان سال‌های ۱۶۹۶ و ۱۷۱۲ و بنا به درخواست امپراتور لئوپلد یکم (Leopold I) ساخته شد و توسط ماریا ترزا (Maria Theresa)، تبدیل به یک قصر ییلاقی شد. این قصر دارای جاذبه‌های بسیار زیادی است؛ همچون باغ پریوی (Privy)، قدیمی ‌ترین باغ وحش جهان، یک ماز و لابیرنت، و یک خانه ییلاقی ساخته شده از سنگ مرمر با نام گلوریت (Gloriette) که در ارتفاع ۶۰ متری از سطح زمین قرار گرفته است.

schonbrunn_palace-700x450


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

زیباترین کاخ‌های سلطنتی دنیا کدامند؟ قصرهای دیدنی و توریستیکاخ های سلطنتی بسیار زیبایی در جهان وجود دارند که بازدید از آنها برای عموم آزاد است و صلح‌ طلب‌ترین کشورهای جهانموسسه اقتصاد و صلح فعالیت خود را بر مبنای توسعه شاخص‌هایی برای تحلیل صلح و سنجش ارزش رودخانه برجسته دنیا با دنبال کردن رودخانه های بزرگ دنیا می توانید بیشترین تمدن های بشری را کشف کنیدهتل گرند جواهر استانبول پنج ستاره هتل های …این هتل دارای یک استخر سرپوشیده و مرکز ورزشی می باشد که تردمیل و وزنه های رایگان داردسفر به بروکسل زورقبروکسل به خاطر نزدیکی‌اش به مناطق ساحلی اقیانوس اطلس، آب و هوایی اقیانوسی دارد باعث ده کشور امن و آرام دنیا لست سکندموسسه اقتصاد و صلح فعالیت خود را بر مبنای توسعه شاخص‌هایی برای تحلیل صلح و سنجش ارزش زیباترین کاخ‌های سلطنتی دنیا کدامند؟ قصرهای دیدنی و توریستی کاخ های سلطنتی بسیار زیبایی در جهان وجود دارند که بازدید از آنها برای عموم آزاد است و هر صلح‌ طلب‌ترین کشورهای جهان موسسه اقتصاد و صلح فعالیت خود را بر مبنای توسعه شاخص‌هایی برای تحلیل صلح و سنجش ارزش رودخانه برجسته دنیا با دنبال کردن رودخانه های بزرگ دنیا می توانید بیشترین تمدن های بشری را کشف کنید هتل گرند جواهر استانبول پنج ستاره هتل های ترکیه هتل‌ها این هتل دارای یک استخر سرپوشیده و مرکز ورزشی می باشد که تردمیل و وزنه های رایگان دارد در سفر به بروکسل زورق بروکسل به خاطر نزدیکی‌اش به مناطق ساحلی اقیانوس اطلس، آب و هوایی اقیانوسی دارد باعث می‌شود ده کشور امن و آرام دنیا لست سکند موسسه اقتصاد و صلح فعالیت خود را بر مبنای توسعه شاخص‌هایی برای تحلیل صلح و سنجش ارزش



لینک منبع :جاهای دیدنی و جاذبه های توریستی وین پایتخت اتریش

مکانهای دیدنی اتریش :: Iranian Vienna www.iranivienna.com/produkte/‏ - ذخیره شده - مشابه جزیره دانوب یا دونا یکی از زیباترین مکانهای تفریحی در وین اتریش می باشد ... دومین شهر بزرگ اتریش و پایتخت استان اشتایرمارک است که جاذبه‌های کم نظیری برای ... زورق: 10 دیدنی که باید در سفر به وین ببینید zoraq.com/Austria/Vienna/.../10-دیدنی-که-باید-در-سفر-به-وین-ببینید‏ - ذخیره شده پرواز برای تهران به وین | رفت و برگشت یک طرفه | 2017-05-13 تا .... این مجموعه حالا دفاتر ریاست‌جمهوری اتریش و چندین موزه را در خود جای داده است. ... پارک‌ها مهمترین جاذبه‌های گردشگری محله‌ی «لئوپولدشتات» هستند. ... از محبوب‌ترین پارک‌های تفریحی شهر، و پارک جنگلی سرسبزی که در حاشیه‌اش قرار گرفته است از آن استفاده می‌کنند. زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../زیباترین-جاذبه-های-گردشگری-اتریش‏ - ذخیره شده - مشابه 29 جولای 2013 ... وین، پایتخت اتریش نماد زندگی اتریشی است. ... در این مکان شاهد بقایای استخوان های انسان ها خواهید بود که به دلیل کمبود جا برای قبرستان در این ... زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش - بیتوته www.beytoote.com/iran/.../tourist1-attractions-austria.html‏ - ذخیره شده - مشابه مکانهای دیدنی اتریش زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش جاهای دینی اتریش مکانهای تفریحش اتریش,اتریش ... وین، پایتخت اتریش نماد زندگی اتریشی است. وین با ... آشنایی با جاذبه های گردشگری وین + عکس - پارس ناز www.parsnaz.com/meet-the-vienna-tourist-attraction-photo.html‏ - ذخیره شده آشنایی با جاذبه های گردشگری وین ,وین پایتخت کشور اتریش نهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا است بخشی از مکان‌های دیدنی این شهر زیبا سوژه ادریس است که. اتریش | دیدنی های اتریش| گالری عکس اتریش| وین | کاخ شون‌برون ... https://www.findatour.co/fa/tourist-countries/austria‏ - ذخیره شده جاذبه های گردشگری اتریش ویـــــــــن. وین یکی از پویاترین شهرهای اروپا است. ... رودخانه دانــــوب، از شمال شرقی پایتخت اتریش به سمت جنوب غربی آن روان است. ... وین به بیست و سه محله تقسیم شده است که اکثر جاهای دیدنی، هتل ها، بارها و پانسون ها ... باشد که، در سال 1960 بنا شده‌ است و یکی از جاذبه‌های مهم توریستی در وین به شمار می‌آید. جاهای دیدنی و جاذبه های توریستی وین پایتخت اتریش - آلامتو www.alamto.com/vienna-tourist-attractions.html‏ - ذخیره شده 11 ژانویه 2017 ... جاهای دیدنی و جاذبه های توریستی وین پایتخت اتریش:بی شک یکی از زیباترین شهرهای اروپا برای سفر و گردشگری شهر وین پایتخت اتریش است ... لیست گردش و سفر اماکن دیدنی وین - همگردی hamgardi.com/list/show-places/Category...53/City-1450‏ - ذخیره شده ساعت-اَنکُر---Ankeruhr-Clock. اتریش - وین Bauernmarkt 17, 1010 Wien, Austria. این ساعت یکی از جاذبه های توریستی شهر وین هستش و ظاهری خاص و تماشایی داره. همه چیز درباره وین - اتریش - ویزا - تور | سفرهای کاغذی - خانه visa-tour.com/687-درباره-وین/‏ - ذخیره شده - مشابه 22 ژوئن 2012 ... وین به بیست و سه محله تقسیم شده است که اکثر جاهای دیدنی، هتل ها، بارها و ... از کلیسای استفان است، ولی چون کمتر توریستی است، مشتریان کمتری دارد. ... بازی های مختلف برای سنین مختلف یکی از نشان های پایتخت اتریش را هم در ... اماکن دیدنی اتریش - اتریش austria.ir/fa/2Attractions‏ - ذخیره شده - مشابه در زیر به برخی از اماکن دیدنی و توریستی و جاذبه های گردشگری کشور اتریش اشاره شده است: ... قصر پادشاهی هوفبورگ ( Hofburg Imperial Palace ) در وین.