مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اخلاق آدم

[ad_1]

چگونه آدم باشیم!

اخلاق آدم

کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - طنز > عبدالله مقدمی:
قدیم‌ها پدر و مادرها وقتی می‌خواستند سربه‌سر بچه‌شان بگذارند، می‌گفتند: اگر امسال اخلاقت‌ را خوب کنی، شوهرت می‌دهیم یا زنت می‌دهیم.

آن وقت، آن بچه که احتمالاً فکر می‌کرد زن یا شوهر، فوق فوقش مثل بچه‌های فامیل یا همسایه است که می‌آیند و دو ساعت با آدم بازی می‌کنند و می‌روند، می‌زدند زیر گریه که نه، من همین الآن زن یا شوهر می‌خواهم.

حتی مورد داشتیم که بابا و مامان به پسرشان هم گفته بودند که شوهرت می‌دهیم و آن بچه باور کرده بود. اما از زن و شوهر و ازدواج که بگذریم، همه‌ی پدر و مادرها یک شرط ثابت داشتند و آن هم این بود که: «اخلاقت را خوب کن».

 حالا همه‌ی این‌ها را بابای ما برایمان تعریف کرد که بگوید توی این دوره و زمانه نمی‌شود سر بچه‌ها کلاه گذاشت و اخلاقشان الکی‌الکی خوب نمی‌شود. البته منظور بابای آدم از اخلاق خوب این است که مثلاً اگر آدم با ایشان از بغل ذرت‌‌مکزیکی‌فروشی رد شد، بهش گیر ندهد که بابا، من ذرت‌مکزیکی می‌خواهم، حالا تبلت و موبایل و دوچرخه که هیچ.

یا مثلاً اگر تی‌شرت نو خرید، یک جوری آن را بپوشد که اگر سه ماه دیگر مامان خواست آن را عوض کند، بتواند آن را به فروشنده بدهد و بگوید که نو است و آن فروشنده باور کند. باور کنید!

یعنی به محض این‌که آدم دلش از این چیزها بخواهد یا بخواهد کمی شلوغ کند و احیاناً چهار پنج تا شیشه و لوستر هم بشکند، آن‌وقت دیگر آدم اخلاقش خوب نمی‌شود. خب ما دوست داریم که اخلاق خوب داشته باشیم، اما وقتی دلمان هوس یک شوت سوباسایی توی اتاق می‌کند باید از بین اخلاق و دل یکی را انتخاب کنیم دیگر!

 

اگر خواهی شود شیرین زبانت

بیفتد رونقی توی دکانت

بکن آویزه‌ی گوش خود این پند:

خوش‌اخلاقی بکن با دوستانت


تصویرگری: مجید صالحی

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آیا قبل حضرت آدم انسان های دیگری بودند؟ آیا تمدن …روایات متعددی درباره انسان هایی قبل از حضرت آدم ع داریم که به وجود انسان هایی قبل از اخلاق در قران کریم ج فصل دوم نقش اخلاق در زندگى و تمدن انسانها بعضى از ناآگاهان، مسائل اخلاقى را، به عنوان درس اخلاق داستان کوتاه جانانمعلّم یک کودکستان به بچه‌هاى کلاس گفت که می‌خواهد با آن‌ها بازى کند او به آن‌ها گفت دغدغه‌های اخلاق و دین وبسایت دکتر سید حسن … کانالِ تلگرامِ دغدغه های اخلاق و دین برای کسب اطلاع درباره فصلنامه اخلاق از دیدگاه رسول مکرم اسلاماخلاق از دیدگاه رسول مکرم اسلام چه کسی می‌تواند نقش غضب را در حیات انسان انکار کند؟چگونه خوش اخلاق بشم ؟ شهر سوالمن به جوون ۲۲ساله هستم من هرچقدر میخوام اخلاق خوبی نسبت به دوستان و اشنا داشته باشم هابیل و قابیل و فرزندان حضرت آدمع با چه کسانى …هابیل و قابیل و فرزندان حضرت آدمع با چه کسانى ازدواج کردند؟عکس های آدم رنگی ها از بسته پستی تیرماه رنگی …بسته پستیرنگی رنگی هر ماه برای آدم رنگی هایی که بسته پستی رو سفارش بدن یه عالمه چیزهای رنگی استجابت دعا برای ازدواج دختر پرسمان دانشجویی ـ اخلاقاخلاق و خُلق به معنای مجموعه‌ای از سرشت و صفات باطنی است چنان‌که خلقت و خَلق به تعریف اخلاق در مکاتب مختلف اخلاق از مقولاتی است که با فطرت بشر سرشته است و همواره در زندگی او از آغازین روزهای اخلاق در قران کریم ج فصل دوم نقش اخلاق در زندگى و تمدن انسانها بعضى از ناآگاهان، مسائل اخلاقى را، به عنوان یک امر آیا قبل حضرت آدم انسان های دیگری بودند؟ آیا تمدن داشتند روایات متعددی درباره انسان هایی قبل از حضرت آدم ع داریم که به وجود انسان هایی قبل از حضرت درس اخلاق داستان کوتاه جانان معلّم یک کودکستان به بچه‌هاى کلاس گفت که می‌خواهد با آن‌ها بازى کند او به آن‌ها گفت که حقوق و اخلاق پزشکی حقوق و اخلاق پزشکی بحث و بررسی حقوق و اخلاق پزشکی در نظام سلامت حقوق و اخلاق پزشکی دغدغه‌های اخلاق و دین وبسایت دکتر سید حسن اسلامی اردکانی کانالِ تلگرامِ «دغدغه های اخلاق و دین» برای کسب اطلاع درباره فصلنامه نقد اخلاق اسلامی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد اخلاقاسلامی خوی اسلامی اخلاقی است که در چارچوب اسلام است اخلاق اسلامی سه بخش اصلی دارد رابطه با خدا اخلاق از دیدگاه رسول مکرم اسلام اخلاق از دیدگاه رسول مکرم اسلام چه کسی می‌تواند نقش «غضب» را در حیات انسان انکار کند؟ من أخلاق النبی صلى الله علیه وسلم من أخلاق النبی صلى الله علیه وسلم کان النبی صلى الله علیه وسلم أحسن الناس خُلقاً وأکرمهم گروه سبز مازندران قطع اجرای حسینی اخلاق در خانواده چرا گروه سبز مازندران قطع اجرای حسینی اخلاق در خانواده چرا پیش اگاهی و مبارزه فرهنگی با چگونه خوش اخلاق بشم ؟ شهر سوال من به جوون ۲۲ساله هستم من هرچقدر میخوام اخلاق خوبی نسبت به دوستان و اشنا داشته باشم نمیتونم



لینک منبع :اخلاق آدم

تصاویر برای اخلاق آدم اخلاق آدم - همشهری hamshahrionline.ir/details/358011/Children/sociocultural‏ - ذخیره شده 13 ژانویه 2017 ... اخلاق آدم. کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - طنز > عبدالله مقدمی: قدیم‌ها پدر و مادرها وقتی می‌خواستند سربه‌سر بچه‌شان بگذارند، می‌گفتند: اگر امسال ... 6 اخلاق سمّی که آدم‌ها را از شما می‌راند | چطور chetor.com/86-6-اخلاق-سمی-که-آدم-ها-را-از-شما-می-راند/‏ - ذخیره شده رتبه: ۹۳% - ۷۳۰ رأی چطور است که با خودمان رو راست باشیم و اگر اخلاق سمّی‌‌ای در خودمان‌‌‌ می‌بینیم آن را اصلاح ... چه آدم کج‌خلقی باشید که هر روز از دنده‌ی چپ بلند‌‌‌ می‌شود و چه فرشته‌ی مهربانی ... مدیریت و اخلاق - آدم های خالص javidinejad.ir/post/1570‏ 20 ژانویه 2017 ... آدمهایی هستند که نمیخواهند عاشق کنند،. اما عاشقشان می شوی. ناخواسته دلت برایشان می رود. راست می گویند با چاشنیِ قشنگِ مهر. لبخند می زنند،. فکت گرافی - 5 اخلاق آدم های موفق - رنگی رنگی rangirangi.com/successful-habits/‏ - ذخیره شده 28 دسامبر 2016 ... عادت های ما هستند که ما رو میسازند و با تغییر عادت هامون و بهتر کردن اون ها میتونیم آینده مون رو هم تغییر بدیم ، در اینجا اخلاق آدم های موفق رو معرفی ... همشهری دوچرخه | اخلاق آدم 2charkheh.hamshahrilinks.org/Contents/اخلاق-ادم?magazineid=2509‏ 5 ژانویه 2017 ... البته منظور بابای آدم از اخلاق خوب این است که مثلاً اگر آدم با ایشان از بغل ذرت‌‌مکزیکی‌فروشی رد شد، بهش گیر ندهد که بابا، من ذرت‌مکزیکی می‌خواهم، ... اخلاق آدم - تی نیوز tnews.ir/news/1f8677960264.html‏ 14 ژانویه 2017 ... آن وقت، آن بچه که احتمالاً فکر می کرد زن یا شوهر، فوق فوقش مثل بچه های فامیل یا همسایه است که می آیند و دو ساعت با آدم بازی می کنند و می روند، می زدند ... اخلاق آدم های شاد را یاد بگیریم - باغ آسمون www.1824.ir/page-10450-اخلاق-آدم-های-شاد-را-یاد-بگیریم‏ - ذخیره شده آدم های شاد هم خودشون خوب زندگی میکنن و هم باعث میشن اطرافیانشون زندگی خوبی داشته باشن. پس بیاین ما هم از امروز سعی کنیم این ۵ تا اخلاق رو توی خودمون. حیاة وأخلاق الأنبیاء لمحمد الفحام وسید سابق - یافته‌های کتاب‌های Google https://books.google.com/books?id=GNxLCwAAQBAJ IslamKotob - ‏ - Religion اخلاق آدم علیه السلام خلق الله آدم للطاعة والرحمة والحمد . . . فعندما أتم الله خلق آدم أجرى على لسانه کلمة «الحمد لله رب العالمین ، فردت علیه الذات العالیة « یا ادم للرحمة خلقتک ....: Porseman.org :. - آدم خوش اخلاق 1 - پرسمان porseman.org/showarticle.aspx?id=235‏ - ذخیره شده - مشابه تعریف خوش اخلاقی: خوش اخلاقی دارای دو معنای عام و خاص است. معنای عام آن اتصاف به فضایل اخلاقی و تحصیل مجموعه کمالات و خصلت های پسندیده ای است که انسان در مسیر ...