مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

زنجبیل و سرماخوردگی (آیا زنجبیل برای سرماخوردگی خوب است؟)

[ad_1]

زنجبیل خاصیت ضد ویروسی داشته و از موثرترین گیاهان دارویی برای درمان سرماخورگی است. در ادامه با ارتباط خوردن زنجبیل و سرماخوردگی آشنا شوید.

ابتلا به عفونتهای باکتریایی و ویروسی مجاری تنفسی که با نام کلی سرماخوردگی شناخته میشود،‌ از شایعترین بیماریهایی است که در فصل زمستان و گاها در سایر فصول، افراد به آن سالی حداقل یک مرتبه مبتلا میشوند و برای چند روز تا یک هفته، فعالیتهای روزمره مبتلایان را تحت تاثیر خود قرار دهد. علائم سرماخوردگی در مراحل اولیه بیشتر شامل ترشحات رقیق و آبکی بینی و حلق، سوزش و خارش گلو و حلق، سرخی چشمها، التهاب حلق و گرفتگی بینی و صدا است. مصرف زنجبیل تازه باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود و به بدن کمک می‌کند تا توان بیشتری برای مقابله و پیشگیری از سرماخوردگی داشته باشد. زنجبیل تازه را می‌توان به عنوان مواد اولیه برای تهیه غذا در وعده‌های روزانه استفاده کرد و یا آن را به صورت دمنوش مصرف نمود. خواص زنجبیل به طور خلاصه عبارتند از: پیشگیری از میگرن، جلوگیری از استفراغ، مشکلات گردش خون، درمان سرگیجه، آنفولانزا و سرماخوردگی، ناراحتی‌های معده، درمان تهوع ناشی از جراحی و شیمی درمانی، تسکین درد مفاصل و پیشگیری از سرطان به ویژه سرطان روده و معده. در ادامه این مطلب به خواص و فواید مصرف زنجبیل تازه و ارتباط زنجبیل و سرماخوردگی پرداخته میشود.

زنجبیل و سرماخوردگی، زنجبیل برای سرماخوردگی، خواص زنجبیل، چای زنجبیل

زنجبیل و سرماخوردگی

زنجبیل تازه از جمله گیاهان دارویی است که تاثیر فوقالعادهای در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی به ویژه در فصول سرد دارد. این گیاه خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی داشته و یکی از بهترین و موثرترین گیاهان دارویی برای تقویت و بیشتر کردن توان سیستم ایمنی و دفاعی بدن محسوب میشود.

زنجبیل و سرماخوردگی (نسخه درمانی)

چای زنجبیل، عسل و آبلیمو: یکی از دمنوشهای مفید برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و التیام علائم ناشی از سرماخوردن، دمنوش چای زنجبیل و عسل و آبلیمو است. عسل دارای اثر تسکین دهنده است و خارش گلو را آرام می‌کند. همچنین آبلیمو سرشار از ویتامین C بوده، به علاوه لیمو پر از فیتوکمیکال‌ها هم هست، این ترکیبات سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

چای زنجبیل، عسل و آبلیمو + میخک: چنانچه دچار سرماخوردگی شدهاید و در ضمن از مشکلات سینوس هم رنج می‌برید، میخک را به ترکیب زنجبیل، عسل و آبلیمو اضافه کنید، چرا که عسل و میخک در کنار هم تاثیر آرامش‌بخش فوق‌العاده‌ای برای بازکردن راه‌های سینوس و بینی دارند.

با توجه به ارتباط مصرف زنجبیل و سرماخوردگی و تاثیر ان بر پیشگیری و بهبود علائم این بیماری، به طور کلی هر جا و هر زمان که اولین علائم سرماخوردگی را حس کردید، مصرف چای زنجبیل را آغاز کنید، مصرف زنجبیل تازه در اولین روز شروع سرماخوردگی، از بروز سرماخوردگی شدیدتر پیشگیری کرده، مصرف آن نه تنها آرامتان می کند بلکه سیستم ایمنی بدنتان را نیز تحریک کرده و شما را گرم میکند.

سایر موارد مربوط به ارتباط زنجبیل و سرماخوردگی

مصرف زنجبیل تازه برای درمان آنفولانزا (سرماخوردگیهای شدید) نیز بسیار مفید و مثمر است.

چنانچه سرماخوردگی داشته و دچار گلو درد بوده و در مسافرت به سر میبرید، از تونیک زنجبیل استفاده کرده و علائم سرماخوردگی خود را کاش دهید.

در زمینه ارتباط زنجبیل و سرماخوردگی به توصیه متخصصین میتوان در زمان ابتلا به بیماری چند برگ گیاه زنجبیل را جوید یا عصاره به دست آمده از برگهای آن را غرغره کرد تا دردها و التهابات گلو تسکین یابد.

در مناطق سرد و کوهستانی، استفاده از زنجبیل برای کنترل و درمان سرمازدگی بدن مفید و بسیار رایج است. برای این منظور ترکیب برگها یا پودر زنجبیل در آب گرم و قرار دادن پاها در آن توصیه شده است.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

زنجبیل یا زنجفیل، خواص زنجبیل، دانستنیهای زنجبیل، فواید زنجبیلزنجبیل زنجبیل یکی از گیاهان درمانی است که دارای خواص فراوانی می باشد آیا از خواص خواص زنجبیل با فواید و ارزش غذایی زنجفیل آشنا …باسلام زنجبیل و دارچین دارای خواص سدیم است یا پتاسیم ممنونسرماخوردگی،درمان سرماخوردگی،علائم سرما خوردگی،علل …درمان سرماخوردگی به روش طب سنتی مصرف دمنوش‌ها بهترین راه برای جلوگیری از سرماخوردگی همه چیز در مورد زنجبیل قسمت دومدر قسمت اول این مطلب گفتیم که زنجبیل به درمان سرطان تخمدان کمک می‌کند، برای مقابله با روش های درمان سریع سرماخوردگی زیباشو دات کامسرماخوردگی بیماری فصل سرماست که معمولا هر کسی چند بار به آن مبتلا می شود با این که غذای مفید در سرماخوردگی و آنفلوآنزااکنون در فصل خزان قرار داریم و بارش باران صفا و زیبایی خاصی را به شهر بخشیده است و ما درمان سریع انواع سرماخوردگی بزرگسالان و کلیه با …پزشکی و سلامتسرماخوردگی و آنفولانزا عفونت مسری است که بر سیستم تنفسی تاثیر می گذارد هر دو بیماری تاثیر مصرف زنجبیل بر تهوع و استفراغ دوران …تاثیرمصرفزنجبیلبرتهوعمصرف ریزوم پودر شده زنجبیل روش مناسبی جهت بهبود تهوع و استفراغ دوران بارداری استآیا آب کرفس برای لاغری مفید است؟کرفس گیاهی علفی و با فیبر بسته بندی شده، برگ‌های آن شفابخش و ضخیم و گل‌های آن کوچک و معجزه عسل با زنجبیل درمان آسم با عسل و زنجبیل ، درمان یبوست با عسل و رنجبیل ، درمان آلرژی با عسل و زنجبیل زنجبیل یا زنجفیل، خواص زنجبیل، دانستنیهای زنجبیل، فواید زنجبیل زنجبیل زنجبیل یکی از گیاهان درمانی است که دارای خواص فراوانی می باشد آیا از خواص درمانی خواص زنجبیل با فواید و ارزش غذایی زنجفیل آشنا شوید خواص زنجبیلزنجبیل از آن دسته گیاهانی است که حتماً باید به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید اگر سرماخوردگی،درمان سرماخوردگی،علائم سرما خوردگی،علل سرما خوردگی درمان سرماخوردگی به روش طب سنتی مصرف دمنوش‌ها بهترین راه برای جلوگیری از سرماخوردگی است همه چیز در مورد زنجبیل قسمت دوم چه کسانی نباید زنجبیل بخورند خانم‌های باردار باید در مصرف زنجبیل احتیاط کنند و بهتر است روش های درمان سریع سرماخوردگی زیباشو دات کام رعایت چند نکته هنگام سرماخوردگی ۱ خواب کافی؛ بررسی نشان داده، کمبود خواب، فرد را در برابر غذای مفید در سرماخوردگی و آنفلوآنزا اکنون در فصل خزان قرار داریم و بارش باران صفا و زیبایی خاصی را به شهر بخشیده است و ما از زنجبیل تازه رو چطور نگهداری کنم؟ صفحه با این روش سرماخوردگی دائم فرزندتان را درمان کنید داروی اشتباه به کودک‌تان داده‌اید؟ درمان سریع انواع سرماخوردگی بزرگسالان و کلیه با داروهای گیاهی پزشکی و سلامت سرماخوردگی و آنفولانزا عفونت مسری است که بر سیستم تنفسی تاثیر می گذارد هر دو بیماری از طریق تاثیر مصرف زنجبیل بر تهوع و استفراغ دوران بارداری – جدیدترین تاثیرمصرفزنجبیلبر مصرف ریزوم پودر شده زنجبیل روش مناسبی جهت بهبود تهوع و استفراغ دوران بارداری است آیا آب کرفس برای لاغری مفید است؟ کرفس گیاهی علفی و با فیبر بسته بندی شده، برگ‌های آن شفابخش و ضخیم و گل‌های آن کوچک و به رنگ



لینک منبع :زنجبیل و سرماخوردگی (آیا زنجبیل برای سرماخوردگی خوب است؟)

چای زنجبیل برای رفع سرماخوردگی - پارسی طب fa.parsiteb.com/چای-زنجبیل-برای-رفع-سرماخوردگی/‏ - ذخیره شده - مشابه سرماخوردگی یا برادر پیشرفته آن یعنی آنفولانزا همراه با سرما وارد زندگی ما می‌شود و تا آخر ... سه ماده سری برای درست کردن چای سرماخوردگی، زنجبیل، آب‌لیمو و عسل است. سرماخوردگی شدید را با زنجبیل درمان کنید! - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../سرماخوردگی-شدید-را-با-زنجبیل-درمان-کنید‏ - ذخیره شده - مشابه 29 سپتامبر 2013 ... زنجبیل گیاهی است که در مناطق گرم و خشک رشد میکند و خواصی که از این منطقه جذب و در خود ذخیره کرده توانایی درمان شدیدترین سرماخوردگی ها را دارد. زنجبیل و سرماخوردگی (آیا زنجبیل برای سرماخوردگی خوب است؟) setare.com/.../زنجبیل-و-سرماخوردگی-آیا-زنجبیل-برای-سرماخوردگی-خوب-است‏ - ذخیره شده 14 ژانویه 2017 ... زنجبیل خاصیت ضد ویروسی داشته و از موثرترین گیاهان دارویی برای درمان سرماخورگی است. در ادامه با ارتباط خوردن زنجبیل و سرماخوردگی آشنا شوید. چای زنجبیل؛ درمانی برای سرماخوردگی - مجله دارچین www.darchinmag.ir/.../چای-زنجبیل؛-درمانی-برای-سرماخوردگی.html‏ - ذخیره شده - مشابه 1 نوامبر 2014 ... دارچین: چای زنجبیل درمانی خانگی و بدون عوارض برای سرماخوردگی است که علاوه بر درمان سرماخوردگی در تسکین علائمی مانند خارش گلو و احتقان ... چای زنجبیل را از دست ندهید - پایگاه جامع عاشورا www.ashoora.ir/مقالات.../634-چای-زنجبیل-را-از-دست-ندهید.html‏ - ذخیره شده - مشابه زنجبیل بهترین داروی سرماخوردگی و گلو درد است. ... من یک سؤال دا رم ایا کسانى که فشارشان بالاست مصرف زنجبیل برایشان ضرر ندارد? فاطی. +2 #11 ... یک لیوان آب جوشیده ولرم را نصف قاشق چایخوری از پودر زنجبیل ریخته و خوب هم بزنید و میل نمایید . آیا زنجبیل برای زنان مفید است؟ www.hawzah.net/fa/.../View/.../آیا-زنجبیل-برای-زنان-مفید-است-‏ - ذخیره شده - مشابه زنجبیل، گیاهی است که زادگاهش کشور چین است؛ ولی به همه جای جهان گسترش یافته و مهمان ... خاصیت ضدویروس: چای زنجبیل یا زنجبیل تازه، ویروس های سرماخوردگی و ... خواص شگفت انگیز چای زنجبیل + نحوه آماده کردن آن www.qomefarda.ir/news/1763‏ - ذخیره شده - مشابه تهیه چای زنجبیل بسیار ساده است، اما آشنایی با اصول آن مهم می باشد، چرا که برخی افراد بدون ... البته اگر این چای را برای درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا می نوشید، آن را شیرین نکنید. ... آیا از دردهای شکم در زمان قاعدگی رنج می‌برید؟ .... بسیار خوب است. زنجبیل و سرماخوردگی (آیا زنجبیل برای سرماخوردگی خوب است؟) - ستاره khabarfarsi.com/u/31436758‏ زنجبیل و سرماخوردگی (آیا زنجبیل برای سرماخوردگی خوب است؟) زنجبیل خاصیت ضد ویروسی داشته و از موثرترین گیاهان دارویی برای درمان سرماخورگی است. در ادامه با ... ۳ درمان گیاهی سرماخوردگی-زنجفیل یا زنجبیل ,آویشن یا نعناع؟-پرشین ... www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid...‏ - ذخیره شده - مشابه ۳ درمان گیاهی سرماخوردگی-زنجفیل یا زنجبیل ,آویشن یا نعناع؟, ... زنجبیل در رفع عوارض سرماخوردگی بسیار مفید است و فرآورده های زیادی به طور مستقل یا با گیاهان ... زنجبیل، مفید برای درمان سرفه خشک - همشهری www.hamshahrionline.ir/details/196799‏ - ذخیره شده - مشابه 5 ژانویه 2013 ... همشهری آنلاین: زنجبیل یکی از مفیدترین گیاهان دارویی فصل سرد است که برای درمان سرما خوردگی و سرفه‌های خشک مفید است.