مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ستون‌های نوری مرموز کانادا چیستند؟

[ad_1]

ستون‌های نوری مرموز کانادا چیستند؟

دانش > دانش - همشهری آنلاین:
تصاویر پرتوهای نوری خارق‌العاده در اونتاریوی کانادا به تازگی در فضای مجازی پرطرفدار شده‌است و کاربران این ستون‌های نوری را با بخشی از فیلم‌های جنگ‌های ستاره‌ای مقایسه می‌کنند.

براساس گزارش اسپیس، شاید این پدیده به ظاهر عجیب و غریب بیاید، اما همیشه یک توضیح علمی وجود دارد. این تصاویر در نورث‌بی اونتاریو توسط فردی به نام تیمی جو الزینگا ثبت شده‌اند. وی این ستون‌های نورانی را در بامداد روز ششم ژانویه در تاریکی آسمان مشاهده کرده‌است درحالی که دمای هوا در آن ساعت منفی 18 درجه سانتیگراد بوده‌است.

ستون نور

به گفته وی اینگونه به نظر می‌آمد که ستون‌های نوری از نقاط متعددی از سطح زمین بیرون زده و به آسمان می‌رفتند. با این‌همه این رویداد یک پدیده بسیار رایج اتمسفری است که به ستون‌های نوری شهرت دارد. 

اگرچه این پدیده شباهت زیادی به شفق‌های قطبی دارد، اما ارتباطی به این رویداد، که به واسطه تحریک اتم‌های اتمسفر زمین به واسطه ذرات باردار الکتریکی فضا ایجاد می‌شود ندارد.

ستون نور

در عوض ستون‌های نوری در دمای انجماد، زمانی که بلورهای مسطع و 6 ضلعی یخ در لایه پایینی اتمسفر شکل می‌گیرند خلق می‌شوند. زمانی که این رویداد رخ می‌دهد، بلورها آینه‌ای ترکیبی و غول‌پیکر ایجاد می‌کنند که می‌توانند نور را از یک منبع نوری، مانند نور شهرها یا خودروها باز بتابانند.

درواقع آنچه در این تصاویر ثبت شده‌اند، نوری است که از زمین به فضا سفر می‌کند و توسط این آینه‌ها به زمین بازتابانده می‌شوند و به شکل این ستون‌های درخشان دیده می‌شوند.

هاله

ستون‌های نوری پدیده‌ای پدیده‌ای نوری به شمار می‌رود که به خانواده هاله‌ها تعلق دارد، زیرا به واسطه تعامل نور و بلورهای یخی ایجاد می‌شوند. دیگر نمونه‌های مرتبط با این خانواده هاله‌های خورشیدی هستند که نمونه آن در تصویر بالا در هیمالیا ثبت شده‌است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ستون‌های نوری مرموز کانادا چیستند؟ ستون‌های نوری مرموز کانادا چیستند؟



لینک منبع :ستون‌های نوری مرموز کانادا چیستند؟

ستون‌های نوری مرموز کانادا چیست؟ - همشهری hamshahrionline.ir/details/358610/Science/scientific‏ - ذخیره شده 14 ژانویه 2017 ... همشهری آنلاین: تصاویر پرتوهای نوری خارق‌العاده در اونتاریوی کانادا به تازگی در فضای مجازی پرطرفدار شده‌است و کاربران این ستون‌های نوری را با ... تصاویر برای ستون‌های نوری مرموز کانادا چیستند؟ ستون‌های نوری مرموز کانادا چیست؟ | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2017/01/14/1604042‏ - ذخیره شده 14 ژانویه 2017 ... همشهری آنلاین: تصاویر پرتوهای نوری خارق‌العاده در اونتاریوی کانادا به تازگی در فضای مجازی پرطرفدار شده‌است و کاربران این ستون‌های نوری را با ... ستون‌های نوری مرموز کانادا چیست؟ – وب سایت علمی بیگ بنگ bigbangpage.com/science.../ستون‌های-نوری-مرموز-کانادا-چیست؟/‏ - ذخیره شده 15 ژانویه 2017 ... بیگ بنگ: تصاویر پرتوهای نوری خارق‌العاده در اونتاریوی کانادا به تازگی در فضای مجازی پرطرفدار شده‌ است و کاربران این ستون‌های نوری را با ... [PDF] ستون‌های نوری مرموز کانادا چیست؟ bigbangpage.com/science.../ستون‌های-نوری-مرموز-کانادا-چیست؟/?...‏ - ذخیره شده ﺳﺘﻮنﻫﺎی ﻧﻮری ﻣﺮﻣﻮز ﮐﺎﻧﺎدا ﭼﯿﺴﺖ؟ ﺑﯿ ﺑﻨ : ﺗﺼﺎوﯾﺮ ﭘﺮﺗﻮﻫﺎی ﻧﻮری ﺧﺎرقاﻟﻌﺎده در اوﻧﺘﺎرﯾﻮی ﮐﺎﻧﺎدا ﺑﻪ ﺗﺎزﮔ در ﻓﻀﺎی ﻣﺠﺎزی ﭘﺮﻃﺮﻓﺪار ﺷﺪه اﺳﺖ و ﮐﺎرﺑﺮان. اﯾﻦ ﺳﺘﻮنﻫﺎی ﻧﻮری را ﺑﺎ ﺑﺨﺸ از ﻓﯿﻠﻢﻫﺎی ﺟﻨ ﻫﺎی ... ستون‌های نوری مرموز کانادا چیستند؟ - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/.../ستون...نوری-مرموز-کانادا-چیستند/.../6178821/‏ - ذخیره شده 13 ژانویه 2017 ... تصاویر پرتوهای نوری خارق العاده در اونتاریوی کانادا به تازگی در فضای مجازی پرطرفدار شده است و کاربران این ستون های نوری را با بخشی از فیلم ... ستون های نوری مرموز کانادا چیستند؟ | تصاویر پرتوهای نوری - قطره www.ghatreh.com/news/nn35551280/ستون-های-نوری-مرموز-کانادا-چیستند‏ 14 ژانویه 2017 ... تصاویر پرتوهای نوری خارق العاده در اونتاریوی کانادا به تازگی در فضای مجازی پرطرفدار شده است و کاربران این ستوÙ. ستون های نوری مرموز کانادا چیست؟ - همشهری | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/31446629‏ 14 ژانویه 2017 ... ستون های نوری مرموز کانادا چیست؟ - همشهری آنلاین: تصاویر پرتوهای نوری خارق العاده در اونتاریوی کانادا به تازگی در فضای مجازی پرطرفدار شده است و ... هرلحظه، ستون‌های نوری مرموز کانادا چیستند؟ - اخبار ایران harlahze.com/اخبار-علم-و-فناوری/ستون-های-نوری-مرموز-کانادا-چیستند‏ 14 ژانویه 2017 ... ستون‌های نوری مرموز کانادا چیست؟ دانش > دانش - همشهری آنلاین: تصاویر پرتوهای نوری خارق‌العاده در اونتاریوی کانادا به تازگی در فضای مجازی ... ستون‌های نوری مرموز کانادا چیستند؟ - آخرین اخبار news.2download.ir/news/79683/ستون-های-نوری-مرموز-کانادا-چیستند‏ 16 ژانویه 2017 ... همشهری آنلاین:\nتصاویر پرتوهای نوری خارق‌العاده در اونتاریوی کانادا به تازگی در فضای مجازی پرطرفدار شده‌است و کاربران این ستون‌های نوری را با ...