مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چطور سنسور گاز MQ7 را با برد آردوینو و گوشی موبایل کنترل کنیم؟

[ad_1]

در این ساختنی یاد می‌گیرید چطور سنسور گاز MQ7 را برد آردوینو کنترل کنید و داده‌های آن را در گوشی موبایل تان دریافت کنید. این روش کنترل سنسور گاز ایمنی دستگاه‌های شناسایی گازهای سمی‌را بیشتر می‌کند و این دستگاه‌ها را هوشمندتر می‌کند. با ساختنی همراه باشید !

مدار کنترل سنسور گاز MQ7 بسازید
مدار کنترل سنسور گاز MQ7 بسازید

برای کنترل سنسور گاز MQ7 با برد آردوینو نیاز کافی است ساخت مدارهای الکترونیکی و برنامه ریزی میکروکنترلرها را در سطح ابتدایی بلد باشید. البته ما کدهای آردوینو را در اختیارتان قرار می‌دهیم که کارتان را ساده تر می‌کند. برنامه موبایل هم با نرم افزار App Inventor 2 ساخته می‌شود که کار با آن نیاز به آشنایی با برنامه نویسی ندارد.

گام اول: وسایل مورد نیاز

  • ماژول بلوتوث
  • ماژول سنسور گاز MQ7
  • برد بورد
  • برد آردوینو Uno
  • سیم جامپر

برای برنامه ریزی برد آردوینو و ساخت برنامه موبایل به نرم افزارهای زیر نیاز دارید:

  • نرم افزار Arduino IDE
  • نرم افزار App Inventor 2

گام دوم: مدار را بسازید

همانطور که در تصاویر بالا می‌بینید، طراحی مدار بسیار ساده است. اتصالات ماژول‌ها و برد آردوینو را با توجه به دیاگرام‌های بالا و نکات زیر ایجاد کنید:

پین‌های آردوینو – ماژول بلوتوث

  • RX (پین ۰) – TX
  • TX (پین ۱) – RX
  • ۵V – ۵V
  • GND – GND
  • پین ۲، GND – GND

پین‌های آردوینو – سنسور گاز

  • Vcc – پین ۵V
  • GND – پین GND
  • A_Out – پین A0
  • D_Out – پین ۸

وقتی می‌خواهید کدهای آردوینو را آپلود کنید، باید کابل‌های RX و TX را جدا کنید.

اگر ماژول بلوتوث HC-06 رمز عبور خواست، ۱۲۳۴ را وارد کنید.

دقت کنید که TX به RX و RX به TX وصل می‌شود. اگر TX را به TX و RX را به RX وصل کنید، دستگاه کار نخواهد کرد.

گام سوم: کدهای آردوینو را آپلود کنید

گام چهارم: برنامه موبایل را بسازید

برنامه موبایلی که برای کنترل و مانیتور سنسور گاز می‌سازید به نیازها و انتظارات تان از پروژه بستگی دارد. در تصاویر بالا می‌توانید مراحل طراحی یک برنامه موبایل ساده با استفاده از App Inventor 2 را ببینید.

بعد از ایجاد پروژه و نامگذاری آن می‌توانید لیبل‌ها، دکمه‌ها و … که نیاز دارید را اضافه کنید. ساخت برنامه موبایل با این نرم افزار نیاز به مهارت برنامه نویسی ندارد و رابط گرافیکی ساده کارتان را راحت می‌کند. جزییات بیشتر درباره ساخت برنامه موبایل را هم می‌توانید در ویدیوی آموزشی ببینید.

سنسور گاز MQ7 را تست کنید

حالا می‌توانید داده‌های سنسور گاز را روی گوشی موبایل تان دریافت کنید. اتصال سنسور گاز به برد آردوینو و گوشی هوشمند کارایی آن را بیشتر می‌کند. از همین روش می‌توانید برای سایر سنسورها هم استفاده کنید. فقط باید مدار و کدهای آردوینو را متناسب با آن تغییر بدهید.

منبع

خلاصه مطلب

عنوان مطلب

چطور سنسور گاز MQ7 را با برد آردوینو و گوشی موبایل کنترل کنیم؟

توضیح کوتاه

با این مدار می‌توانید داده‌های سنسور گاز را با گوشی موبایل مانیتور کنید.

نویسنده

عاطفه اسدزاده

در ساختنی بخوانید :


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان



لینک منبع :چطور سنسور گاز MQ7 را با برد آردوینو و گوشی موبایل کنترل کنیم؟

چطور سنسور گاز MQ7 را با برد آردوینو و گوشی موبایل کنترل کنیم ... saakhtani.ir/archive/1395/10/51877‏ - ذخیره شده 14 ژانویه 2017 ... در این ساختنی طرز ساخت یک مدار با برد آردوینو برای کنترل سنسور گاز MQ7 را یاد میگیرید. این مدار داده های سنسور را برای گوشی موبایل ارسال ... خانواده Arduino [بایگانی] - انجمن های تخصصی برق و الکترونیک ECA ... www.eca.ir/forums/sitemap/f-120.html‏ - ذخیره شده [بایگانی] در این انجمن شما می توانید در مورد انواع برد های آردوینو، برنامه نویسی ، رفع اشکال و اشتراک گذاری انواع پروژه های خود در مورد این برد به بحث و گفتگو بپردازید . ... کننده pid با آردوینو · سوال: من یک مدار با آردوینو ساختم و جواب گرفتم,چطور با AVR ... ایزوبوتان - تشخیص گاز ال پی جی mq-6 · سنسور گاز کربن منوکسید mq-7 ... آپارات - برد کنترل آردوینو www.aparat.com/result/برد_کنترل_آردوینو‏ - ذخیره شده 5 دستگاه CNC ساخته شده با برد کنترل آردوینو |صنعت بازار · صنعت بازار .... سنسور گاز را با برد آردوینو و گوشی موبایل کنترل کنید. ساختنی. 626 بازدید. 0: 26 ... آپارات - سنسور گاز www.aparat.com/result/سنسور_گاز‏ - ذخیره شده راه اندازی سنسور گاز با آردوینو · آرش. 347 بازدید. 0:22 ... پروژه اعلام حریق با استفاده از سنسور گاز MQ7 ... سنسور گاز را با برد آردوینو و گوشی موبایل کنترل کنید. سنسور گاز شهری با avr - سرزمین الکترونیک wle.ir/362/سنسور-گاز-شهری-با-avr.html‏ - ذخیره شده - مشابه 20 سپتامبر 2012 ... در این قسمت براتون نحوه ساختن سنسور تشخیص گاز شهری و منواکسید ... شامل برنامه های خروجی بیسکام و پروتیوس است رو براتون ضمیمه می کنم تا ... چگونه پنیر خانگی درست کنیم؟ - نیوز پو www.newspu.ir/tdrogfsvmgqicbxasdaoyjlunweuuzbkfh.html‏ طرز تهیه پنیر خانگی نحوه درست کردن پنیر خانگی , طرز تهیه پنیر با مایه پنیر , طرز تهیه ... چطور سنسور گاز MQ7 را با برد آردوینو و گوشی موبایل کنترل کنیم؟ Tags | جامع برق با EPC epc-project.ir/tags/‏ - ذخیره شده ساخت روبات کنترل از راه دور با موبایل - سرویس ماهواره ای پخش برنامه رادیو و تلویزیونی BSS : Broad Casting Satellite Service 2- استفاده از ( Space Diversting ) ... مارس 2017 – برگه 5 – شرکت ایران آی او تی iraniot.org/2017/03/page/5/‏ - ذخیره شده 23 مارس 2017 ... راه اندازی ماژول سنسور MQ-7 منواکسید کربن با آردوینو ... دقت بالا; مدار کنترل ساده; حساسیت زیاد به گاز مونواکسید دکربن; دوام طولانی مدت با خروجی .... ائووین در برابر او هم بیش‌تر باعث می‌شود تا حس کنیم که وی دختری ضعیف است. ..... برد راه انداز SIM800 در حقیقت یک تلفن همراه هوشمند است که فرمان های مختلف و ... چگونه پنیر خانگی درست کنیم؟ - وقت غذای خوبه :) goodfoodtime.com/چگونه-پنیر-خانگی-درست-کنیم؟/‏ - ذخیره شده 11 آوریل 2017 ... پنیر خانگی درست کنیم : طرز تهیه پنیر با ماست: مواد لازم:شیر: یک .... چطور سنسور گاز MQ7 را با برد آردوینو و گوشی موبایل کنترل کنیم؟... در این ... دیتاشیت 17 مدل از سنسور های گازی سری MQ | بیسترینها electro-pnu.bistarinha.xyz/page-60034.html‏ در این پست قصد داریم دیتاشیت 17 مدل از سنسور های گازی سری MQ را در اختیار تان ... سنسور MQ-5 ، دیتاشیت سنسور MQ-6 ، دیتاشیت سنسور MQ-7 ، دیتاشیت ...