مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نگاه گردشگری به تجارت الکترونیک

[ad_1]
تین‌نیوز| مهدی نوابی*: گردشگری به عنوان صنعتی که حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص داده و با توجه به ساختار دانش‌بنیان و اطلاعات‌محور آن، در مقایسه با دیگر صنایع خدماتی ارتباط زیادی با حوزه تجارت الکترونیک دارد. زمینه‌هایی همچون اطلاع‌رسانی صحیح و به‌روز، رزرواسیون خطوط هوایی و هتل‌ها و سیستم‌های مربوطه (CRS/ GDS)، برنامه‌های کاربردی برای ابزارهای همراه و... از جمله مواردی هستند که ارتباط تنگاتنگ حوزه‌های تجارت الکترونیک و گردشگری را با یکدیگر به‌خوبی نشان می‌دهند. از این منظر باید بیشتر در مورد ارتباط این دو حوزه با یکدیگر مطالعه و بررسی داشته باشیم و بعد از شناسایی پتانسیل‌های موجود در هر کدام از این دو حوزه، از این پتانسیل‌ها برای دیگری استفاده کنیم. آنچه در این یادداشت به آن می‌پردازیم، دورنمای این ارتباط است.
 
روند فناوری اطلاعات در گردشگری
سناریوی تجارت کنونی بر دو پایه اساسی و مهم استوار است؛ ساختار شبکه‌ای انعطاف‌پذیر و یکپارچگی فزاینده مصرف‌کننده. اگر یکی از این دو مورد را به چرخه عمر گردشگر اضافه کنیم، با توجه به تحرک و پویایی گردشگر، مورد دیگر می‌تواند اجزای مختلف مورد نیاز گردشگر را با بخش‌های مختلف شرکت خدمات‌دهنده و تولید‌کننده مرتبط سازد. این عبارت به این معنا است که با قرار گرفتن گردشگر در یک ساختار شبکه‌ای انعطاف‌پذیر، خصوصیت دیگر آن شبکه که همانا یکپارچگی مصرف‌کنندگان است، می‌تواند گردشگر را با بخش‌های مختلف شرکت‌های خدمات‌دهنده این حوزه مرتبط ساخته و از این طریق نیازهای مختلف او را برطرف سازد.

بالعکس، اگر گردشگر با مصرف‌کنندگان دیگر در یک محیط ادغام شود، ساختار منعطف شبکه‌ای در آن محیط می‌تواند نیاز‌های مختلف گردشگر را مرتفع کند. بدیهی است که این فرآیندها مرزهای شرکت را با هدایت به سمت کاربردهای B2B2C توزیع شده، پشتیبانی از تعاون و همکاری شرکت‌ها و حمایت از ارتباطات موبایلی با مصرف‌کننده، درهم خواهد شکست. تکنولوژی مبتنی بر این زیرساخت فراگیر و نافذ، برای مصرف‌کننده غیرقابل رویت خواهد بود و در عین حال اطلاعات در خانه، محل کار و حتی در طول سفر نیز در دسترس خواهند بود. در چنین سناریویی سیستم فناوری اطلاعات باید شرایط زیر را دارا باشد:

• از فرمت‌های اطلاعات ناهمگون و متباین و نیز از توابع کسب و کار مختلف و منابع دیتای توزیع‌شده پشتیبانی کند. چنین سیستم‌هایی باید برای انواع مختلفی از موجودیت‌های شرکت‌کننده با توجه به تفاوت‌های عملکرد آنها محاسبه شوند و پاسخگو باشند.
• با توجه به توسعه‌های مبتنی بر عملکرد و موقعیت جغرافیایی، باز و قابل‌ اندازه‌گیری باشد. این توسعه‌ها از چرخه عمر مصرف‌کنندگان تازه‌وارد و نیز از تمام بخش‌های این کسب و کار حمایت می‌کنند.
• در عین فراهم‌سازی استقلال و تمایز کامل برای مصرف‌کنندگان خود، رفتارهای تعاونی و همکاری محور را با تهیه و عرضه ابزارهای سطح بالا برای عرضه‌کنندگان به همان اندازه پیکربندی شبکه‌های پویا، بهسازی کند.
• سرویس‌های ثابت و متحرک را گردآوری کند و دسترسی چندکاناله را به سرویس‌هایی که توسط نقش‌آفرینان گوناگون تهیه شده‌اند فراهم کند.
• از رابط‌های کاربری و سفارشی‌سازی در بهره‌برداری گسترده از مدل‌سازی کاربر، با توجه به رفتارهای کاربر و شناخت کامل همه‌جوانب او از جمله جنبه‌های احساسی، حمایت و پشتیبانی کند.
 
اثرات تکنولوژی
تحقیق و توسعه در حوزه کاربردهای گردشگری، نتایج قابل‌توجهی را در موضوعات مطروحه نشان می‌دهد. طبیعی است که چنین فعالیت‌هایی، یک رویکرد و هدف مبتنی بر هوش مصنوعی را دنبال می‌کنند. تکنولوژی‌های استفاده‌شده در این رویکرد می‌توانند در کاربردهایی مانند برنامه‌ریزی و زمان‌بندی سفر، سیستم‌های راهنمای بازدیدکنندگان، قیمت‌گذاری، مزایده‌ها یا مدیریت گردش کار برای پشتیبانی بازارهای تعاونی به‌کار گرفته شوند. انتظار می‌رود که بعضی از تکنولوژی‌ها بتوانند اثرات مهم و عمیقی را داشته باشند.

از جمله این اثرات مهم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- استخراج اطلاعات: پورتال‌های اطلاعات گردشگری هنوز به‌طور وسیعی مبتنی بر اطلاعات ساختارنیافته هستند. مساله مهم و حیاتی در سیستم‌های توزیع‌شده در حال توسعه (مانند وب)، دسترسی به اطلاعات با فرمت‌های مورداستفاده انسانی و تبدیل آن به یک فرمت ساختاریافته است.
2- جمع‌آوری اطلاعات: این فرآیندها می‌توانند روی منابع اطلاعاتی ساختاریافته یا نیمه‌ساختاریافته، ساخته شوند. ایجاد این فرآیند، سیستم را در سطحی قرار می‌دهد که پرس و جوهای مبتنی بر استخراج و ترکیب اطلاعات را پاسخ دهد.
3- ارائه اطلاعات: حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی، یک حوزه کاربردی ممتاز برای تکنیک‌های هوشمند ارائه اطلاعات است.
4- پیشنهادها: سیستم‌های پیشنهاددهنده، محصولات را پیشنهاد و اطلاعات موردنیاز مصرف‌کنندگان را برای تسهیل روند تصمیم‌گیری فراهم می‌کنند. صنعت گردشگری نشان داده چگونه تجارت الکترونیک، می‌تواند ساختار یک صنعت را تغییر دهد و در این فرآیند، فرصت‌های شغلی و کسب‌وکار جدید را راه‌اندازی کند. لازم است این موضوع بیش از گذشته در کشور مورد توجه قرار گیرد که شاهد به‌وجود آمدن موقعیت‌های جدید برای ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد از گردشگری باشیم.

 *عضو جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تور مسافرت راهنمای گردشگری راهنمای مهاجرت …گردشگری در هند راهنمای سفر به هند کشور هندوستان در جنوب آسیا قرار گرفته است و پایتخت مرکز تجارت جهانی فردوسیمرکز تجارت جهانی فردوسی دفتر مرکزی تلفن تماس خط ویژه آدرس ضلع جنوب شرقی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری …معاونت در یک نگاه دفاتر زیر مجموعه دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعیگروه طراحان نگاه تازه طراحی سایت و اندرویدبعد از سالها تجربه اعضای نگاه تازه در طراحی سایت و طراحی برنامه موبایل به یک پروسه شرکت سرمایه گذاری آتیه صباشرکت تجارت الکترونیک پیشگامان آتیه صبا با هدف ایجاد سامانه ای جدید جهت ارائه خدمات و خانهمرمت تصاویر مربوط به عزاداری هیأت‌های جولان و امامزاده یحیی به پایان رسیدخوشفکری استارتاپ‌ های ایران تیم کمپ سرویس مدیریت تیم هاست این سرویس به تیم ها کمک می کند تا فعالیت ها و کارهای اولدوز توریسم، تور باکو ، تور سرعین ، ستاره صنعت گردشگریتمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به وب سایت اولدوز توریسم می باشددرگاه بانک ارائه درگاه پرداخت اینترنتی بانکی …ردیف شرح تخلف تخطی از الزامات بانک مرکزی جاا و شاپرک که توسط شرکت به پذیرنده آرشیو اخبار بانکی دوشنبه ، دی ، بانکی دات آی آر آخرین آمار رسمی تولید ناخالص ملی سالانه نشان می تور مسافرت راهنمای گردشگری راهنمای مهاجرت مهاجریست گردشگری در هند راهنمای سفر به هند کشور هندوستان در جنوب آسیا قرار گرفته است و پایتخت آن مرکز تجارت جهانی فردوسی مرکز تجارت جهانی فردوسی اولین مرکز مبادلات مالی، ارزی و ریالی کشور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معاونت در یک نگاه دفاتر زیر مجموعه دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی خوشفکری استارتاپ‌ های ایران تیم کمپ سرویس مدیریت تیم هاست این سرویس به تیم ها کمک می کند تا فعالیت ها و کارهای درون تیم گروه طراحان نگاه تازه طراحی سایت و اندروید بعد از سالها تجربه اعضای نگاه تازه در طراحی سایت و طراحی برنامه موبایل به یک پروسه قابل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا شرکت تجارت الکترونیک پیشگامان آتیه صبا با هدف ایجاد سامانه ای جدید جهت ارائه خدمات و پرسش و پاسخ اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرســش و پاســـخ اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاسیسات گردشگری را تعریف خانه مرمت تصاویر مربوط به عزاداری هیأت‌های جولان و امامزاده یحیی به پایان رسید اولدوز توریسم، تور باکو ، تور سرعین ، ستاره صنعت گردشگری تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به وب سایت اولدوز توریسم می باشد خبرگزاری اقتصاد ایران در نامه سیف به مدیران بانکها مطرح شد؛ دستور سیف به بانک ها و موسسات اعتباری کارت به کارت ملی به تجارت تجارت به تجارت



لینک منبع :نگاه گردشگری به تجارت الکترونیک

نگاه گردشگری به تجارت الکترونیک - دنیای سفر www.donyayesafar.com/n/9452‏ - ذخیره شده 18 ژانویه 2017 ... سناریوی #تجارت کنونی بر دو پایه اساسی و مهم استوار است؛ ساختار شبکه ای انعطاف پذیر و یکپارچگی فزاینده مصرف کننده. گردشگری به عنوان ... نگاه گردشگری به تجارت الکترونیک | معرفی جاذبه های گردشگری ایران seeiran.ir/نگاه-گردشگری-به-تجارت-الکترونیک/‏ - ذخیره شده 15 ژانویه 2017 ... مهدی نوابی عضو جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی. گردشگری به عنوان صنعتی که حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص ... نگاه گردشگری به تجارت الکترونیک - دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/news/1086941‏ - ذخیره شده 15 ژانویه 2017 ... مهدی نوابی عضو جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی گردشگری به عنوان صنعتی که حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص ... نـگاه گردشگـری به تجارت الکترونیک - ماهنامه بین المللی اقتصاد آسیا www.eghtesadasia.com/?...نـگاه-گردشگـری-به-تجارت-الکترونیک‏ - ذخیره شده نـگاه گردشگـری به تجارت الکترونیک مهدی نوابی، عضو جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک سناریوی تجارت کنونی بر دوپایه اساسی و مهم استوار است؛ ساختار ... نگاه گردشگری به تجارت الکترونیک - دنیای اقتصاد | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/31503341‏ 15 ژانویه 2017 ... نگاه گردشگری به تجارت الکترونیک. مهدی نوابی عضو جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی گردشگری به عنوان صنعتی که حدود 10 درصد از ... نگاه گردشگری به تجارت الکترونیک – اخبار گردشگری و محیط زیست tourismnews.sitegrams.com/2017/.../نگاه-گردشگری-به-تجارت-الکترونیک/‏ 18 ژانویه 2017 ... اخبار گردشگری و محیط زیست نگاه گردشگری به تجارت الکترونیک. حضور بانک تجارت در کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک - ایسنا www.isna.ir/.../حضور-بانک-تجارت-در-کنفرانس-بین-المللی-تجارت-الکترونیک‏ - ذخیره شده 16 آوریل 2017 ... یازدهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک با محوریت توریسم و سلامت با حضور بانک تجارت برگزار شد. ... به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بانک تجارت، در این همایش که ... اثر مستقیم صنعت گردشگری در تولید ناخالص داخلی و اشتغال از جمله ... ضرورت حمایت مالی دولت از فناوری از نگاه موسس اینتل. [PDF] ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﮔﺮدﺷﮕﺮی اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ، ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﺘﻘﺎﺑ ceit.aut.ac.ir/~sa_hashemi/My%20Teachings/MS.../8.../26.pdf‏ - ذخیره شده - مشابه ﺖ ﻋﻨﻮان اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ ﺑﻪ ﺻﺤﻨﻪ زﻧﺪﮔﯽ ﺑﺸﺮ، ﺗﺠﺎرﺗﯽ ﻣﻮﺳﻮم ﺑﻪ ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ. 3. راﯾﺞ. ﺷﺪه اﺳﺖ . در ﻋﺼﺮ اﻃﻼﻋﺎت و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ. ،. ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺻﻨﻌﺖ ﭘﺎک در ﮐﻨﺎر ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻧﻔﺖ و ﺧﻮدروﺳﺎزی ﻣﻄﺮح اﺳﺖ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﻃﻮر. ﮔﺴﺘﺮده ای از اﯾﻦ .... ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎی ﻫﻮاﯾﯽ ﺑﻪ وب ﺳﺎﯾﺖ ﺧﻮد ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﮐﺎﻧﺎل ﺗﻮزﯾﻊ ﻧﮕﺎه ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. چالش های پیش روی گردشگری مجازی در عصر تجارت الکترونیک | بای ... buymarketing.ir/ecommerce-travel/‏ - ذخیره شده در حال حاضر گردشگری الکترونیکی چه جایگاهی در صنعت گردشگری جهان دارد؟ ... به طور کلی صنعت گردشگری از نگاه بین المللی به اندازه ای اهمیت داشته که سازمان ناظر ... نگاه گردشگری به تجارت الکترونیک ww.mobincoo.com/نگاه-گردشگری-به-تجارت-الکترونیک/‏ لینک قبلی · لینک بعدی · ژانویه 2017 · دسامبر 2016 · نوامبر 2016 · اکتبر 2016 · سپتامبر 2016 · آگوست 2016 · جولای 2016 · ژوئن 2016 · می 2016 · آوریل 2016 ...