مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص کدو حلوایی یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار!

[ad_1]
مفیدستان:

یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار کدو حلوایی میباشد که نارنجی رنگ است و مصرف های گوناگونی از آن میشود.کدو حلوایی سایز بزرگی دارد و مزه اش شیرین است.

خواص کدو حلوایی

یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار کدو حلوایی میباشد که نارنجی رنگ است و مصرف های گوناگونی از آن میشود.کدو حلوایی سایز بزرگی دارد و مزه اش شیرین است.پوست کدو حلوایی گوشتی و ضخیم میباشد و از آن برای تهیه کیک و سوپ هم استفاده میشود.در درون کدو حلوایی تخمه هایی وجود دارد که بعنوان تنقلات مصرف میشود. در ادامه به بررسی خواص کدو حلوایی می پردازیم .

پاییز و زمستان که از راه می‌رسند، مصرف خوراکی‌های خاص این فصول سرد سال مانند کدوحلوایی هم بیشتر می‌شود.

پاییز و زمستان که از راه می‌رسند، مصرف خوراکی‌های خاص این فصول سرد سال مانند کدوحلوایی هم بیشتر می‌شود.کدوحلوایی جزو گیاهانی با طبع سرد و دارای املاح و ویتامین‌هایی مانند سدیم، پتاسیم، فیبر، قند، پروتئین، کلسیم، آهن،‌ ویتامین D، ویتامین A و ویتامین ۱۲‌B است.تا به حال، خواص متعددی برای کدوحلوایی از نظر علمی به اثبات رسیده که در ادامه مهم‌ترین آنها اشاره می‌‌شود:

محققان متوجه شده‌اند مصرف کدوحلوایی می‌تواند تا حدی باعث کاهش قند خون شود. این سبزی، دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی هم است و تا حدی می‌تواند تب را هم کاهش دهد.از دیگر خواص کدوحلوایی یا همان کدوزرد، خلط‌آور و مدر بودن آن است. این گیاه به اندازه کمی هم می‌تواند مانند سیر باعث رقیق شدن خون شود.در طب سنتی و منابع علمی آمده روغن دانه برخی انواع کدوتنبل‌ها هم برای کاهش تورم پروستات موثر است.

معمولا از روغن نوع خاصی از کدوحلوایی که مصرف دانه آن باعث کاهش تورم پروستات می‌شود،‌ کپسول‌های نرم یا داروهایی با اشکال دیگر در صنعت تهیه و به‌صورت دارو روانه بازار می‌کنند. غیر از این داروی تهیه‌شده از روغن دانه کدو، سایر خواص آن، از طریق مصرف خوراکی این گیاه به بدن می‌رسد.ویتامین A موجود در کدوحلوایی برای حفظ سلامت چشم‌ها و بهبود بینایی مفید است و به‌علاوه به تقویت رشد استخوان‌ها، سیستم ایمنی بدن و دستگاه تولیدمثلی کمک می‌کند.کدوتنبل هم چنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین K است که حدود ۴۰ درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می‌کند.

خواص کدو حلوایی
خواص کدو حلوایی
خواص کدو حلوایی برای استخوان‌ها و قلب

این ویتامین نیز برای استخوان‌ها و قلب مفید است.همچنین مصرف یک نوبت کدوتنبل ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می‌کند که این ویتامین نیز به نوبه خود برای رشد و ترمیم بافت‌ها در تمام اعضای بدن ضروری است و در زمستان بدن را در برابر بیماری‌های فصلی مقاوم‌تر می‌کند.

علاوه بر این‌ها، کدوتنبل سرشار از آهن، پتاسیم و منیزیم است که تمام این املاح برای بهبود
سلامتی ضروری هستند و به ویژه منیزیم برای حفظ عملکرد مطلوب عضلات حیاتی است.
کدوتنبل یک منبع غنی از فیبر خوراکی است و تخمه کدو نیز حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر است.

خواص کدو حلوایی برای رفع یبوست

به همین دلیل چاره خوبی برای رفع یبوست است. کدوتنبل خوردنی خوشمزه و پرخاصیت
مخصوص فصل زمستان است که به دلیل سرشار بودن از ویتامین‌های مفید و ضروری،
انتخاب مناسبی برای تامین انرژی و کمک به سلامت بدن در فصل سرماست.

در فصل زمستان می‌توان از کدوتنبل در طبخ غذاهای مختلف مانند سوپ و انواع نان‌ها و کیکها
استفاده کرد و به دلیل دارا بودن فیبر زیاد چاره خوبی برای رفع یبوست است.

خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه سمیتی برای کدوحلوایی گزارش نشده است و تمام افراد در گروه‌های
سنی و جنسی مختلف می‌توانند به‌صورت متعادل از این گیاه پرخاصیت استفاده کنند.

برخی افراد عادت دارند کدوحلوایی پخته‌شده را با مقداری شهد شیرین که معمولا ترکیبی از آب، شکر و گلاب یا هل است، مصرف کنند. به طور کلی، میزان شیرینی برخی از کدوحلوایی‌ها از انواع دیگرشان کمتر است و خوردن کدوهای کم‌شیرین هم چندان باب طبع مردم نیست. به همین دلیل هم افزودن کمی شهد شیرین به کدوحلوایی‌های کم‌شیرین، اشکالی ندارد.

البته حواستان باشد که این شهدهای شیرین، حاوی کالری هستند و افراد مبتلا به اضافه‌ وزن،
چاقی، بیماران دیابتی و آنهایی که مشکلات متابولیک دارند
باید در خوردن کدوحلوایی آغشته به شهد احتیاط کنند. در نهایت اینکه کدوحلوایی، دارای املاح،
ویتامین‌ها، آب و فیبر است و از این رو مصرف آن در فصل‌هایی که به وفور در بازار وجود دارد، به تمام افراد توصیه می‌شود.

تراز

خواص کدو حلوایی یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار!


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خواص کدو حلوایی یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدارخواصکدوحلواییخواص کدو حلوایی یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار کدو حلوایی میباشد که نارنجی رنگ کدو حلوایی و خواص آن با چه ترفندی کدو حلوایی های …کدو حلوایی یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار کدو حلوایی میباشد که نارنجی رنگ است و چه خاصیت هایی را کدو حلوایی دارد؟خاصیتحلوایی یکی از میوه های خوشمزه و پر و پر طرفدار کدو حلوایی دهداز دیگر خواص چه خاصیت هایی را کدو حلوایی دارد؟ • وقت غذای خوبه چهخاصیتهاییراکدوحلوایییکی از میوه های خوشمزه و پر یکی از میوه های خوشمزه و و از دیگر خواص کدو حلوایی چه خاصیت هایی را کدو حلوایی دارد؟یکی از میوه های خوشمزه و پر دهداز دیگر خواص و پر طرفدار کدو حلوایی چه خاصیت هایی را کدو حلوایی دارد؟یکی از میوه های خوشمزه و پر پوست کدو حلوایی گوشتی و دهداز دیگر خواص میوه من فروش میوه به صورت آنلاین یکی دیگر از خدمات میوه خواص و شکل و فرم میوه پر خاصیت کدو آموزش پخت و مزه دار کردن کدو حلوایی بی طعم و مزهآموزشپختومزهدارکردنکدویکی از میوه های خوشمزه و پوست کدو حلوایی گوشتی و خواص آنتی‌اکسیدانی و چه خاصیت هایی را کدو حلوایی دارد؟یکی از میوه های خوشمزه و پر کدو حلوایی گوشتی و خوشمزه و پر طرفدار کدو سرطانهای که از مدارس شروع می‌شود توصیه‌های خوشمزهخواص کدو حلوایی یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار یکی از میوه های خوشمزه و پر روش پخت کدو حلوایی – جدیدترین اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز روشپختکدوحلوایی کدو حلوایی، شیرین، مقوی و پر از رنگ و دلنشین است می‌توان از این صیفی خوشمزه چندین و چند نه روش برای طرز تهیه ماهی شکم پر خوشمزه آکا طـرز تـهـیـه ماهی شکم پر رو و داخل شکم ماهی را با آب لیموی تازه آغشته کنید و آن را نیم ساعت خواص برنج در طب سنتی، برنج، خواص برنج، خواص دارویی برنج چرا برنج کته بهتر از آبکش است؟ خواص آب برنج ارزش غذایی برنج تفاوت برنج سفید با برنج قهوه ای دسر، آموزش انواع دسر ساده و خوشمزه آشپزی و تغذیه چیز کیک کدو حلوایی در اروپا برای شب‌های ‌هالووین و ایام سرد این دسر را درست می‌کنند رژیم غذایی بر اساس گروه خونی شماگروه خونی گروه خونی شخصیت و خصوصیات رفتاری از نظر طبایع با طبع سودا مطابقت دارد علاقه به زندگی جمعی نوع غذاهای رژیمی خوش طعم بخوانید پژوهشگران آمریکایی توصیه می‌کنند غذاهای رژیمی که خوش طعم هستند، می‌توانند برای کاهش وزن غذاهای آذربایجانی آشپزی سئویل غذاهای تجربه لحظه های خوشمزه سلام خوب مرد وقولش با حلوای زعرح در خدمت شما هستم چون به چند تا از عروس مد ارایش عروس مد ارایش عروس مد ارایش اموزش ارایشگریمعکس لباس زنانهعکس کیف و کفش زنانهفرمول رنگ آموزش آشپزی ،انواع مربا و ترشی،غذاهای رژیمی ، نگهداری مواد خورش شوید آلو ، یک غذای خوشمزه و معروف شمالی با طعمی بی نظیر کوه های پنیری با سیب زمینی



لینک منبع :خواص کدو حلوایی یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار!

تصاویر برای خواص کدو حلوایی یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار! خواص کدو حلوایی یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار! - - آکا www.akairan.com/health/...salem/news2017429271499879.html‏ - ذخیره شده 28 آوریل 2017 ... یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار کدو حلوایی میباشد که نارنجی رنگ است و مصرف های گوناگونی از آن میشود.کدو حلوایی سایز بزرگی دارد و مزه اش ... خواص کدو حلوایی یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار! - نیک صالحی ... www.niksalehi.com/taghzie/خواص-کدو-حلوایی.html‏ - ذخیره شده 14 ژانویه 2017 ... یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار کدو حلوایی میباشد که نارنجی رنگ است و مصرف های گوناگونی از آن میشود.کدو حلوایی سایز بزرگی دارد و مزه اش ... خواص کدو حلوایی یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار! - آی وی نیوز ivnews.ir/search/?...%09%09%09%09%09%09%09%09%09%09%09%09%09%09%...‏ - ذخیره شده خواص میوه های زمستانی : نارنگیسرشار از کلاژنزالزالک ضد استرسخرمالو کاهش وزنزغال ... یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار کدو حلوایی میباشد که نارنجی رنگ است و ... خواص کدو حلوایی یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار! - تی نیوز tnews.ir/news/645177999908.html‏ 14 ژانویه 2017 ... یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار کدو حلوایی میباشد که نارنجی رنگ است و مصرف های گوناگونی از آن میشود.کدو حلوایی سایز بزرگی دارد و مزه اش ... خواص کدو حلوایی یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار! - مجله تفریحی ... newzes.ir/search/?...%09%09%09%09%09%09%09%09%09%09%09%09%09%09%...‏ - ذخیره شده اگر طرفدار چغاله بادام هستید بد نیست از خواص آن هم با خبر شوید تا در روزهای باقیمانده ... یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار کدو حلوایی میباشد که نارنجی رنگ است و ... خواص کدو حلوایی یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار newzes.ir/search/?...خواص+کدو+حلوایی+یکی...میوه+های+خوشمزه...پر+طرفدار‏ - ذخیره شده خواص کدو حلوایی یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار ... فیلم: طرز تهیه پای کدو حلوایی ... شب یلدا : تزیین میوه با شکلات، یک میوه آرایی خوشمزه برای شب یلدا -آکا. خواص کدو حلوایی یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار! - ناب نیوز nobnews.ir/search/?...خواص%20کدو%20حلوایی%20یکی%20از%20میوه%20های%20خوش...‏ - ذخیره شده آکاایران: بیگ بنگ: فاصله ما از مرکز خوشه کهکشانی آبل ۱۶۸۹ تقریباً ۲٫۲ میلیارد سال نوری است. این فاصله به حدی زیاد است که اگر بخواهیم با سرعت نزدیک نور به ... 122 nobnews.ir/search/?...خواص%20کدو%20حلوایی%20یکی%20از%20میوه%20های%20خوشمزه%20و...‏ کد خبر: ۴۴۰۰۱۱ ۵۲۹ بازدید وبسایت روزیاتو - فروغ بیداری: تقریبا همه می دانیم که انسان ها ویژگی های ظاهری شان را از والدین خود به ارث می برند، از رنگ چشم و پوست ... خواص کدو حلوایی یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار! nobnews.ir/search/?...خواص%20کدو%20حلوایی%20یکی%20از%20میوه%20های%20خوشمزه%20و...‏ آکاایران: مطالعه قسمت اول مقاله‌های مرتبط: ۱۰ هتل ارزان پاتایا از نگاه گردشگران فرودگاه بین المللی پاتایا کجاست؟ مراکز خرید پاتایا گرچه از نظر تعداد و گستردگی به ...