مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص بی نظیر بلوبری

[ad_1]
مفیدستان:

آشنایی با خواص بلوبری

 

با دلگرم همراه باشید تا با خواص بی نظیر بلوبری آشنا شوید.

 

خواص بلوبری

 

 فواید اعجاب انگیز بلوبری

 

امروز میخوایم راجع به یه نوع میوه صحبت کنیم که کمتر فرد ایرانی آن را می شناسد،ولی خوب خواص اعجاب انگیزش اینقدر زیاد هست که شناخت آن لازم و ضروری است.شاید روزی کشت و برداشت اون هم توی ایران رواج پیدا کنه و از همه مهمتر نام فارسی بهش اختصاص داده بشه.

اسم لاتین این میوه بلوبری است. بلوبری نوعی گیاه گلدار با میوه ای توت مانند به رنگ ابی تیره یا بنفش است. این میوه بومی شمال امریکا می باشد. همان طور که در تصویر می بینید گل های این گیاه به صورت توپی، سفید رنگ و صورتی رنگ پریده یا قرمزمی باشد.

 

خواص بی نظیر بلوبری

برخی از خواص بلوبری عبارتند از:

• تقویت بینایی

• تخریب رادیکال‌های آزاد

• تقویت عملکرد مغز

• کمک به هضم غذا

• کند کردن روند پیری

بلوبری دارای آنتی‌اکسیدان فیتونوترینت‌ها است که از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها و بافت‌های بدن پیشگیری می‌کند.مقدار آنتی‌اکسیدان‌های موجود در یک بلوبری سه برابر یک سیب است و دارای خواص بسیار زیادی می‌باشند که پیشگیری از عفونت‌های دستگاه ادراری و تقویت حافظه برخی از آن‌ها هستند.

بلوبری حاوی مقدار بسیار کمی کالری می‌باشد به صورتی که 140 گرم بلوبری تنها یک گرم چربی دارد و این چربی نیز جزو چربی‌های مفید است که بدن از آن برای حفظ بافت سالم استفاده می‌کند.بلوبری ‌گزینه‌ خوبی برای تقویت عملکرد مغز از جمله حافظه است.

بلوبری‌ دارای موادی به نام تانیس است که به عنوان قابض در دستگاه گوارش برای کاهش التهاب عمل می‌کند.مصرف بلوبری موجب سلامت و تقویت دستگاه ادراری می‌شود.این میوه مثل کرانبری حاوی ترکیباتی است که مانع از چسبیدن باکتری‌ها به دیواره مثانه می‌شود بنابر این امکان عفونت مثانه کاهش می‌یابد.

بلوبری‌ روند پیری را نیز به تاخیر می‌اندازد و ترکیبی که مسئولیت این امر را برعهده دارد آنتوسیانین نامیده می‌شود.بلوبری سرشار از آنتوسیانین‌ها است و رنگ و قدرت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی آن نیز مدیون همین ترکیبات می‌باشد. طعم میوه های این گیاه شیرین می باشد.بوته های آن می تواند میوه از ماه می تا ماه ژوئن (به مدت یک ماه )می باشد که البته مدت میوه داری این گیاه را می توان تغییر داد.واین تحت تاثیر شرایط محلی گیاه مثل ارتفاع و پهنای جغرافیایی می باشد.

این میوه یکی از خوشمزه ترین میوه های تابستانی می باشد. این میوه به ظاهر کوچک نقش موثری در نرم کردن پوست های خشک، ارتقا عملکرد مغز و پیشگیری از سرطان دارد.مطالعه ای جدید ثابت کرده که موش هایی که در رژیم غذایی آنها بلوبری به میزان فراوان گنجانده شده ، بعد از مدتی چربی شکمی خود را از دست داده اند.گفتنی است که این نوع چربی ارتباط قوی با ابتلا به دیابت و بیماری قلبی دارد.از دیگر مزایای بلوبری کاهش کلسترول و ارتقا سطح گلوکز خون می باشد.

محققان می گویند که آنتی اکسیدان موجود در بلوبری روش ذخیره بدن و پردازش گلوکز و یا قند را تغییر می دهد. بنابراین خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاکنون مزایای خوردن میوه ها و سبزیجات به کرات ثابت شده است. اما این تحقیق تاثیر بسزای بلوبری در کاهش چربی شکمی را نشان می دهد.راجع به تاثیر این میوه در صاف شدن شکم صحبت کردیم، حالا کمی دسته بندی شده تر بررسی می کنیم.

  • جوان کننده پوست

آنتی اکسیدان های موجود در این میوه باعث نرمی پوست می شود. ترکیب آن با آب لیمو و شکر منجر به روشن تر شدن و پوست اندازی می شود.

این میوه مثل کران بری حاوی ترکیباتی است که مانع از چسبیدن باکتری ها به دیواره مثانه می شود. بنابر این امکان عفونت مثانه کاهش می یابد.

  • بلوبری می تواند حفظ عملکرد مغز و حافظه را بهبود بخشد

استرس اکسیداتیو می تواند روند پیری مغز را سرعت بخشد و اثرات منفی بر روی عملکرد مغز دارد.
با توجه به مطالعات حیوانی، آنتی اکسیدان ها در بلوبری به تجمع در مناطق از مغز که برای هوش ضروری است تمایل دارند.در یکی از این مطالعات، 9 شرکت کننده مسن با اختلال خفیف شناختی در هر روز آب بلوبری را مصرف کردند. پس از 12 هفته، در چندین شاخص از عملکرد مغز بهبودی حاصل شد.در شش سال مطالعه روی 16010 شرکت کننده مسن یافتند که مصرف بلوبری و توت فرنگی تا 2.5 سال با تاخیر در پیری شناختی مرتبط است.

  • آنتوسیانین در بلوبری دارای اثرات ضد دیابتی است

بلوبری زمانی نسبت به سایر میوه ها قند متوسط دارد.
یک فنجان حاوی 15 گرم که معادل یک سیب کوچک یا نارنجی بزرگ است.
تحقیقات نشان می دهد که آنتوسیانین در بلوبری می تواند اثرات مفیدی بر روی حساسیت به انسولین و متابولیسم گلوکز داشته باشد. این اثرات ضد دیابتی که با آب بلوبری و عصاره نشان داده شده است.
در یک مطالعه از 32 فرد چاق مبتلا به مقاومت به انسولین، اسموتی بلوبری باعث پیشرفت های عمده ای در حساسیت به انسولین شد.
حساسیت به انسولین خطر سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 را که در حال حاضر برخی از بزرگترین مشکلات سلامتی در جهان است را کاهش می دهد.

  •  مواد درون بلوبری به مبارزه با عفونتهای دستگاه ادراری کمک می کند

عفونت های دستگاه ادراری یک مشکل شایع در زنان می باشد.
به خوبی شناخته شده است که آب آلبالو می تواند به جلوگیری از این نوع عفونت کمک کند.
بلوبری شامل بسیاری از مواد فعال همانند آب آلبالو است.
این مواد به جلوگیری از اتصال باکتری هایی مانند باکتری E. coli به دیوار مثانه کمک می کند.

  • بلوبری ممکن است به کاهش آسیب های عضلانی پس از ورزش شدید کمک کند

ورزش شدید می تواند به درد عضلانی و خستگی منجر شود.
مکمل بلوبری ممکن است آسیب هایی که در سطح مولکولی رخ می دهد را به حداقل رسانده و عملکرد عضلات را کاهش دهد.در یک مطالعه کوچک روی 10 ورزشکار زن، نشان داد که زغال اخته سبب بهبود عضلات پس از تمرینات شدید پا می شودروشن است که بلوبری فوق العاده سالم و مغذی است.

  •  پیشگیری از سرطان

انتوسیانین های بلوبری – که به آن رنگ مات آبی می دهد- به رادیکال های آزاد (عامل سرطان)حمله کرده و مانع ازرشد سلولهای سرطانی می شود. خوردن تنها نیم فنجان از این میوه در روز این نقش را به خوبی برآورده می کند.

محققان می گویند که این میوه مانع از مشکلات مغزی نظیر از دست دادن حافظه می شود. و این به خاطر آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهای موجود در این میوه است.

 

 خواص بی نظیر بلوبری

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

+ 1
مخالفم - 0

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

با خواص بی نظیر ماست یونانی کمر باریک شویدخواصماستیونانیخواص بی نظیر خربزه خواص بی نظیر گیاه گلپر خواص بی نظیر پیاز خواص بی نظیر پسته از طرز تهیه انواع سس های خوشمزه و بی نظیر تصاویرخورش شوید آلو ، یک غذای خوشمزه و معروف شمالی با طعمی بی نظیر خورش شوید آلو با مرغابی یک پودینگ بی نظیر با ترکیبات بی نظیر آکایک پودینگ بی نظیر با ترکیبات بی نظیر پودینگ شکلاتآووکادوآشپزیآشپزی آموزش انواع غذاها خواص مواد غذایینکات سودمند آشپزی و آموزش انواع غذاهاخواص مواد غذایینکات سودمند آشپزیآموزش آشپزی و انواع آشنایی با خاصیت شگفت‌انگیز گیلاسهمشهری آنلاین گیلاس خواص بسیاری دارد و تنظیم چرخه خواب بدن و پیشگیری از پیری زودرس زغال اخته کوچک اما پرفایده، زغال اخته، خواص زغال اخته خواص سبزیجاتزغال اخته کوچکخواص زغال اخته خواص دارویی زغال اخته فواید زغال اخته مواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانبه جای آنکه به دنبال روش‌های عجیب و غریب باشیم اگر ۱۴ ماده غذایی را در زنجیره غذایی طرز تهیه نان شیرمال مخصوص صبحانهخورش شوید آلو ، یک غذای خوشمزه و معروف شمالی با طعمی بی نظیر کوه های پنیری با سیب میوه ها خواص ناشناخته نارگیل نارگیل خواص زیادی برای بدن دارد این میوه خوشمزه باعث تنظیم قند آموزش بهترین غذاهای ایرانی،آشپزی ایرانیآموزش بهترین غذاهای ایرانی،آشپزی ایرانی آشپزی ایرانی‌ و غذای ایرانی‌ مطمئنا یکی با خواص بی نظیر ماست یونانی کمر باریک شوید خواصماستیونانی خواص بی نظیر خربزه خواص بی نظیر گیاه گلپر خواص بی نظیر پیاز خواص بی نظیر پسته از خواص بی طرز تهیه انواع سس های خوشمزه و بی نظیر تصاویر خورش شوید آلو ، یک غذای خوشمزه و معروف شمالی با طعمی بی نظیر خورش شوید آلو با مرغابی، یکی از یک پودینگ بی نظیر با ترکیبات بی نظیر آکا یک پودینگ بی نظیر با ترکیبات بی نظیر پودینگ شکلاتآووکادوآشپزی آشپزی آموزش انواع غذاها خواص مواد غذایینکات سودمند آشپزی آشپزی و آموزش انواع غذاهاخواص مواد غذایینکات سودمند آشپزیآموزش آشپزی و انواع خوراکها و آشنایی با خاصیت شگفت‌انگیز گیلاس همشهری آنلاین گیلاس خواص بسیاری دارد و تنظیم چرخه خواب بدن و پیشگیری از پیری زودرس برخی از زغال اخته کوچک اما پرفایده، زغال اخته، خواص زغال اخته، فواید خواص سبزیجاتزغال اخته کوچکخواص زغال اخته خواص دارویی زغال اخته فواید زغال اخته خاصیت مواد دارویی طبیعی پزشکان ایران گرفتن آب این میوه و مخلوط کردن آن با آب و شیرین‌کننده به خنک کردن بدن و جلوگیری از آسیب طرز تهیه نان شیرمال مخصوص صبحانه خورش شوید آلو ، یک غذای خوشمزه و معروف شمالی با طعمی بی نظیر کوه های پنیری با سیب زمینی میوه ها خواص ناشناخته نارگیل نارگیل خواص زیادی برای بدن دارد این میوه خوشمزه باعث تنظیم قند خون می دم‌نوش ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد خواص درمانی نام چای رفع خستگی چشم چای‌های گل عینک چشمک، جو دوسر، قاشقک، چای ترش، سنبل عکس های رویایی و بی نظیر بی نظیر ترین تابلو معرق بی نظیر بوتو اهنگ بی نظیر اندی خواننده کوس قشنک بی نظیر عکسهای بی نظیر باسکول بی نظیر عکس بی نظیر ازامام خمینی



لینک منبع :خواص بی نظیر بلوبری

تصاویر برای خواص بی نظیر بلوبری خواص بی نظیر بلوبری - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/...of.../151976-خواص-اعجاب-انگیز-بلوبری‏ - ذخیره شده 16 ژانویه 2017 ... خواص بی نظیر بلوبری:آشنایی با خواص بلوبری با دلگرم همراه باشید تا با خواص بی نظیر بلوبری آشنا شوید. میوه بلوبری و خواص بی نظیر آن - بانک اطلاعات عمومی www.hamgorooh.com/میوه-بلوبری-و-خواص-بی-نظیر-آن/‏ - ذخیره شده 15 آوریل 2017 ... کشت میوه جدید با خواصی شگفت انگیز که کمتر کسی آن را می شناسد در این بخش خواص بی نظیر این میوه ی جدید را بدانید. شاید روزی کشت و ... فواید بی نظیر بلوبری | اخبار شایان طب news.shayan-medicine.com/فواید-بی-نظیر-بلوبری/‏ - ذخیره شده بر اساس تحقیقات این میوه خوش طعم دارای خواص ضد التهابی و ضد سرطانی است و اثری معجزه آسا بر تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و مانند یک آنتی بیوتیک می تواند ... خواص بی نظیر بلوبری | مجله تفریحی bmfa bmfa.ir/خواص-بی-نظیر-بلوبری/‏ - ذخیره شده 16 ژانویه 2017 ... آشنایی با خواص بلوبری. با bmfa همراه باشید تا با خواص بی نظیر بلوبری آشنا شوید. خواص بلوبری. فواید اعجاب انگیز بلوبری. امروز میخوایم ... میوه بلوبری و خواص بی نظیر آن - تکناز www.taknaz.net/blueberry-fruit-and-its-unique-properties.html‏ - ذخیره شده کشت میوه جدید با خواصی شگفت انگیز که کمتر کسی آن را می شناسد در این بخش خواص بی نظیر این میوه ی جدید را بدانید شاید روزی کشت و برداشت اون هم تو. خواص بی نظیر بلوبری ، نباید از شما پنهان بماند • مجله پزشکی آسان طب asanteb.com/36238/خواص-بلوبری-نباید-از-شما-پنهان-بماند.html‏ - ذخیره شده بلوبری یکی از خوشمزه ترین میوه های تابستانی می باشد..یکی از خواص بلوبری کاهش کلسترول و ارتقا سطح گلوکز خون می باشد.خوردن بلوبری ممکن است فشار خون و ... خواص بی نظیر بلوبری – تازه ها با ارمان تاپ blog.armantop.com/?p=12383‏ - ذخیره شده 17 ژانویه 2017 ... آشنایی با خواص بلوبری. با دلگرم همراه باشید تا با خواص بی نظیر بلوبری آشنا شوید. خواص بلوبری. فواید اعجاب انگیز بلوبری. امروز میخوایم ... فواید بی نظیر بلوبری - تیتر شهر | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/32866385‏ فواید بی نظیر بلوبری. قره قات تاثیرات مفید زیادی روی سلامتی ما میگذارد و با استفاده از آن باعث تغییرات مثبتی روی بدنتان خواهید شد. بلوبری یا گیاه دارویی ... خواص بی نظیر چای گل سرخ - Newsha Drinks www.newshadrinks.com/خبر/خواص-بی-نظیر-چای-گل-سرخ‏ - ذخیره شده 19 فوریه 2017 ... گل سرخ یا همان گل محمدی نوعی گل رز است که در ایران به صورت گسترده کشت و استفاده می شود. از این گل معطر و پرخاصیت در تهیه گلاب، مربا، عطر، ...