مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

انواع ماسک جوانه گندم برای جای جوش و لایه برداری

[ad_1]
مفیدستان:

ماسک جوانه گندم با ماست، ماسک جوانه گندم با عسل، ماسک جوانه گندم با شیر و ... برای لایه برداری، شفافیت، لطافت و از بین بردن جوش صورت مفید است.

جوانه گندم:

در کشور ما از دوران باستان، جوانه‌ها و اهمیت استفاده از آن‌ها برای مردم مشخص شده بود. این موضوع به قدری اهمیت داشته که مردم ما استفاده از جوانه گندم را به عنوان یک آیین سنتی همواره در آغاز فصل بهار به شکل تهیه سمنو در سفره هفت سین لازم می‌دانستند.

زمانی که گندم جوانه می‌زند، تغییر شکل داده، تغییرات شیمیایی که در دانه‌ها در حین جوانه‌زدن رخ می‌دهد باعث می‌شود املاح و ویتامین‌های آن افزایش یابد. به طور کلی در فرایند جوانه زدن ویتامین‌ها، املاح و پروتئین‌ها به مقدار زیادی افزایش می‌یابند.

در شروع روند جوانه زدن، نشاسته موجود در دانه شکسته شده و به قندهای ساده گلوکز و ساکارز تبدیل می‌شود که این عمل به وسیله آنزیم آمیلاز صورت می‌گیرد. گندم جوانه زده همچنین دارای ترکیباتی مانند ویتامین A ،B1 ،B6 ،B12 ،E، اسید فولیک، کلسیم، فسفر، روی، ید، سلنیوم و منیزیم نیز می‌باشد که پس از اینکه جوانه به اندازه خود گندم رشد کرد، می‌توان از این مواد بهره برد.

طرز تهیه ماسک جوانه گندم، جوانه گندم چیست، طرز تهیه جوانه گندم، طرز تهیه پودر جوانه گندم ، عکس جوانه گندم

خواص جوانه گندم و تاثیر آن در زیبایی:

جوانه گندم جزو آن دسته از مواد غذایی است که متاسفانه خانواده‌ها به میزان کافی از آن استفاده نمی‌کنند. این درحالی است که جوانه گندم سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی ضروری برای بدن مانند ویتامین A است. ویتامین A موجود در جوانه گندم باعث افزایش قوه بینایی، سرعت رشد کودکان، شادابی پوست و سلامت ریه و گلو می‌شود.

پودر جوانه گندم یک مکمل غذایی پرارزش و سرشار از ویتامین E و ویتامین‌های گروه B است. ویتامین E امروزه به عنوان معجزه‌گر و اکسیر جوانی معرفی می‌شود. سلنیوم و منیزیوم موجود در جوانه گندم، در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان موثر شناخته شده است.

به اعتقاد برخی از متخصصان پوست، مو و زیبایی، جوانه گندم در درمان ریزش مو، رفع شوره سر و رفع انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی موثر است و بدین منظور می‌توانید از ماسک جوانه گندم خانگی یا بازاری استفاده نمایید که موجب شادی و طراوت و روشنی پوست می‌شود. 

بر اساس نظر اغلب پزشکان زیبایی، ۲ قاشق غذاخوری جوانه گندم خام، در حدود ۱.۵ گرم چربی اشباع نشده، ۹ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر رژیمی، ۲ گرم قند را دارا بوده و فاقد کلسترول می‌باشد و میزان کالری آن در حدود ۶۰ است. جوانه گندم حاوی مقدار زیادی پروتئین و فیبر می‌باشد.

جوانه گندم منبع فوق العاده ای از انواع ویتامین های B می باشد. در واقع، ویتامین B1 یا تیامین، ویتامین B6 و فولات موجود در جوانه گندم  از انواع ویتامین‌های ضروری بدن هستند. ویتامین‌های گروه B برای سلامت قلب و عروق و مغز حیاتی می‌باشند.

جوانه گندم سرشار از ویتامین‌های E و C است. از همین‌ رو یک ضد‌ لک قوی به شمار می‌‌رود و مصرف آن به صورت خوراکی یا ماسک، از ایجاد لکه‌‌های ناشی از آفتاب جلوگیری می‌‌کند.

در ادامه مختصری درباره خواص ماسک جوانه گندم خواهیم گفت و طرز تهیه ماسک جوانه گندم را به چند روش مختلف به شما آموزش می‌دهیم تا با استفاده از یک یا چند مورد از این ماسک‌های ساده، پوستی روشن، شفاف و بدون لک داشته باشید.

  1. طرز تهیه ماسک جوانه گندم برای شفافیت پوست:

برای داشتن پوستی شفاف و با طراوت، ماسک جوانه گندم و ماست بسیار مفید است. 
  • برای تهیه ماسک جوانه گندم و ماست باید ۱ قاشق پودر جوانه گندم را با مقداری ماست تازه ( اگر پوست چربی دارید، از ماست کم چرب استفاده کنید) مخلوط کرده و روی صورت بمالید.
  • ماسک را با حرکات دورانی و از پایین به بالا روی پوست بمالید و با حرکات چرخشی ماساژ دهید.
  •  بعد از ۲۰ دقیقه پوست را با آب ولرم پاک کنید و ماساژ دهید.
  • این ماسک به مرور زمان باعث شفافیت و لطافت پوست شما خواهد شد. بهتر است این ماسک را بعد از بخوردادن روی صورت بمالید.

  1. ماسک جوانه گندم برای لایه بردای پوست صورت:

ماسک جوانه گندم و عسل علاوه بر پیلینگ یا لایه‌برداری، ماسک شاداب‏‌کننده پوست نیز می‌‏باشد.

  • 3 ق غذاخوری عسل را روی حرارت ملایم به صورت روان درآورده و 3 ق غذاخوری شیر و 3 ق غذاخوری آرد را به میزان مساوی آرام آرام به آن اضافه کنید.
  • یک ماده خمیری یکدستی به دست می‏‌آید که باید آن را روی پوست بمالید.
  • پس از ۲۰ دقیقه دراز کشیدن و تنفس آرام و عمیق، با پنبه آغشته به شیر ماسک را به صورت ملایم از پایین به بالا از روی پوست بردارید. سپس پوست را با آب ولرم شستشو دهید.
  • این ماسک برای درمان جوش‌های سر سیاه و لک‌های صورت نیز بسیار مفید است و در صورت استفاده مداوم و منظم پوست صورت را روشن می‌کند.

  1. ماسک جوانه گندم برای شادابی و لطافت پوست:

برای داشتن پوستی شاداب  و جوان که لظافت کم‌نظیری دارد، استفاده از ماسک جوانه گندم و شیر را توصیه می‌کنیم.
  • برای تهیه ماسک جوانه گندم و شیر مقداری جوانه گندم آسیاب‌شده را در ظرفی بریزید و کمی شیر را به تدریج به آن اضافه کنید تا مخلوط شیر و جوانه گنم به شکل خمیری شکل در آید.
  • سپس پوست خود را بشویید و چند دقیقه‌ای بخور دهید.
  • حالا ماسک جوانه گندم و شیر  را از قسمت پایین صورت خود به سمت بالا روی پوست صورت بمالید و با حرکت های چرخشی پوست خود را ماساژ دهید.
  • بعد از ۱۵ دقیقه، صورت خود را با آب سرد بشویید.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ماسک جای جوش انواع ماسک برای از بین بردن جای جوش …ماسکجایجوشصورتماسک جای جوش صورت آب لیمو برای پاک سازی جای جوش شما برای استفاده از این ماسک به گلوله ماسک صورت، انواع ماسک صورت، ماسک موانواع ماسک صورت جوان کننده پوست ماسک صورت کدو حلوایی برای زیبایی پوست فواید ماسک انواع ماسک های صورت پوست و زیباییلبدهانجوش…انواعماسکهایصورتانواع ماسک های صورت انواع ماسک برای پوست چرب ماسک آلوی قرمز برای تهیه ماسک آلوی قرمز برای پوشاندن جای جوش چه کرمی استفاده کنیم؟ آکاآکایران مجله زندگی ایده آل بنا به گزارش آکاایران برای پوشاندن جای جوش چه کرمی از بین بردن جوش و جای آن زیباشو دات کاماز بین بردن جای جوش‌ها محصولات لبنی کم‌چرب معمولاً حاوی مقدار زیادی ویتامین هستند طب سنتی و روش های درمان جوش صورت و بدن حکیم …طب سنتیطب سنتی و روشهای درمان انگل در کودکان بی شک آگاهی از برای از بین بردن جوش صورت ،کک ومک و پاک کردن …ماسک برای جوش صورت طرز تهیه صورت خود را کاملا بشویید و سپس مقداری سرکه آب سیب را در لایه برداری یا پیلینگ پوست چیست؟لایه برداری پوست از به معنی بردا شتن یک قشر سطحی از روی پوست است این عمل درمان سریع جوش صورت و آکنهدرمانسریعجوشصورتوآکنهدرمان جوش صورت و راه حل درمان جوش صورت و ماسک های مفید جهت جوش صورت را درنمناک ببینیدچهل روز تا رفع کامل جوش و لکه های صورت زیباشو دات …سلام بنده اکثر پیامهای منتشر شده در مورد راهکارهای رفع جوش و جای جوش رو مرور کردم اما ماسک جای جوش انواع ماسک برای از بین بردن جای جوش صورت ماسکجایجوشصورت ماسک جای جوش صورت آب لیمو برای پاک سازی جای جوش شما برای استفاده از این ماسک به گلوله های ماسک صورت، انواع ماسک صورت، ماسک مو انواع ماسک صورت جوان کننده پوست ماسک صورت کدو حلوایی برای زیبایی پوست فواید ماسک زردچوبه انواع ماسک های صورت پوست و زیباییلبدهانجوشاکنهلکه پف انواعماسکهای انواع ماسک های صورت انواع ماسک برای پوست چرب ماسک آلوی قرمز برای تهیه ماسک آلوی قرمز کافی برای پوشاندن جای جوش چه کرمی استفاده کنیم؟ آکا آکایران مجله زندگی ایده آل بنا به گزارش آکاایران برای پوشاندن جای جوش چه کرمی استفاده کنیم؟ از بین بردن جوش و جای آن زیباشو دات کام از بین بردن جای جوش‌ها محصولات لبنی کم‌چرب معمولاً حاوی مقدار زیادی ویتامین هستند که به طب سنتی و روش های درمان جوش صورت و بدن حکیم تهرانی طب سنتی طب سنتی و روشهای درمان انگل در کودکان بی شک آگاهی از وجود برای از بین بردن جوش صورت ،کک ومک و پاک کردن منافذ صورت چکار ماسک برای جوش صورت طرز تهیه صورت خود را کاملا بشویید و سپس مقداری سرکه آب سیب را در ظرفی لایه برداری یا پیلینگ پوست چیست؟ لایه برداری پوست از به معنی بردا شتن یک قشر سطحی از روی پوست است این عمل در درمان سریع جوش صورت و آکنه درمان جوش صورت و راه حل درمان جوش صورت و ماسک های مفید جهت جوش صورت را درنمناک ببینید چهل روز تا رفع کامل جوش و لکه های صورت زیباشو دات کام سلام بنده اکثر پیامهای منتشر شده در مورد راهکارهای رفع جوش و جای جوش رو مرور کردم اما در



لینک منبع :انواع ماسک جوانه گندم برای جای جوش و لایه برداری

انواع ماسک جوانه گندم برای جای جوش و لایه برداری - مجله اینترنتی ستاره setare.com/.../انواع-ماسک-جوانه-گندم-برای-جای-جوش-و-لایه-برداری‏ - ذخیره شده 16 ژانویه 2017 ... ماسک جوانه گندم با ماست، ماسک جوانه گندم با عسل، ماسک جوانه گندم با شیر و ... برای لایه برداری، شفافیت، لطافت و از بین بردن جوش صورت مفید ... “ماسک جای جوش” | انواع ماسک برای از بین بردن جای جوش صورت - نمناک namnak.com/ماسک-جای-جوش-صورت.p20219‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۶ - ۱٬۰۸۰ نقد مقداری جوانه گندم را داخل مخلوط کن بریزید سپس آن را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و ... راههای از بین بردن جای جوش با ماسک های طبیعی و طب سنتی .... و واسه جوشای دیگ باید دکتر تجویز کنه///پانجل حالت لایه بردار و خشک کننده جوشای چرکیه. انواع ماسک جوانه گندم برای جای جوش و لایه برداری | پایگاه خبری و ... kenariha.ir/انواع-ماسک-جوانه-گندم-برای-جای-جوش-و-لای/‏ - ذخیره شده 13 مارس 2017 ... ماسک جوانه گندم با ماست، ماسک جوانه گندم با عسل، ماسک جوانه گندم با شیر و ... برای لایه برداری، شفافیت، لطافت و از بین بردن جوش صورت مفید ... قویترین ماسک‌های معجزه‌گر برای داشتن یک پوست زیبا و باطراوت ... www.asrenow.com/.../قویترین-ماسک‌های-معجزه‌گر-برای-داشتن-یک-پوست-زیبا-و-باطراوت.html‏ - ذخیره شده - مشابه دیگر پول به دکتر و کرم های زیبایی ندهید، با این ماسک های معجزه آسا ۱۵ سال جوان‌تر شوید! ... 4*ماسک جوانه گندم:برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری سس ماینز را با یک قاشق ... این ماسک هم حساسیت و آسیب دیدگی پوست تان را التیام می بخشد، هم لایه برداری می کند و هم در عین ... 6*ماسک زردک :برای روشن کردن پوست صورت و جای جوش . معجزه ماسک جوانه گندم | مه شو mahsho.com/معجزه-ماسک-جوانه-گندم/‏ - ذخیره شده - مشابه 2 مارس 2014 ... جوانه گندم سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. از آنجا که ... ماسک جوانه گندم به منظور لایه برداری و پیلینگ و شاداب کردن پوست: جوانه گندم را در ... انواع ماسک جوانه گندم برای جای جوش و لایه برداری - webgardiha.com webgardiha.com/انواع-ماسک-جوانه-گندم-برای-جای-جوش-و-لای/‏ 16 ژانویه 2017 ... جوانه گندم: در کشور ما از دوران باستان، جوانه‌ها و اهمیت استفاده از آن‌ها برای مردم مشخص شده بود. این موضوع به قدری اهمیت داشته که مردم ما استفاده از جوانه ... یک ماسک خوب برای جای جوش - انجمن نوعروس www.nowaroos.com/Thread-یک-ماسک-خوب-برای-جای-جوش--1590?...‏ - ذخیره شده - مشابه 6 آگوست 2013 ... به نظر من تنها چیزی که واسه جای جوش تاثیر داره ، لایه برداره ... ایناز من لایه بردار استفاده میکنم پوستم نازک میشه بعدشم بدتر لک میفته ... که به غذا خوردنم دقت میکنم جوش نمیزنم واسه جای جوش الوورا و جوانه گندم و شیر هم خیلی خوبه هم پوست و شفاف میکنه هم صاف میکنه .... انواع کیک و شیرینی · انواع دسر · انواع نان. فواید جوانه گندم برای پوست + طرز تهیه انواع ماسک جوانه گندم - هفت گنج 7ganj.ir/فواید-جوانه-گندم-برای-پوست-طرز-تهیه-ان/‏ - ذخیره شده - مشابه فواید جوانه گندم برای پوست + طرز تهیه انواع ماسک جوانه گندم ... به اعتقاد برخی از متخصصان پوست ، مو و زیبایی ، جوانه گندم در درمان انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی موثر است و بدین منظور میتوانید از ماسک جوانه گندم استفاده ... ماسک جوانه گندم برای لایه‌برداری پوست ... کپی برداری بدون ذکر نام و لینک فعال به هفت گنج مجاز نیست. ماسک جوانه گندم، ماسک جوانه گندم برای پوست - آکاایران www.akairan.com/khanevadeh/arayesh1/wheat-germ-mask.html‏ - ذخیره شده - مشابه 6 مارس 2015 ... ماسک جوانه گندم برای جوش,ماسک جوانه گندم و عسل,ماسی جوانه گندم و ماست,ماسک جوانه گندم ... در اینجا به طرز تهیه انواع ماسک جوانه گندم می پردازیم که خواص شگفت آوری برای پوست دارند: ... ماسک جوانه گندم به منظور لایه برداری و پیلینگ و شاداب کردن پوست: .... به جای رژیم گرفتن، این مواد غذایی را بخورید تا لاغر شوید. از بین بردن جای جوش با چند روش خانگی | سایت آرایشی و زیبایی تک رژ www.tak-roj.ir/از-بین-بردن-جای-جوش-با-چند-روش-خانگی.html‏ - ذخیره شده - مشابه 30 آوریل 2014 ... بهترین و موثرترین ماسک برای از بین بردن جای جوش، زرده تخم مرغ به همراه یک قاشق ... جوش شیرین یک ماده قلیایی است که کار لایه برداری را انجام می‌دهد و کمک می‌کند تا ... آنچه در این فصل در همه سبزی فرووشی‌ها می‌بینید انواع کلم است. ... مقداری جوانه گندم را داخل مخلوط کن بریزید سپس آن را با یک قاشق غذاخوری عسل ...