مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آسمانخراشی ۵ کیلومتری که آلودگی‌ها را می‌خورد

[ad_1]
مفیدستان:

آسمانخراشی ۵ کیلومتری که آلودگی‌ها را می‌خورد

دانش > فناوری‌ - همشهری آنلاین:
شرکتی فعال در زمینه علوم مواد، برنامه بنای آسمانخراشی ۴.۸ کیلومتری را با استفاده از موادی ارائه کرده‌است که از قابلیت خوردن دود و مه آلاینده هوای شهرها برخوردار است.

براساس گزارش بیزینس‌اینسایدر،‌ شرکت آرکونیک با همکاری هنرمندان آینده‌پژوه به بررسی فناوری‌هایی پرداختند که در چند دهه آینده کاربردی خواهند بود.

یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که توسط این گروه مطرح شده، اکو‌کلین است، غشایی ویژه که به خود‌تمیزکنندگی و تصفیه هوای اطراف ساختمان‌ها کمک خواهد‌کرد. این ماده اولین بار در سال 2011 وارد بازار شد.

آسمانخراش

به گفته شرکت آرکونیک، این پوشش علاوه بر زیبایی، به حفظ و نگهداری از بنا نیز کمک کرده و برای محیط اطراف ساختمان نیز مفید خواهد بود زیرا می‌تواند از میزان آلاینده‌های اطراف خود بکاهد. این پوشش با کمک نور و بخار آب محیط اطراف را پاکسازی می‌کند، نور و بخار آب با مواد شیمیایی موجود در پوشش ترکیب شده و اتم‌هایی را ایجاد می‌کنند که به رادیکال‌های آزاد مشهورند.

این رادیکال‌های آزاد آلاینده‌ها را از هوا به خود جذب کرده و آنها را تجزیه می‌کنند و نتیجه این واکنش به شکل خاک و دوده در اطراف ساختمان می‌ریزد. در نهایت ساختمانی تمیز با هوایی تمیزتر به جا خواهد ماند.

فناوری دیگری که قرار است در این برج به کار گرفته شود شراحی جدید پنجره‌ها است که بلوم‌فریم نام دارد. این فناوری درواقع پنجره‌هایی موتوردار هستند که در کمتر از یک دقیقه به بالکون‌هایی شیشه‌ای تبدیل می‌شوند. این فناوری شرکت آکونیک به تازگی در نمایشگاه‌ها رونمایی شده و به زودی در بازار عرضه خواهد شد.

این آسمان‌خراش علاوه بر تمامی فناوری‌های نام برده، با استفاده از مواد چاپ سه‌بعدی ساخته خواهد شد تا بتواند در برابر فشار باد و شرایط نامساعد جوی مقاومت کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آسمانخراشی کیلومتری که آلودگی‌ها را می‌خورد آسمانخراشی ۵ کیلومتری که آلودگی‌ها را می‌خورد



لینک منبع :آسمانخراشی ۵ کیلومتری که آلودگی‌ها را می‌خورد

آسمانخراشی ۵ کیلومتری که آلودگی‌ها را می‌خورد - همشهری hamshahrionline.ir/details/358886/Science/Hi-Tech‏ - ذخیره شده 16 ژانویه 2017 ... همشهری آنلاین: شرکتی فعال در زمینه علوم مواد، برنامه بنای آسمانخراشی ۴.۸ کیلومتری را با استفاده از موادی ارائه کرده‌است که از قابلیت خوردن دود و مه ... آسمانخراشی ۵ کیلومتری که آلودگی‌ها را می‌خورد - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2017/01/16/1606034‏ - ذخیره شده 16 ژانویه 2017 ... شرکتی فعال در زمینه علوم مواد، برنامه بنای آسمانخراشی ۴.۸ کیلومتری را با استفاده از موادی ارائه کرده‌است که از قابلیت خوردن دود و مه آلاینده هوای شهرها ... تصاویر برای آسمانخراشی ۵ کیلومتری که آلودگی‌ها را می‌خورد آسمانخراشی ۵ کیلومتری که آلودگی‌ها را می‌خورد - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/health.../آسمانخراشی-۵-کیلومتری-که-آلودگی/.../6183437/‏ 14 ژانویه 2017 ... شرکتی فعال در زمینه علوم مواد، برنامه بنای آسمانخراشی ۴.۸ کیلومتری را با استفاده از موادی ارائه کرده است که از قابلیت خوردن دود و مه آلاینده هوای ... آخرین خبر | گوناگون/ آسمانخراشی ۵ کیلومتری که آلودگی‌ها را می‌خورد! akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=3222847‏ 16 ژانویه 2017 ... همشهری آنلاین/ شرکتی فعال در زمینه علوم مواد، برنامه بنای آسمانخراشی ۴.۸ کیلومتری را با استفاده از موادی ارائه کرده‌است که از قابلیت خوردن دود و مه آل ... آسمانخراشی ۵ کیلومتری که آلودگی‌ها را می‌خورد - نیوز پارسی newsparsi.com/آسمانخراشی-5-کیلومتری-که-آلودگی-ها-را-می-خورد-2506-774400.html‏ 19 ژانویه 2017 ... آسمانخراشی ۵ کیلومتری که آلودگی‌ها را می‌خورد دانش > فناوری‌ – همشهری آنلاین: شرکتی فعال در زمینه علوم مواد، برنامه بنای آسمانخراشی ۴.۸ کیلومتری ... آسمانخراشی ۵ کیلومتری که آلودگی‌ها را می‌خورد / همشهری آنلاین:شرکتی ... porsyar.com/11197953‏ همشهری آنلاین:شرکتی فعال در زمینه علوم مواد، برنامه بنای آسمانخراشی ۴.۸ کیلومتری را با استفاده از موادی ارائه کرده‌است که از قابلیت خوردن دود و مه آلاینده هوای شهرها ... آسمانخراشی ۵ کیلومتری که آلودگی‌ها را می‌خورد - اخبار فارسی - Shafaqna monitor.shafaqna.com/FA/IR/7892325‏ همشهری آنلاین: شرکتی فعال در زمینه علوم مواد، برنامه بنای آسمانخراشی ۴.۸ کیلومتری را با استفاده از موادی ارائه کرده‌است که از قابلیت خوردن دود و مه آلاینده هوای شهرها ... آسمانخراشی ۵ کیلومتری که آلودگی‌ها را می‌خورد | همشهری ‌آنلاین | فیدگاه feedgah.ir/post/.../آسمانخراشی-۵-کیلومتری-که-آلودگی-ها-را-می-خورد/‏ - ذخیره شده 16 ژانویه 2017 ... آسمانخراشی ۵ کیلومتری که آلودگی‌ها را می‌خورد. دانش > فناوری‌ - همشهری آنلاین: شرکتی فعال در زمینه علوم مواد، برنامه بنای آسمانخراشی ۴.۸ کیلومتری ... این آسمان خراش 5 کیلومتری آلودگی‌ها را می‌بلعد | گجت نیوز gadgetnews.ir/149646/آسمان-خراش-5-کیلومتری-که-آلودگی‌ها-را-م/‏ - ذخیره شده 17 ژانویه 2017 ... کمپانی آرکانیک Arconic به تازگی از طرح ساخت آسمان خراش 5 کیلومتری خود با مواد 3D-Printed رونمایی کرد که دارای پوشش EcoClean بوده و هوای ...