مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فواید خوردن زیتون در بارداری + روغن زیتون در بارداری

[ad_1]
مفیدستان:

خوردن زیتون در بارداری و مصرف روغن زیتون در بارداری، باعث رشد بیشتر فرزندان از لحاظ قد، وزن، رفتار و واکنش‌های رفتاری میگردد.

زیتون درخت یا درختچهای همیشه سبز و بدون خزان است. میوه درخت زیتون گوشتی و هستهدار بوده، پوست آن براق و صاف، بسیار تلخ مزه است و رنگ آن ابتدا سبز بوده که در نهایت به بنفش تغییر رنگ میدهد. زیتون بر دو نوع است، داخلی و خارجی. انواع مختلف زیتون داخلی عبارتند از: زرد، روغنی، ماری، فیشمی و دزفول و انواع خارجی آن که بیشتر متعلق به کشوهای اسپانیا، یونان، فرانسه، ایتالیا و سوریه است. ترکیب شیمیایی زیتون رسیده شامل روغن بوده، این روغن مخلوطی از اولئیک اسید، لینولئیک اسید و پال میتیک اسید است، همچنین دارای سدیم، ویتامین A و E و آهن میباشد. از اینرو ارزش غذایی این گیاه پرخاصیت فراوان بوده، علاوه بر آن خواص درمانی بسیاری نیز دارد. در این مطلب خواص و فواید خوردن زیتون در بارداری و مصرف روغن آن در دوران بارداری گردآوری شده است.


عکس زیتون، زیتون در بارداری، خواص زیتون، روغن زیتون،


خواص زیتون در بارداری

  • زیتون و روغن آن نقشی اساسی در رشد جنین در طول دوران بارداری ایفا میکند و کمبودش اثرات مضری بر رشد بچه خواهد داشت. مطالعات نشان داده رشد فرزندانی که مادرانشان در دوران حاملگی از زیتون و روغن زیتون استفاده کردهاند، از لحاظ قد، وزن، رفتار و واکنشهای رفتاری، بهتر هستند. با توجه به اینکه جنین برای رشد نیاز به انواع ویتامینها و به ویژه ویتامین E دارد، با وجودیکه این ویتامین در روغن زیتون چندان فراوان نیست، اما کیفیت کافی را به علت مقاومتش در مقابل اکسیداسیون، دارا میباشد. بنابراین از کیفیت بالایی برخوردار میباشد. از آنجا که مقدار و نوع غذایی که در دوران بارداری مصرف می شود، نقش مهمی در تطبیق سوخت و سازی که در مادر و رابطهاش با جنین ایجاد میشود، دارد، لذا استفاده از روغن زیتون در بارداری بسیار موثر خواهد بود.
  • از دیگر خواص زیتون وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی ضد التهاب موجود در آن است، که به عنوان یک ایبوپروفن طبیعی عمل می‌کند. روغن زیتون شامل oleocanthal است که یک ماده با خواص ضد التهابی میباشد و بسیار شبیه به خواص داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی عمل می‌کند، به طوری که حدود 50 گرم روغن زیتون مقدار زیادی oleocanthal با خواص ضد التهابی دارد که شبیه به 10 دوز ایبوپروفن برای بزرگسالان عمل می‌کند که این می‌تواند اثباتی در مورد خواص درمانی قوی زیتون باشد.
  • در دوران بارداری به علت تاثیر هورمونها، حرکت طبیعی رودهها کاهش یافته و یبوست ایجاد میشود، از فواید مصرف و خوردن زیتون و روغن زیتون در بارداری، رفع یبوست این دوران خواهد بود.
  • استفاده موضعی از روغن زیتون در بارداری یکی از راههای درمان بیخطر و پیشگیری از ایجاد ترک‌هایی است که به خاطر بزرگ شدن شکم در بارداری ایجاد میشوند. ترک‌های بارداری، خطوطی فشرده روی پوست هستند که اغلب در ماه‌های آخر بارداری که شکم به سرعت بزرگ می‌شود تا کودک در حال رشد را در خود جای دهد، روی آن ایجاد می‌شود. ترک‌های بارداری در اثر تغییر بافت ارتجاعیِ زیر پوست ایجاد می‌شوند. این ترک‌ها بسته به پوست شما به رنگ صورتی، قهوه‌ای مایل به قرمز، بنفش، قهوه‌ای تیره می‌باشند که در آینده کم رنگ می‌شوند، اما کاملاً محو نخواهند شد. مرطوب نگه داشتن پوست شکم با روغن زیتون، در حین بزرگ شدن آن می‌تواند به کاهش خارش پوست و پیشگیری از ایجاد ترک کمک کند.
  • زیتون، سرشار از آهن است، با توجه به اینکه در دوران بـارداری نیـاز بدن به آهن افزایش چشمگیری مییابد، مصرف زیتون در بارداری بسیار مفید خواهد بود. در واقع توانایی سلول‌های قرمز خون در حمل اکسیژن در سراسر بدن در راه مناسب، وابسته به حضور آهن در خون است. اگر بدن زنان در دوران بارداری دچار کمبود آهن باشد، بافت‌های بدن و جنین به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی‌کنند و موجب ایجاد اختلال در رشد جنین میگردد. همچنین، آهن برای فرآیند تولید انرژی در بدن ضروری است. علاوه بر این، عملکرد مناسب بسیاری از آنزیم‌ها و سیستم ایمنی بستگی به مقدار کافی آهن موجود در بدن دارد.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

روغن زیتون و خواص جادویی زیتون، خواص روغن زیتون، فواید روغن زیتون برای دور چشمروغن زیتون برای صورتروغن زیتون برای موروغن زیتون و پوستروغن فواید ماساژ با روغن زیتون آکااستفاده از روغن زیتون برای ماساژ پدیده تازهای نیستو ازحدود ۵۰۰۰ سال پیش در طب هندی و کامل ترین مرجع در مورد پسته و خواص و فواید پسته در بارداری مواد غذایی و تغذیهپستهپسته تازهپسته خامپسته به انگلیسیپسته دریایی انزلیپسته کوهیپسته در بارداری ۴۰۹ آیا خوردن روغن زیتون و روغن کنجد و همچنین سرکه …با سلام خانم دکتر دو سوال دارم آیا خوردن روغن زیتون و روغن کنجد اگر طبیعی باشد و روغن زیتون تسریع در رشد مو های سرفواید مصرف کلم بروکلی در طولانی مدت چه برای سلامت بدن چیست؟ روش های موثر برای فواید وضرر خوردن روغن حیوانی نیک صالحی پرتال …فوایدوضررخوردنروغنخوردن روغن حیوانی چه فوایدی دارد و آیا ضرری هم دارد؟ پاسخ با سلام دوست محترم به طور کامل ترین مرجع گیاه بومادران و خواص آن در بارداری و …داروهای گیاهی و طب سنتیخواص روغن زیتون روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مونو و آنتی اکسیدان است که قصد بارداری و کم شدن ذخیره تخمدان در سالگی؟ …قصد بارداری و کم شدن ذخیره تخمدان در سالگی؟ ذخیره تخمدان من ۳۷ سالمه و مدت ۵ ماه کتاب های گروه خونی، روغن زردچوبه اٌرگانیک،زنجبیل اٌرگانیک،زنجبیل،زردچوبه،ادویه،روغن زیتون ارگانیک، روغن خواص زیتون آشپزی خواص مواد غذایی خواص زیتون زیتون درختچه ای است به ارتفاع تقریبا سه متر ولی روغن زیتون و خواص جادویی زیتون، خواص روغن زیتون، فواید روغن روغن زیتون برای دور چشمروغن زیتون برای صورتروغن زیتون برای موروغن زیتون و پوستروغن زیتون فواید ماساژ با روغن زیتون آکا استفاده از روغن زیتون برای ماساژ پدیده تازهای نیستو ازحدود ۵۰۰۰ سال پیش در طب هندی و یونانی کامل ترین مرجع در مورد پسته و خواص و فواید پسته در بارداری و مواد غذایی و تغذیه پستهپسته تازهپسته خامپسته به انگلیسیپسته دریایی انزلیپسته کوهیپسته در بارداریپسته ۴۰۹ آیا خوردن روغن زیتون و روغن کنجد و همچنین سرکه طبیعی ضرر با سلام خانم دکتر دو سوال دارم آیا خوردن روغن زیتون و روغن کنجد اگر طبیعی باشد و کارخانه روغن زیتون تسریع در رشد مو های سر نیک صالحی پرتال سرگرمی فواید مصرف کلم بروکلی در طولانی مدت چه برای سلامت بدن چیست؟ روش های موثر برای درمان فواید وضرر خوردن روغن حیوانی نیک صالحی پرتال سرگرمی فوایدوضررخوردن خوردن روغن حیوانی چه فوایدی دارد و آیا ضرری هم دارد؟ پاسخ با سلام دوست محترم به طور کلی کامل ترین مرجع گیاه بومادران و خواص آن در بارداری و قاعدگی و کیست خواص روغن زیتون روغن زیتون دارای اسیدهای چرب غیر اشباع مونو و آنتی اکسیدان است که باعث قصد بارداری و کم شدن ذخیره تخمدان در سالگی؟ ذخیره تخمدان قصد بارداری و کم شدن ذخیره تخمدان در سالگی؟ ذخیره تخمدان من ۳۷ سالمه و مدت ۵ ماه دراقدام کتاب های گروه خونی، روغن زیتون زردچوبه اٌرگانیک،زنجبیل اٌرگانیک،زنجبیل،زردچوبه،ادویه،روغن زیتون ارگانیک، روغن هسته خواص زیتون آشپزی خواص مواد غذایی خواص زیتون زیتون درختچه ای است به ارتفاع تقریبا سه متر ولی هنگامیکه



لینک منبع :فواید خوردن زیتون در بارداری + روغن زیتون در بارداری

زنان در دوران بارداری از زیتون و روغن آن استفاده کنند www.hidoctor.ir/217664_زنان-در-دوران-بارداری-از-زیتون-و-روغن-آن.html/‏ - ذخیره شده 14 فوریه 2017 ... فواید روغن زیتون زیتون روغن زیتون تغذیه در دوران بارداری بارداری ... در این مطلب خواص و فواید خوردن زیتون در بارداری و مصرف روغن آن در دوران ... فواید خوردن زیتون در بارداری + روغن زیتون در بارداری setare.com/.../فواید-خوردن-زیتون-در-بارداری-روغن-زیتون-در-بارداری‏ - ذخیره شده 16 ژانویه 2017 ... خوردن زیتون در بارداری و مصرف روغن زیتون در بارداری، باعث رشد بیشتر فرزندان از لحاظ قد، وزن، رفتار و واکنش‌های رفتاری میگردد. فواید زیتون در بارداری و شیردهی/ زیتون یک ایپوپروفن طبیعی است! nininama.com/fa/news72968.aspx‏ - ذخیره شده 10 آوریل 2016 ... روغن زیتون دارای آنتی‌اکسیدان‌های قوی و خواص ضدالتهابی است و این باعث می‌شود آنها به ... در برنامه غذایی روزانه حتما" سالاد و سبزی خوردن گنجانده شود. برچسب ها - روغن زیتون در بارداری - نی نی بان niniban.com/fa/tag/1/روغن%20زیتون%20در%20بارداری‏ - ذخیره شده فواید زیتون در بارداری، آیا می دانید؟ در دوران ب ... شیرده توصیه میشود و خوردن شربت آن در بارداری باعث. ... بارداری برای جنین ضرر ندارد چون شنیدم مصرف روغن زیتون. غذاهای زیبا شدن جنین - زیتون zatun.blogsky.com/1391/08/16/post-158‏ - ذخیره شده - مشابه خوردن کندر توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه ، باهوش ، پاکدل ، دانا و شجاع شدن پسر ... برای اینکه نوزاد پوست خوب و روشن داشته باشداز روغن زیتون ، روغن ماهی ، کره ... فواید زیتون در بارداری و شیردهی| www.iranzeitoon.com/fa/NEWSVIEW/20‏ - ذخیره شده در دوران بـارداری نیـاز بدن شـما به آهن به نحو شـگرفی افزایش می‌یابد. زیتون، ... اما روغن زیتون نه تنها اسیدچرب‌های لازم برای رشد نوزاد را فراهم می‌کند، بلکه نسبت ... زنان در دوران بارداری از زیتون و روغن آن استفاده کنند - khabarooz khabarooz.com/post/363533‏ - ذخیره شده متخصصان معتقدند مصرف زیتون و روغن زیتون در دوران بارداری فواید بسیار مفیدی را برای مادر و فرزند به دنبال دارد. با دکتر سلام همراه باشید. خوردن زیتون در بارداری ... خوردن روغن زیتون در بارداری | تبادل نظر نی نی سایت www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=167343‏ - ذخیره شده - مشابه 15 ژانویه 2012 ... از چند هفتگی میشه روغن زیتون خوردروزی چقدر باید بخوریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ روغن زیتون و دوران بارداری و نوزادی www.kamzit.com/...زیتون/86-روغن-زیتون-و-دوران-بارداری-و-نوزادی‏ - ذخیره شده - مشابه روغن زیتون و دوران بارداری و نوزادی. روغن زیتون نقشی اساسی در رشد جنین در طول دوران حامگی ایفا می کند و کمبودش اثرات مضری بر رشد بعدی بچه می گذارد . ثابت شده ... مصرف روغن زیتون در بارداری - هفت گنج 7ganj.ir/tag/مصرف-روغن-زیتون-در-بارداری/‏ - ذخیره شده - مشابه برچسبمصرف روغن زیتون در بارداری ... خوراکی هایی که مصرفشان قبل از بارداری و در طول دوره بارداری موجب زیبایی جنین می شود، ... فواید روابط جنسی برای سلامت فرد.