مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مشاهده قوس مرموز در اتمسفر سیاره ناهید

[ad_1]
مفیدستان:

مشاهده قوس مرموز در اتمسفر سیاره ناهید

دانش > فضا - همشهری آنلاین:
ردص قوسی غول‌پیکر بر لایه بیرونی اتمسفر سیاره ونوس (ناهید) باعث شگفتی اخترشناسان شده‌است زیرا توضیح اینکه این قوس چگونه می‌تواند در هجوم ابرهای اسید سولفوریک که با سرعتی بیشتر از سرعت سیاره در حرکتند ثابت باقی بماند برای آنها به یک معما تبدیل شده‌است.

براساس گزارش اسپیس، بهترین توضیحی که تاکنون به ذهن دانشمندان راه یافته این است که از ساختار عجیب و 10 هزار کیلومتری نتیجه بزرگترین موج گرانشی باشد که تاکنون در سامانه خورشیدی مشاهده شده‌است. اما این توضیح نیز دچار یک نقص است، دانشمندان معتقدند موج گرانشی نمی‌تواند در چنین ارتفاعی از اتمسفر ایجاد شود.

ونوس

این موج بزرگ که در تصویر مادون قرمز جدیدی که از ناهید گرفته شده به خوبی واضح است، و از قطب شمال تا قطب جنوب این سیاره امتداد یافته‌است،‌ در ماه دسامبر توسط کاوشگر کاتسوکی ژاپن کشف شد.

این قوس برای چهار روز پی در پی در ارتفاع 65 کیلومتری از سطح سیاره در اتمسفر دیده می‌شد و به شکل عجیبی بدون تغییر باقی ماند، حتی با وجود وزش بادهای شدید و افسانه‌ای با سرعت 359 کیلومتر بر ساعت. اما این سازه با همان سرعتی که روی ابرهای اتمسفر ظاهر شده‌بود، ناپدید شد.

اکنون کاوشگر صبورانه در انتظار ظهور دوباره این قوس بزرگ است و همزمان دانشمندان در تلاشند با استفاده از داده‌های فضاپیمای ونوس اکسپرس که طی ماموریت 10 ساله‌اش چندین مورد از این پدیده را رصد کرده‌است، دلیل وقوع آن را توضیح دهند.

محققان ژاپنی معتقدند این قوس یک موج گرانشی است، پدیده‌ای که به واسطه از موازنه خارج شدن ماده‌ای جاری، گاز،‌مایع یا پلاسما، رخ می‌دهد. به گفته دانشمندان با توجه به سرعت بادها و شکل بادهای اسید سولفوریکی در ونوس، تنها پدیده‌ای که می‌تواند در برابر این بادها مقاومت کند  یک موج بزرگ گرانشی است، با وجود اینکه کسی تا به امروز احتمال نداده بود یک موج گرانشی می‌تواندتا این اندازه بزرگ باشد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مشاهده قوس مرموز در اتمسفر سیاره ناهید مشاهده قوس مرموز در اتمسفر سیاره ناهید



لینک منبع :مشاهده قوس مرموز در اتمسفر سیاره ناهید

مشاهده قوس مرموز در اتمسفر سیاره ناهید - همشهری hamshahrionline.ir/details/359045/Science/space‏ - ذخیره شده 17 ژانویه 2017 ... رصد قوسی غول‌پیکر بر لایه بیرونی اتمسفر سیاره ونوس (ناهید) باعث ... نتیجه بزرگترین موج گرانشی باشد که تاکنون در سامانه خورشیدی مشاهده ... تصاویر برای مشاهده قوس مرموز در اتمسفر سیاره ناهید مشاهده قوس مرموز ابرها در اتمسفر سیاره ناهید – وب سایت علمی بیگ بنگ bigbangpage.com/.../مشاهده-قوس-مرموز-ابرها-در-اتمسفر-سیاره/‏ - ذخیره شده 17 ژانویه 2017 ... بیگ بنگ: رد قوسی غول‌پیکر بر لایه بیرونی اتمسفر سیاره ناهید باعث شگفتی اخترشناسان شده‌ است زیرا توضیح اینکه این قوس چگونه می‌تواند ... مشاهده قوس مرموز در اتمسفر سیاره ناهید - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2017/01/17/1607145‏ - ذخیره شده 17 ژانویه 2017 ... همشهری آنلاین: ردص قوسی غول‌پیکر بر لایه بیرونی اتمسفر سیاره ونوس (ناهید) باعث شگفتی اخترشناسان شده‌است زیرا توضیح اینکه این قوس ... مشاهده قوس مرموز ابرها در اتمسفر سیاره ناهید | آی تی اس ان www.itsn.ir/?p=42695‏ - ذخیره شده مشاهده قوس مرموز ابرها در اتمسفر سیاره ناهید. کد خبر :42695. تاریخ و زمان انتشار : چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ در ساعت ۳:۳۵:۱۸ بدون نظر. انتهای خبر. Facebook · twitter. مشاهده قوس مرموز ابرها در اتمسفر سیاره ناهید ionet.ir/post/147111‏ - ذخیره شده افزایش قیمت به 147میلیون تومان؛ امکانات و آپشن های جدید سوزوکی ویتارا فیس لیفت; » حیات بیگانه در پلوتو ممکن است همین حالا نیز وجود داشته باشد! » ورود اسنپ ... Big bang بیگ بنگ - Facebook https://m.facebook.com/theorybigbang?v=feed&filter=13&refsrc...‏ مشاهده قوس مرموز ابرها در اتمسفر سیاره ناهید. رد قوسی غول‌پیکر بر لایه بیرونی اتمسفر سیاره ناهید باعث شگفتی اخترشناسان شده‌ است زیرا توضیح اینکه این قوس ... کشف 7 سیاره قابل سکونت - مفیدستان mofidestan.ir/کشف-7-سیاره-قابل-سکونت/‏ - ذخیره شده 24 فوریه 2017 ... مشاهدهقوسمرموزابرهامشاهده قوس مرموز ابرها در اتمسفر سیاره ناهید نوشته شده ... در اتمسفر سیاره ناهید وب سایت علمی مشاهدهقوسمرموز مشاهده قوس مرموز ابرها ... ساخت الکترونیک‌های مقاوم در برابر اتمسفر جهنمی سیاره ناهید www.bia2akhbar.com/details.php?id=5334519‏ - ذخیره شده 11 فوریه 2017 ... ساخت الکترونیک‌های مقاوم در برابر اتمسفر جهنمی سیاره ناهید ... از آن تمامی مدارهای فضاپیما نابود شده‌است زیرا ناهید از اتمسفری به شدت داغ، فرساینده و ... وارونگی · اتوبوسی از کنار زمین گذشت · مشاهده قوس مرموز در اتمسفر سیاره ناهید. کانال "nojumm" telegchannel.com/channel/nojumm/95628197780675255?page...‏ - ذخیره شده 28 ژانویه 2017 ... nojumm@. ◁ مشاهده قوس مرموز ابرها در اتمسفر سیاره ناهید رد قوسی غول‌پیکر بر لایه بیرونی اتمسفر سیاره ناهید باعث شگفتی اخترشناسان شده‌ ...