مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آموزش بافت گره توپی به روش ساده و سریع (به همراه الگو)

[ad_1]
مفیدستان:

گره توپی از آن گره‌هایی است که دور یک شی گرد ایجاد می‌شود. این نوع گره در ساخت کاردستی و حتی کوهنوردی کارکردهای زیادی دارد. در این ساختنی به شما یاد می‌دهیم چطور گره توپی را بزنید که از سی بند یا سی بخش تشکیل می‌شود که همگی قابل رویت هستند. ما یک الگوی کاغذی برای نحوه رد کردن طناب‌ها از روی یکدیگر هم در اختیارتان قرار می‌دهیم تا کارتان ساده تر بشود. با ساختنی همراه شوید.

گره توپی با اندازه دلخواه تان ببافید
گره توپی با اندازه دلخواه تان ببافید

گره توپی انواع مختلفی دارد و در نوعی که در این پست یاد می‌گیرید تعداد بندها با تعداد تقاطع‌ها برابر است. گره توپی ابتدا دور یک استوانه ایجاد می‌شود و سپس دور شی گرد قرار می‌گیرد. در ویدیوی زیر می‌توانید مراحل ایجاد گره توپی را به صورت کامل ببینید. در این ویدیو از یک استوانه چوبی استفاده شده اما شما می‌توانید با وسایلی که در خانه دارید مشابه این استوانه را بسازید.

در گام‌های بعد طرز ساخت استوانه با کارتن و سوزن را یاد می‌گیرید. الگو را هم می‌توانید از یک نرم افزار رایگان دریافت کنید.

گام اول: استوانه را بسازید

استوانه ای که برای ایجاد گره توپی به آن نیاز داریم، یک استوانه ساده است که چند سوزن با ترتیب مشخص در آن فرو رفته باشد. این استوانه را می‌توانید از هر چیزی بسازید اما ما چند نمونه در دسترس را به شما معرفی می‌کنیم. در ضمن آموزش با استوانه کارتنی ادامه خواهد داشت.

استوانه ابری یا یونولیتی

اگر بین وسایل بدون استفاده تان این نوع استوانه را دارید، حتماً از آن استفاده کنید چون می‌توانید بجای سوزن از خلال دندان استفاده کنید. ایراد این نوع استوانه این است که نمی‌توانید ضخامتش را تنظیم کنید و باید در مرحله سفت کردن گره‌ها وقت بیشتری صرف کنید.

استوانه کارتنی

کارتن بسیار منعطف است و می‌توانید استوانه را با هر ضخامتی که بخواهید، بسازید. استوانه کردن کارتن کمی‌سخت است اما این مسئله برایتان ایجاد مشکل نخواهد کرد. فقط کافی است یک تکه کارتن از هر جنسی را به ضخامت مورد نظرتان استوانه کنید. البته برای این نوع استوانه نمی‌توانید از چیزی مثل نخ دندان استفاده کنید و به سوزن‌های مقاوم تر نیاز دارید. بهترین نوع سوزن، سوزن‌هایی است که سرشان به شکل T است.

استوانه PVC

اگر بخواهید چندبار از استوانه استفاده کنید، PVC بهترین گزینه است اما اضافه کردن سوزن‌ها به آن کمی‌مشکل است. برخی بجای سوزن از کش لاستیکی به همراه لوله PVC استفاده می‌کند که کار را کمی‌سخت می‌کند. اگر می‌خواهید از لوله PVC استفاده کنید، جای سوزن‌ها را دریل کنید تا گره‌هایتان محکم تر بشوند.

استوانه چوب

چوب یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می‌توانید برای ساخت گره توپی از آن استفاده کنید. اما ساخت استوانه چوبی نیاز به ابزار و مهارت نجاری دارد.

گام دوم: الگوی گره

الگویی که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید با استفاده از نرم افزاری که در این لینک می‌بینید، تهیه شده است. برای ایجاد الگوی گره توپی با ۳۰ بند باید گزینه‌های نرم افزار را کمی‌تغییر بدهید. ابتدا گزینه Nested Bights که کنار گزینه Pineapple Grid قرار دارد را روی ۲ تنظیم کنید. سپس روی دکمه Pineapple Grid کلیک کنید و به پایین اسکرول کنید تا knot grid را ببینید. با موس این گزینه را به گوشه راست پایین کادر بکشید تا الگو به ۱۰ ردیف و ۱۲ ستون برسد. کمی‌بعد نرم افزار به شما می‌گوید که برای ایجاد این گره به یک طناب، ۳۰ بند و ۳۰ تقاطع نیاز دارید.

حالا باید اندازه الگو را تنظیم کنید تا وقتی پرینتش می‌کنیم به اندازه استوانه مان باشد. ما از یک استوانه ۲٫۵ سانتیمتر (معادل ۱ اینچ) در ۵ سانتیمتر (معادل ۲ اینچ) استفاده می‌کنیم. البته اگر از استوانه کارتنی استفاده می‌کنید، این ابعاد خیلی مهم نیستند چون می‌توانید براحتی قطر استوانه را مطابق آن تغییر بدهید. برای سایزبندی الگو به بالای صفحه بروید و روی گزینه Stretch کلیک کنید. حالا دوباره سراغ گزینه knot grid بروید، رویش کلیک کنید و آن را به گوشه پایینی بکشید. در این مرحله الگو بجای سایزبندی کشیده می‌شود. کشیدن الگو را آنقدر ادامه بدهید که به سایز دلخواه تان برسد.

می‌توانید رنگ الگو و سایه آن را با استفاده از گزینه‌های color و shadow که بالای صفحه قرار دارند، تغییر بدهید.

بعد از اینکه رنگ الگو را هم تنظیم کردید، روی دکمه View As Image کلیک کنید تا تصویر نمایش داده بشود. اندازه این تصویر طبق سایزی است که خودتان برای نرم افزار تنظیم کرده اید و DPI (نقطه در هر اینچ) هم روی حالت پیش فرض است که بالای صفحه قابل تغییر است. وقتی می‌خواهید الگو را پرینت کنید، DPI را متناسب با DPI الگو تنظیم کنید.

تصویر آخر گالری بالا، الگوی آماده گره توپی با ابعاد ۲٫۵ در ۵ سانتیمتر است. اگر می‌خواهید از این الگو استفاده کنید، نباید موقع پرینت مقیاس خاصی را رویش اعمال کنید.

گام سوم: استوانه کارتنی را بسازید

الگویی که در مرحله قبل ساخته اید را پرینت کنید و آن را طوری ببرید که دو لبه آن بعد از پیچاندن دور استوانه بهم برسند. حالا کارتن را به شکل استوانه ببرید و الگو را دورش بپیچید و آن را با چسب شفاف به استوانه بچسبانید. زیر هر کدام از خمیدگی‌های الگو یک سوزن T بگذارید. حالا برای شروع بافت گره توپی آماده هستید.

گام چهارم: بافت گره توپی

ابزاری که برای ساخت الگو استفاده کردید در مشخص کردن اندازه طناب هم کمک تان می‌کند. اگر قطر طنابی که دارید و ابعاد استوانه را به درستی وارد کنید، نرم افزار طول طناب را بهتان می‌دهد. اندازه پیش فرض طناب ۸/۱ اینچ است که تقریباً هم اندازه طناب پاراکورد استاندارد است. اگر به پایین صفحه بروید یک باکس متنی است که طول طناب‌های گره را مشخص می‌کند (تصویر اول). این مقدار طول دقیق یکبار بافت روی الگوست اما معمولاً گره توپی چند سری بافت دارد. سه سری بافت برای این الگوی ۲٫۵ در ۵ سانتیمتری مناسب است. پس این مقدار را در سه ضرب کنید و ۱۰ درصد هم به آن اضافه کنید تا حاشیه کافی برای بستن گره داشته باشید.

بافت را می‌توانید از هر کجای الگو شروع کنید. اگر ترتیب حرکات زیر و روی هر طناب را به درستی رعایت می‌کنید، بعد از اتمام بافت به همان نقطه ای که بافت را شروع کرده اید، می‌رسید. اگر از نقطه A1 شروع کنید و به سمت پایین و راست حرکت کنید، می‌توانید از راهنمای نرم افزار برای بافت (که در تصویر دوم آن را می‌بینید) برای تشخیص جهت حرکت استفاده کنید. راهنمای بالا می‌گوید که از سوزن A1 به D3 بروید و سپس از D3 به B2 از روی طنابی که زیر قرار دارد، بروید.

گام پنجم: گره را به توپ منتقل کنید

بعد از آماده کردن گره می‌توانید آن را به شی گردی که آماده کرده اید، منتقل کنید. ابتدا سوزن‌ها را به آرامی‌جدا کنید و سپس گره را دور توپ تان بیاندازید. بعد از انتقال گره دور توپ، باید طناب‌ها را سفت کنید تا گره شکل بگیرد. کارتان را از گره ای شروع کنید که طناب‌های بیشتری دارد و هم طناب‌های رویی و هم طناب‌های زیری را خوب محکم کنید. یک بی دقتی کوچک باعث می‌شود بعد از اتمام گره توپی متوجه بشوید یکجا باید از زیر حرکت می‌کردید اما از رو حرکت کرده اید. در این صورت مجبور می‌شوید گره را باز کنید که اصلاً خوشایند نیست.

اگر گره را خیلی زود سفت کنید، شکاف‌هایی در آن ایجاد می‌شود که بعداً نمی‌شود درست شان کرد. پس ابتدا همه گره‌ها را مرتب کنید و سپس طناب‌ها را سفت کنید. وقتی همه بندها و تقاطع‌ها را مرتب و سفت کردید، سر اضافی طناب را ببرید. اگر می‌خواهید سر طناب دیده نشود، آن را زیر یکی از بافت‌ها فرو کنید.

امیدواریم این آموزش ساخت بهتان کمک کند با صرف کمترین وقت یک گره توپی ببافید.

منبع

خلاصه مطلب

عنوان مطلب

آموزش بافت گره توپی به روش ساده و سریع (به همراه الگو)

توضیح کوتاه

این نوع گره در ساخت انواع کاردستی و وسایل کوهنوردی کاربرد دارد.

نویسنده

عاطفه اسدزاده

در ساختنی بخوانید :


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آموزش ساخت دستبند نخی پاراکورد بغبغو …توی این آموزش به شما نشون میدم که چطور با کمترین هزینه و زمان ، یک دستبند نخی زیبا و مشاوره ارشد دکتری پایان نامه چاپ مقاله انجام …انجام پایان نامه، خدمات انجام پایان نامه به همراه قیمت انجام پایان نامه انجام پایان نقاشی برجسته پیشه‌ام نقاشی است؛ گاه‌گاهی قفسی می‌سازم با رنگ، می‌فروشم به شما تا به آواز شقایق بازی و خلاقیت خلاقیت و بازی صفحه کارگروهی …هدف از راه اندازی صفحه بازی و کودک هدف از راه اندازی این صفحه ارائه مطالب و مهندسی مکانیک خودروکلاچ دومین عضو به کار رفته در خط انتقال قدرت است که وظیفه آن قطع و وصل قدرت بین موتور و آموزش ساخت دستبند نخی پاراکورد بغبغو دستبند نخی کیک و توی این آموزش به شما نشون میدم که چطور با کمترین هزینه و زمان ، یک دستبند نخی زیبا و شیک برای نقاشی برجسته پیشه‌ام نقاشی است؛ گاه‌گاهی قفسی می‌سازم با رنگ، می‌فروشم به شما تا به آواز شقایق که در مشاوره ارشد دکتری پایان نامه چاپ مقاله انجام پروپوزال سمینار انجام پایان نامه، خدمات انجام پایان نامه به همراه قیمت انجام پایان نامه انجام پایان نامه و بازی و خلاقیت خلاقیت و بازی صفحه کارگروهی خلاقیت ، بازی و هدف از راه اندازی صفحه بازی و کودک هدف از راه اندازی این صفحه ارائه مطالب و تجربیات مهندسی مکانیک خودرو کلاچ دومین عضو به کار رفته در خط انتقال قدرت است که وظیفه آن قطع و وصل قدرت بین موتور و جعبه



لینک منبع :آموزش بافت گره توپی به روش ساده و سریع (به همراه الگو)

تصاویر برای آموزش بافت گره توپی به روش ساده و سریع (به همراه الگو) آموزش بافت گره توپی به روش ساده و سریع (به همراه الگو) | ساختنی saakhtani.ir/archive/1395/10/52070‏ - ذخیره شده 17 ژانویه 2017 ... در این ساختنی یک روش ساده برای بافت گره توپی در اندازه دلخواه تان را یاد می گیرید . این نوع گره با طناب پاراکورد دور توپ یا اجسام گرد زده میشود. آموزش بافت پادری طرح ساده - آریا بانو www.ariabanoo.com/آموزش-بافت-پادری/‏ - ذخیره شده - مشابه آموزش بافت پادری-دلتون می خواد یه پادری قشنگ و ساده ببافین؟ ... می تونین با کاموا و قلاب یه زمینه به اندازه دلخواه با زنجیره و پایه بلند ببافین و به جای تور ... کنین که معمولا” با طرح های مختلفی که روش کشیده شده به همراه کاموا و قلاب می فروشن .... سلام گره ش همونکه نخ را دولا کرده قسمت دولای بسته ی نخ را از تور رد کرده وبعد دولای باز ... ۱۰ ایده برای درست کردن ۱۰ نوع پادری در منزل - تخفیف برتر www.takhfifbartar.com/.../10-روش-برای-درست-کردن-10-نوع-پادری-در-منزل/‏ - ذخیره شده 18 ژانویه 2016 ... با ما همراه باشید تا شما را با 10 ایده ساده و جالب آشنا کنیم که از طریق آن می ... آموزش برتر ... های پارچه ای را به فرمی شبیه بافتن قالی به صفحه مشبک گره بزنید: ... روش آخر هم شبیه بازی و ریاضی است و آن درست کردن پادری از طریق گره ... بیرون از خانه بایگانی | ساختنی - خریدار kharidar.loger.ir/link/6448/بیرون-از-خانه-بایگانی-ساختنی‏ - ذخیره شده در این ساختنی طرز ساخت یک قفس مرغ چوبی را یاد می‌گیرید که با پالت‌های چوبی ساخته می‌شود. استفاده از ... آموزش بافت گره توپی به روش ساده و سریع (به همراه الگو). آموزش ساخت مُهر، بدون دستگاه، با دست خالی - بغبغو baghbagho.com/super-easy-rubber-stamps/‏ - ذخیره شده - مشابه این آموزش به شما نشون میده که چطور بدون دستگاه ، با کمترین هزینه و زمان برای ... حد ممکن ساده باشه، چرا که طرح های پیچیده و با جزییات زیاد معمولا توی این روش خوب ... دلیل استفاده از خودکار با سر توپی، اینه که ما میخوایم به ظاهر پاک کن آسیبی .... سلام ببخشید اگه میشه چیز های دیگه ای هم یاد بدید مثل بافت با گواش و نخ یا ..... الگو ۱۵ ... 10 ایده عالی برای بافت شال گردن به مدل های شیک - تک فارس www.takfars.ir/10-ایده-عالی-برای-بافت-شال-گردن-شیک/‏ - ذخیره شده 14 ژانویه 2017 ... این‌ یک روش بسیار ساده برای مبتدیان است و شما به‌راحتی می‌توانید آن را ... این شال، چیزی شبیه ماشین آدامس توپی است که شما نمی‌دانید چه رنگی را ... این‌یک الگوی خوب برای پیچاندن شال با دست‌هایتان است. ... یک گره سریع که چند روزه می‌توانید آن را آماده کنید. ... آموزش تصویری دوخت دامن شیک و مدل دار با یک دامن ساده انجمن راسخون - کلاس آموزشی گلدوزی با دست https://rasekhoon.net/forum/.../کلاس-آموزشی-گلدوزی-با-دست‏ - ذخیره شده 16 ژانویه 2017 ... نخ ها به صورت کلاف و یا مخروطی شکل هستند در حالی که نخ پنبه ای به صورت کلاف و توپی شکل است. ..... دو روش برای انتقال الگوها به پارچه وجود داره: با کمک سوزن ته گرد الگوی .... به کوک زدنتان با گره یا به وسیله بافتن و موج دار کردن پایان بدید. ..... دوخت های ریز بسیار شبیه به دوخت مستقیم ساده است- آسان و سریع. [PDF] پوسترهای جراحی بافت نرم www.ivsa.ir/.../files/پوسترهای%20جراحی%20بافت%20نرم.pdf‏ - ذخیره شده - مشابه رﻧﺠﺒﺮ ، رﺿﺎ. ﺗﺮﻣﻴﻢ زﺧﻢ ﺑﻪ دو روش اوﻟﻴﻪ و ﺛﺎﻧﻮﻳﻪ در زﺧﻢﻫﺎی اﻳﺠﺎد ﺷﺪه ﺑــﻪ روش ﺟﺮاﺣـﻲ. در ﻣﺎﻫﻲ ﻛﭙﻮر ... I ﺑﻌﺪ از ﺑﺮش, ﺧﻂ ﺳﻔﻴﺪ ﺑﺎ اﻟﮕﻮی ﺳﺎده ﺗﻜﻲ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﮔﺮه ﻣﺨﻔﻲ ، ﺗﻮﺳﻂ ﻧﺦ ﺑﺨﻴﻪ ﻛﺎت ﮔﻮت ﻛﺮوﻣﻴﻚ ٣/٠ ﺳﻮﭘﺎ ﻳﺎ اﺗﻴﻜﻮن ﺑﺨﻴﻪ ﮔﺮدﻳﺪ. در ﮔــﺮوه. ﻧﺦ ﻛﺎت ﮔﻮت ..... ١- ﮔﺮوه آﻣﻮزﺷﻲ ﻋﻠﻮم درﻣﺎﻧﮕﺎﻫﻲ، داﻧﺸﻜﺪه داﻣﭙﺰﺷﻜﻲ داﻧﺸﮕﺎه ﺗﻬﺮان، ﺗﻬﺮان، اﻳﺮان. ﭘﺮوﻻﭘﺲ رﺣﻢ ﺑﻪ .... ﮔﺰارش ﺑﺎﻟﻴﻨﻲ درﻣﺎن ﺟﺮاﺣﻲ اﻧﺒﺎﺷﺘﮕﻲ ﺷﻴﺮدان ﻧﺎﺷﻲ از ﺗﻮﭘﻲ ﻫﺎی ﻣﻮﺋﻲ. مدل شال گردن یقه شل – چیچیلی www.chichily.com/مدل-شال-گردن-یقه-شل/‏ - ذخیره شده 7 آوریل 2017 ... برای دیدن مدل های با موضوع ” مدل شال گردن یقه شل ” می توانید از لینک ... انواع یقه لباس, مدل مانتو یقه شل, مدل لباس ترک۲۰۱۶, آموزش بافتنی شال وکلاه, روش بافت دامن بچه گانه, .... برای دوخت بلوز مدل یقه گره ای از الگوی اولیه هم برای جلو و هم برای .... آموزش خیاطی یقه شل و ساده کاربردی به همراه الگو – مدل ۲۰۱۶,مدل ۹۵, رنگ ...