مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نوجوانان به گوش باشند

[ad_1]
مفیدستان:
نوجوانان به گوش باشند

خبرگزاری آریا - دوران نوجوانی,رفتار با نوجوان ,خصلت های نوجوان
تاکنون مقالات بسیاری در مورد چگونگی رفتار با نوجوان خوانده اید. و همگی آنها والدین را به شناخت روحیات و خصلت های نوجوان آشنا می ساخت اما در این مقاله سعی بر این داریم که وظایف و نکاتی که بطور متقابل یک نوجوان در قبال والدین و افراد بزرگتر خود دارد، بر شماریم.

1- حتی در چهل سالگی تان نیز شما برای پدر و مادرتان هنوز بچه هستید. و آنها ممکن است گاهی ناخواسته و به غلط با همان رفتاری که در چهار سالگی با شما داشته اند برخورد کنند. کمی بردبار باشید و با منطق و گفتگو آنها را به اشتباهشان واقف کنید.

2- اکثر پدر و مادران خوبی و سعادت فرزندانشان را می خواهند و آنچه را که به نظرشان برای این مساله صحیح و درست است انجام می دهند و در صورت لزوم حاضرند از همه چیزشان بگذرند ولی غافل از این هستند که در برخی از موارد تصمیم و اعمالشان نه تنها مفید نیست بلکه ممکن است زیانبار هم باشد.

فقط یک نکته را به خاطر بسپارید لازم نیست همه چیز را خودمان تجربه کنیم خصوصا مسائل اجتماعی! استفاده از تجربه دیگران نشانه خردمندی است و کسانی که از تجربه دیگران درس نمی گیرند محکوم به تکرار هستند.

3- هیچ منافاتی ندارد که با نظر و عقیده کسی مخالفت داشته باشیم ولی احترام وی را حفظ کنید اگر با والدین خود و یا هر کس دیگر بحث و گفتگویی می کنید چند نکته را بخاطر بسپارید:

الف: صحبتهای او را قطع نکنید
ب: از خود رفتار یا حرکتی نشان ندهید که وی فکر کند او را مورد تمسخر قرار می دهید
ج: از به کار بردن کلمات سبک و بلند کردن صدا بپرهیزید (گفتار زیبا و متین معجزه می کند)
د: با استدلال و منطق نظرات خود را ابراز کنید
ذ: اگر طرف مقابل شما منطقی نیست با وی بحث استدلالی نکنید.

4- زمانی که پدر و مادرتان عصبانی هستند کاری به کارشان نداشته باشید تا به حالت عادی بازگردند

5- والدین گاهی بی انصافی می کنند و این کار آنها، شما را عصبانی می کند هنگامی که یکی از شما عصبانی هستید هیچگاه به بی انصافی آنها اشاره و انتقاد نکنید.

6- اگر نمی توانید با والدین خود صحبت کنید و یا آنها از صحبت کردن با شما عصبانی می شوند سخنان خود را بنویسید و به آنها بدهید.

7- گاهی اوقات با پدر و مادرتان به تنهایی بیرون بروید به آنها بگویید دوست دارید گاهی با آنها تنها باشید. به گفته موریس سایتر: بسیاری از پدر و مادران همه چیز خود را صرف فرزندانشان می کنند الا وقت خود را!

8- وقتی والدین شما مشغول مطالعه یا تماشای تلویزیون هستند گاهی آنها را همراهی کنید درباره موضوعاتی چون مدرسه دوستان و دیگر مسائل مورد علاقه شان صحبت کنید. آنها ممکن است در آغاز تصور کنند که تغییر رفتار شما دلیل خاصی دارد ولی این احساس را به تدریج از دست داده و شخصیت جدید شما را خواهند پذیرفت.

9- هر روز از والدین خود بپرسید (چه کمکی می توانم به شما بکنم). بیشتر اوقات آنها از شما تشکر کرده و کاری به شما واگذار نخواهند کرد. این نوع رفتار والدین را خشنود ساخته و آنها نیز با شما همکاری خواهند کرد.

10- اگر پدر و مادر شما با هم به مشاجره پرداختند آنها را تنها بگذارید.

11- با والدین خود صبور باشید. به یاد داشته باشید که دوران نوجوانی شما مرحله ای سخت برای آنهاست بنابراین به آنها کمک کنید تا با آرامش و روحیه همکاری با این مرحله از زندگی شما برخورد کنند. آنها یک روز از این بابت از شما تشکر خواهند کرد.

12- در مقابل درخواست هایتان که با پاسخ منفی روبرو می شوند و دلیل منطقی برای رد آن نمی یابید، به جای این که بگویید چرا؟ بگویید چکار می توانم بکنم یا در چه صورت با خواسته من موافقت می کنید. در این حالت معمولا پدر و مادر شرط و شروط مشخصی را برای رسیدن به خواسته هایتان ارائه می دهند و شما با رعایت و انجام آنها هم اطمینان و هدایت آنها را جلب می کنید و هم به خواسته تان می رسید.
منبع: کتاب راه و روان/تبیان




[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

علل گرایش به مواد مخدر در نوجوانان و جوانانعلل گرایش به مواد مخدر در نوجوانان و جوانان علل مصرف مواد مخدر به وسیله نوجوانان عوامل گرایش نوجوانان و جوانان به نمازعوامل گرایش نوجوانان و جوانان به نماز عوامل گرایش نوجوانان و جوانان به نمازچگونه نوجوانان را به مطالعه علاقه‌مند کنیم؟…عشق به مطالعه دروازه ی دنیای یادگیری، فرهنگ و اندیشه را به روی نوجوانان می‌گشاید در نظم آموزی به کودکان حوزه مشاوره فرهنگیمقدمه افراط و تفریط در نظم آموزی اصول نظم آموزی به کودکان گام های عملی نظم آموزیرابطه جنسی نوجوانان در ایران گیل آمردممنونم ازتون واسه طرح این مسئله کم توجهی برنامه ریزان به چنین مسئله مهمی باعث به وجود بافق فردا عزرائیل از بیخ گوش مسافران اتوبوس …سلام واقعا جای تشکر و قدردانی از راننده که با سرعت عمل و اقدام به جا جان شهروندان را جراحی گوش عفونتهای گوش میانی موجب درد،کاهش شنوایی و پارگی خود بخودی پرده گوش می شوند که موجب درگوشی یا نوجوانان و جوانان سایت پزشکان بدون مرززگیل‌ها، زائده‌های پوستی غیر سرطانی‌ای هستند که به علت یک عفونت ویروسی بر روی سطح پیشگیری و نقش آن در سلامتی پیشگیری از اعتیاداز سوی دیگر در چند وقت گذشته به صورت مرتب شاهد اعلام هشدارهای تامل انگیزی درباره مواد الف کودکان و نوجوانان و جوانان در عرصه کربلامن به عنوان یکی از کارمندان سازمان گردشگری از نزدیک مشی و روش خانم شایق را دیدم ایشان علل گرایش به مواد مخدر در نوجوانان و جوانان علل گرایش به مواد مخدر در نوجوانان و جوانان علل مصرف مواد مخدر به وسیله نوجوانان بسیار عوامل گرایش نوجوانان و جوانان به نماز عوامل گرایش نوجوانان و جوانان به نماز عوامل گرایش نوجوانان و جوانان به نماز چگونه نوجوانان را به مطالعه علاقه‌مند کنیم؟ عشق به مطالعه دروازه ی دنیای یادگیری، فرهنگ و اندیشه را به روی نوجوانان می‌گشاید در ایجاد پیشگیری و نقش آن در سلامتی پیشگیری از اعتیاد از سوی دیگر در چند وقت گذشته به صورت مرتب شاهد اعلام هشدارهای تامل انگیزی درباره مواد مخدر نظم آموزی به کودکان حوزه مشاوره فرهنگی مقدمه افراط و تفریط در نظم آموزی اصول نظم آموزی به کودکان گام های عملی نظم آموزی رابطه جنسی نوجوانان در ایران گیل آمرد از طرفی می‌خواهیم پیرو ایدئولوژی‌هایی خاص باشیم و نیم نگاهی هم به دنیای مدرن داشته باشیم جراحی گوش عفونتهای گوش میانی موجب درد،کاهش شنوایی و پارگی خود بخودی پرده گوش می شوند که موجب سوراخ درگوشی یا نوجوانان و جوانان سایت پزشکان بدون مرز زگیل‌ها، زائده‌های پوستی غیر سرطانی‌ای هستند که به علت یک عفونت ویروسی بر روی سطح پوست همراه اثرات مخرب تلفن همراه بر نوجوانان همراه اثرات مخرب تلفن همراه بر نوجوانان مسائل روان شناسی و تربیتی عزرائیل از بیخ گوش مسافران اتوبوس جاده بافق – یزد گذشت سلام واقعا جای تشکر و قدردانی از راننده که با سرعت عمل و اقدام به جا جان شهروندان را نجات حلقه به گوش سیلی به گوش دخترا یاسین به گوش خر خواندن عوارض ضربه به گوش تصاویر مربوط به گوش انسان به گوش تو میرسه دست به گوش زدن نوزادان غلام حلقه به گوش



لینک منبع :نوجوانان به گوش باشند

نوجوانان به گوش باشند - بیتوته www.beytoote.com/psychology/khanevde-m/teens3-need-hear.html‏ نوجوانان به گوش باشند رفتار با نوجوان ,خصلت های نوجوان, رفتار والدین,چگونگی رفتار با نوجوان,رفتارنوجوان. تصاویر برای نوجوانان به گوش باشند خبرگزاری آریا - نوجوانان به گوش باشند www.aryanews.com/News/.../نوجوانان-به-گوش-باشند‏ - ذخیره شده 17 فوریه 2017 ... ظ. نوجوانان به گوش باشند. خبرگزاری آریا - دوران نوجوانی,رفتار با نوجوان ,خصلت های نوجوان تاکنون مقالات بسیاری در مورد چگونگی رفتار با نوجوان ... نوجوانان به گوش باشند | تاکنون مقالات بسیاری در مورد چگونگی رفتار ... padsha.com/نوجوانان-به-گوش-باشند‏ - ذخیره شده تاکنون مقالات بسیاری در مورد چگونگی رفتار با نوجوان خوانده اید. و همگی آنها والدین را به شناخت روحیات و خصلت های نوجوان آشنا می ساخت اما در این مقاله سعی بر این ... نوجوانان به گوش باشند - ایمپریا imperia.ir/marriage/life-skills-1/teens-are-listening‏ و همگی آنها والدین را به شناخت روحیات و خصلت های نوجوان آشنا می ساخت اما در این مقاله سعی بر این داریم که وظایف و نکاتی که بطور متقابل یک نوجوان در قبال والدین و ... چکار کنیم تا نوجوانان به حرفمان گوش دهند ؟ – مشاوره آنلاین مهکام mehcom.com/چکار-کنیم-تا-نوجوانان-به-حرفمان-گوش-دهن/‏ - ذخیره شده - مشابه چکار کنیم تا فرزندانمان از ما حرف شنوی داشته باشند ؟ چکار کنیم تا نوجوانان به حرفمان گوش دهند ؟ چرا نوجوانان حرف گوش نمی دهند ؟ چرا نوجوانان سرکشی می کنند ؟ مسائل نوجوانان و جوانان: - یافته‌های کتاب‌های Google https://books.google.com/books?isbn=6006395061 Dr. Afsaneh Naraghizadeh, Mehdi Sojodimoghadam, افسانه نراقی زاده - ‏ - Education آنان پنج گام راهنمایی عاطفی را، که والدین در ارتباط با فرزندانشان می توانند به کار ... حل مسئله، آماده مهمترین گام راهنمایی عاطفی، یعنی «گوش دادن همدلانه» می باشند.پونیلا - نوجوانان به گوش باشند - ورود ponila.com/post/55146/‏ تاکنون مقالات بسیاری در مورد چگونگی رفتار با نوجوان خوانده اید. و همگی آنها والدین را به شناخت روحیات و خصلت های نوجوان آشنا می ساخت اما در این مقاله سعی ... ابتکار نوجوانان افغان برای تغییر در جامعه | همه مطالب | DW.COM ... www.dw.com/fa-af/ابتکار-نوجوانان-افغان-برای-تغییر.../av-36688310‏ 8 دسامبر 2016 ... در کشوری که هر روز اخبار جنگ و ناامنی از گوشه و کنارش به گوش می رسد، شماری از نوجوانان دست به ابتکاری تازه زده اند تا هم لحظاتی شاد باشند و هم ... اول تو-نوجوانان به گوش باشند avalto.ir/63373/نوجوانان-به-گوش-باشند‏ نوجوانان به گوش باشند. ... چه خوراکی هایی منجر به سقط جنین می شوند؟ کمی حوصله و دیگر هیچ · در دوران بارداری حتما قرص آهن مصرف کنید! چرا به کودک قطره آهن نمی‌دهید؟