مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پرسش نامه خودسنجی اضطراب امتحان

[ad_1]
(برای اینکه دانش ملکه شود، تعلیم کافی نیست، علم لازم اسـت. «برنارد شاو» )
امتحان، یکی از موقعیتهای تحصیلی اسـت که در آن تعداد زیادی از دانش آموزان دچار اضطراب می شوند. این اضطراب ناشی از ترس از عدم موفقیت اسـت. اضطراب در حد و اندازه طبیعی اش امری بسیار مفید و لازم برای رشد و پیشرفت اسـت اما اضطراب بیش از حد و کمتر از حد نیازمند مداخله ی روانشناس برای تعدیل سطح اضطراب اسـت. شما در چه وضعیتی هستید؟ آیا اضطراب امتحان دارید؟ با پاسخگویی به این سؤالات و رجوع به دستورالعمل انتهایی می توانید از سطح اضطراب امتحان خود مطلع شوید. لطفاً با دقت، صداقت و سرعت به سؤالات زیر جواب دهید.
1- وقتی در امتحانی مهم حاضر می شوم، فکر می کنم دانش آموزان دیگر از من زرنگ تر هستند.

بلی

خیر

2- فکر می کنم اگر قرار باشد در کنکور شرکت کنم، اعتماد به نفس و آرامش لازم را نخواهم داشت.

بلی

خیر

3-شرکت در امتحان برایم بسیار سخت اسـت.

بلی

خیر

4- وقتی در درسی امتحان می دهم، بیش تر به موضوعاتی فکر می کنم که با آن درس ارتباطی ندارند.

بلی

خیر

5- وقتی به سؤالات امتحانی پاسخ می دهم، به تبعات شکست در آن امتحان فکر می کنم.

بلی

خیر

6- بعد از امتحانات مهم، معمولاً آن قدر عصبی می شوم که حالت تهوع پیدا می کنم.

بلی

خیر
7- وقتی فکر می کنم قرار اسـت در کنکور یا در امتحان آخر سال شرکت کنم، بدنم یخ می کند.

بلی

خیر

8- در جریان امتحانات مهم، احساس می کنم قلبم به شدت می زند.

بلی

خیر

9- بعد از هر امتحان، معمولاً احساس افسردگی می کنم.

بلی

خیر

10- قبل از شروع امتحانات آخر سال، احساس ناآرامی و آشفتگی می کنم.

بلی

خیر

11- حالت های هیجانی من موقع امتحان در نتایج امتحانم اثر می گذارند.

بلی

خیر

12- هنگام امتحان دادن، آن قدر عصبی می شوم که مطالبی را هم که واقعاً بلد هستم، فراموش می کنم.

بلی

خیر

13- فکر می کنم علت شکستم در امتحانات مهم، خودم هستم.

بلی

خیر

14- بعد از هر امتحان سعی می کنم دیگر درباره آن نگران نباشم، اما موفق نمی شوم.

بلی

خیر

15- گاهی موقع امتحانات با نگرانی از خود می پرسم، آیا موفق به ورود به دانشگاه خواهم شد؟

بلی

خیر

16- اگر ممکن باشد، ترجیح می دهم برای محک خوردن در یک درس تحقیقی کنم یا مقاله ای بنویسم به جای اینکه در امتحان آن درس شرکت کنم.

بلی

خیر

17- فکر کردن درباره نمره ی امتحان، بر درس خواندن و نتایج امتحان من اثر می گذارد.

بلی

خیر

18- فکر می کنم اگر امتحان نبود، بیش تر یاد می گرفتم.

بلی

خیر

19- وقتی سر جلسه امتحان می روم، به خود می گویم اگر حالا پیزی بلد نباشم، نباید نگران شوم.

بلی

خیر

20- فکر این که ممکن اسـت نتوانم خوب امتحان دهم، در نتیجه ا متحانم اثر می گذارد.

بلی

خیر

21- در امتحانات آخر سال بیش تر از امتحانات مستمر درس می خوانم.

بلی

خیر

22- حتی اگر برای امتحان کاملاً آماده باشم، باز هم شدیداً احساس اضطراب می کنم.

بلی

خیر

23- قبل از شروع امتحان، از خوردن غذا لذت نمی برم.

بلی

خیر

24- کمتر اتفاق می افتد که قبل از امتحان نیاز به آماده شدن برای امتحان را احساس کنم.

بلی

خیر

25- فکر می کنم در حال حاضر امتحانات بیش از حد با تنش و ناراحتی همراهند.

بلی

خیر

برای یاد گرفتن نتیجه، تعداد پاسخهای مثبت خود را بشمارید و سپس به دسته بندی زیر مراجعه کنید.
الف) چنانچه نمرات شما بیش از 12 بود سطح اضطرابتان شدید تلقی می گردد و برای رفع آن حتماً باید از روانشناس کمک بگیرید.
ب) چنانچه نمرات شما بین 8 تا 12 بود سطح اضطرابتان متوسط اسـت و نیاز به مداخله دارید.
ج) چنانچه نمرات شما کمتر از 8 بود سطح اضطرابتان خفیف تلقی می گردد.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

دانلود و تهیه و ارائه پرسشنامه و آزمونهای طراحی …فقط مشاوره در انجام پایان نامه انتخاب موضوع پایان نامه سمینار پروپوزال انتخاب موضوع دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات …جناب آقای خسرو کلاهدوزان به سمت معاونت اداری و مالی دانشکده پیراپزشکی منصوب گردیدندپیشرفت تحصیلی دانش آموزان مددکار اجتماعی …مقدمه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مقاطع مختلف رشد جسمی ، روانی و اجتماعی نیازمند گروه آموزشی پنجم و ششم کاشان ارزشیابی کیفی …آزمون میان دوره ای علوم تجربی ششم ابتدایی دانلود امتحان فارسی درس‌های و دانلود کاربرگ چیست؟ کاربرگ ابزار عملیاتی کردن اهداف طرح درس می‌باشد استفاده از کاربرگ به عنوان آزمون چگونه با بی حوصلگی مبارزه کنیم روان …چگونهبابیحوصلگیچگونه با بی حوصلگی مبارزه کنیم بی حوصلگی هنگامی روی می دهد که ما دیگر به اطرافیان جامعه شناسی و روانشناسی کودک تا ساله روان …جامعهشناسیوتاریخچه روانشناسی و جامعه شناسی کودک مفهوم کودکی جین کورتروپ مینویسد کودکان به مدیران آموزشی به اطلاع می رساند گروه پژوهشی مدیران آموزشی قصد دارد، بزرگترین و کامل ترین پایگاه درانتظاربیستبازدید کننده گرامی ضمن عرض خیر مقدم وتشکر از بازدید شما از این وبلاگ توضیحاتی را در نمونه اقدام پژوهی های مقطع ابتدائی بوستان …برای ایده گرفتن و راهنمائی و استفاده از مابع اقدام پزوهی پیشین تصمیم گرفتم چند نمونه



لینک منبع :پرسش نامه خودسنجی اضطراب امتحان

پرسش نامه خودسنجی اضطراب امتحان - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=823898‏ - ذخیره شده 24 جولای 2013 ... پرسش نامه خودسنجی اضطراب امتحان (برای اینکه دانش ملکه شود، تعلیم کافی نیست، علم لازم است. «برنارد شاو» ) امتحان، یکی از موقعیتهای ... پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون-فرم خودسنجی (STAS) - روان اینفو www.ravaninfo.ir/.../پرسشنامه-اضطراب-امتحان-ساراسون-فرم-خودسنجی-STAS.aspx‏ - ذخیره شده جزییات پیوند پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون-فرم خودسنجی (STAS) مقیاس اضطراب امتحان ساراسون (STAS) توسط آی. جی. ساراسون در سال 1958 ساخته شده و در سال ... پرسشنامه رایگان مقیاس خود سنجی اضطراب زانک S.A.S - پرسشنامه رایگان questionnaire1.com/sas-stress-questionnaire/‏ - ذخیره شده 29 نوامبر 2015 ... مقیاس خود سنجی اضطراب زانک S.A.S. عبارتهایی که در مورد شما صادق است با توجه به مقیاس زیر ، انتخاب کنید . الف = هیچگاه یا به ندرت . ب= گهگاه . شخصیت | پرسشنامه اضطراب امتحان www.shakhsiyat.ir/?p=56&id=37‏ - ذخیره شده - مشابه پرسشنامه اضطراب امتحان. موضوع: تست های اضطراب. دانلود. بر روی آیکون ... مقیاس خود سنجی اضطراب زانک در قسمت بانک فایل قرار داده شد · مقیاس اضطراب کتل در ... پرسشنامه سنجش اضطراب 30 سوالی knowledgefile.rozblog.com/.../پرسشنامه-سنجش-اضطراب-30-سوالی.html‏ - ذخیره شده 1 فوریه 2017 ... پرسشنامه سنجش اضطراب 30 سوالیلینک منبع و پست :پرسشنامه سنجش اضطراب 30 ... پرسشنامه اضطراب امتحان - فروشگاه مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناب mabaninabe.rozblog.com/.../پرسشنامه-اضطراب-امتحان.html‏ - ذخیره شده 19 فوریه 2017 ... نمره گذاری پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون به مهراه معرفی کامل آن در سایت .... پرسش نامه خودسنجی اضطراب امتحان (برای اینکه دانش ملکه شود، تعلیم ... دانلود رایگان پرسش نامه : دانلود پرسشنامه porsesh98.ir/tag/دانلود-رایگان-پرسش-نامه/page/16/‏ - ذخیره شده - مشابه مقیاس اضطراب امتحان ساراسون پرسشنامه اضطراب امتحان : نگرانی و افکار منفی Test ... مقیاس خودسنجی اضطراب یونگ (SAS) مشخصات آزمون: دامنۀ سنی: 12 سال به بالا ... لیست آزمونهای روانشناختی گروه سنی کودک و نوجوان به زبان فارسی ... koodaknojavan.com/410/‏ - ذخیره شده این لیست، از سایت آزمون یار پویا استخراج شده است. آدرس سایت ... پرسشنامه اختلال‌های مرتبط ‌با اضطراب ‌درکودکان. ۸۰ ماده. ۱۱- ۸ .... پرسشنامه خودسنجی (هوش هیجانی ) ... شخصیت | مقیاس اضطراب امتحان ساراسون www.shakhsiyat.net/?p=56&id=41‏ - ذخیره شده ساراسون و دیوید سون در عالم روانشناسی اضطراب امتحان را اینگونه تعریف می کنند: « اضطراب امتحان نوعی خوداشتغالی ذهنی است که با خود کم انگاری و تردید درباره ... لیست جدید پرسشنامه های روان شناسی - مرکز خدمات روانشناسی سینا www.sinacps.ir/لیست-پرسشنامه-های-روان-شناسی-سری2/‏ - ذخیره شده - مشابه پرسش نامه اضطراب امتحان پرسش نامه اضطراب ... پرسش نامه آزمون شدت اضطراب برنز پرسش نامه آزمون شدت ..... پرسشنامه خود سنجی اضطراب زانک s.a.a پرسشنامه خود ...