مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کدام ترکیب رنگی لباس مناسب من اسـت؟

[ad_1]

ترکیب رنگ، اگر به درستی انتخاب شود بسیار چشم نواز اسـت. باز فصل زیبای زمستان از راه رسید و لباس های پشمی و گرم، جای خود را در کمد لباس باز یافتند. بوتیک های لباس، پر شده از لباس های گرم زمستانی با طرح های زیبا و جذاب که هر بیننده ای را ترغیب می کند تا یکی، دو دست از آن ها را « بر حسب نیاز » برای خود بخرد.

لباس های پشمی دوست داشتنی

لباس های پشمی، یکی از انتخاب های رده اول اسـت. اگر شما هم قصد خرید لباس پشمی را دارید، این قسمت را به دقت بخوانید.
لباس های پشمی خالص، طرفداران مخصوص به خود را دارد. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که تمایل به پوشیدن لباس های پشمی نایلونی و مصنوعی ندارید، می دانید که لباس های پشمی از قیمت بالاتری نسبت به آن ها برخوردارند. پس در شست و شوی آن دقت کنید تا آسیبی به لباس دوست داشتنی شما وارد نشود.
هرگز لباس پشمی را با صابون قلیایی نشویید.
به دلیل وجود فلس در لیف الیاف پشم، هرگز لباس را در مرحله شست و شو چنگ نزنید. با این کار، فلس های الیاف درهم فرو می رود و لباس حالت نمدی پیدا می کند و یک سایز کوچک تر خواهد شد.
بهترین راه شست و شو این اسـت که لباس زیبای خود را با صابون های خنثی یا کم اسیدی بشویید. سپس آن را داخل توری قرار دهید و روی بند لباس آویزان کنید تا لباس، آرام آرام خشک شود و تغییر ظاهر ندهد.
در مرحله ی آخر، لباس را روی پارچه ای نخی روی زمین پهن کنید تا رطوبت آن به طور کامل گرفته شود و توجه داشته باشید هرگز لباس را زیر نور مستقیم آفتاب خشک نکنید.

مانتوی بافت، با طرح بافت

یکی از مشکلات لباس های زمستانی این اسـت که افراد چاق تر از حد معمول دیده می شوند.
ممکن اسـت پوشیدن یک یا دو ژاکت هم زیر مانتو، فرد را چاق تر نشان دهد. باید هنگام خرید توجه داشت که برخی از این ژاکت های بافت، حجم زیادی دارند.
پس دقت کنید پلیور یا ژاکتی را بخرید که جفت و جور سایز شما باشد. بهتر اسـت از یک یا دو زیر پیراهنی نخی، زیر لباس بافت خود استفاده کنید که علاوه بر جلوگیری از حساسیت پوستی، بدن شما را گرم نگه دارد.
در این صورت نیاز به حمل اضافه ی لباس نخواهید داشت. مانتوی بافت پیشنهادی در این مقاله، مناسب خانم های جوان اسـت که مایل هستند بلند و کشیده نمایان شوند. بافت های زیادی با طرح های متنوع در بوتیک ها می توان مشاهده کرد، همیشه مدلی را که مناسب سایزتان اسـت بخرید نه یک سایز بزرگ تر. به طور مثال: خط عمودی در پشت لباس، قد فرد را بلندتر می کند. در ضمن، بافت های پیچ که دو طرف بالاتنه و روی آستین طراحی شده، ایجاد خط عمود می کند و کمک می کند که فرد، لاغرتر و بلندتر دیده شود.
اگر فردی لاغر و بلند اسـت و تمایل دارد از این مدل استفاده کند پیشنهاد می شود کمربند مناسب با خط های افقی روی کمر را امتحان کند. به این ترتیب کمی قد را متعادل می کند و خوش اندام تر جلوه خواهید کرد. شیک پوش ها می دانند که این مدل برای افرادی که شکم و باسن ندارند بسیار جذاب و شیک خواهد بود. استفاده از ترکیب رنگی مناسب در لباس از اهمیت بسزایی برخوردار اسـت.
این بافت زیبا با رنگ سفید، حس پاکی و سادگی و آرامش را در بیننده لباس تداعی می کند.
با انتخاب صحیح، می توان لاغرتر دیده شد. به طور مثال: رنگ تیره، فرد را لاغرتر نمایان خواهد کرد.
یقه لباسی که از خز زیبای دو رنگ، پوشیده شده حس خوب گرم بودن را در لباس نمایان می کند.

رنگ مناسب نوجوان...

طراحان لباس این گروه سنی را به دو دسته دخترانه و پسرانه تقسیم کرده اند که می توان از لحاظ رنگ بندی به این دودسته توجه داشت. برخی از رنگ ها میان جوانان و نوجوانان هر دو گروه مشترک اسـت

الف: رنگ های لباس دخترانه

برای این گروه باید توجه داشت که رنگ بندی این گونه لباس ها، فضایی گرم، پرشور و متنوع را از لحاظ ترکیب رنگی، طلب می کند.
انواع این رنگ ها عبارتند از:
نارنجی- زرد- قرمز و بنفش، باید در مجاورت مکمل رنگی شان استفاده شوند. به طور مثال: برای لباس بنفش می توان زرد استفاده کرد.
و برای قرمز می توان رنگ سبز را استفاده کرد.
و مثال دیگر: می توانید ست همجواری قرمز بنفش در مقابل سبز زرد را امتحان کنید.

ب: رنگ های لباس پسرانه

برای این گروه سنی از پسران، طراحان لباس، رنگ بندی ای را پیشنهاد می کنند که فضایی فعال را می آفریند و گاهی هم به سردی می گراید به طور مثال: انواع رنگ های آبی، سبز، قرمز، بنفش، آبی بنفش و قهوه ای روشن. مثلاً می توانید مجاورت آبی بنفش و سبز را امتحان کنید که فضایی فعال، جوان و پویا را ایجاد می کند.

نارنجی

طراحان لباس با استفاده از زبان رنگ، می توانید حس فرد را به دیگران انتقال دهند.
اغلب رنگ هایی که با واژه ی تک رنگ نارنجی، زرد، قرمز و آبی، نام گذاری می شوند رنگ های اصلی و فرعی نامیده می شوند.
یکی از این رنگ ها رنگ زیبای نارنجی در پوشاک نوجوانان اسـت. استفاده از این رنگ، حس انرژی، جذاب بودن، محیط دوستانه و حس نشاط را در بیننده تداعی می کند.
رنگ شناسان، رنگ نارنجی را به لحاظ دما، داغ ترین رنگ در میان رنگ ها می دانند.
همچنین معتقدند که نارنجی، یک رنگ مهیج و همواره تداعی گر برگ های خزان پاییز و شعاع پرتوهای خورشید در فصل پاییز اسـت.
افراد و اشخاصی با شخصیت های « برونگرا » به استفاده از این رنگ علاقه نشان می دهند. این رنگ بیشتر به عنوان رنگ بازیگوش و سرزنده شاد و کودکانه قلمداد می شود.
استفاده از سویی شرت و شلوار نارنجی در کنار سفید، احساس خوب سر زندگی و شاد بودن را در بیننده تداعی می کند.

سبز و زرد

پیشنهاد بعدی، لباس 3 تکه ی ورزشی اسـت که بسیار مورد توجه نوجوانان اسـت.
سویی شرت و شلوار به همراه کلاه و سر آستین های لباس، رنگ سبز دارند و ترکیب زیبای این سبز در کنار ست بلوز زرد نارنجی بسیار چشم نواز اسـت.
جالب اسـت بدانید در میان تمام رنگ های موجود در دنیا طیف رنگی سبز اسـت که بیشترین گزینه های انتخابی را در اختیار شما قرار می دهد و به نوعی سبز طرفداران زیادی دارد.
تحقیقات نشان داده که افراد دوستدار طبیعت، گرایش خاصی به استفاده از این رنگ دارند و بیانگر سمبل تازگی و نشاط اسـت. سبزها دارای تنوع هستند که سبزهای روشن، نماد چمن هستند و سبز پر رنگ، حس سکوت جنگل را تداعی می کند. سبزهای تیره نیز نشانگر پول و پرستیژ هستند.
مردم با دیدن این رنگ، احساس امنیت و ایمنی بیشتری می کنند؛ همانند آبی که حس آرامش را به بیننده القا می کند.
ترکیب بندی ست لباس سبز در کنار زرد گرما بخش و بشاش حس جلال و شکوه را القا می کند.

قرمز و بنفش آبی

این ترکیب رنگی زیبا، بسیار هماهنگ و چشم نواز اسـت. با این ترکیب رنگی، حس شادابی و سر زندگی را می توان تجربه کرد.
استفاده از رنگ قرمز در کنار این ترکیب رنگی برای ایجاد هیجان و انرژی مضاعف، بسیار مؤثر و مفید خواهد بود.

زرد و خاکستری بنفش

استفاده از ترکیب خاکستری در لباس، حس کلاسیک، آرام و همیشه نو و بی طرف بودن را به وجود می آورد.
استفاده صحیح و بجای رنگ خاکستری در پوشش نوجوانان نیز به لحاظ روان شناسی پیام قابل اطمینان بودن فرد را به دیگران القا می کند.
پس اگر قصد خرید لباسی مناسب برای فرزند خود را دارید، بهتر اسـت دست به کار شوید و رنگ مناسب را برای او تهیه کنید. خاکستری بنفش در کنار زرد سر زنده، حس خوبی را برای فرد و اطرافیان به ارمغان می آورد.
منبع مقاله :
نشریه زیبایی سالم، سال هفتم، اول و پانزدهم دی ماه 1393

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسنها از همان جنس و بافت روتختی باشند به هماهنگی اعجاز رنگ ها در قرآن رنگ یک انعکاس مرئی است که در اثر عبور یا انتشار یا بازتاب ترکیب رنگ ها توسط اشیاء به تـکـنـیـک مراقبـت از پـوسـت صـورترژیم مناسب در رابطه با رژیم‏های غذایی مرکب و مرتبط با مراقبت پوست، کارهای زیادی می مدیریت فناوری نانو نانو و صنعتیکی از مشکلات اصلی پیل‌های خورشیدی گرافنی این است که امکان ساخت ساختارهای گرافنی راهنمای کامل آزمایش‌های قبل از ازدواج جدید …راهنمای کامل آزمایش‌های قبل از ازدواج برای آغاز یک زندگی سالم، مسلماً چیزی جز سلامت استرس و راههای رسیدن به آرامش روح و روان آرشیو …استرس واکنش جسمانی ، روانی و عاطفی در برابر یک محرک بیرونی است که می تواند موجب سایت چشم پزشکی دکتر نادریجراحی عیوب انکسار لیزر، لیزیک، لازک عیوب انکساری عیوب انکساری چشم به مقالات فرش و تابلوفرش منظور از گچبری، طرح گچبری است یا از نظر رنگی، فرش ملهم از گچبری است؟ استاد در طرح نرگس آباده آموزش جامع وبلاگ نویسی تبادل لینکامروزه ارتقاء رتبه در موتورهای جستجو یکی از اهداف سایتهای گوناگون است زیرا اکثریت



لینک منبع :کدام ترکیب رنگی لباس مناسب من اسـت؟

تصاویر برای کدام ترکیب رنگی لباس مناسب من اسـت؟ پوست من تیره است، چه رنگهایی برای من مناسب تر است؟ - بیتوته www.beytoote.com/mode/mode/skin-dark-color-right2.html‏ - ذخیره شده - مشابه رنگ مناسب پوست رنگ لباس مناسب پوست , نحوه انتخاب رنگ لباس , رنگ لباس مناسب با مجالس , ست کردن رنگ لباس و رنگ آرایش , انتخاب لباس های ... ترکیب رنگی فوق العاده لباس برای آقایان ... پوست من تیره است، چه رنگهایی برای من مناسب تر است؟ کدام ترکیب رنگی لباس مناسب من است؟ - راسخون rasekhoon.net/.../کدام-ترکیب-رنگی-لباس-مناسب-من-است/‏ - ذخیره شده 18 فوریه 2015 ... ترکیب رنگ، اگر به درستی انتخاب شود بسیار چشم نواز است. باز فصل زیبای زمستان از راه رسید و لباس های پشمی و گرم، جای خود را در کمد لباس باز ... 10 ترکیب رنگ مناسب برای لباس زنانه - چی بپوشم chibepoosham.com/color-women-dress/‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - ۱ رأی 10 آوریل 2017 ... اگر پوست شما زمینه‌ی گرم دارد، بهتر است بر روی خردلی، خاکی و سبز پر‌رنگ تمرکز کنید و اگر پوست شما تناژ سرد دارد، بهتر است لباس خود را با ... رنگ کدام لباس مناسب رنگ پوست من است؟ - چی بپوشم chibepoosham.com/choose-your-best-color/‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - ۱ رأی 9 مارس 2017 ... رنگ کدام لباس مناسب رنگ پوست من است؟ ... به همین ترتیب، رنگ‌های جواهرات تیره مثل زمرد، یاقوت، یاقوت ارغوانی، پوست‌های روشن را بدون در نظر ... تکنیک های انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست - هفت گنج 7ganj.ir/تکنیک-های-انتخاب-لباس-بر-اساس-رنگ-پوست/‏ - ذخیره شده - مشابه خیلی‌ها از پوشیدن لباس‌های رنگی صرف‌نظر کرده، دو رنگ سیاه و سفید را ترجیح داده، به آن ... بهتر است از رنگ‌های خیلی روشن و تند که در تضاد با پوست آن‌ها است مانند رنگ ... به خوبی با رنگ‌هایی مثل خاکی، خاکستری، آبی-سرمه‌ای و سفید ترکیب می‌شوند. کدام ترکیب رنگی لباس مناسب من است ؟ | ماه ایران irmoon.com/کدام-ترکیب-رنگی-لباس-مناسب-من-است-؟/‏ - ذخیره شده 23 آگوست 2015 ... کدام ترکیب رنگی لباس مناسب من است ؟ ترکیب رنگ اگر به درستی انتخاب شود بسیار چشم نواز است . باز فصل زیبای زمستان از راه رسید و لباس ... رنگ کدام لباس مناسب رنگ پوست من است ؟ - سیمرغ seemorgh.com/lifestyle/fashion/shopping.../115285-115285/‏ - ذخیره شده - مشابه 24 ا کتبر 2011 ... خیلی‌ها از پوشیدن لباس‌های رنگی صرف‌نظر کرده، دو رنگ سیاه و سفید را ترجیح ... بهتر است از رنگ‌های خیلی روشن و تند که در تضاد با پوست آن‌ها است ... نکاتی خلاقانه برای ست کردن رنگ لباس | چطور chetor.com/34034-ست-کردن-رنگ-لباس/‏ - ذخیره شده رتبه: ۹۲% - ۲۰۹ رأی این رنگ‌ها مکمل یکدیگرند، ولی برای ترکیب لباس شما مناسب نیستند. اگر در ست ... بهتر است برای ست کردن رنگ‌های مشابه، بیش از سه رنگ را استفاده نکنید. در مثال ... چه رنگ لباسی به پوست سبزه میاد - زیبابانو www.zibabanoo.com/چه-رنگ-لباسی-به-پوست-سبزه-میاد/‏ - ذخیره شده - مشابه 24 ژوئن 2014 ... ترکیب لباس های سفید رنگ با رنگ موی مشکی یا خرمایی شما را فوق العاده ... پس یکی از رنگ لباس هایی که مناسب پوست سبزه است رنگ زرشکی یا ...