مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

گراتین کدو حلوایی خوشمزه و عالی

[ad_1]

گراتین کدو حلوایی خوشمزه و عالی

گراتین کدو حلوایی خوشمزه و عالی 

گراتین کدو حلوایی خوشمزه و عالی همراه با ظاهر زیبا و در تهیه آن از پنیر و زنجبیل هم استفاده شده اسـت که عطر خوبی به آن می دهد. گراتین (Gratin) یه واژه فرانسوی اسـت و به آن دسته از غذاهایی گفته می شود که داخل فر پخته و روی آنها که عموماً با پودر سوخاری، پنیر، تخم مرغ یا کره پوشیده شده، گریل و طلایی می شود.

 

گراتین هم می تواند به صورت گیاهی یعنی تنها با سبزیجات درست شود و هم می تواند از ترکیب انواع گوشت و سبزیجات تهیه شود که ما اینجا از مرغ استفاده کردیم.

 

مواد لازم:

سینه مرغ ٥٠٠ گرم
کدو حلوایی ٤٠٠
سیب زمینی ٤ – ٣ عدد
پودر سوخاری ١ پیمانه
کره ٥٠ گرم
پنیر موزرلا ١/٢ پیمانه
سیر له شده ١ قاشق چای خوری
زنجبیل له شده ١ قاشق چای خوری
نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه دلخواه به میزان لازم

 

برای مزه دار کردن پودر سوخاری:

نمک ١ قاشق چای خوری
پاپریکا ١ قاشق چای خوری
ادویه دلخواه ١/٢ قاشق چای خوری

 

برای سس سفید:

کره ٥٠ گرم
آرد ٢ قاشق غذاخوری
شیر ١ لیوان
آب مرغ ١ لیوان یا ١ عدد قرص عصاره مرغ
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

(در صورتی که از قرص عصاره استفاده کردید احتیاجی به اضافه کردن نمک نیست).

گراتین کدو حلوایی خوشمزه و عالی

طرز تهیه:

1-ابتدا کدو و سیب زمینی را باریک برش می دهیم.

گراتین کدو حلوایی خوشمزه و عالی2-مرغ را به تکه های متوسط خرد می کنیم و با نمک، فلفل، ادویه و سیر و زنجبیل له شده مزه دار می کنیم و کنار می گذاریم.

گراتین کدو حلوایی خوشمزه و عالی

3-آرد سوخاری رو هم با نمک، پاپریکا و ادویه مزه دار می کنیم و کنار می گذاریم.

گراتین کدو حلوایی خوشمزه و عالی

4-حالا سس سفید رو درست می کنیم، به این شکل که اول کره را روی حرارت آب می کنیم، آرد را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم و در نهایت شیر و آب مرغ رو هم اضافه می کنیم و اونقدر می زنیم تا کمی غلظت پیدا کند.

 

5-بعد ته یه ظرف مقاوم در برابر حرارت مثل پیرکس را چرب می کنیم و مطابق تصاویر زیر آن را لایه لایه از سیب زمینی، مرغ، دوباره سیب زمینی و نهایتاً کدو حلوایی پر می کنیم.

 

6-سس سفید رو که خیلی نگذاشته ایم سفت شود رو روی آنها می دهیم.

گراتین کدو حلوایی خوشمزه و عالی

7-بعد با پودر سوخاری مزه دار شده روی مواد رو کامل می پوشانیم و برشهای کره را روی آن پخش می کنیم. با فویل روی ظرف را می پوشانیم، با چنگال چند سوراخ روی سطح آن ایجاد می کنیم و داخل فر با حرارت ٣٥٠ درجه فارنهایت قرار می دهیم. بعد از حدوداً ٤٥ دقیقه ظرف را از فر در آورده و پنیر را روی آن می پاشیم و دوباره داخل فر می گذاریم تا وقتی که روی پودر سوخاری و پنیر کاملاً طلایی و برشته شود.

گراتین کدو حلوایی خوشمزه و عالی

8-نهایتاً گراتین ما آماده اسـت.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

آشپزخانه کوچک من قیقاناخخاگینهیک صبحانه خیلی خیلی محشر و خوشمزه ترکی مواد لازم تخم مرغ عدد ماست قاشق غذا خوریلذت آشپزی با هانی شف کوفتهخب عشاق اسفناج بشتابید که یه غذای جدید و آسون و خوشمزه داریم همـــــــــه به خططط لذت آشپزی با هانی شف ماکارونی ، پاستاهانی شف یک گیلانی رشت ساکن زاهدان هستماز بالای نقشه افتادم این پایین عاشق آشپزی و انواع کیک و بیسکوئیت و شکلات آموزش شیرینی …برف پاییزی با کیک شکلاتی و نوشیدنی داغ میچسبه کیک شکلاتی بدون تخم مرغ، یک کیک فوق غذاهای رژیمی انواع غذای رژیمی آموزش آشپزی آکا و طرز …فلافل و فوت و فن های تهیه آن رسپی ژله انار و زنجبیل را یاد بگیریم سالاد سریع رسپی سالاد آموزش بهترین غذاهای ایرانی،آشپزی ایرانی املت …املتاسپانیاییآشپزی ایرانی‌ و غذای ایرانی‌ مطمئنا یکی‌ از بهترین و خوشمزه‌ترین‌ها در دنیاست طرز تهیه ژامبونکالباس طرز تهیه در ابتدا گوشت یا مرغ را شسته و خوب خشک کنید و بعد آن را بار چرخ کنید و خوب ورز آموزش بهترین غذاهای ایرانی،آشپزی ایرانیآشپزی ایرانی‌ و غذای ایرانی‌ مطمئنا یکی‌ از بهترین و خوشمزه‌ترین‌ها در دنیاستآموزش آشپزی، غذاهای ایرانی، انواع دسر، آشپزی …هرماشینی که دوست داشتید قسطی بخرید رونق کسب و کار شما از طریق طراحی وبسایت یک راه



لینک منبع :گراتین کدو حلوایی خوشمزه و عالی

تصاویر برای گراتین کدو حلوایی خوشمزه و عالی آموزش تهیه گراتن کدوحلوایی خوشمزه و عالی - پارس ناز www.parsnaz.com/آموزش-تهیه-گراتن-کدوحلوایی-خوشمزه-عا.html‏ - ذخیره شده آموزش تهیه گراتن کدوحلوایی خوشمزه و عالی ،آموزش تهیه غذا با کدو حلوایی،روش درست کردن غذای خوشمزه با کدوحلوایی،طرز تهیه گراتن کدو خوشمزه. گراتین کدو حلوایی خوشمزه و عالی - پارس ناز www.parsnaz.com/گراتین-کدو-حلوایی-خوشمزه-عالی.html‏ - ذخیره شده گراتین کدو حلوایی خوشمزه و عالی همراه با ظاهر زیبا و در تهیه آن از پنیر و زنجبیل هم استفاده شده است که عطر خوبی به آن می دهد. گراتین (Gratin) یه واژه فرانسوی است و ... گراتین کدو حلوایی (آموزش تصویری) - مجله مطالب خواندنی iranmg.blogsky.com/1396/02/20/post-17867/‏ - ذخیره شده 2 ساعت قبل ... در این بخش طرز تهیه گراتین کدو حلوایی همراه با آموزش تصویری در این بخش قرار داده ایم. .... آموزش تهیه گراتن کدوحلوایی خوشمزه و عالی - پارس ناز ... آموزش تهیه گراتن کدوحلوایی خوشمزه و عالی - مفیدستان - ابتدا mofidestan.ir/آموزش-تهیه-گراتن-کدوحلوایی-خوشمزه-و-عا/‏ کدو حلوایی با این که طرفداران زیادی بین عموم مردم ندارند اما غذاهای بسیار عالی و خوشمزه و مغذی را می توان با آن درست کرد. گراتن یکی از پیش غذاها و یا غذاهای سبکی است ... طعم عالی گراتین کدوحلوایی - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/152254/طعم-عالی-گراتین-کدوحلوایی‏ - ذخیره شده 23 نوامبر 2014 ... ... خریداری کنید. انواع نارنجی و شیرین کدوحلوایی برای این گراتین مناسب‌تر هستند. ... به واسطه وجود خامه، این غذا خیلی هم کم‌چرب نیست اما در عوض طعم عالی دارد. تعداد: 4 نفر ... لازانیای کدو حلوایی؛ لازانیای جدید و خوشمزه · تیرامیسوی ... بایگانی‌ها آموزش تهیه گراتن کدوحلوایی خوشمزه و عالی - 98 پست 98post.ir/tag/آموزش-تهیه-گراتن-کدوحلوایی-خوشمزه-و-عا/‏ - ذخیره شده کدوحلوایی شکری این کدو حلوایی های شیرین را می توانید به همراه چای و یا به تنهایی مانند میل کنید. مواد لازم ۷۰۰ گرم کدو حلوایی۳ پیمانه شکر۲ عدد طرز تهیه ۱- پوست و ... آموزش تهیه گراتن کدوحلوایی خوشمزه و عالی | فتویاب fotoyab.ir/آموزش-تهیه-گراتن-کدوحلوایی-خوشمزه-و-عا/‏ - ذخیره شده 30 ژانویه 2017 ... 2 روز پیش ... آموزش تهیه گراتن کدوحلوایی خوشمزه و عالی. کدو حلوایی با این که طرفداران زیادی بین عموم مردم ندارند اما غذاهای بسیار عالی و خوشمزه و ... گراتن کدو و سیب زمینی - پرنیان | آموزش آشپزی | سفره آرایی https://parnianmedia.com/page/.../گراتن-کدو-و-سیب-زمینی/‏ - ذخیره شده طرز تهیه کامل و دقیق گراتن کدو و سیب زمینی، غذای خوشمزه و پرطرفدار فرنگی. ... طعم خاص و لذیذ این گراتن با ترکیب ساده کدو و سیب زمینی بسیار عالی است . گراتین کدو حلوایی خوشمزه و عالی - رهتا www.rahta.com/q/گراتین_کدو_حلوایی_خوشمزه_و_عالی‏ صاحب‌خبر - به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، یکی از خوردنی های خوشمزه که در فصل پاییز و زمستان فضای استقبال از آن زیاد باز است و مردم استقبال خوبی ...