مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تصویر سیاهچاله‌ای که ستاره‌ها را می‌بلعد!

[ad_1]

دانش > نجوم - ایسنا نوشت: ناسا برای اولین بار موفق به ثبت تصاویری از یک سیاه چاله فوق‌العاده عظیم شده که مانند یک جانور درنده خو و با استفاده از نیروی جاذبه بسیار زیاد خود همه چیز را می‌بلعد.

این سیاه چاله غول‌پیکر هر چیزی که فاصله بیش از حد نزدیکی با آن داشته باشد از جمله ستارگان را در کام خود فرو می‌برد.

دانشمندان ناسا برای اولین بار موفق شدند تمام فرآیند انتشار تابش از این سیاه‌چاله‌ها را با استفاده از میدان گسترده کاوشگر مادون قرمز (WISE) خود مشاهده کنند.

در این فرآیند که "اختلال جزر و مد ستاره‌ای" نام دارد، سیاه چاله ستاره را تخریب کرده، مقدار زیادی انرژی آزاد می‌کند و محیط اطراف را روشن می‌کند.

محققان در دو پژوهش جدید با اندازه‌گیری پژواک نور و گرد و غبار منتشر شده از اختلال جزر و مد ستاره ای، به بررسی بیشتر این فرآیند پرداختند.

این رویکرد به دانشمندان اجازه اندازه گیری انرژی متصاعد شده از این فرآیند را به صورت دقیق‌تری نسبت به قبل می‌دهد.

۵۴۵۴


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

تعجب دانشمندان از کاهش نور عجیب ترین ستارۀ جهان …به گزارش بیگ بنگ، معمولا زمانی که ستاره شناسان شاهد ضعیف شدن نور در یک ستاره دوردست می



لینک منبع :تصویر سیاهچاله‌ای که ستاره‌ها را می‌بلعد!

تصاویر برای تصویر سیاهچاله‌ای که ستاره‌ها را می‌بلعد! تصویر سیاهچاله‌ای که ستاره‌ها را می‌بلعد! - آفتاب aftabnews.ir/fa/news/.../تصویر-سیاهچاله‌ای-که-ستاره‌ها-را-می‌بلعد‏ - ذخیره شده 20 سپتامبر 2016 ... تصویر سیاهچاله‌ای که ستاره‌ها را می‌بلعد! ناسا برای اولین بار موفق به ثبت تصاویری از یک سیاه چاله فوق‌العاده عظیم شده که مانند یک جانور درنده خو و ... تصویر سیاه‌چاله‌ای که ستاره‌ها را می‌بلعد! خبرنامه ملّی ایرانیان www.melli.org/تصویر-سیاه‌چاله‌ای-که-ستاره‌ها-را-می/‏ 20 سپتامبر 2016 ... ناسا برای اولین بار موفق به ثبت تصاویری از یک سیاه‌چاله فوق‌العاده عظیم شده که مانند یک جانور درنده خو و با استفاده از نیروی جاذبه بسیار زیاد خود ... لحظه‌ای که سیاهچاله، ستاره را می‌بلعد - رادیو فردا www.radiofarda.com/a/28011562.html‏ - ذخیره شده 25 سپتامبر 2016 ... سرنوشت شومی در انتظار ستاره‌هایی است که به یک سیاهچاله نزدیک می‌شوند؛ چراکه سیاهچاله ستاره بخت‌برگشته را در کام خود می‌بلعد. این پدیده که در اصطلاح ستاره‌شناسی به &laqu... ... تصویر بلعید شدن یک ستاره. عکس ناسا. ارسال. تصویر سیاه‌چاله‌ای که ستاره‌ها را می‌بلعد! ناسا برای اولین بار موفق به ... https://www.hammihan.com/post/12663193‏ - ذخیره شده تصویر سیاه‌چاله‌ای که ستاره‌ها را می‌بلعد! ناسا برای اولین بار موفق به ثبت تصاویری از یک سیاه‌چاله فوق‌العاده عظیم شده که با استفاده از نیروی جاذبه بسیار زیاد خود ... ناسا بلعیده شدن ستاره ای توسط یک سیاهچاله را با ویدیو به تصویر ... digiato.com/.../ناسا-بلعیده-شدن-ستاره-ای-توسط-یک-سیاهچا/‏ - ذخیره شده - مشابه 24 ا کتبر 2015 ... در این ویدیو، سیاهچاله ای که 290 میلیون سال نوری با ما فاصله دارد به ستاره ای نزدیک می شود و ستاره را به درون خود می بلعد. این سیاهچاله که ... PressTV-نخستین عکس نجات ستاره از سیاه چاله www.presstv.com/.../capture-black-hole-eating-star-vomiting-‏ - ذخیره شده - مشابه 30 نوامبر 2015 ... تصویری که ناسا از این واقعه منتشر کرده است. ... دانشمندان ناسا پیشتر دیده بودند که چگونه سیاه چاله‌ها ستاره‌ها را می‌کشند و می‌بلعند اما این نخستین بار است که ... در جولای 2015 محققان از کشف سیاه‌چاله‌ای خبر دادند که با سرعتی چندین ... تصویر سیاهچاله ای که ستاره ها را می بلعد - دانلود فیلم www.vavo.ir/ch/تصویر_سیاهچاله_ای_که_ستاره_ها_را_می_بلعد‏ - ذخیره شده تصویر سیاهچاله ای که ستاره ها را می بلعد. دانلود تفسیر سوره کهف ( قرآن و سیاهچاله ها ) · دانلود رصد بلعیده شدن یک ستاره توسط سیاهچاله · دانلود ستاره نوترونی ... تصویر سیاهچاله‌ای که ستاره‌ها را می‌بلعد! - SPI News spinews.ir/various/173501-تصویر-سیاهچاله-ای-که-ستاره-ها-را.html‏ 20 سپتامبر 2016 ... تصویر سیاهچاله‌ای که ستاره‌ها را می‌بلعد! ناسا برای اولین بار موفق به ثبت تصاویری از یک سیاه چاله فوق‌العاده عظیم شده که مانند یک جانور درنده خو و ... شکار تازه ناسا: لحظه‌ای که سیاه‌چاله ستاره‌ای را می‌بلعد! +عکس - ۲۴ ... - دمادم https://damadam.ir/...که-سیاه‌چاله-ستاره‌ای-را-می‌بلعد.../3748991‏ - ذخیره شده ستاره‌هایی که به سیاه‌چاله‌ای نزدیک می‌شوند به سرنوشت شومی دچار می‌شوند و در کام سیاه‌چاله فرو می‌روند. به تازگی ناسا توانسته از این پدیده عکس بگیرد. ...