مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

داستانک؛ سلام بی جواب

[ad_1]
عصرایران: روزی سقراط ، حکیم معروف یونانی، مردی را دید که خیلی ناراحت و متاثراست. علت ناراحتیش را پرسید ،پاسخ داد:"در راه که می آمدم یکی از آشنایان را دیدم.سلام کردم جواب نداد و با بی اعتنایی و خودخواهی گذ شت و رفت و من از این طرز رفتار او خیلی رنجیدم."

سقراط گفت:"چرا رنجیدی؟" مرد با تعجب گفت :"خب معلوم اســت، چنین رفتاری ناراحت کننده اســت."

سقراط پرسید:"اگر در راه کسی را می دیدی که به زمین افتاده و از درد وبیماری به خود می پیچد، آیا از دست او دلخور و رنجیده می شدی؟"

مرد گفت:"مسلم اســت که هرگز دلخور نمی شدم.آدم که از بیمار بودن کسی دلخور نمی شود."

سقراط پرسید:"به جای دلخوری چه احساسی می یافتی و چه می کردی؟"

مرد جواب داد:"احساس دلسوزی و شفقت و سعی می کردم طبیب یا دارویی به او برسانم."

سقراط گفت:"همه ی این کارها را به خاطر آن می کردی که او را بیمار می دانستی،آیا انسان تنها جسمش بیمار می شود؟ و آیا کسی که رفتارش نادرست اســت،روانش بیمار نیست؟ اگر کسی فکر و روانش سالم باشد،هرگز رفتار بدی از او دیده نمی شود؟

بیماری فکر و روان نامش "غفلت" اســت و باید به جای دلخوری و رنجش ،نسبت به کسی که بدی می کند و غافل اســت،دل سوزاند و کمک کرد و به او طبیب روح و داروی جان رساند.

پس از دست هیچکس دلخور مشو و کینه به دل مگیر و آرامش خود را هرگز از دست مده و بدان که هر وقت کسی بدی می کند، در آن لحظه بیمار اســت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

داستانکاتوبوس دیر کرده،من خسته‌ام، چشمهایم سرخ شده از بی خوابی، حوصله ندارم زن کنار دستی داستانک،داستان کوتاه جالب، داستان های کوتاه، …داستانک،داستان،داستان من و،داستانک های زیبا،داستان کوتاه،داستانک جالب،داستانک فیلمنوزادی که جواب سلام مادر را می‌دهددر عین ناباوری نوزاد جواب سلام مادر را می دهد و مادر وی به شدت حیرت زده می شودمتن های عاشقانه دوستی تنهایی زیبابه نام به نام آنکه شما خدا میخوانیدش و من عشق سلام دوستان خوبم همه ی تلاشم برآورده سندرم پای بی قرار چیست؟ سلام سال دارم واز سن سال مبتلا به پای بیقرار با همین شکل تعریف شده هستم سالهای داستان،داستان عاشقانه،داستان آموزنده،داستان کوتاه …داستان عاشقانهداستان کوتاه عاشقانهداستان های کوتاه عاشقانهداستان کوتاه طنز همسریابی صلواتی بی‌بی زینت زنده‌باد آستین‌های همت را بالا زده و زندگی‌اش را وقف ترویج ازدواج آسان دانلود بازی جی تی ای برای کامپیوتر با …مقدم گفته مهر ۲۶ام ۱۳۸۸ در ۲۴۲ بظ سلام خسته نباشید من این رو از سایت مختلف ریشه ضرب المثل ویکی بلاگریشهضربالمثلبا ویکی بلاگ به روز باشید مرجع آموزش زبان ایرانیان دانلود مجموعه آموزش زبان با عرض سلام خدمت شما عزیزان و خدا قوت از زحمات بی اندازه شما تشکر می کنم واقعا خدمت



لینک منبع :داستانک؛ سلام بی جواب

داستانک؛ سلام بی جواب - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/93320/داستانک-سلام-بی-جواب‏ - ذخیره شده 19 فوریه 2014 ... داستانک؛ سلام بی جواب. روزی سقراط ، حکیم معروف یونانی، مردی را دید که خیلی ناراحت و متاثراست. علت ناراحتیش را پرسید ،پاسخ داد:"در راه که می ... داستان آموزنده سلام بی جواب - بیتوته www.beytoote.com/fun/fiction-vocal/hi2-unanswered.html‏ - ذخیره شده - مشابه سلام بی جواب سلام,جواب سلام ثواب سلام کردن,سلام کردن, سقراط,داستانهای سقراط, سقراط حکیم, داستان آموزنده, داستان, داستان آموزنده سلام بی جواب. تصاویر برای داستانک؛ سلام بی جواب سلام بی جواب (داستان کوتاه ) - تکناز www.taknaz.net/news_detail_35106.html‏ - ذخیره شده داستانی کوتاه و خواندنی روزی سقراط ، حکیم معروف یونانی، مردی را دید که خیلی ناراحت و متاثراست علت ناراحتیش را پرسید ،پاسخ داد. داستانی آموزنده سلام بی جواب - فراناز www.faranaz.com/informative-story-hello-no-answer.html‏ داستان آموزنده و منتخب انسانیت ... داستانی آموزنده سلام بی جواب ... سلام کردم جواب نداد و با بی اعتنایی و خودخواهی گذ شت و رفت و من از این طرز رفتار او خیلی رنجیدم.”. شعر نو : مرتضی عزیزی - سلام بی پاسخ... shereno.com/20223/19013/158959.html‏ - ذخیره شده شاعر: مرتضی عزیزی, شعر: سلام بی پاسخ..., دفتر: مینای دلتنگی ۱, سلامت می کنم ای دوست می دانم سلامم را که از ژرفای این آتشفشانِ کهنه قلبم برون خیزد دگر پاسخ ... سلام بی جواب - خبر نو khabareno.com/fa/news/48087/سلام-بی-جواب‏ 20 فوریه 2014 ... سلام کردم جواب نداد و با بی اعتنایی و خودخواهی گذ شت و رفت و من از این طرز رفتار او ... داستان کوتاه و جالب دلخوری لاک پشت از خدا و پاسخ خدا به او! داستان های آموزنده aminiblog.blogfa.com/‏ - ذخیره شده - مشابه داستان های آموزنده - داستان های زیر را بخوانید و نتیجه داستان را یک سر مشق در زندگی تان قرار دهید. ... مرد اول درخواستش را دوبار دیگر تکرار می کند و مجدداً همان جواب را می شنود. ..... جوان شاگرد بزاز از موضوع بی خبر بود که چه دامی برایش گذاشته شده. ... "یا رسول الله خوش ما می آمد سلام شما را مکرر بشنویم، سلام شما برای خانه ما فیض و برکت و ... بهمن ۱۳۸۸ - داستان های واقعی و عبرت انگیز - بلاگفا www.story-short.blogfa.com/8811.aspx‏ - ذخیره شده - مشابه این سلام کردن‌ها و جواب ندادن روزنامه‌فروش هر روز اتفاق می‌افتاد و شخص دوم هم هر روز این ... تو از من می‌خواهی من از او بی ادبی یاد بگیرم یا اینکه او از من ادب یاد بگیرد؟ داستان نصوح، مردیکه کارگر حمام زنانه بود - خبرگزاری خامه پرس ... www.khaama.com/persian/archives/8182‏ - ذخیره شده - مشابه رتبه: ۳٫۴ - ۹۱ رأی صفحه نخست » افغانستان » داستان نصوح، مردیکه کارگر حمام زنانه بود ... در حمام زنانه دعوت کرد، ولی نصوح جواب داد که دستم علیل شده و قادر به دلاکی و مشت و مالی ... پایان بی نتیجۀ نشست هیئت های افغان و پاکستانی در مورد درگیری اخیر در سپین بولدک ..... سلام میخاستم بگم این داستان درست و واقعی هست و اگه ایرادایی داره از شیوه نقل ...