مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص نارنگی و پرتقال برای بدن

[ad_1]

خواص نارنگی و پرتقال برای بدن، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

 

خواص نارنگی و پرتقال برای بدن

 

خواص نارنگی و پرتقال برای بدن

 

 

برخی از خواص نارنگی عبارتند از:

1- منبع غنی ویتامین C اســت.

2- منبع غنی بتاکاروتن اســت.

3- برای کاهش تب و رفع تراکم خون در کبد مفید اســت.

4- به اعتقاد برخی، به خاطر خاصیت ضدعفونی کننده‌اش، می‌تواند در درمان سفلیس موثر باشد.

5- دارای مقادیر فراوانی ویتامین A اســت و برای پیشگیری از سرطان مفید اســت.

این میوه پرخاصیت، برای درمان بیماری‌های زیر مفید اســت:

* چاقی

* برونشیت

* التهاب ریه

* آسم

* زکام

* فشارخون بالا

* بیماری‌های مختلف پوستی

خواص نارنگی و پرتقال برای بدن

تاثیر در سلامتی :
· این میوه خون را تصفیه و زیاد می کند.

· به خاطر داشتن مقدار فسفر و کلسیم بالا، نارنگی یکی از میوه هایی اســت که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر اســت.
حاوی مقدار زیادی منیزیم اســت و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی موثر اســت.

 


سرد و تر ، مفرح قلب ،رافع خفقان، صفرا بر و فرونشاننده لهیب معده و کبد اســت .
نارنگی مسکن اعصاب اســت و برای کلیه بیماران مفید اســت .
اگر می خواهید شب راحت بخوابید چند دانه نارنگی بخورید .

 

همانطوریکه میدانیم پرتقال یکی از قدیمی ترین  و پرمصرف ترین مرکبات اســت که بشر از آن تا کنون استفاده کرده اســت وخواص پرتقال بخصوص در تصفیه خون و بسیاری از بیماری ها مفید اســت .ویتامینC یکی از عوامل مهم مهارکننده سرطان اســت که پرتقال منبع این ویتامین محسوب می شود.

 

حدود 500 سال قبل از میلاد مسیح کنفوسیوس از آن نام برده اســت .پرتقال اولیه ، کوچک ، تلخ و پر از هسته بوده اســت که در اثر تربیت مهندسی ژنتیکی و همچنین انتخاب نوع بهتر و کود کافی درشت تر و شیرین تر شده اســت . پرتقال سرشار از ویتامین های B,C دارای آهن ، کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، سدیم و مس اســت.

 


تا پیش از پانزده سالگی، سرطان خون بیش از هر سرطان دیگری در کودکان رواج دارد. پژوهشگران دریافته اند کودکانی که تا دو سالگی در هفته 4 تا 6 بار پرتقال(یاآب آن)را می خورند میزان ابتلای آنان به سرطان خون در چهارده سالگی تا نصف کاهش می یابد. در شیر و یا غذای آردی آن ها یک تا سه قاشق کوچک قهوه خوری آب پرتقال اضافه کنیم تا آن ها را در مقابل ویتامین c بیمه کند و از ابتلا به بیماری اسکوربیت و راشیتیسم جلوگیری کند.

 

خواص نارنگی و پرتقال برای بدن

 

خواص پرتقال

1) دانشمندان سوئدی کشف کرده اندکه خوردن پرتقال ازسرطان لوزالمعده جلوگیری می کند .

2) ویتامین سی فراوان

3) پوست سفید پرتقال و ورقه های نازک بین قسمت های داخل پرتقال بهترین دارو برای کاهش کلسترول خون اســت .

4) اسانس پرتقال ضد عفونت های میکربی اســت .

5) پرتقال مقوی معده و ضد گاز معده اســت .

6) پرتقال ضد سم ، ادرار آور و نرم کننده سینه و ضد استفراغ اســت .

7جوشانده برگهای پرتقال برای شست وشوی ورم ها و کاهش درد مفید اســت .

8) خوردن پرتقال ضد اسپاسم و آرام بخش اســت .

9) اسانس پرتقال را برای ضد عفونی کردن بکار می برند .

10) پرتقال خون را تمیز می کند .

 

خواص نارنگی و پرتقال برای بدن

 

11) پرتقال گرچه اسیدی اســت ولی خاصی قلیایی به بدن می دهد و برای کسانیکه گوشت زیاد مصرف می کنند و بدنشان اسیدی شده اســت مفید اســت .

 

 

12) برای استفاده بیشتر از مواد غذای پرتقال بهتر اســت که پوست زردرنگ آنرا بگیرید و با پوست سفید و پره های داخل آن بخورید زیرا در پوست سفید آن مواد معدنی زیادی وجود دارد که اثر اسید موجود در پرتقال را خنثی می کند .

 

13) آب پرتقال در کودکان یک ساله سبب تسریع در آمدن دندانها می شود.

14) پرتقال کرم روده را از بین می برد و پائین آورندة تب اســت.

 

15) «ویتامین C» به افزایش جذب آهن در رژیم غذایی کمک می کند. خصوصاً در افراد گیاهخوار افزایش مصرف غذاهای غنی از «ویتامین C» از قبیل مرکبات، برای کاهش خطر ابتلا به کمبود آهن که سبب کم خونی می شود، ضروری اســت.

 

 

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

+ 1
مخالفم - 0

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


9 نوامبر 2015 ... خواص نارنگی و پرتقال برای بدن، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.26 فوریه 2012 ... هرچند پرتقال خواص مفید زیادی دارد ولی در خوردن آن زیاده روی نکنید. مصرف زیاد پرتقال باعث دفع کلسیم از بدن شده و این مسأله تخریب دندان ها و ...خواص نارنگی و پرتقال برای بدن، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار.20 دسامبر 2011 ... نارنگی به خاطر داشتن فسفر زیاد و ویتامینهای فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش میشود و برای رفع بیاشتهایی و کاهش گرمای ... این میوه ادرار آور خوبی است و از این رو میتواند سموم بدن را دفع کند. ... نظر متخصصان تغذیه درباره مرکبات.در ضمن این میوه خوش رنگ و خوش طعم دارای مواد معدنی ضروری برای بدن مانند كلسیم ، گوگرد ، آهن ، فسفر ، منیزیم و پتاسیم است. هر یك از مواد معدنی فوق نقش مؤثری در ...خواص پرتقال ,پرتقال درخت كوچكي است داراي برگهاي سبز و گلهاي سفيد پوست پرتقال ... پوست پرتقال نارنجي رنگ ، كمي ناصاف و میوه آن بسته به انواع مختلف شيرين و ... 13)پرتقال گرچه اسيدي است ولي خاصي قليايي به بدن مي دهد و براي كسانيكه ...8 دسامبر 2014 ... با ما در ۷ گنج همراه شوید تا با خواص و مضرات این میوه زمستانی پر طرفدار بیشتر ... پرتقال گرچه اسیدی است ولی خاصی قلیایی به بدن می دهد و برای ...خواص نارنگی بسیار بی نظیر است. نارنگی 100 نوع بیماری را درمان می کند و پوست آن نیز برای درمان و سلامت بدن بسیار موثر است. نارنگی زیبایی پوست و مو را ...خواص پرتقال و خواص دارویی پرتقال و فواید مصرف پرتقال و خواص پرتقال در بارداری و ... پرتقال یکی از پرطرفدارترین میوه های زمستانی است که اغل برای درمان سرما ... 11) پرتقال گرچه اسیدی است ولی خاصی قلیایی به بدن می دهد و برای کسانیکه ...وارد کردن مقداری پوست پرتقال به رژیم غذایی می تواند مواد مغذی زیادی به بدن برساند، اما ... پکتین نوعی کربوهیدرات می باشد که بطور طبیعی در میوه ها وجود دارد و دارای ...


کلماتی برای این موضوع

خواص نارنگی و تاثیر آن بر خواب، خواص نارنگی، فواید نارنگی خواص نارنگینارنگیخواص دارویی نارنگیفواید نارنگیخاصیت نارنگینارنگی در طب سنتی خواص نارنگی مطالب پیشنهادی لیمو؛ هم ترش و هم شیرین پرتقال و حفظ سلامتی ما آشنایی با خواص فوق همه چیز درباره لیمو ترش و خواص بی نظیر آنهمه چیز درباره لیمو ترش و خواص بی نظیر آنآشنایی با خواص پرتقال خواص پرتقال پرتقال درخت کوچکی است دارای برگهای سبز و گلهای سفید پوست پرتقال نارنجی خواص کنجدبرای زیبایی بانوان واز خواص درمانی مخلوط آب لیمو و آناناس پیشگیری از ابتلا به سرطان است برای تقویت بنیه پله پله تا ملاقات خدا خواص میوه ها و سبزیجاتپرتقال بهترین میوه برای درمان چاقی پرتقال سرشار از ویتامین‌های ، و است و آهن سیب و خواص درمانی و مضرات آ ن نیک صالحی پرتال …مصرف موز و تضمین شدن سلامتی بدن شما خرما چه خاصیت هایی برای سلامت بدن انسان دارد؟هندوانه و خواص آن و خواص آن هندوانه میوه ای با پوست ضخیم و اندازه های متفاوت است رنگ پوست آن زرد و سبز خواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجاتخواص میوه ها ، خواص غذا ،خواص خوراکیها لیمو شیرین و پنج خاصیت مهم آن برای بدن را بشناسیدخواص ترب و تربچه آکا آکاایرانخواص سبزیجاتخواص ترب و تربچهخواص دارویی ترب و تربچهفواید ترب و تربچهخاصیت ترب و



لینک منبع :خواص نارنگی و پرتقال برای بدن

خواص نارنگی و پرتقال برای بدن - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/.../140634-خواص-نارنگی-و-پرتقال-برای-بدن‏ - ذخیره شده - مشابه 9 نوامبر 2015 ... خواص نارنگی و پرتقال برای بدن، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید. پرتقال ,نارنگی ,لیمو و این همه خاصیت!-پرشین پرشیا www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid...‏ - ذخیره شده - مشابه 26 فوریه 2012 ... هرچند پرتقال خواص مفید زیادی دارد ولی در خوردن آن زیاده روی نکنید. مصرف زیاد پرتقال باعث دفع کلسیم از بدن شده و این مسأله تخریب دندان ها و ... نارنگی و خواص مفید آن - تبیان article.tebyan.net/191370/نارنگی-و-خواص-مفید-آن‏ - ذخیره شده 20 دسامبر 2011 ... نارنگی به خاطر داشتن فسفر زیاد و ویتامین‌های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می‌شود و برای رفع بی‌اشتهایی و کاهش گرمای غریزی بدن نیز مفید ... آشنایی با خواص و مضرات نارنگی - هفت گنج 7ganj.ir/آشنایی-با-خواص-و-مضرات-نارنگی/‏ - ذخیره شده - مشابه این میوه ادرار آور خوبی است و از این رو می‌تواند سموم بدن را دفع کند. ... میوه‌هایی مثل پرتقال، گریپ فروت، نارنگی، لیمو و انگور منشا بسیار خوبی برای ویتامین ث ... خواص نارنگی برای زیبایی و سلامت - نمناک namnak.com/خواص-نارنگی.p10557‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۷ - ۱۶۹ نقد خواص نارنگی بسیار بی نظیر است. نارنگی 100 نوع بیماری را درمان می کند و پوست آن نیز برای درمان و سلامت بدن بسیار موثر است. نارنگی زیبایی پوست و مو را ... خواص پرتقال – ۱۳ خاصیت پرتقال برای سلامتی • نوآورد www.noavard.co/خواص-پرتقال-16-خاصیت-پرتقال-برای-سلامتی‏ - ذخیره شده - مشابه 4 سپتامبر 2016 ... خواص پرتقال برای سلامتی ، خواص پرتقال ، فواید پرتقال ، پرتقال خواص ... میوه ای غنی از ویتامین ها و املاح معدنی که به تامین سلامت انسان کمک شایانی می کند. ... در عین حال پرتقال پتاسیم مورد نیاز بدن شما را نیز تامین خواهد کرد. محراب - خواص خرمالو، نارنگی،پرتقال araalkt.blogfa.com/post-104.aspx‏ - ذخیره شده - مشابه در ضمن این میوه خوش رنگ و خوش طعم دارای مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم ، گوگرد ، آهن ، فسفر ، منیزیم و پتاسیم است. هر یک از مواد معدنی فوق نقش مؤثری در ... آیا پوست پرتقال و نارنگی خواصی هم دارد ؟ ! - پرشین وی www.persianv.com/khoraki/242760.php‏ - ذخیره شده - مشابه 28 ژانویه 2014 ... ضمن اینکه ریزمغذی‌های موجود در این پوسته، سرعت جذب قند میوه را در بدن پایین ... برچسب ها: پوست پرتقال و نارنگی, خواص پوست پرتقال و نارنگی. آشنای ناشناس - پرتقال میوه خوش شانسی! sazeman-kh.blogfa.com/post-68.aspx‏ - ذخیره شده - مشابه 12- عفونت های ویروسی: تحقیقات نشان می دهد پرتقال حاوی موادی است که بدن را در برابر ... هرچند پرتقال خواص مفید زیادی دارد ولی در خوردن آن زیاده روی نکنید. ... 1- خوردن نارنگی باعث مقاومت بدن در برابر باکتری استافیلوکوک اورئوس می شود که عامل پخش ... خواص و مضرات و فایده های نارنگی و پرتقال را بدانید خوردن این میوه ... www.natilos.ir/site/download/solar-storms/page23.html‏ - ذخیره شده پرتقال، فواید خاص و بی نظیر پرتقال، خواص دارویی و غذایی پرتقال ... مقدار فسفر و کلسیم بالا، نارنگی یکی از میوه هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن ...