مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

از ویژگی های مصرف اسفناج با ماست چه میدانید؟!

[ad_1]

از ویژگی های مصرف اسفناج خشک چه میدانید این گیاه چه ارزش غذایی دارد و چه ویژگی های درمانی در آن نهفته اسـت چرا مصرف اسفناج همراه با ماست توصیه می شود؟اسفناج تازه و خشک چه تفاوتی با هم دارند و در چه زمینه هایی می توانیم از اسفناج کمک بگیریم ؟

از ویژگی های مصرف اسفناج با ماست چه میدانید؟!

اسفناج با ماست
 
اسفناج از جمله سبزیهای برگدار به رنگ (معمولاً) سبز تیره اسـت و در ساختمان مولکولی خود، منیزیم دارد. پس از همینجا معلوم میشود سبزیها و خاصه اسفناج از منابع خوب منیزیم هستند. هر 100 گرم اسفناج پخته و آب گرفته (یعنی همان شکلی که عموماً برای تهیه «بورانی» استفاده میشود)، حدود 87 میلیگرممنیزیمدارد.جالب اینکه مقادیر کلسیم و آهن آن، به ترتیب 57/3 و 136 میلیگرم اسـت. یعنی آهن آن از گوشت قرمز و کلسیم آن از ماست بیشتر اسـت! با این همه، روی کلسیم و آهن آن حسابی باز نمی کنیم .


چرا اسفناج منبع خوب کلسیم یا آهن نیست ؟
1. از خواص بارز اسفناج وجود آهن 3 مثبت اسـت که طی یکسری واکنشها باید تبدیل به آهن 2 مثبت شود تا عملیات جذب در بدن انجام گیرد.بنابراین جذب آهن اسفناج خیلی خوب انجام نمی شود .


2. میزان آهن زیاد در اسفناج یک اشتباه تاریخی اسـت و بر اساس یک ممیز جابجا ایجاد شده اسـت .آغاز این داستان که به نظر بسیاری از افراد واقعی میرسد، به سال 1870 باز میگردد. در آن سال «وان ولف»، بیولوژیست آلمانی تلاش کرد ارزش غذایی مواد را مورد بررسی قرار دهد. در حین بررسی ارزش غذایی اسفناج میزان آهن موجود در آن را به جای 2.7 میلیگرم در هر 100 گرم، 27 میلیگرم یادداشت کرد و همین اشتباه کوچک سبب شد افسانهای دروغین در مورد اسفناج شکل بگیرد.چند سال بعد اشتباه دوم، اشتباه اول را تقویت کرد. یک محقق سوئیسی از دانشگاه بال به نام گوستاو وان بونگ میزان آهن را در اسفناج تازه و خشک مورد مقایسه قرار داد. کاملا واضح بود که میزان آهن در اسفناج خشک بیش از اسفناج تازه اسـت .


جذب نسبتاً اندک این مواد مغذی از اسفناج به دلیل وجود فیبر و به ویژه که اگزالات آن اسـت که بسیارزیاد می باشد . اگزالات با پیوستن به عناصر دو ظرفیتی به ویژه کلسیم وآهنجذب آنها را به طرز چشمگیری کاهش میدهد. گفته میشود کلسیم اسفناج به دلیل وجود اگزالات، در مقایسه با سایر مواد غذایی کمترین مقدار جذب را دارد . بنابراین، تا آنجا که به کلسیم و آهن اسفناج مربوط میشود، افزودن ماست به آن از ارزش تغذیهای آن نمیکاهد چون برخلاف تصور بسیاری از افراد، اساساً اسفناج منبع خوبی برای این مواد نیست.


از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .

پزشک آنلاین

اخبار مرتبط :

خوردن اسفناج با ماست ممنوع

خوردن ماست و اسفناج روزی 2 دفعه

بورانی :اسفناج و ماست ،جذب آهن

آشنایی باروش تهیه بورانی اسفناج

اسفناج با ماست؛ آری یا خیر


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


اسفناج از جمله سبزیهای برگدار به رنگ (معمولاً) سبز تیره است و در ساختمان مولکولی خود، منیزیم دارد. ... با این همه، روی کلسیم و آهن آن حسابی باز نمی کنیم . چرا اسفناج ...14 سپتامبر 2016 ... از ویژگی های مصرف اسفناج خشک چه میدانید این گیاه چه ارزش غذایی دارد و چه ویژگی های درمانی در آن نهفته است چرا مصرف اسفناج همراه با ماست توصیه ...آکاایران: آکاایران: آشنایی با ارزش غذایی اسفناج با ماست از ویژگی های مصرف اسفناج خشک چه میدانید این گیاه چه ارزش غذایی دارد و چه ویژگی های درمانی در آن نهفته است ...از ویژگی های مصرف اسفناج با ماست چه میدانید ... چربی سوزی بیشتر با منابع غذایی سرشار از کلسیم ... با مواد غذایی و رژیم غذایی باعث افزایش میل جنسی شود.از ویژگی های مصرف اسفناج خشک چه میدانید این گیاه چه ارزش غذایی دارد و چه ویژگی های درمانی در آن نهفته است چرا مصرف اسفناج همراه با ماست توصیه می ...31 مه 2012 ... اگزالات با پیوستن به عناصر دو ظرفیتی به ویژه کلسیم و آهن جذب آنها را به طرز ... میماند بورانی، آمیزهای از ماست و اسفناج که بیشتر به عنوان پیش غذا و در ... همانگونه که احتمالاً میدانید، رنگ سبز سبزیها به دلیل وجود رنگدانهای است به ... فواید گوناگون انواع ماست · چی را با چی بخوریم؟ مصرف غذاهای مختلف با یکدیگر.14 سپتامبر 2016 ... آشنایی با ارزش غذایی اسفناج با ماست از ویژگی های مصرف اسفناج خشک چه میدانید این گیاه چه بها غذایی دارد و چه ویژگی های درمانی در آن پنهان است به ...25 سپتامبر 2016 ... از ویژگی های مصرف اسفناج خشک چه میدانید این گیاه چه ارزش غذایی دارد و چه ویژگی های درمانی در آن نهفته است چرا مصرف اسفناج همراه با ماست توصیه ...خواص هویج - خواص اسفناج آیا می دانید ، اسفناج نيز داراي مقدار زيادي ويتامين A است. ... راههای شناخت کهکشان راه شیری,ویژگی کهکشان راه شیری ... (البته خانم هاي باردار درمورد مصرف آب هويج بايد با پزشک خود مشورت کنند، زيرا دريافت ... کالري آب هويج را مي توان با مخلوط کردن آن با ماست ، شیر ، بستنی يا پودرهاي پروتئيني افزايش داد.14 سپتامبر 2016 ... ا ز ویژگی های مصرف اسفناج خشک چه میدانید ایـن گیاه چه ارزش غذایی دارد و چه ویژگی های د رمانی د ر آن نهفته است چرا مصرف اسفناج همراه بـا ماست ...


کلماتی برای این موضوع

مراقبت دوران بارداری کودکاز چاقی کودکتان کِیف نکنید چگونه با نوزادمان ارتباط برقرار کنیم؟ اگر کودک چیزی را کاهش وزن با توجه به گروه خونیکاهشوزنباتوجهبهگروهخونیگروه خونی و کاهش وزن از آنجا که سیستم بدن این افراد متفاوت از هم عمل می کند، برای کاهش طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامتطب سنتیگیاهان دارویی درمان با طب سنتی گیاه دارویی حجامتبادکشیگیاه درمانیطب سنتی گیاه …خواصزعفرانچیست ؟ مصارف خوراکی با آنکه از گذشته های دور از زعفران بدلیل رنگ زیبا و عطر و طعم گیاه …داروهایگیاهیریفلاکس ترش کردگی احساس سوزش در قسمت بالای شکم که از مرکز سینه تا پشت گلو بالا می جامع ورزشیسیستم تغذیه فشنگ آن ، از سلاح اقتباس شده تا در هزینه های تولید آن صرفه جویی شودبهترین زمان مصرف پروتئین وی پایگاه تخصصی …طبیب طبیعت طبیب طبیعت با خواص این خوراکی ممتاز بیشتر آشنا شوید خوراکی های مختلفی در تستهای آزمایشگاهیاین وبلاگ با هدف ایجاد محیطی برای ارائه تازه های علوم پزشکی و به ویژه علوم آزمایشگاهی دوره پاکسازی بدن از استروئیدها پایگاه …طبیب طبیعت طبیب طبیعت با خواص این خوراکی ممتاز بیشتر آشنا شوید خوراکی های مختلفی در خانم هایی که ریزش مو دارن بیان صفحه ریزش موها را متوقف کنید ریزش موها یکی از مشکلاتی است که همواره فکر ما را مشغول می کند و



لینک منبع :از ویژگی های مصرف اسفناج با ماست چه میدانید؟!

از ویژگی های مصرف اسفناج با ماست چه میدانید؟! - نیک صالحی پرتال ... www.niksalehi.com/.../از-ویژگی-های-مصرف-اسفناج-با-ماست-چه-میدا.html‏ - ذخیره شده 15 سپتامبر 2016 ... اسفناج با ماست اسفناج از جمله سبزیهای برگدار به رنگ (معمولاً) سبز تیره است و در ساختمان مولکولی خود، منیزیم دارد. پس از همینجا معلوم میشود ... از ویژگی های مصرف اسفناج با ماست چه میدانید؟! - - آکا - تی نیوز tnews.ir/news/455184704541.html‏ - ذخیره شده 30 آوریل 2017 ... آکاایران: از ویژگی های مصرف اسفناج با ماست چه میدانید؟! به گزارش آکاایران: اسفناج با ماست اسفناج از جمله سبزی های برگدار به رنگ (معمولاً) سبز ... اسفناج با ماست | مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/tag/اسفناج-با-ماست/‏ - ذخیره شده از ویژگی های مصرف اسفناج خشک چه میدانید این گیاه چه ارزش غذایی دارد و چه ویژگی های درمانی در آن نهفته است چرا مصرف اسفناج همراه با ماست توصیه می شود؟اسفناج تازه ... از ویژگی های مصرف اسفناج با ماست چه میدانید؟! tareenha.xyz/post/?...از%20ویژگی%20های%20مصرف%20اسفناج%20با%20ماست%20چه%20میدا...‏ از مصرف دوغ های ناسالم و استریل نشده پرهیز کنید و مراقب عوارض ناشی از مصرف آن ها باشید تب مالت یکی از عارضه های پر مخاطره ناشی از این لبنیات آلوده می باشد درد و ... بالاترین: مصرف اسفناج با ماست چه منافعی دارد؟ https://www.balatarin.com/permlink/2016/9/25/4303280‏ 25 سپتامبر 2016 ... از ویژگی های مصرف اسفناج خشک چه میدانید این گیاه چه ارزش غذایی دارد و چه ویژگی های درمانی در آن نهفته است چرا مصرف اسفناج همراه با ماست توصیه ... آشنایی با ارزش غذایی اسفناج با ماست - ورود 130.185.76.16/post/358626/‏ - ذخیره شده از ویژگی های مصرف اسفناج خشک چه میدانید این گیاه چه ارزش غذایی دارد و چه ویژگی های درمانی در آن نهفته است چرا مصرف اسفناج همراه با ماست توصیه می ... ارزش درمانی اسفناج | داستان اسباب بازی toy.saymoon.ir/ارزش-درمانی-اسفناج/‏ - ذخیره شده از ویژگی های مصرف اسفناج خشک چه میدانید این گیاه چه ارزش غذایی دارد و چه ویژگی های درمانی در آن نهفته است چرا مصرف اسفناج همراه با ماست توصیه می شود؟اسفناج ... از ویژگی های مصرف اسفناج با ماست چه میدانید؟! - روزنه rozane.avablog.ir/.../از+ویژگی+های+مصرف+اسفناج+با+ماست+چه+میدانید؟!‏ 9 دسامبر 2016 ... از ویژگی های مصرف اسفناج خشک چه میدانید این گیاه چه ارزش غذایی دارد و چه ویژگی های درمانی در آن نهفته اسـت چرا مصرف اسفناج همراه با ماست توصیه ... برگ اسفناج - Telemediran www.telemediran.com/MediPlants/MediPlants-222.aspx‏ - ذخیره شده 1- مالیدن مخلوط آب اسفناج، آب کاهو ، آب خیار با گل ارمنی بر روی دانه های آبله دار مفید است 2- خنک کننده است ... مصرف ماست با اسفناج به دلیل تشکیل اگزالا(ادامه مطلب). از ویژگی های مصرف اسفناج با ماست چه میدانید-نیک صالحی|ایران ان پی www.irannp.com/.../in_niksalehi.comr5.ltaghzier5.larchivesr5.l257990.php_ts1_از-ویژگی-های-مصرف-اسفناج-با-ماست-چه-میدانید_نیک+...‏ - ذخیره شده همایش تجاری ایران و آذربایجان; » رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:22 دستگاه پایش هوا در خوزستان نصب شده است; » پوتین: تلاش روسیه، ایران و ترکیه در مذاکرات ...