مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ریز فاکتورهای موفقیت

[ad_1]
از نظر برخی از جوانان امروز، این دیگران هستند که باید شرایط، محیط و فضای اجتماعی مناسبی را مهیّا کنند تا او به موفقیت برسد. هر یک از ما به قصد تشکیل یک خانواده ی موفق اقدام به ازدواج کرده ایم. اما چرا برخی در این مهمترین مرحله زندگی موفق می شوند و برخی شکست می خورند؟
خانواده موفق ، محصول جامعه پیشرفته اســت و یا سنتی؟
والدین چه تاثیری در نگاه جوانان، به این امر دارند؟

امروزه اساساً خیلی از تردیدها و تأخیرهای جوانان در امر ازدواج، به دلیل نداشتن حس موفقیت درباره ی خانواده و والدین شان اســت. به همین دلیل جوان، پیوسته در تردید و تأمل می ماند که با چگونه ازدواجی به موفقیت دست پیدا می کند؟! به ویژه این که اقتضای فرهنگی جامعه ی ما نسبت به ازدواج، به گونه ای اســت که غالباً سعی و خطایی هم در آن پذیرفته نمی شود. در واقع فرهنگ و سنّت ما با تأکید بر یک انتخاب، حساسیت و لزوم یک انتخاب شایسته را برای جوان دو چندان می کند.

متاسفانه نگاه غالب جوان های امروز نسبت به موفقیت، نگاهی مصرفی اســت. از نظر جوان امروز، این دیگران هستند که باید شرایط، محیط و فضای اجتماعی مناسبی را مهیّا کنند تا او به موفقیت برسد. مثلاً اگر از او درباره ی شغل آینده اش سوال شود، پاسخ می دهد: «یک مغازه ی سه نبش برایم تهیه کنید، فلان مبلغ سرمایه نیز در اختیارم بگذارید تا ثابت کنم که می توانم بسیار در کسب و کار موفق باشم!» یا درباره ی ازدواج می گوید: «همسری خوب و بساز با خانواده ای فهیم برایم پیدا کنید، آن وقت موفقیتم را در زندگی به شما ثابت خواهم کرد!» چنین جوانی به موفقیت نرسیده؛ بلکه تنها آن را مصرف کرده اســت. در مورد مسائل مادی به عنوان مثال، اگر خانواده ای استطاعت حمایت مالی جوانش را نداشته باشد ، او به دیگر دوستان خود با چشم حسرت نگاه می کند و والدینش را به دلیل عدم این حمایت سرزنش می کند.البته با توجه به مسائل امروز، در صورت امکان، بهتر اســت خانواده ها جوانشان را حمایت مالی کنند، اما در اینجا منظور نوع نگاه ما به موفقیت اســت. ساختاری که خداوند برای دنیا نهاده اســت، اصلاً چنین ساختاری نیست. ما باید تولید کننده ی موفقیت باشیم نه مصرف کننده ی آن.
باید خود سفره ی موفقیت را با تمام ملزومات آن پهن کنیم؛ نه این که چنین سفره ای از قبل پهن شده باشد و ما فقط زحمت نشستن بر سر آن را بکشیم. جالب اســت بدانید بیشتر ثروتمندان جهان ، ثروتشان را به دست آورده اند و ارثی به آنها نرسیده اســت.همه دانشمندان جهان خودشان به علم و دانش رسیده اند و استاد شده اند، نه اینکه والدینشان دست آنها را گرفته اند و بر روی صندلی موفقیت نشانده باشند. موفقیت اکتسابی اســت، چیزی اســت که باید تلاش کرد و ایجادش کرد. البته یک سوی آن توفیق الهی اســت؛ که صد البته خداوند هیچ منعی برای توفیق بندگان خود قرار نداده اســت. خداوند در قرار دادن تقدیر ابایی ندارد. او می خواهد که همه ی ما موفق باشیم. اصلاً او ما را برای موفق بودن خلق کرده اســت. تمام آنچه که ما را به موفقیت با شکست می رساند، در دستان خود ماست.
داشتن چنین باوری، پیش نیازی مهم برای رسیدن به موفقیت اســت. «امیرالمومنین (علیه السلام) توفیق را رحمت و عنایت خدای مهربان و از کشش های پروردگار دانسته، ایشان توفیق را اساس کامیابی و خوشبختی و کلید نرمی و مدارا می داند.» پس به خاطر داشته باشیم که داشتن خانواده ی موفق، تابع برخورد پدر و یا مادرمان نیست. تابع شرایط اقتصادی جامعه نیست. حتی پایین یا بالا بودن قیمت مسکن نیز دلیل بر موفقیت و با شکست ما نیست. نگوییم: «اگر می خواهید خانواده ای موفق داشته باشیم، قیمت مسکن را پایین بیاورید، اشتغال ایجاد کنید، سطح رفاه عمومی را بالا ببرید.» البته این ها عوامل کمک کننده اســت اما هرگز کافی نیست، چنانچه کشور های پیشرفته و توسعه یافته ، آمار بالای طلاق و افسردگی دارند. اساساً باید نگاه خود را عوض کنیم.
اگر باور کنیم که عامل موفقیت هر فردی، در وجود خودش اســت، نیمی از مسیر موفقیت را پیموده ایم. اگر بالاترین نعمت های دنیا را نزد خود فرض کنیم، باز هم نمی توانند عامل موفقیت ما باشند. این سعی و تلاش ماست که به زندگیمان ارزش و اعتبار می دهد. یک خانم نباید بگوید «موفقیت در این اســت که بهترین شوهر دنیا نصیبم شود؛» چون بهترین شوهر عالم نصیب زنانی همچون همسر نوح و لوط (علهیم السلام) و امام حسن مجتبی (علیه السلام) شد، اما آن ها نتوانستند موفق باشند. یک آقا نباید بگوید: «موفقیت در این اســت که زن خوبی نصیبم شود». آیا همه ی همسران پیامبر (صلی الله علیه واله وسلم) خوب بودند؟ با این وجود چه کسی تردید دارد که پیامبر (صلی الله علیه واله وسلم) بهترین الگوی همسر موفق اســت؟ آیا فرعون که همسری شایسته مانند آسیه داشت، موفق بود؟ خداوند کلید موفقیت هر انسانی را به دست خود او داده اســت. و می فرماید: «ان الله لا یغیر ما یقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» «خدا سرنوشت هیچ قومی را تغیر نمی دهد تا آنکه خودشان تغییر کنند.» همه چیز دست اوست. عزّت و ذلّت، خوشبختی و بدبختی در دستان اوست. اما خود گفته اســت آنچه به دست من اســت را به دست شما داده ام. شما تغییر دهید تا من هم تغییر دهم؛ شما موفّق شوید تا من هم موفّقتان کنم. موفقیت در زندگی خانوادگی، تابع اموری اکتسابی اســت؛ که عزم، اراده و مسئولیت پذیری فرد را طلب می کند. پس یادمان باشد ، زندگی را باید ساخت، اگر در مرحله ای لرزید، نترسید با قدرت و اراده جلو بروید و بازسازیش کنید، آن وقت اســت که طعم شیرین زندگی موفق را خواهید چشید. 

منبع:با نگاهی به کتاب سر دلبران  نوشته دکتر محمدحسین بانکی /تبیان


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


17 نوامبر 2013 ... از نظر برخی ازجوانان امروز، این دیگران هستند که باید شرایط، محیط و فضای اجتماعی مناسبی را مهیّا کنند تا او به موفقیت برسد.ریز فاکتورهای موفقیت. فاکتورهای موفقیت,زندگی موفق,خانواده موفق. از نظر برخی از جوانان امروز، این دیگران هستند که باید شرایط، محیط و فضای اجتماعی مناسبی را ...شما چند دوست صمیمی دارید؟ آیا وجود دوستان لازم و ضروری است؟ نقش آنان در زندگی تان چقدر اهمیت دارد؟ به نظر شما داشتن دوست با سلامت روان ارتباطی دارد ؟ و... شما چند ...ايسنا/ تحقيقات انجام شده توسط محققان بريتانيايي نشان ميدهد که هوش و موفقيت بيشتر با دور سر بزرگ و حجم مغز در ارتباط است. يک پژوهش جديد نشان ميدهد بچههايي ...از نظر برخی ازجوانان امروز، این دیگران هستند که باید شرایط، محیط و فضای اجتماعی مناسبی را مهیّا کنند تا او به موفقیت برسد.ریز فاکتورهای رموز موفقیت. ریز فاکتورهای موفقیت. ریز فاکتورهای موفقیت،فاکتورهای موفقیت،خانواده موفق،زندگی موفق، رازهای موفقیت. از نظر برخی از جوانان ...شرکت ریز فن به فروش و ارائه خدمات اتوماسیون صنعتی می پردازد. برتری شرکت ریز فن و موفقیت در بازارهای رقابتی نتیجه ویژگی های مهم زیر می باشد:.شناسایی عوامل کلیدی موفقیت سیستم یکپارچه منابع سازمان ERP.24 آگوست 2016 ... حمید رضا سلحشور دارای رتبه 401 رشته تجریی در کنکور سراسری از نی ریز گفت: یکی از عوامل موفقیت در کنکور و رتبه خوب ، تمرکز کافی و صد ...16 نوامبر 2014 ... از نظر برخی از جوانان امروز، این دیگران هستند که باید شرایط، محیط و فضای اجتماعی مناسبی را مهیّا کنند تا او به موفقیت برسد. sajedeh.com/new.


کلماتی برای این موضوع

راههای افزایش اعتماد به نفس ،زندگی بهتر ،روشهای …راه موفقیتموفقیت در زندگیعوامل موفقیتدران استرسروانشناسیآرامش روحآرامش اعصاب پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه اصفهان …اخبار آزمون دکتریپذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه اصفهان سال زمان مصاحبه رشته های دکتری دانشگاه آزاد …اخبار آزمون دکتریزمان مصاحبه رشته های دکتری دانشگاه آزاد اعلام جزئیات رشته های باقیمانده دکتری چند سوال مهم قبل از پیوستن به شرکت های …باید بدانید که در این کسب و کار نیز مانند هر کسب و کار دیگر برای دست یابی به موفقیت نرم افزار حسابداری پیمانکاری و ساختمانی کاوش فرداکلیه پروژه های خود را با نرم افزار حسابداری پیمانکاری و ساختمانی کاوش، به سادگی هرچه جذاب ترین شکل اندام از دیدگاه آقایان مردمان…جذاب ترین شکل اندام کدام است؟ ممکن است ناراحت شوید، چون این چیزی نیست که انتظار راهنمای خرید ساعت مچی مارکهای مشهور مردماندر مقاله سعی کرده ایم شما را با انواع ساعت های مچـی آشنـا کـرده و همچـنـین از پهنای شانه ها و بدنی پایگاه تخصصی بدنسازی و …پهنای شانه ها و مثلثی بودن بدن، نمای ظاهری بسیار خوشایندی به آدمی می بخشد و به همین راهنمای کامل کرم ضدچروک دور چشم برای سنین مختلفراهنمای کامل کرم ضدچروک دور چشم برای سنین مختلف کرم ضدچروک چروک های دور چشم خطوط نقدی بر در ایران دکتر احمد قنبریآیاهمانغولچراغجادواست؟فاکتورهای رشد آزاد شده از پلاکت به عنوان محرک شیمیایی سلولهای بنیادی فیبروبلاست عمل



لینک منبع :ریز فاکتورهای موفقیت

ریز فاکتورهای موفقیت - بانکی banki.ir/raz-estekhdam/17969-ریز-فاکتورهای-موفقیت‏ - ذخیره شده 23 نوامبر 2013 ... امروزه اساساً خیلی از تردیدها و تأخیرهای جوانان در امر ازدواج، به دلیل نداشتن حس موفقیت درباره ی خانواده و والدین شان است. به همین دلیل جوان، پیوسته در ... ریز فاکتورهای موفقیت - بیتوته www.beytoote.com/psychology/.../tiny3-success-factors.html‏ - ذخیره شده - مشابه ریز فاکتورهای موفقیت اقدام به ازدواج,زندگی موفق,خانواده موفق, امر ازدواج,نگاه ما به موفقیت,سفره ی موفقیت , صندلی موفقیت ,داشتن خانواده ی موفق,مسیر موفقیت. ریز فاکتورهای موفقیت » مشاورفا www.moshaverfa.com/1394/02/04/ریز-فاکتورهای-موفقیت.html‏ شما چند دوست صمیمی دارید؟ آیا وجود دوستان لازم و ضروری است؟ نقش آنان در زندگی تان چقدر اهمیت دارد؟ به نظر شما داشتن دوست با سلامت روان ارتباطی دارد ؟ و... شما چند ... ۲۹ رمز موفقیت در نتورک مارکتینگ - همه با هم موفقیت را در"بازاریابی ... www.panbehriz.blogsky.com/1391/01/29/post-16/‏ - ذخیره شده - مشابه ۲۹ رمز موفقیت در نتورک مارکتینگ - همه با هم موفقیت را در"بازاریابی شبکه ای پنبه ریز"تجربه کنیم - Panberes Network Marketing. ریز فاکتورهای موفقیت - صبح بخیر sobbekheir.com/health/ریز-فاکتورهای-موفقیت‏ - ذخیره شده ریز فاکتورهای موفقیت. فاکتورهای موفقیت,زندگی موفق,خانواده موفق. از نظر برخی از جوانان امروز، این دیگران هستند که باید شرایط، محیط و فضای اجتماعی مناسبی را ... [PDF] عوامل موفقیت و چالش های راه اندازی کلینیک تله مدیسین دیابت و غدد در jhbmi.ir/article-1-68-fa.pdf‏ - ذخیره شده عوامل موفقیت و چالش. های راه. اندازی کلینیک تله. مدیسین دیابت و غدد درون. ریز بیمارستان. دانشگاهی پرنسس الکساندرا در شهر بریزبن استرالیا: یک مطالع. ه کیفی. پونیلا - ریز فاکتورهای موفقیت - ورود ponila.com/post/50979/‏ از نظر برخی ازجوانان امروز، این دیگران هستند که باید شرایط، محیط و فضای اجتماعی مناسبی را مهیّا کنند تا او به موفقیت برسد. عوامل بازدارنده از موفقیت را بشناسید - ورود 130.185.76.16/post/357339/‏ ریز فاکتورهای موفقیت. از نظر برخی ازجوانان امروز، این دیگران هستند که باید شرایط، محیط و فضای اجتماعی مناسبی را مهیّا کنند تا او به موفقیت برسد. مهمترین عامل در موفقیت بازاریابان - بازاریابی شبکه ای پنبه ریز https://www.panberes.ir/.../مهمترین-عامل-در-موفقیت-بازاریابان‏ - ذخیره شده 6 دسامبر 2016 ... در کنار عوامل متعددی که در موفقیت افراد علاقه مند به فعالیت بازاریابی شبکه ای مؤثر است، شرکت مهم ترین نقش را در این موفقیت به خودش اختصاص ... عوامل موفقیت شرکت ریز فن | معرفی www.rizfan.com/index.php/معرفی/1390-08-14-09-28-43.html‏ - ذخیره شده شرکت ریز فن به فروش و ارائه خدمات اتوماسیون صنعتی می پردازد. برتری شرکت ریز فن و موفقیت در بازارهای رقابتی نتیجه ویژگی های مهم زیر می باشد:.