مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بانوان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک این خوردنی را مصرف کنند!

[ad_1]

به بانوانی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند توصیه می کنیم در غذاهای روزانه خود از سویای بیشتری استفاه کنند و از فواید درمانی آن برای رفع این تبنلی تخمدان خود کمک بگیرند درمان نازایی ،تسکین علائم آزار دهنده دوران یائسگی، پیشگیری از سرطان سینه و پروستات، مفید برای سلامت استخوان ها و پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی از جمله فایده های استفاده از سویا برای بدن اسـت.

تاثیرات درمانی سویا

برای مبتلایان به سندروم تخمدان پلی کیستیک همواره این سوال مطرح اسـت که مصرف سویا برایشان خوب اسـت یا خیر؟ برای اینکه تا حدودی این ابهام در میان مبتلایان به این سندروم برطرف شود به شرح کامل آخرین مطالعات در این زمینه می پردازیم…


سویا یک ماده غذایی گیاهی اسـت، سویا به دلیل داشتن تمام اسیدآمینه های مورد نیاز بدن ما یک منبع پروتئینی کامل محسوب می شود. همچنین این ماده غذایی باارزش حاوی اسید چرب های ضروری اسـت که بدن ما به آن ها نیاز دارد و منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف اسـت. سویا حاوی فیتواستروژن های گیاهی اسـت یعنی عملکرد هورمون استروژن را در بدن تقلید می کند.


آسیایی ها هزاران سال اسـت که از سویا در برنامه غذایی خود استفاده می کنند در سال های اخیر استفاده از سویا فرآیند شده در آمریکا افزایش یافته اسـت.


فواید سویا
* تسکین علائم آزار دهنده دوران یائسگی
* پیشگیری از سرطان سینه و پروستات
* مفید برای سلامت استخوان ها
* پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی


سویا به دلیل داشتن فیتواستروژن های طبیعی عملکرد شبه هورمون جنسی استروژنی دارد و منجر به بهبود اختلال هورمونی بدن زنان مبتلا به این سندروم می شود و مطالعات مختلف نشان می دهد مصرف سویا باعث بهبود قدرت باروری در زنان مبتلا به این سندروم می شود
مطالعات نشان می دهد که خواص درمانی سویا خالص یعنی سویایی که هیچ فرآیندی روی آن انجام نشده اسـت از سویا فرآیند شده مثل پروتئین سویا ایزوله که از دانه های سویا مشتق شده اسـت، بیشتر اسـت و مصرف زیاد سویا فرآیند شده برای بدن خوب نیست.


فواید سویا در زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک


* کاهش کلسترول بد یا LDL خون
* کاهش مقاومت به انسولین
* کاهش فاکتورهای التهابی خون
* کاهش رادیکال های آزاد
* کاهش هورمون تستوسترون


بر طبق نتایج مطالعه منتشر شده در مجله غدد و متابولیسم آمریکا، زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک که در برنامه غذایی خود از سویا استفاده می کردند در مقایسه با زنانی که سویا نمی خوردند کلسترول خونشان کاهش پیدا کرد و مقاومت به انسولین در آن ها بهبود پیدا کرد.


آیا سویا سبب افزایش قدرت باروری می شود؟
آیا مصرف سویا در بهبود قدرت باروری در زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک موثر اسـت؟ در پاسخ به این سوال باید گفت سویا به دلیل داشتن فیتواستروژن های طبیعی عملکرد شبه هورمون جنسی استروژنی دارد و منجر به بهبود اختلال هورمونی بدن زنان مبتلا به این سندروم می شود و مطالعات مختلف نشان می دهد مصرف سویا باعث بهبود قدرت باروری در زنان مبتلا به این سندروم می شود.


مطالعه ای روی 147 زن نابارور مبتلا به این سندروم انجام شد، این زنان به دو گروه تقسیم شدند گروه اول علاوه بر مصرف دارو در برنامه غذایی خود از سویا استفاده می کردند. گروه دوم فقط از دارو استفاده می کردند. نتایج این مطالعه نشان داد میزان باروری در زنان گروه اول 36 درصد بود و در زنان گروه دوم که سویا مصرف نمی کردند 14.6 درصد بود. البته برای کسب نتیجه بهتر نباید در مصرف سویا زیاده روی کرد. مصرف متعادل سویا در بهبود قدرت باروری موثر اسـت.


سویا و قدرت باروری
زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک که در برنامه غذایی خود از سویا استفاده می کردند در مقایسه با زنانی که سویا نمی خوردند کلسترول خونشان کاهش پیدا کرد و مقاومت به انسولین در آن ها بهبود پیدا کرد


مطالعات مختلف نشان داده اسـت که سویا اثرات محافظتی در برابر مختل کننده های غدد درون ریز دارد. مختل کننده های غدد درون ریز مواد شیمیایی هستند که عملکرد غدد درون ریز بدن را بر هم می زنند و باعث مشکلاتی از قبیل ناباروری، آندومتریوز و برخی از سرطان ها می شوند. این مواد شیمیایی عبارتند از آفت کش ها، دیوکسین، پلی کلرید بی فنیل، بیسفنول آ (در ساخت بطری های پلاستیکی پلی کربنات مورد استفاده قرار می گیرد.)


مطالعه منتشر شده در مجله غدد و متابولیسم آمریکا نشان داد زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک که عادت به مصرف سویا در برنامه غذایی خود دارند میزان بیسفنول آ در خون آن ها کمتر از زنانی اسـت که سویا مصرف نمی کنند.


موارد احتیاط در مصرف سویا
در موارد زیر در مورد مصرف یا عدم مصرف سویا و محصولات مشتق شده از آن حتماً با متخصص تغذیه و یا پزشک معالج خود مشورت کنید.


* حساسیت و آلرژی به سویا
* سرطان سینه
* نارسایی کلیه
* پرکاری غده تیروئید
* سرطان رحم


ولی به هر حال بهتر اسـت در مصرف این ماده غذایی با ارزش زیاده روی نکنید. انجمن غذا و داروی آمریکا مصرف روزانه 15-25 گرم پروتئین سویا را توصیه می کنند.

تبیان

اخبار مرتبط :

خواص شیر سویا

سویا و خواص آن را بشناسید

سویا و این خاصیت خوبش!

مزایای بی شمار مصرف سویا برای سلامتی

بهترین خواص سویا برای درمان بیماری ها


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


15 سپتامبر 2016 ... به بانوانی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند توصیه می کنیم در غذاهای روزانه خود از سویای بیشتری استفاه کنند و از فواید درمانی آن ...زنان مبتلا به این بیماری علایم شایعی مانند اختلالات قاعدگی (به خصوص خونروش ... عوارض طولانی مدت آن مثل دیابت نوع ۲، بیماریهای قلبی و سکته کمک کند. ... علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک اغلب بلافاصله بعد از اولین دوره قاعدگی شروع میشود. ... اگر شما دچار مقاومت به انسولین باشید، توانایی بدن برای مصرف بهینه انسولین مختل ...19 ا کتبر 2016 ... بانوان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک این خوردنی را مصرف کنند! تاثیرات درمانی سویابرای مبتلایان به سندروم تخمدان پلی کیستیک همواره ...سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS یکی از شایع ترین اختلالات هورمونی در ... از طرفی زنان مبتلا به این سندرم بیشتر در معرض خطر ابالا به بیماری های قلبی قرار دارند . ... از طرفی افزایش و یا کاهش مصرف برخی مواد غذایی خاص نیز می تواند مفید باشد . ... و همچنین به درمان سندرم PCOS کمک می کند ، این برگها حاوی ویتامین C و کلسیم ...نامگذاری این سندرم به دلیل وجود تخمدان های بزرگ محتوی تع. ... در مقایسه با زنان هم سن که سندرم تخمدان پلی کیستیک ندارند، زنان مبتلا ، احتمال ... تخمدان های شما هورمون های استروژن و پروژسترون را ترشح می کنند که دیواره رحم را برای دریافت تخم ... اگر شما دچار مقاومت به انسولین باشید، توانایی بدن برای مصرف بهینه انسولین مختل می ...تخمدان پلی کیستیک PCO که به آن سندرم هیپر آندروژنیک مزمن همراه با عدم تخمک ... چاقی : حدود 40 تا 50 درصد مبتلایان به این بیماری چاق هستند که معمولا از نوع ... این لکه ها نشانه مقاومت به هورمون انسولین است و با مصرف متفورمین تاحدودی کاهش می یابد. ... بعضی از بیماران می خواهند از بارداری پیشگیری کنند و یا اثر استروژن زیاد بر ...سَندرُم تُخمدان پُلیکیستیک یا نشانگان تخمدان پُرکیستی[۱] (polcystic ovary syndrome PCOS) ... عوارض طولانی مدت آن مثل دیابت نوع ۲، بیماریهای قلبی و سکته کمک کند. ... از طرف دیگر نیز ممکن است در بعضی از افراد مبتلا به این سندرم، تخمدانها در ... اگر شما دچار مقاومت به انسولین باشید، توانایی بدن برای مصرف بهینه انسولین ...سلامت و بهداشتبهداشت بانوانکنترل سندرم تخمدان پلی کیستیک با تغذیه ... این متخصص تغذیه ادامه داد:مصرف بدون کنترل و بیش از حد منابع کربوهیدرات ها (انواع ... انرژی پایه و مورد نیاز بدن فرد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز باید مانند ... وعده های اصلی غذا و میان وعده ها فاصله بگذارند و هرگز وعده شام را به طور کامل حذف کنند.بانوان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک این خوردنی را مصرف کنند! به بانوانی که مبتلا ...همچنین در بسیاری از زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) مقاومت به ... میتواند به کاهش خطر ابتلا به عوارض دراز مدت این بیماری کمک کند. ... هستند و بدن آنها به تغییرات رژیم غذایی و ورزش پاسخ نمیدهد، ممکن است مصرف داروی دیابت به نام ...


کلماتی برای این موضوع

تاپیک آمنوره های ثانویه مامانای بالقوه، پر انرژی و …بچه های آمنوره ثانویه میدونن آمنوره چیه خدارو شکر شما این مشکلو ندارین آمنوره یعنی کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …خواص قهوه قهوه همه روزه در سراسر دنیا توسط افراد مختلف مصرف می ‌شود، اما گاهی اوقات بارداری، زایمان، علائم بارداری، علائم زایمان کودکآشنایی با زایمان طبیعیبارداریعلایم بارداریمقاربتلباس باردرایتست باردارینشانه طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامتطب سنتیگیاهان دارویی درمان با طب سنتی گیاه دارویی حجامتبادکشیگیاه درمانیطب سنتی گزارش به مردم گزارش به مردم سه گزارش مهم از سه نقطه متفاوت، گزارشی از یزد و آمل و کرمانشاهان سیما



لینک منبع :بانوان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک این خوردنی را مصرف کنند!

سندرم تخمدان پلی‌کیستیک - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سندرم_تخمدان_پلی‌کیستیک‏ - ذخیره شده - مشابه زنان مبتلا به این بیماری علایم شایعی مانند اختلالات قاعدگی (به خصوص خون‌روش ... عوارض طولانی مدت آن مثل دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و سکته کمک کند. ... علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک اغلب بلافاصله بعد از اولین دوره قاعدگی شروع می‌شود. ... اگر شما دچار مقاومت به انسولین باشید، توانایی بدن برای مصرف بهینه انسولین مختل ... بانوان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک این خوردنی را مصرف کنند ... www.niksalehi.com/.../بانوان-مبتلا-به-سندرم-تخمدان-پلی-کیستی.html‏ - ذخیره شده تاثیرات درمانی سویا برای مبتلایان به سندروم تخمدان پلی کیستیک همواره این سوال مطرح است که مصرف سویا برایشان خوب است یا خیر؟ برای اینکه تا حدودی این ابهام ... تغذیه و سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS - نور ترجمه noortarjome.com/.../تغذیه-و-سندرم-تخمدان-پلی-کیستیک-PCOS‏ - ذخیره شده - مشابه سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS یکی از شایع ترین اختلالات هورمونی در ... از طرفی زنان مبتلا به این سندرم بیشتر در معرض خطر ابالا به بیماری های قلبی قرار دارند . ... از طرفی افزایش و یا کاهش مصرف برخی مواد غذایی خاص نیز می تواند مفید باشد . ... و همچنین به درمان سندرم PCOS کمک می کند ، این برگها حاوی ویتامین C و کلسیم ... سندرم پلی‌کیستیک و عادات غذایی - بیتوته www.beytoote.com/health/nutrition/food-habits.html‏ - ذخیره شده - مشابه خانم‌هایی که به سندرم پلی‌کیستیک تخمدان مبتلا هستند، ملاحظات تغذیه‌ای ... *مصرف ادویه‌جات به شرط عدم داشتن حساسیت و طعم دهنده‌های طبیعی مانند آب‌لیمو، آب‌غوره بدون نمک، سرکه. ... خانم‌های دچار این سندرم باید در برابر خوردن این مواد محتاطانه عمل کنند. .... پیشگیری بهتر از درمان · داروهای گیاهی و طب سنتی · بهداشت بانوان · تغذیه سالم ... کنترل سندرم تخمدان پلی کیستیک با تغذیه - بیتوته www.beytoote.com/health/.../control2-ovary-syndrome.html‏ - ذخیره شده - مشابه ... از ابتلا به کیست تخمدان,علت ایجاد کیست تخمدان,بیماریهای زنان,بهداشت بانوان. ... این متخصص تغذیه ادامه داد:مصرف بدون کنترل و بیش از حد منابع کربوهیدرات ها (انواع نان ... انسولین می تواند به کاهش وزن تدریجی و بهبود نشانه های این بیماری کمک کند. ... انرژی پایه و مورد نیاز بدن فرد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز باید ... درمان سندرم تخمدان پلی‌کیستیک | مادرشو madarsho.com/.../infertility/.../درمان-سندرم-تخمدان-پلی‌کیستیک‏ - ذخیره شده اگر شما تمایلی به بارداری ندارید، می‌توانید با استفاده از داروهای ضدبارداری و متفورمین این بیماری را درمان کنید. ... و می‌تواند نامتعادلی هورمونی را اصلاح کند. این ... همچنین رشد غیرطبیعی مو را تا زمان مصرف دارو محدود ... مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک ... سندرم تخمدان پلی کیستیک چیست و راهنمای رژیم غذایی برای افردا مبتلا banooyeshahr.com/آثار-مخرب-تخمدان-پلی-کیستی/‏ - ذخیره شده 27 مارس 2017 ... سندرم تخمدان پلی کیستیک از پیچیده ترین مشکلات زنان است، این سندرم منجر به ... راهنمای غذایی برای افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ... ۲- غذاهایی را مصرف کنید که شاخص گلایسمی (Glycemic index) پایینی دارند ... شود و از طرفی فیبر به متابولیسم طبیعی استروژن و کاهش سطح آندروژن کمک می کند. سندرم تخمدان پلی‌کیستیک – وب سایت رسمی دکتر الهه افشاری drafshari.net/سندرم-تخمدان-پلی‌کیستیک-‌/‏ - ذخیره شده زنان مبتلا به این بیماری علایم شایعی مانند اختلالات قاعدﮔﻰ (به خصوص خون‌روش ... عوارض طولانی مدت آن مثل دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و سکته کمک کند. ... ضد بارداری، گنادوتروپین‌ها آگونیست‌های GNRH، مصرف همزمان کلسیم و ویتامین D و ... علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک اغلب بلافاصله بعد از اولین دوره قاعدگی شروع می شود. خوردنی های مضر برای تخمدان پلی کیستیک - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/165268_خوردنی-های-مضر-برای-تخمدان-پلی-کیستیک.html/‏ - ذخیره شده 22 سپتامبر 2016 ... اگر از سندروم تخمدان پلی کیستیک رنج میبرید پیشنهاد می کنیم هرگز ... نوشابه و کله‌پاچه معجون سیاه دانه و عسل مصرف پاستیل‌ سندرم تخمدان پلی کیستیک درمان کیست ... گیاهی مانند رازیانه و زنجبیل به درمان این عارضه کمک زیادی می کنند. ... البته در افراد مبتلا به فشار خون استفاده از آن توصیه نمی شود، همچنین ... هر آنچه در رابطه با تخمدان پلی کیستیک باید بدانید - سلامت بانوان اوما ooma.ir/.../هر-آنچه-در-رابطه-با-تخمدان-پلی-کیستیک-باید-بدانید/‏ - ذخیره شده رتبه: ۹۵% - ۴۷ رأی 14 آگوست 2016 ... در این مقاله مروری جامع بر سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCO) علت ایجاد؛ علائم، مشکلات و عوارض آن خواهیم پرداخت، همچنین تغذیه و ورزش، مصرف. ... ناباروری: زنان مبتلا به PCO ممکن است به دلیل کمبود تخمک گذاری، در ... و این به مقاومت به انسولین بیشترین کمک را می کند و در نتیجه روز به روز فرد را چاق تر می نماید.