مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نکات مهم درباره‌ی بزهکاری در نوجوانان

[ad_1]

بزهکاری (1)، اصطلاحی اســت که به دامنه‌ای از اعمال ضداجتماعی که توسط نوجوانان انجام می‌گیرد، اطلاق می‌شود. بزهکاری شامل اعمال مختلفی اســت که در نوجوانی صورت می‌گیرد، از جمله سرقت، دزدی، تجاوز جنسی، مصرف داروها و مواد، تخریب اموال عمومی و مشروب‌خواری. بسیاری از اعمال بزهکارانه‌ای که نوجوانان انجام می‌دهند، غیرقانونی‌اند. قانون‌شکنی‌ها و تجاوز به حقوق دیگران، اعمالی‌اند که برای جوانان غیرقانونی اعلام شده‌اند. مشروب‌خواری، فرار از مدرسه و خانه، جزء این اعمال به شمار می‌روند. از نظر و دیدگاه رفتاری، اگر به بزهکاری به منزله‌ی ویژگی کلی که جوانان کم و بیش در آن درگیر می‌شوند نگریسته شود، قابل درک‌تر خواهد بود. افرادی که بشدت بزهکار محسوب می‌شوند، دست به جرایم و قانون‌شکنی‌های مختلفی می‌زنند. در این بخش، به طور خلاصه به شرح ماهیت، شیوع، درمان و پیشگیری از رفتار بزهکاری پرداخته خواهد شد.

خطرهای بزهکاری

بزهکاری، هم برای جامعه و هم برای افرادی که درگیر آن می‌شوند، خطرهایی را به دنبال دارد. یکی از این خطرها، پناهگاهی‌شدن به اشکال مختلف در نهادها و سازمان‌های امن و تسهیلات اجتماعی مانند مراکز بازداشتگاهی، مدارس کارآموزی و آموزشی، پناهگاه‌ها، خوابگاه‌ها و مراکز تشخیصی و زندان‌هاست. بعضی جوانان به این دلیل ساکن پناهگاه‌ها می‌شوند که قبلاً مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند یا با دیگران درگیر شده‌اند، اما بیشتر آنها به دلیل جرایم و قانون‌شکنی‌های مختلف دستگیر و نگهداری می‌شوند. هزینه‌ی این تسهیلات، به طور کلی در حدود 2/8 بیلیون دلار در سال 1989 برآورد شده اســت. به این هزینه‌ها باید هزینه‌ی زندان‌ها و هزینه‌هایی را که صرف نگهداری نوجوانان و جوانان بزهکار در کانون‌های اصلاح و تربیت می‌شود نیز افزود.
هزینه‌هایی که نیروی انتظامی و پلیس متحمل می‌شود نیز چشمگیر اســت، البته تمام هزینه‌های پلیس صرف جرایم مربوط به نوجوانان نمی‌شود، بلکه نوجوانان بیشتر از سایر اقشار جامعه دست به قانون‌شکنی می‌زنند. از این‌رو بخش اعظم هزینه‌های نیروی پلیس صرف آنان می‌شود.
هزینه‌های مالی ناشی از خشونت‌ها، هزینه‌های دارویی و پزشکی مربوط به صدمات و آسیب‌های جسمی و ابتلا به آسیب‌های روانی که کیفیت زندگی این نوجوانان بزهکار را کاهش می‌دهد و از مولدبودن آنان می‌کاهد بسیار چشمگیر اســت (ماجیور (2) و همکاران 1993). لیندگرن (3) (1988) معتقد اســت افرادی که در محله‌هایی زندگی می‌کنند که جرم و جنایت زیاد اســت، به طور مستقیم مورد آزار و اذیت قرار نمی‌گیرند، بلکه به طور غیرمستقیم تحت آزار و اذیت قرار می‌گیرند. به علاوه بزهکاری، سلامت روانی و جسمانی افراد بزهکار را به مخاطره می‌اندازد، زیرا این افراد علاوه بر اینکه در خلاف و قانون‌شکنی درگیر می‌شوند، به خشونت‌های جرم‌انگیز نیز دست می‌زنند. به طور کلی، جوانان 12 تا 19 ساله در معرض خشونت‌های شخصی بیشتری قرار دارند تا جوانان 20 تا 24 ساله، پژوهش‌های جرم‌شناسی نیز نشان داده‌اند افرادی که در سبک‌های زندگی توأم با خلاف درگیر می‌شوند، احتمال بیشتی وجود دارد که در جرایمی مانند قتل و آدم‌کشی و تجاوزات درگیر شوند (کندی و بارون (4)، 1993). صدمه، آسیب و آدم‌کشی، از عواقب قطعی بزهکاری هستند و سلامت افراد را بشدت به مخاطره می‌اندازند. جوانان بزهکار در معرض خطر دستگیری، توقیف و زندانی‌شدن قرار دارند و ممکن اســت دچار دامنه‌ای از مشکلات همچون شرمساری، طرد یا مورد تبعیض واقع‌شدن از طرف والدین، معلمان، دوستان و کارفرمایان شوند و این منجر به کاهش پیشرفت و دستاوردهای زندگی آنان می‌شود.

شیوع و میزان بروز بزهکاری

شیوع بزهکرای برابر اســت با تعدادی از نوجوانان جامعه که طی دوره‌ی زمانی خاصی در رفتارهای بزهکارانه درگیر می‌شوند (در طول دوران زندگی، یک سال، یک ماه و غیره).
میزان بروز بزهکاری عبارت اســت از تعداد قانون‌شکنی‌های انجام‌شده توسط نوجوانان طی دوره‌ی زمانی خاص. اغلب قانون‌شکنی‌های جدی‌تر، شیوع کمتری از قانون‌شکنی‌های جزئی دارند. پژوهش‌های انجام‌شده با استفاده از خود گزارش‌دهی نیز نشان داده‌اند که جرایم جدی‌تر شیوع کمتری دارند. تحقیقی که در سال 1976 در مورد نمونه‌ای تصادفی از نوجوانان 11 تا 17 ساله انجام شد، نشان داد 76 درصد پسران نوجوان طی یک سال گذشته در بعضی از بزهکاری‌های کلی درگیر بوده‌اند، در حالی که فقط 29 درصد پسران نوجوان گزارش کردند که دست به اعمال بزهکارانه‌ی فهرست‌شده در پرسشنامه نزده‌اند (الیوت، هایزینگا و منارد (5)، 1989).
در ایران آمار محکومان قضایی در سال 1326 نشان می‌دهد که از مجموع 33508 مورد، 13652 مورد آن یعنی بیش از یک‌سوم در سنین 15 سالگی تا 24 سالگی بوده‌اند. گزارش اداره‌ی بهداشت مدارس از دانش‌آموزانی که اختلالات عاطفی و روانی داشته‌اند، حاکی از این اســت که بزهکاری‌ها رقم بیشتری را به خود اختصاص داده اســت (مرکز آمار ایران، 1362).

بزهکاری‌ و ویژگی‌های جمعیت‌شناخت اجتماعی

سن و جنسیت، از همبسته‌های مهم قانون‌شکنی و بزهکاری به شمار می‌روند. اگرچه ممکن اســت روابط بین این عوامل و خلافکاری تا حدودی وابسته به نوع قانون‌شکنی باشد، اما واقعیت این اســت که نوجوانان، بویژه پسران، بشدت در جرایم درگیر می‌شوند. میزان قانون‌شکنی تا حدودی در افراد ساکن در شهرها و نواحی صنعتی بیشتر اســت.

سن

آمار ملی آمریکا در سال 1992، نشان می‌دهد که میزان توقیف‌شدن به دلیل قانون‌شکنی در افراد 15 تا 18 ساله در بالاترین سطح اســت و در 16 سالگی به اوج خود می‌رسد (اداره‌ی فدرال مطالعات و بررسی‌ها، 1993). آمارهای مربوط به قانون‌شکنی‌های توأم با جرایم نشان می‌دهد که میزان قانون‌شکنی در سال‌های اول نوجوانی افزایش می‌یابد (15 تا 17 سالگی)، در سال‌های آخر نوجوانی در سطح متوسطی باقی می‌ماند و پس از آن کاهش می‌یابد، این پدیده هم در مورد دختران و هم در مورد پسران صدق می‌کند (فارینگتون (6)، 1987).

جنسیت

پسران گروه‌های سنی مختلف قانون‌شکنی می‌کنند و بیشتر این قانون‌شکنی‌ها همراه با جرایم‌اند. تحقیقی که روی پسران و دخترانی که در سال 1985 در فیلادلفیا به دنیا آمده بودند انجام گرفت، نشان داد 33 درصد پسران و 14 درصد دختران قبل از 18 سالگی حداقل یک‌بار توسط پلیس دستگیر می‌شوند (ترسی، ولفگانگ و فیجلو (7)، 1985). میزان تفاوت‌های جنسی تاحدودی وابسته به عواملی مانند قانون‌شکنی، سن و نژاد اســت. احتمالاً میزان بروز جرایم جدی‌تری مانند دزدی و سرقت در پسران در بیشترین حد خود اســت. از این‌رو میزان توقیف دختران برابر با 24 درصد کل توقیف‌هاست و میزان دستگیری به دلیل قانون‌شکنی‌هایی مانند سرقت، جعل اسناد و مدارک، خیلی کمتر و برابر با 7 درصد از کل توقیف‌هاست. به نظر می‌رسد میزان این جرایم در پسران در سال‌های نوجوانی و سال‌های اولیه‌ی بزرگسالی در بیشترین حد اســت (اداره‌ی فدرال مطالعات (8)، 1993).
پژوهش جعفری و همکاران (1385) از جمله پژوهش‌های داخلی اســت که به بررسی عوامل جمعیت‌شناختی مرتبط با بزهکاری پرداخته اســت. محققان با استفاده از یک طرح مقطعی 50 دختر بزهکار محکوم‌شده در دادگاه‌های ویژه‌ی اطفال و نوجوانان را بررسی کردند. نتایج پژوهش آنان نشان داد که سن متوسط این دختران 16/2 سال بوده و 91/8 درصد آنان مجرد بودند، سطح سواد 60 درصد از آنان در مقطع راهنمایی بوده، 2 درصد از آنان بیسواد بودند، 24 درصد از پدران آنها و 22 درصد از مادران آنها بی‌سواد بودند. 58 درصد این نوجوانان دختر از خانواده‌ی خود جدا زندگی می‌کردند که شایع‌ترین علل این موضوع طلاق و جدایی والدین (30 درصد) و ترک خانواده (14 درصد) بود. ‌شایع‌ترین نوع بزهکاری در این نوجوانان به ترتیب عبارت بود از: منکرات (64 درصد)، سرقت (10 درصد)، مواد مخدر (10 درصد)، قتل (2 درصد) و جرایم متعدد (8 درصد). 83/5 درصد این دختران سیگار می‌کشیدند، 53 درصدشان سابقه‌دار بوده و 36 درصدشان در خانواده‌شان سابقه‌ی بزهکاری وجود داشته اســت که در 55/5 درصد موارد پدر، 11/1 درصد موارد مادر و 33/3 درصد موارد برادر یا خواهر فرد سابقه‌ی بزهکاری داشته اســت. همچنین در 36 درصد موارد یکی از افراد خانواده اعتیاد داشته اســت و در 26 درصد موارد افراد خانواده از بیماری جسمانی رنج می‌بردند. این دختران نوجوان بزهکار در 42 درصد موارد داشتن دوستان ناباب و در 38 درصد موارد خانواده را علت اصلی انحراف خود ذکر کردند.

سکونت در شهرهای بزرگ و صنعتی

محل اقامت، یکی از همبسته‌های مهم دیگر بزهکاری اســت. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که میزان قربانی‌های ناشی از قتل و خودکشی ناشی از جرایم مختلف در شهرهای بزرگ، بویژه در پایتخت، بیشتر از حومه‌ی شهرها و شهرهای کوچک اســت (باستیان (9)، 1993). مطالعه‌ی ملی جوانان نشان می‌دهد که ساکنان شهرها بیشتر دست به جرایم می‌زنند. در سال 1976، نمونه‌ای متشکل از 26/4 درصد جوانان شهری و 15/9 درصد جوانان روستایی پرسشنامه‌هایی را در مورد قانون‌شکنی‌هایی که طی سال قبل داشتند، پرکردند. نتایج نشان داد که میزان قانون‌شکنی در نوجوانان شهری سالیانه 6/9 درصد و در نوجوانان روستایی 3/2 درصد بود. رابطه‌ی بین سکونت در شهر و بزهکاری توسط داده‌هایی که از اداره‌ی پلیس به دست می‌آیند نیز تأیید شده اســت.

روندهای زمانی

در سال‌های جنگ جهانی دوم، میزان جرایم در بیشتر کشورها افزایش چشمگیری داشت که داده‌های آن قابل دسترس‌اند. بررسی و مطالعه‌ی تاریخچه‌ی روندهای جرایم نشان می‌دهد که میزان جرایم در کشورهای صنعتی به صورت منحنی U شکل اســت که در سال‌های دهه‌ی 1800 و اوایل دهه‌ی 1900 کاهش و در سال‌های بعد افزایش یافته اســت (لان (10)، 1992). آمارهای اداری و داده‌های مربوط به قربانی‌ها، نشان می‌دهد که سطح جرایم در سال‌های دهه‌ی 1970 و اوایل دهه‌ی 1980 به اوج خود رسیده اســت. افزایش کلی میزان جرایم از اواسط قرن نوزدهم به بعد تا حد زیادی به تغییر ساختار سنتی جامعه نسبت داده می‌شود.

پیشگیری

از نظر سنتی، پیشگیری به صورت فعالیت‌هایی تعریف می‌شود که منجر به توقف، کاهش یا ثابت‌ماندن میزان ارتکاب به جرم و رفتارهای بزهکارانه می‌شود. درمان نیز عبارت اســت از فعالیت‌هایی که به کاهش فراوانی و شدت رفتارهای بزهکارانه‌ای که تاکنون انجام می‌گرفته اســت، کمک می‌کند. تمایز قائل‌شدن بین پیشگیری از بزهکارشدن فرد و کاهش رفتارهای بزهکارانه در میان بزهکاران به صورت ایده‌آل بسیار ظریف، دقیق و مشکل اســت. از این‌رو بهتر اســت هر تلاشی را که برای جلوگیری از ازدیاد و فراوانی و شدت بزهکاری در طول پیوستار بزهکاری صورت می‌گیرد، پیشگیری از بزهکاری بنامیم. در ادامه، عوامل زمینه‌ساز بزهکاری و راهبردهایی که به کاهش آن کمک می‌کنند، بررسی می‌شوند.

پی‌نوشت‌ها:

1. deliquency
2. Maguire
3. Lindgren
4. Kennedy & Baron
5. Elliot, Huizinga & Menard
6. Farrington
7. Tracy, Wolfgang & Figlio
8. Federal Bureau of Investigation
9. Bastian
10. Lane

منبع مقاله :
خدایاری‌فرد، محمد، عابدینی، یاسمین؛ (1391)، مشکلات سلامتی نوجوانان و جوانان، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، چاپ دوم

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


14 ژانويه 2016 ... بزهکاری، اصطلاحی است که به دامنهای از اعمال ضداجتماعی که توسط نوجوانان انجام میگیرد، اطلاق میشود. بزهکاری شامل اعمال مختلفی است که در نوجوانی ...کتاب بزهکاری کودکان و نوجوانان دکتر شهلا معظمی با نثری بسیار شیوا و روان به بررسی بزهکاری اطفال از منظر حقوقی، جرم شناختی، روان شناسی و جامعه شناختی ...17 ژانويه 2013 ... اصلاح بزهکاری نوجوانان نخستین بار در انگلستان و در قرن نوزدهم ( سال 1815 میلادی ) مطرح شد . ... همچنین در سال 1909 در شیکاگو سازمان بسیار مهم و ارزنده ای به نام موسسه ی ... سازمان ملل متحد درباره مدیریت و اعمال عدالت کیفری اطفال و همچنین قواعد .... تجارت استاد قربانی | نکات آزمون های آزمایشی کانون وکلای دادگستری ...23 آوريل 2008 ... بزهکاری در کودکان و نوجوانان هرچند می تواند به عوامل بسیار، ازجمله مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیر وابسته باشد. ... برای کودک در این مرحله زیاد مهم نیست که این امر دارای نتایج مثبت و یا منفی .... نکات مهم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور ... جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:.18 جولای 2011 ... بزهکاری پدیده یی طبیعی و ذاتی نیست و هیچ نوجوان و جوان بزهکاری، از هنگام تولد مجرم به دنیا نمی ... در مورد اطفالی که مرتکب جرائم گوناگون می شوند ، باید به این نکته مهم توجه داشت که بدلیل شرایط ..... و مشاهده مکرر بزهکاری همراه است و نیز تحت تأثیر توجیه بزهکاران در باره بزهکاری قرار گرفتن و ... نکات کنکوری.بزهکاری پدیده اجتماعی جهانی است که معمولابه جرائم رخ داده توسط نوجوانان زیر ۱۸ سال ... نکاتی مهم و ضروری در رابطه با بهداشت جنسی نوجوانان درباره کمبودهای عاطفی ...از نظر تاریخی بنظر می رسد که اقدامات مقابله ای با بزهکاری اطفال و نوجوانان و در عین حال ... سازمان ملل متحد درباره مدیریت و اعمال عدالت کیفری اطفال و همچنین قواعد ملل متحد .... 12-8- عوامل تربيتي : پس از خانواده ،مدرسه از عوامل مهم براي باور ارزشها و معيارهاي ..... ذيلاً نكاتي به عنوان راهكارهاي پيشگيري و مقابله با زمينههاي بروز ارتكاب جرم و ...نوجوانی دوره ی جالبی است ، زیرا برای هر عبارتی که درباره ی نوجوان بکار رود مفهوم مقابل و ضد .... همگی از عوامل مهم بزهکاری نوجوانان و اطفال محسوب می شوند . .... ذیلاً نکاتی به عنوان راهکارهای پیشگیری و مقابله با زمینه های بروز ارتکاب جرم و بزه از طریق ...ﮐﺜﺮت ﻓﺮزﻧﺪ و ﺳﻮء ﺗﺮﺑﯿﺖ و ﺗﺎﺛﯿﺮ آن در ﺑﺮوز ﺑﺰﻫﮑﺎري.. - ... ﺑﻪ ﻣﺮﺑﯿﺎن و واﻟﺪﯾﻦ در زﻣﯿﻨﮥ ﺧﺸﻮﻧﺖ ﮐﻮدﮐﺎن ، ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن رﻫﻨﻤﻮدﻫﺎي ﻻزم را در اﺧﺘﯿﺎر. اﯾﺸﺎن ﻗﺮار داده ..... ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺮ ﻧﮑﺎت ﻣﻬﻢ ﺗﮑﺎﻟﯿﻒ ﻣﺪرﺳﻪ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﮐﻨﻨﺪ .... ﻣﺮﺑﯽ ﺑﻬﺪاﺷﺖ ﻣﺪرﺳﻪ، ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻓﺮد ﺑﺮاي ﮐﺴﺐ اﻃﻼع درﺑﺎره رﻓﺘﺎر ﮐﻮدﮐﺎن در ﻣﺤﯿﻂ ﻣﺪرﺳﻪ اﺳﺖ.بررسی و شناسایی عوامل موثر بر نوع بزهکاری نوجوانان وجوانان است که به روش ... اهمیت دادن به مسئله ی بزهکاری به قدری مهم است که همه ی کشورهای جهان به آن توج ..... یکی از نکاتی که به خصوص مورد تأکید روان شناسان است، وجود رابطه عاطفی بین .... طبق نتایج اکثر پژوهش های که درباره ی بزهکاری صورت گرفته نشان می دهند که اکثر ...


کلماتی برای این موضوع

بزهکاری در نوجوانان بزهکاریبزهکاری در نوجوانان جامعه نکته مهم دیگر اینکه درمان نوجوانان بزهکار درباره‌‌ی بزهکاری در نوجوانان و عوامل موثر بر آن ازعوامل مهم بزهکاری به ترین علل بزهکاری نوجوانان وجوانان خودبه نکات نکاتی بسیار مهم درباره تغذیه کودکان ایران نازسنی که در آن کودک این مواد در کودکان و نوجوانان نکات بسیار مهم درباره ی نکات مهم در مورد بهداشت روانی نوجوانان نوجوانان در دوره بحران بلوغ بهداشت روانی کودکان نکات مهم در رابطه با میگنا بررسی علل و راههای پیشگیری از بزهکاری در … مساله رواج بزهکاری در بین نوجوانان و بزهکاری بسیار مهم است و نکات کنکوری رشته نکات مهم در تغذیه دوران بلوغ تغذیه دوران بلوغنکات مهم در بسیاری از نوجوانان در سنین بلوغ به مصرف روان شناسی بزهکاری نوجوانان هر عبارتی که درباره ی نوجوان در بزهکاری مهم بزهکاری نوجوانان و مددکاری علل بزهکاری جوانان و نوجوانانبزهکاری ها در نوجوانان از این جهت ، همگی از عوامل مهم بزهکاری نوجوانان و بزهکاری نوجوانان و جوانان و راه های پیشگیری از آننوع جرم و بزهکاری در میان نوجوانان ۱۴ تا ۱۵ سال با بزرگسالان بسیار متفاوت استکودکان روانشناسی کودکان،کودکان و والدین،سرگرمی …نکات مهم آشپزی هنر در نکات مهم



لینک منبع :نکات مهم درباره‌ی بزهکاری در نوجوانان

نکات مهم درباره‌ی بزهکاری در نوجوانان - راسخون rasekhoon.net/article/.../نکات-مهم-درباره‌ی-بزهکاری-در-نوجوانان/‏ - ذخیره شده 14 ژانویه 2016 ... بزهکاری، اصطلاحی است که به دامنه‌ای از اعمال ضداجتماعی که توسط نوجوانان انجام می‌گیرد، اطلاق می‌شود. بزهکاری شامل اعمال مختلفی است که در نوجوانی ... نکات مهم درباره‌ی بزهکاری در نوجوانان - مفیدستان mofidestan.ir/نکات-مهم-درباره‌ی-بزهکاری-در-نوجوانان/‏ ۶ آذر, ۱۳۹۵ 0 · از کیف آناناسی تا زیوری برای تمام فصول · ۲ دی, ۱۳۹۵ 0 · تلفن‌های همگانی هر روز کمتر از دیروز · ۱۳ آذر, ۱۳۹۵ 0 · ایدز ما را نمی‌کشد، انگ و تبعیض می‌کُشد . دانلود کتاب نکات کلیدی بزهکاری کودکان و نوجوانان - کتابراه https://www.ketabrah.ir/کتاب-نکات...بزهکاری...نوجوانان/.../13337‏ - ذخیره شده رتبه: ۳ - ۳ نقد کتاب بزهکاری کودکان و نوجوانان دکتر شهلا معظمی با نثری بسیار شیوا و روان به بررسی بزهکاری اطفال از منظر حقوقی، جرم شناختی، روان شناسی و جامعه شناختی ... درمان بزه‌کاری نوجوانان - مجله مطالب خواندنی iranmg.blogsky.com/1396/02/21/post-18447/‏ - ذخیره شده 3 ساعت قبل ... اگرچه در مورد نقش مهم درمان در زندگی مجرمان و خلافکاران بزرگسالی که .... خلاصه: نوجوانی دوره جالبی است زیرا برای هر عبارتی که در باره نوجوان بکار ... بررسی ریشه های بزهکاری اطفال؛ پیشگیری از جرم باید از کودکی شروع ali-ghanbarian.blogsky.com/1391/02/28/post-318/‏ - ذخیره شده تمرکز بر دوران کودکان به عنوان مهم ترین راه پیشگیری از بزهکاری در آینده .... از جمله نکات بسیار مهم و مورد توجه در قبال بزهکاری اطفال و نوجوانان بی تاثیر بودن روش ... نکات مهم در پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان به مواد مخدر – سایت ... www.pezeshk.us/?p=21081‏ - ذخیره شده - مشابه نکات کلیدی در پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان. تحقیقات نشان داده است، نوجوانانی که با والدینشان درباره خطرهای موادمخدر گفت و گو می کنند، در مقایسه با آنهایی که ... نکاتی بسیار مهم که نوجوانان باید بدانند - ایران ناز www.irannaz.com/tips-very-important-that-young-people-need-to-know.html‏ - ذخیره شده - مشابه تاکنون مقالات بسیاری در مورد چگونگی رفتار با نوجوان خوانده اید و همگی آنها والدین را به شناخت روحیات و خصلت های نوجوان آشنا می ساخت اما در این م. علل و عوامل پیدایش آسیب های اجتماعی و راه های پیشگیری از آن www.hawzah.net/.../علل-و-عوامل-پیدایش-آسیب-های-اجتماعی-و-راه-های-پیشگیری-از-آن‏ - ذخیره شده - مشابه اجمالاً، علل و عوامل پیدایش آسیب های اجتماعی، به ویژه در میان نوجوانان و جوانان را .... از دیگر مؤلفه های مهم در سوق یافتن نوجوانان و جوانان به سمت و سوی بزهکاری و ... از جمله نکات مهم در نوع شغل، حساس بودن و اهمیت شغل است. ..... اطلاع رسانی شفاف رسانه های جمعی برای تشویق جوانان درباره تسهیلات و فرصت هایی که جامعه برای آنان قرار داده است؛. بزهکاری اطفال و نوجوانان ناشی از چیست ؟ - دانشنامه حقوق lawwiki.ir/.../66-بزهکاری-اطفال-و-نوجوانان-ناشی-از-چیست-؟-(ریشه-یابی).html‏ - ذخیره شده - مشابه 17 ژانویه 2013 ... اصلاح بزهکاری نوجوانان نخستین بار در انگلستان و در قرن نوزدهم ( سال 1815 میلادی ) مطرح شد . ... همچنین در سال 1909 در شیکاگو سازمان بسیار مهم و ارزنده ای به نام موسسه ی ... سازمان ملل متحد درباره مدیریت و اعمال عدالت کیفری اطفال و همچنین قواعد .... تجارت استاد قربانی | نکات آزمون های آزمایشی کانون وکلای دادگستری ... نکات مهم در پیشگیری از اعتیاد فرزندان - نمناک namnak.com/اعتیاد-فرزندان.p14571‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۳ - ۱۵ نقد نمناک بهداشت و سلامتسلامت خانواده نکات مهم در پیشگیری از اعتیاد فرزندان ... از آنجاکه نوجوانان و جوانان به عنوان گروه های در معرض خطر در برابر پدیده اعتیاد بیش از ... درباره مواد اعتیاد آور (علل و عوامل موثر در مصرف مواد، خطرات، عوارض و علائم آن) اطلاعات ...