مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طراحی یک پالایشگاه نفت خارجی با فناوری و دانش ایرانی

[ad_1]

 

رییس پژوهشکده پالایش پژوهشگاه نفت خبر داد

طراحی یک پالایشگاه نفت خارجی با فناوری و دانش ایرانی

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۵

 

پالایشگاه نفت

 

پالایشگاه نفت

 

رییس پژوهشکده پالایش پردیس صنایع پایین ‏دستی پژوهشگاه صنعت نفت از ساخت پالایشگاهی در خارج از کشور با استفاده از فناوری ایرانی خبر داد و گفت: در ساخت این پالایشگاه از 9 فناوری تولید شده از سوی پژوهشگاه صنعت نفت استفاده خواهد شد.

به گزارش ستاره ها؛ مهندس علی‌‏احسان نظربیگی پژوهشکده پالایش پژوهشگاه نفت را دارای دو ماموریت انجام پروژه‌های پژوهشی و فعالیت‏های خدماتی دانست و افزود: بر این اساس علاوه بر واحدهای صنعتی که از این پژوهشکده خدمات دریافت می‏‌کنند، واحدهای مختلف پژوهشگاه خواستار دریافت خدمات این پژوهشکده هستند. برای مثال پردیس بالادستی که چاه‏‌ها و مخازن را مطالعه می‏‌کند، ارزیابی و آنالیز نفت خام را برای تقطیر به این پژوهشکده واگذار کرده اسـت و ما نیز نتایج داده‌های به دست آمده را در اختیار آنها می‌گذاریم.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این پژوهشکده، یادآور شد: مهم‏ترین فعالیت این پژوهشکده انجام پروژه‌‏های مرکاپتان‌زدایی از برش‌های سبک نفتی (DMD) و مرکاپتان‌زدایی از میعانات گازی (DMC) بوده که هم ‏اکنون به مرحله تجاری‏ سازی رسیده اسـت.
نظر بیگی از اجرای طرح پایلوت واحد کک سازی با همکاری سازمان ایمیدرو خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر آن با اجرای پروژه تحقیقاتی در صدد بومی سازی واحد نمک‏‌زدایی هستیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه ارائه فناوری چند واحد پالایشگاهی برای یک پالایشگاه خارج از کشور را در دستور کار داریم براساس این پروژه پژوهشگاه صنعت نفت قرار اسـت تعداد 9 فناوری را که شامل لیسانس و خدمات مهندسی پایه اسـت را به این پالایشگاه ارایه کند که 5 فناوری آن متعلق به پژوهشکده پالایش این پژوهشگاه اسـت.
رییس پژوهشکده پالایش پردیس صنایع پایین ‏دستی پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به جزئیات این 5 فناوری، توضیح داد: 2 پروژه مربوط به تصفیه هیدروژنی و کاتالیستی نفت اسـت، پروژه سولفورزدایی از دیزل و پروژه واحد «ویسبریکر» اسـت که ته مانده‌های قیری را به نفت کوره و فرآورده‏‌های سبک تبدیل می‏‌کند و پنجمین مورد نیز شامل واحد قیرسازی پالایشگاه می‌شود.
به گفته وی، این پژوهشکده ارائه دانش فنی و طراحی 5 واحد پالایشگاه را کاملا به عهده گرفته ‏اسـت و در نهایت واحدهای اصلی این پالایشگاه خارجی با دانش ایرانی ساخته خواهد شد.

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

پول نیوز با وجود گذشت بیش از یک سال از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی ماده توسط معاون اول رییس مدیریت پژوهش و فناوریمناقصه عمومی دو مرحله ای مربوط به انتخاب ناظر طرح پژوهشی تدوین دانش فنی طراحی و ساخت استخدام شرکت نفت ستاره خلیج فارس اعلام نتایج …استخدامشرکتنفتستارهدعوت بکار پذیرفته شدگان آزمون استخدامی شرکت نفت ستاره خلیج فارس ضمن تبریک سال نو ، به خبرگزاری اقتصادایراننشست اوپکی ها با غیر اوپکی ها لغو شد اکونیوزبعد از انصراف روز گذشته عربستان از حضور شرکت نفت پاسارگادمحسن دلاویز مدیرعامل نفت پاسارگاد قیر به گواه آمار و اطلاعات گمرک، نقش اساسی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه‌های دهلی روسای دانشگاه صنعتی هند از نکات مربوط به چگونگی ارایه سمینار کارشناسی ارشد…کارشناسی ارشددرود هموطن گرامی به انجمن علمی نخبه های ایران خوش آمدید با عضویت در انجمن ، به دانش برنامه هسته‌ای در ایران ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادبرنامه هسته‌ای ایران که در سال ۱۳۲۹ آغاز شده بود در سال ۱۳۵۳ با تأسیس سازمان انرژی بیانات در حرم مطهر رضوی همچنان که در مسائل شخصی، محاسبه‌ی نفس برای ما لازم است محاسبه‌ی ملی هم یک کار با دستکاری کنتور آب ، برق و گاز کاملا اجرایی و سادهبخش عمومیدانستنی هادستکاری کنتور آب ، برق و گاز کاملا اجرایی و سادهبرق پلمپ کنتور باز میشه، اون قسمت



لینک منبع :طراحی یک پالایشگاه نفت خارجی با فناوری و دانش ایرانی

طراحی یک پالایشگاه نفت خارجی با فناوری و دانش ایرانی - ایسنا www.isna.ir/.../طراحی-یک-پالایشگاه-نفت-خارجی-با-فناوری-و-دانش-ایرانی‏ - ذخیره شده 21 سپتامبر 2016 ... رییس پژوهشکده پالایش پردیس صنایع پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت از ساخت پالایشگاهی در خارج از کشور با استفاده از فناوری ایرانی خبر ... تصاویر برای طراحی یک پالایشگاه نفت خارجی با فناوری و دانش ایرانی طراحی یک پالایشگاه نفت خارجی با فناوری و دانش ایرانی - مجله بسپار www.iranpolymer.com/.../طراحی-یک-پالایشگاه-نفت-خارجی-با-فناوری-و-دانش-ایرانی‏ - ذخیره شده 21 سپتامبر 2016 ... بسپار می نویسد، رییس پژوهشکده پالایش پردیس صنایع پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت از ساخت پالایشگاهی در خارج از کشور با استفاده از ... طراحی ایرانی یک پالایشگاه خارجی | روزنامه کسب و کار kasbokarnews.ir/fa/news-details/.../طراحی-ایرانی-یک-پالایشگاه-خارجی/‏ 19 سپتامبر 2016 ... طراحی ایرانی یک پالایشگاه خارجی ... دستی پژوهشگاه صنعت نفت از ساخت پالایشگاهی در خارج با دانش فنی ایران خبر داد و تشریح کرد: از پروژه‌های ... پژوهشگاه نفت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency www.mehrnews.com/tag/پژوهشگاه+نفت‏ - ذخیره شده جلوگیری از خوردگی چاههای گاز با فناوری نانو ممکن شد ... پژوهشگران پژوهشگاه نفت موفق به دستیابی به دانش فنی ساخت پایلوت بازیافت .... رئیس پژوهشگاه صنعت نفت از صدور دانش فنی ساخت ۵ واحد پالایشگاهی به یکی از کشورهای خارجی برای ... [XLS] لیست پایان نامه های ارشد مدیریت - دانشگاه اصفهان ui.ac.ir/Dorsapax/userfiles/Sub3/Azadegan/arshademodiryat.xls‏ - ذخیره شده - مشابه 19, 19, ارزیابی و صنعت تکنولوژی در شرکت فروسیلیس ایران, محمد علی اکرمی راد, دکتر .... وضعیت ورشکستگی شرکتهای پذیرفته شده در بورس «صنایع نساجی و ساخت .... 106, 106, بر عملکرد شرکت پالایش نفت EFQMبررسی تاثیر مدل, الهام اشرفی مجد ..... 235, 235, تحلیل عوامل موثر بر رفتار تسهیم دانش با استفاده از مدل رفتار ... دستیابی ایران به فناوری جدید ساخت لوله های انتقال صنعت نفت danakhabar.com/.../دستیابی-ایران-به-فناوری-جدید-ساخت-لوله-های-انتقال-صنعت-نفت‏ - ذخیره شده مدیرعامل یک شرکت تولید ورق فولادی گفت: ایران به فناوری طراحی و تولید ورق های ای. ... پالایش و پتروشیمی روز شنبه با حضور بیش از چهار هزار شرکت داخلی و خارجی ... اولین قرارداد نفتی خارجی در پسابرجام www.cpfic.com/.../2274-اولین-قرارداد-نفتی-خارجی-در-پسابرجام.html‏ - ذخیره شده 9 نوامبر 2016 ... او در ادامه گفت: طبیعی است که ما درباره این موضوع با ایران مذاکره می کنیم؛ ... بر اساس این قرارداد، مقرر شده که سهم ساخت داخل در این مگاپروژه گازی تا 70 درصد ... پیش‌بینی می‌شود فاز ۱۱ به مرکز انتقال فناوری‌های روزآمد پارس‌جنوبی بدل شود. ... 11 با اولویت انتقال دانش فنی طراحی و ساخت تاسیسات تقویت فشار گاز با ... ایران در جهان - سرزمین ایرانیان ilandnews.ir/Fa/Service/10/ایران-در-جهان‏ - ذخیره شده طراحی یک پالایشگاه نفت خارجی با فناوری و دانش ایرانی. رییس پژوهشکده پالایش پردیس صنایع پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت از ساخت پالایشگاهی در خارج از ... طراحی یک پالایشگاه نفت خارجی با فناوری و دانش ایرانی - سایت آزمون ... www.phdazmoon.net/51165-phd-azmoon-news‏ 21 سپتامبر 2016 ... Net ) – رییس پژوهشکده پالایش پردیس صنایع پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت از ساخت پالایشگاهی در خارج از کشور با استفاده از فناوری ...