مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

زیبایی های خوزستان در فصل بهار

[ad_1]

زیبایی های خوزستان در فصل بهار، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

زیبایی های خوزستان در فصل بهار

 

زیبایی های خوزستان در فصل بهار

 

 

خوزستان از شمال به استان لرستان، از شمال شرقی و شرق به استان چهارمحال و بختیاری، از شمال غربی به استان ایلام، از شرق و جنوب شرقی به استان کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب به استان بوشهر و خلیج فارس و از غرب به کشور عراق محدود می‌شود

 

این استان از شمال و شرق توسط کوه‌های زاگرس احاطه شده‌اســت، با حرکت به سمت داخل استان از ارتفاع این کوه‌ها کاسته شده و جای خود را به تپه ماهورها می‌دهد. خوزستان شامل دو منطقه کوهستانی و جلگه‌ای اســت. دو پنجم کل مساحت استان را کوهستانی و سه پنجم آن جلگه‌ای اســت.

 

کوه چو، زردکوه، شاویش، آب بندان، مامازاد، کوه سیاه و کوه چال از جمله کوه‌های خوزستان هستند. جلگه خوزستان شیب کمی دارد و در برخی از نقاط آن گنبدهای نمکی موجود اســت که نقش عمده‌ای در شور کردن اراضی و آب‌ها دارد.

زیبایی های خوزستان در فصل بهار

 

استان خوزستان با مساحت ۶۴٬۰۵۷ کیلومتر مربع در جنوب غربی ایران در کرانه خلیج فارس و اروندرود قرار دارد و مرکز استخراج نفت و گاز ایران به‌شمار می‌آید. شهر اهواز مرکز استان خوزستان اســت. این استان پنجمین استان پرجمعیت ایران اســت.

 

 
آب و هوایی نیمه‌بیابانی که شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، هندیجان، دشت آزادگان و نواحی دزفول، بهبهان، رامهرمز، شوشتر و نواحی شمال اهواز را در بر می‌‌گیرد. آب و هوای استپ گرم که نواحی شمال دزفول، بهبهان، رامهرمز، شوشتر و شمال اهواز را در بر می‌گیرد.

 

استان خوزستان تحت تأثیر سه نوع باد قرار دارد: اولین باد، جریان سرد نواحی کوهستانی و دومین باد (شرجی)، جریان گرم و رطوبی از خلیج‌فارس اســت که به سوی جلگه می‌وزد. سومین باد یا باد سموم از عربستان می‌وزد و همیشه مقداری شن و خاک و رطوبت همراه دارد. براساس داده‌های ایستگاه‌های سینوپتیک استان خوزستان در سال ۱۳۷۵، حداقل مطلق درجه حرارت ۰/۲- درجه سانتی‌گراد و حداکثر مطلق درجه حرارت با ۵۰/۴۰ درجه سانتی‌‌گراد در اهواز گزارش شده اســت.

زیبایی های خوزستان در فصل بهار

 

خوزستان از اسفند ماه کم کم رخت بهار را به تن می کند و تا اواخر اردیبهشت ماه هوای لطیف و خنکی دارد. اگر به دنبال برنامه ریزی یک سفر خوب بهاری به این استان هستید، تا دیرنشده اقدام کنید که در غیر این صورت گرمای خرماپزان خوزستان نصیبتان می شود!

 

 در عکس های زیر تصاویری از بهار خوزستان و سبزی و زندگی آن را می بینید.

 

زیبایی های خوزستان در فصل بهار

زیبایی های خوزستان در فصل بهار

زیبایی های خوزستان در فصل بهار

زیبایی های خوزستان در فصل بهار

زیبایی های خوزستان در فصل بهار

زیبایی های خوزستان در فصل بهار

 

 

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

+ 2
مخالفم - 0

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

مد و زیبایی ، تازه های دنیای مد ، مد و فشن، …مد،مد و زیبایی،دنیای مد و فشن،دنیای مد،دنیای مد و زیبایی،دنیای مد،دنیای مد و ستاره مناظر طبیعی دوربینمناظر طبیعی مناظری از دامنه های زاگرس بهین ناظم رعایاسلام خوزستان رئیس پلیس راه استان خوزستان گفت تعداد فوت شدگان در محل درصد، انتقال به بیمارستان معجزه بهار در بام طبیعت ایران عکسبهار فصل شورانگیز طبیعت لرستان است که دوستداران طبیعت را به خود می‌خواند تا برای عکس طبیعت زیبا عکس طبیعت تصاویر زیبا از منظرهآبشار طبیعت بهار عکس طبیعت تابستانطبیعت پاییز عکس طالقان منطقه ای زیبا و منحصر به فرد برای گشت و گذار در بهارگردشگری مکانهای تفریحی ایرانطالقان منطقه ای زیبا و منحصر به فرد برای گشت و گذار در بهارروزنامه خبرورزشینگاهی به دیدارهای پرسپولیس و تیم‌های تبریزی در دو فصل اخیر لیگ برتردیدنی های تایلند، دیدنی های جزیره پوکت در تایلندجزیره ی فی فی این جزیره یکی از زیباترین جزیره های گرمسیری در دنیا، و یکی از اصلی ترین تور استانبولتور لحظه آخری استانبول ترکیه …قیمتتوراستانبولهتل بلک برد استانبول هتل بلک برد یک هتل چهار ستاره است که در بخشی از شهر استانبول قرار جزئیات همه برنامه‌های تلویزیون در نوروز ۹۵رسانه ملی در ویژه‌برنامه‌های نوروزی امسال علاوه بر جدیدترین فیلم‌های سینمایی که



لینک منبع :زیبایی های خوزستان در فصل بهار

تصاویر برای زیبایی های خوزستان در فصل بهار تصاویری زیبا از فصل بهار در خوزستان - بیتوته www.beytoote.com/iran/tafrihi/spring2-face-khuzestan.html‏ - ذخیره شده - مشابه جاذبه های گردشگری خوزستان مکانهای تفریحی خوزستان آثار تاریخی خوزستان, تصاوی خوزستان,عکس های استن خوزستان,خوزستان,جاهای دیدنی خوستان. تصاویری زیبا از فصل بهار در خوزستان | کافه چی www.cafechee.com/.../تصاویری-زیبا-از-فصل-بهار-در-خوزستان‏ - ذخیره شده 6 مارس 2017 ... کوه چو، زردکوه، شاویش، آب بندان، مامازاد، کوه سیاه و کوه چال از جمله کوه های خوزستان هستند. جلگه خوزستان شیب کمی دارد و در برخی از نقاط آن گنبدهای ... عکس های طبیعت زیبای خوزستان در فصل بهار - سماتک www.samatak.com/.../beautiful-nature-photos-khuzestan-in-spring.html‏ - ذخیره شده عکس های طبیعت زیبای خوزستان در فصل بهار را در عکس های زیر می بینید به گزارش سماتک فصل بهار خوزستان واقعا زیبا و دیدنی است. عکس های زیبا از طبیعت زیبای خوزستان در بهار - فراناز www.faranaz.com/beautiful-photos-of-beautiful-nature-in-the-province.html‏ - ذخیره شده - مشابه عکس های زیبا از طبیعت زیبای خوزستان در فصل بهار را در ادامه مشاهده می کنید خوزستان در فصل بهارعکس های فصل بهار در خوزستانخوزستان در فصل بهار چه ش. :: استانداری خوزستان :: > استان مــا > جاذبه های گردشگری ostan-khz.ir/Default.aspx?tabid=1597‏ - ذخیره شده - مشابه م‍ن‍‍اظر ب‍س‍ی‍‍ار زی‍ب‍‍ا ب‍وی‍ژه‌ در ف‍ص‍ل‌ ب‍‍ه‍‍ار و ‌او‌اخ‍ر زم‍س‍ت‍‍ان‌ ب‍س‍ی‍‍ار دی‍دن‍‍ی‌ ‌اس‍ت‌ ، ‌ه‍م‍و‌اره‌ م‍‍ی‌ ت‍و‌ان‌ ... خ‍وزس‍ت‍‍ان‌ در ب‍ح‍ث‌ ج‍‍اذب‍ه‌ ‌ه‍‍ا‌ی‌ ت‍‍اری‍خ‍‍ی‌ ب‍‍ا ب‍رخ‍ورد‌ار‌ی‌ ‌از پ‍ی‍ش‍ن‍ی‍ه‌ ‌ا‌ی‌ ‌غ‍ن‍‍ی‌ ‌از ت‍م‍دن‍‍ه‍‍ا‌ی‌ ... خبرگزاری تسنیم - بوی خوش بهار را در خوزستان استشمام کنید/بهار ... https://www.tasnimnews.com/.../بوی-خوش-بهار-را-در-خوزستان-استشمام-کنید-بهار-واقعی-طبیعت-در-سرزمین-نخل-و-بلوط‏ - ذخیره شده ذائقه طبیعت تا بوده همین بوده، فصلی می‌آید و جایگزین فصل دیگر می‌شود. ... چند برابر شدن زیبایی‌های خوزستان و ایجاد هوایی معتدل و بهاری در این استان شده است. در تعطیلات نوروز به کدام شهرهای خوزستان سفر کنیم؟ www.mybenita.com/article/.../holidays-in-the-cities-of-khuzestan‏ - ذخیره شده 17 مارس 2017 ... فصل بهار را باید فصل استان خوزستان نامید؛ زیرا در این فصل از سال، شهرهای استان ... دشت گلگیر نیز از مناطق بسیار زیبای شهر مسجدسلیمان است. چهار فصل را در بهار خوزستان ببینید - آفتاب www.aftabir.com/.../چهار-فصل-را-در-بهار-خوزستان-ببینید‏ - ذخیره شده 1 ژانویه 1970 ... چهار فصل را در بهار خوزستان ببینید. ... و مسجدسلیمان , غریب بنماید اما واقعیت این است که اینها تنها گوشه کوچکی از زیبایی های استان خوزستان است. آبشار شوی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/آبشار_شوی‏ - ذخیره شده - مشابه آبشار شوی خوزستان در موقعیت جغرافیایی E484936 N324745 در رشته‌کوه‌های ... مرکز شهرستان دزفول قرار دارد، از طبیعتی سرسبز و زیبا در فصل بهار برخوردار است. بهترین زمان بازدید از این آبشار در اوایل فصل بهار و خصوصاً ماه فروردین می‌باشد که ...