مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مفاهیم: نشانگان بیماری ساختمان چیست؟

[ad_1]

مفاهیم: نشانگان بیماری ساختمان چیست؟

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
نشانگان بیماری ساختمان (SBS) اصطلاحی اسـت که برای توصیف مجموعه‌ای از علایم بهداشتی و مشکلات آزارنده افراد به کار می‌رود که با مدتی که این افراد در یک ساختمان معمولا محل کار می‌گذرانند، ارتباط داده می‌شود و بیماری یا علت خاصی برای آن پیدا نمی‌شود.

نشانگان ساختمان بیمار را اغلب به اشتباهات در گرمادهی، گردش هوا و سیستم‌های تهویه مطبوع نسبت می‌دهند.

به همین علت انستیتوی ملی ایمنی و بهداشت شغلی آمریکا این وضعیت را با اصطلاح «کیفیت هوای درون ساختمان» توصیف می‌کند.

بر اساس تعریف این انستیتو در صورتی که ۲۰ درصد از کارکنان در یک ساختمان علائمی از جمله آبریزی چشم، گرفتگی صدا، سردرد، خشکی و خارش پوست، سرگیجه، تهوع، تپش قلب، تنگ نفس، خونریزی بینی، خستگی مزمن، سردرگمی ذهنی، لرزش دست، تورم ساق یا قوزک پا را گزارش کنند، ممکن اسـت آن ساختمان را به اصطلاح یک «ساختمان بیمار» خواند. عامل تعیین‌کننده این اسـت که هنگامی که کارکنان به خانه می‌روند یا در تعطیلات هستند، این علائم برطرف می‌شود.

از جمله علل دیگری که در ایجاد این نشانگان موثر دانسته شده‌اند، احتراق در فضای بسته (هیترها، اجاق گاز و سیگار کشیدن) و تجمع مونوکسیدکربن و ذرات قابل‌استنشاق، ترکیبات آلی فرار (VOC) مانند بنزن، استیرن و سایر حلال‌ها، عوامل آلرژی‌زا و بیماری‌زای منتقل‌شونده بوسیه هوا مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها، هاگ‌ها و گازهای سمی ساطع‌شده از برخی از مواد جدید ساختمانی (مانند پلی‌وود یا چوب پلاستیک و چسب موکت)‌ و لوازمی مانند مبل‌ها و موکت‌ها هستند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات ساختمان مطلب دانلود کنید ساختمان ترانسفورماتور ترانسفورماتورها برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …منبع برگرفته از ماهنامه دنیای مخابرات و زیست شناسی همه چیز درباه ژنتیک مندلیجمعیتبه نام خدا تعاریف فصل هشتم ژنتیک زیست شناسی وآزمایشگاه سال سوم خودلقاحی سندرم پیش از قاعدگی سر تیترها سندروم پیش‌ ازقاعدگی چیست؟ علائم تجمع اختلالات یادگیری درمان اختلال یادگیری کار درمانی و اختلالات یادگیری هدف از کاردرمانی کودکان اصلاح نقص ها و بالا بردن مقالات علمی ریاضی آرشیو انجمن …سال ها پیش در یکی از کلاس های ریاضیات مدارس آلمان، آموزگار برای اینکه مدتی بچه ها را نرگس آبادهنرگس آباده نرگس آباده بیانات در دیدار نمایندگان هفتمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی اخبار امروز خبرگزاری فارس اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریثبت نام هزار زائر اربعینی گیلان در سایت سماح سازمان رسانه ای هنری اوج همکاری با میل



لینک منبع :مفاهیم: نشانگان بیماری ساختمان چیست؟

مفاهیم: نشانگان بیماری ساختمان چیست؟ - همشهری www.hamshahrionline.ir/details/347097‏ - ذخیره شده 21 سپتامبر 2016 ... همشهری آنلاین: نشانگان بیماری ساختمان (SBS) اصطلاحی است که برای توصیف مجموعه‌ای از علایم بهداشتی و مشکلات آزارنده افراد به کار می‌رود که با ... مفاهیم: نشانگان بیماری ساختمان چیست؟ - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/09/21/1444467‏ - ذخیره شده 21 سپتامبر 2016 ... همشهری آنلاین: نشانگان بیماری ساختمان (SBS) اصطلاحی است که برای توصیف مجموعه‌ای از علایم بهداشتی و مشکلات آزارنده افراد به کار می‌رود که با ... مفاهیم: نشانگان بیماری ساختمان چیست؟ - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/.../مفاهیم-نشانگان-بیماری-ساختمان-چیست/.../5974496/‏ نشانگان بیماری ساختمان (SBS) اصطلاحی است که برای توصیف مجموعه ای از علایم بهداشتی و مشکلات آزارنده افراد به کار می رود که با مدتی که این افراد در یک ساختمان ... نشانگان بیماری ساختمان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/نشانگان_بیماری_ساختمان‏ - ذخیره شده - مشابه نشانگان بیماری ساختمان (Sick building syndrome) به شرایطی در یک ساختمان گفته میشود که ساکنین آن نشانه هایی از بیماریهایی را دارا هستند که به سپری کردن زمان ... مفاهیم: نشانگان بیماری ساختمان چیست؟ - شبکه اینترنتی آفتاب tnews.ir/news/031570924728.html‏ همشهری آنلاین: نشانگان بیماری ساختمان (SBS) اصطلاحی است که برای توصیف مجموعه ای از علایم بهداشتی و مشکلات آزارنده افراد به کار می رود که با مدتی که این افراد در ... مفاهیم: نشانگان بیماری ساختمان چیست؟ - همشهری آنلاین - تی نیوز tnews.ir/news/56e670925325.html‏ - ذخیره شده همشهری آنلاین: نشانگان بیماری ساختمان (SBS) اصطلاحی است که برای توصیف مجموعه ای از علایم بهداشتی و مشکلات آزارنده افراد به کار می رود که با مدتی که این افراد در ... نشانگان بیماری ساختمان - BOALI.COM www.boali.com/smk/smk12.htm‏ - ذخیره شده - مشابه علایم‌ چیست‌؟ چه‌ باید کرد؟ نشانگان‌ ساختمان‌ بیمار (SBS) وضعیتی‌ است که در آن‌ افراد علایمی‌ را تجربه‌ می‌کنند که‌ به‌نظر می‌رسد مربوط به ماندن به مدت طولانی در یک ... نشانگان بیماری ساختمان چیست ؟ - نمناک namnak.com/علائم-بیماری-ساختمان-.p37135‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - نقد بیماری ساختمان و نشانگان بیماری ساختمان چیست و علائم بیماری ساختمان و بیماری ساختمان چه نشانه هایی دارد و سندرم بیماری ساختمان چیست و بیماری ساختمان چه ... مفاهیم: نشانگان بیماری ساختمان چیست؟ - همشهری | خبر فارسی khabarfarsi.com/ext/25496025‏ 21 سپتامبر 2016 ... مفاهیم: نشانگان بیماری ساختمان چیست؟ - همشهری آنلاین: نشانگان بیماری ساختمان ( SBS) اصطلاحی است که برای توصیف مجموعه ای از علایم بهداشتی و ... علائم و عوارض بیماری در ساختمان های بزرگ (SBS) (Sick Building ... neotecir.com/مقالات-مرتبط/sick-building-syndrome.html‏ - ذخیره شده علائم و عوارض بیماری در ساختمان های بزرگ (SBS) (Sick Building Syndrome). تعریف: سندروم بیماری ساختمان به توصیف مجموعه ای از علائم بدنی و ذهنی بیماری اقامت ...