مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دردهایی که باید جدید گرفت!

[ad_1]

اگر احساس می‌کنید پاهایتان بی‌حس، کرخت، داغ و یا دچار گزگز می‌شوند، شاید در معرض ابتلا به دیابت باشید. حتما به پزشک مراجعه کنید و آزمایش خون بدهید.

درد های بدن

بدن ما در طول روز ممکن اسـت دردهای مختلفی را تجربه کند که اکثر آنها غیرمهم بوده و برطرف میشوند اما برخی از دردها را نباید نادیده گرفت!

درد زبان بدن اسـت. باید همواره حواستان باشد که به سادگی از کنار دردهای کم و زیادی که دارید نگذرید و سریعا به آنها توجه کنید و در پی درمان خود باشید. در این نوشتار ۶ درد را معرفی می کنیم که در صورت بروز آنها در بدن تان حتما به پزشک مراجعه کنید.

۱.سردرد شدید بدون سابقه قبلی

اگر به طور ناگهانی دچار سردرد شدید و ناگهانی گشتید که سابقه قبلی نداشته اسـت، حتما با اورژانس تماس بگیرید. سردرد شدید و ناگهانی می‌تواند در اثر آنوریسم مغزی بروز کند. این نوع سردرد بسیار شدیدتر از سردردهای معمولی اسـت.

۲.دردی که به فک یا قفسه سینه می‌زند

اگر دردی احساس کردید که به سمت فک یا قفسه سینه تان سرایت کرد، می‌تواند علامت سکته قلبی باشد. زمان را از دست ندهید و خیلی سریع با اورژانس تماس بگیرید.

۳.دردی که از انتهای کمر شروع می‌شود و تا پاها ادامه پیدا می‌کند

احساس ضعف در پاها و بی‌اختیاری ادرار می‌تواند در نتیجه سندرم دم اسبی بروز کند. در این صورت باید فورا با اورژانس تماس گرفته شود.

سندرم دم اسبی زمانی بروز می‌کند که ریشه‌های عصبی دم اسبی فشرده شده و در عملکرد حسی و حرکتی اندام‌های تحتانی و مثانه اختلالاتی بروز کند.

این نوع درد در کمر به طور ناگهانی بروز می‌کند و ممکن اسـت به بی‌اختیاری و یا حتی فلج دائمی منتهی شود. بنابراین کمردرد ناگهانی و شدید را نادیده نگیرید.

۴.درد در قسمت تحتانی و راست شکم

اگر دچار تب، حالت تهوع یا استفراغ به همراه درد شکم در ناحیه پایین و راست شکم شده باشید، شاید پای التهاب و عفونت آپاندیس در میان باشد. در این صورت حتما بدون فوت وقت، خودتان را به بیمارستان برسانید.

۵.درد یا گرفتگی عضلات پاها

اگر متوجه درد به همراه قرمزی، داغی و تورم در ناحیه پاها شدید، احتمالا لخته خونی در پا ایجاد شده و پای ترومبوز سیاهرگ عمقی در میان اسـت. حتما به اورژانس مراجعه کنید تا اسکن انجام شود. به هیچ عنوان منطقه دردناک را ماساژ ندهید، چون ممکن اسـت باعث حرکت لخته به سمت قلب و یا ریه‌ها شود.

۶.گزگز مداوم در پاها

اگر احساس می‌کنید پاهایتان بی‌حس، کرخت، داغ و یا دچار گزگز می‌شوند، شاید در معرض ابتلا به دیابت باشید. حتما به پزشک مراجعه کنید و آزمایش خون بدهید.

عصر ایران

اخبار مرتبط:

دردهای شایع و مشهور بدن را بشناسید

انواع دردهای مزمن بدنتان را بشناسید!

چگونه باید با دردهای بدن بجنگیم

این دردها در بدن را جدی بگیرید

علل و درمان دردهای بدن


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

کتابچه راهنمای بیمار احتمالاً از سالها پیش دردهای فزاینده ای دارید و حال باید با چالشی مانند تعویض مفصل نحوه مصرف قرص آهن پورتال پرشین ویاین دلایل سبب می شود که برخی خانمها هنگام قاعدگی، خونریزی شدیدی داشته باشند اگر دانستنی های جالب درباره روان شناسی زناناین دلایل سبب می شود که برخی خانمها هنگام قاعدگی، خونریزی شدیدی داشته باشند اگر دردهای قلبی و غیر قلبی قفسه سینه ویرایش جدید …دردهای قلبی و غیر قلبی قفسه سینه ویرا دکتر مهراد فخرالدینی متخصص قلب و عروق هفت دردی که نباید سرسری گرفت پارسی طببیماریهاهرکس که عبارت زیان ضروری را ابداع کرده بی تردید راجع به درد فکر کرده است هیچ کس درد را مرکز جامع سرطان مقالاتآنچه باید درباره سرطان …آنچه باید درباره سرطان بدانید پزشکان به افراد تمام سنین توصیه می‌کنند که کم‌تر در آنچه باید در رابطه با حمله قلبی بدانید سایت … مسئول محتوای سایت های دیگر نیست شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت کمردرد – سیب سلامتچگونگی عملکرد کمر همانطور که می دانیم ستون فقرات از پایه جمجمه تا لگن خاصره کشیده شده کتاب کودک، دبستان و پیش دبستانسایت جدید کتاب کودک با نشانی راه اندازی شد والدین و مربیان گرامی برای دکتر رهام صادقی از ورود شما به سایت جلوگیری شده …توجه به خاطر داشته باشید که ممکن است شما عمل خلافی انجام نداده باشید و این صفحه به این



لینک منبع :دردهایی که باید جدید گرفت!

دردهایی که باید جدید گرفت! - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/495063/دردهایی-که-باید-جدید-گرفت‏ - ذخیره شده دردهایی که باید جدید گرفت! اگر احساس می‌کنید پاهایتان بی‌حس، کرخت، داغ و یا دچار گزگز می‌شوند، شاید در معرض ابتلا به دیابت باشید. حتما به پزشک مراجعه کنید و ... دردهایی که باید آن را جدی گرفت - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../دردهایی-که-باید-آن-را-جدی-گرفت‏ - ذخیره شده 9 مه 2016 ... به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر، در ادامه مطلب به دردهایی که باید آن را جدی گرفت، اشاره می کنیم. دردهایی که باید جدید گرفت! / عصر ایران khabarfarsi.com/ext/25462560‏ بدن ما در طول روز ممکن است دردهای مختلفی را تجربه کند که اکثر آنها غیرمهم بوده و برطرف میشوند اما برخی از دردها را نباید نادیده گرفت! به گزارش بازده؛ درد زبان بدن ... دردهایی که نباید نادیده گرفت - نمناک namnak.com/دردهای-مهم.p35793‏ - ذخیره شده رتبه: ۵ - نقد نمناک بهداشت و سلامتپیشگیری و بیماریها دردهایی که نباید نادیده گرفت ... بعضی دردها نشانه یک مشکل جدی تر هستند و باید جدی گرفته شوند. اگر هر یک از این علائم ... عکس:دردهایی که باید جدی گرفت - پارسینه www.parsine.com/fa/news/.../عکسدردهایی-که-باید-جدی-گرفت‏ - ذخیره شده عکس:دردهایی که باید جدی گرفت. بازگشت به صفحه ... بازیگر مجردی که مادر شدن را تجربه کرد! +تصاویر .... حکایت بعضی ها که عاشق نصیحت و ارشاد دیگران هستند! دردهایی که باید جدید گرفت! | اخبار امروز ایران و جهان elim.ir/fa/news/1415947/دردهایی-که-باید-جدید-گرفت/‏ 21 سپتامبر 2016 ... اگر احساس می‌کنید پاهایتان بی‌حس، کرخت، داغ و یا دچار گزگز می‌شوند، شاید در معرض ابتلا به دیابت باشید. حتما به پزشک مراجعه کنید و آزمایش خون ... دردهایی که باید جدید گرفت! - سرویس خبری servicekhabari.com/146775‏ دردهایی که باید جدید گرفت! دردهایی که باید جدید گرفت! rozane.avablog.ir/post/5255/دردهایی+که+باید+جدید+گرفت!‏ 10 دسامبر 2016 ... درد های بدن. بدن ما در طول روز ممکن اسـت دردهای مختلفی را تجربه کند که اکثر آنها غیرمهم بوده و برطرف میشوند اما برخی از دردها را نباید نادیده گرفت! دردهایی که باید جدید گرفت :: وبلاگ تفریحی lovearena.blog.ir/post/دردهایی-که-باید-جدید-گرفت‏ 20 سپتامبر 2016 ... بدن ما در طول روز ممکن است دردهای مختلفی را تجربه کند که اکثر آنها غیرمهم بوده و برطرف میشوند اما برخی از دردها را نباید نادیده گرفت! به گزارش ... دردهایی که باید جدید گرفت! - روجانیوز news.rooja.org/fa/content/709720.html‏ اگر احساس می‌کنید پاهایتان بی‌حس، کرخت، داغ و یا دچار گزگز می‌شوند، شاید در معرض ابتلا به دیابت باشید. حتما به پزشک مراجعه کنید و آزمایش خون بدهید.