مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اعمال شب و روز عید قربان

[ad_1]

شب دهم ذیحجه از شب‎های مبارک اسـت. و جزء چهار شبی اسـت که احیاء و شب زنده داری در آنها مستحب اسـت. در شب عید قربان، درهای آسمان باز اسـت. برای این شب اعمالی ذکر شده اسـت:

 اعمال شب و روز عید قربان

 اعمال عید قربان

شب دهم ذیحجه از شب‎های مبارک اسـت. و جزء چهار شبی اسـت که احیاء و شب زنده داری در آنها مستحب اسـت. در شب عید قربان، درهای آسمان باز اسـت. برای این شب اعمالی ذکر شده اسـت:


1- زیارت امام حسین علیه السلام .


2- خواندن دعای "یا دائِمَ الْفَضْلِ عَلیَ الْبَرِیَّةِ" که در شب جمعه هم وارد شده اسـت.

 

اعمال روز عید قربان


روز دهم ذیحجه، روز عید قربان اسـت و بسیار روز شریفی اسـت و اعمال آن چند چیز اسـت:


1- غسل . که در این روز سنّت مؤکد اسـت و بعضی از علماء واجب دانسته‎اند.


2- اقامه نماز عید قربان، به همان نحو که در عید فطر ذکر شده اسـت. اما در این روز مستحب اسـت که بعد از نماز، با گوشت قربانی افطار شود.


3- خواندن دعاهائی که وارد شده پیش از نماز عید و بعد از آن و در اقبال ذکر شده و شاید بهترین دعاهای این روز، دعای چهل و هشتم صحیفه سجادیه باشد که اوّل آن "اَللّهُمَّ هذا یَوْمٌ مُبارَکٌ" اسـت.


4- خواندن دعای چهل و ششم صحیفه سجادیه که اینگونه آغاز می‎شود: "یا مَنْ یَرْحَمُ مَنْ لا یَرْحَمُهُ الْعِبادُ".


5- خواندن دعای ندبه .


6- قربانی کردن؛ که سنّت مؤکّد اسـت .


7- خواندن تکبیرات برای کسی که در منا باشد بعد از پانزده نماز که اولش نماز ظهر روز عید اسـت و آخرش نماز صبح روز سیزدهم اسـت. و کسانی که در سایر شهرها هستند نیز بعد از ده نماز از ظهر روز عید تا صبح دوازدهم این تکبیرات را بگویند. تکبیرات بنا بر روایت صحیح در اصول کافی از این قرار اسـت :


اللهُ اَکْبَرُ اللهُ اَکْبَرُ لا اِلهَ اِلا اللهُ وَاللهُ اَکْبَرُ اللهُ اَکْبَرُ اللهُ اَکْبَرُ ولِلّه الْحَمْدُ اللّهُ َکْبَرُ


خدا بزرگتر از توصیف اسـت، معبودی جز خدا نیست و خدا بزرگتر اسـت، و ستایش خاص خدا اسـت


اعَلی ما هَدانا اَللّهُ اَکْبَرُ عَلی ما رَزَقَنا مِنْ بَهیمَةِ الاْنْعامِ


خدا بزرگتر اسـت بر آنچه ما را راهنمائی کرد خدا بزرگتر اسـت بر آنچه روزی ما کرد از چهارپایان انعام (شتر و گاو و گوسفند)


وَالْحَمْدُلِلّهِ عَلی ما اَبْلانا.


و ستایش خاص خدا اسـت برای آنکه آزمود ما را .


و مستحب اسـت که به مقداری که توانایی اسـت این تکبیرات بعد از نمازها تکرار شود.

مفاتیح

مطالب مرتبط :

اعمال و مستحبات شب و روز عید غدیر!!

اعمال شب و روز عید سعید فطر

عید سعید فطر و اعمال آن

اعمال شب و روز عرفه

اعمال شب و روز اول ماه مبارک رمضان


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

اعمال شب و روز عید قربان اعمال روز عید قربان روز دهم ذیحجه، روز عید قربان است و بسیار روز شریفی است و اعمال آن مناسبتها در ایران و جهان،نوروز،عید نوروز،روز مادر،روز پدر ولنتاینشب یلداروز ولنتایننوروزعید نوروزروز مادرروز پدرکریسمسروز کریسمس احکام نماز عید فطر و قرباننماز عید فطر و قربانمسأله نماز عید فطر و قربان در زمان حضور امام علیه السلام واجب است و باید به جماعت قربانی هابیل و قابیل چه بود بهترین دعا در عید قربان…به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه فارس، عید قربان یادآور روز اثبات عشق و تسلیم در برابر نماز عید قربان بسم الله الرحمن الرحیم روز دهم ذیحجه،روز عید قربانعید اضحىو از بزرگترین اعمال و فضیلت دهه اول ماه ذی الحجه دانشگاه علم و …ماه ذی الحجه برای خودسازی خیلی مهم است ماه، ماه دعا است، ماه راز و نیاز با خدا است و یک اعمال و آداب عید غدیر خم اعمال و آداب عید غدیر خم عید سعید غدیر خم واقعه غدیر حادثه اى تاریخى نیست که در کنار پیامک های تبریک عید قربان عید قربان پاک ترین عیدها است عید سر سپردگی و بندگی ست عید بر آمدن انسانی نو از آبان ، روز دانش آموز متن زیبای مجری و شعر در مورد … آبان ، روز دانش آموز متن زیبای مجری و شعر در مورد هفته بسیج دانش اموزی نویسنده بانوی استفتائات استفتائات حج س کسی که از وجوه شرعی نظیر خمس و زکات ارتزاق می‌کند، اگر از آن خمس یا زکات اضافه آید



لینک منبع :اعمال شب و روز عید قربان

اعمال شب و روز عید قربان - بیتوته www.beytoote.com/religious/.../action-tide-ghorban.html‏ - ذخیره شده - مشابه اعمال شب و روز عید قربان اعمال روز عید قربان اعمال شب عید قربان شب دهم ذیحجه از شب های مبارک است. و جزء چهار شبی است که احیاء و شب زنده داری در آنها مستحب است. در. اعمال روز عید قربان - بیتوته www.beytoote.com/religious/grateful/feast-day-sir.html‏ - ذخیره شده - مشابه اس ام اس ویژه عید قربان,عید قربان,روز عید قربان,نماز عید قربان,اعمال روز عید قربان, اعمال شب عید قربان,اس عید قربان,اس ام اس عید قربان,تبریک عید قربان,پیام عید ... اعمال شب و روز عید قربان - متن و ترجمه استاد انصاریان www.erfan.ir/.../کلیات%20مفاتیح%20الجنان%20با%20ترجمه%20استاد%20حسی...‏ - ذخیره شده - مشابه اعمال شب و روز عید قربان - کلیات مفاتیح الجنان با ترجمه استاد حسین انصاریان - متن و ترجمه - متن های عید قربان مترجم عربی. اعمال شب و روز عید قربان-اعمال ماه ذی الحجة - پورتال انهار portal.anhar.ir/node/1462/?ref=rnd‏ - ذخیره شده اعمال شب و روز عید قربان. شب دهم از لیالى متبرکه و از آن چهار شبى است که احیاء آنها مَندُوب است و درهاى آسمان در این شب باز است و سنّت است در آن زیارت امام حسین علیه ... اعمال شب و روز عید قربان - تبیان article.tebyan.net/185512/اعمال-شب-و-روز-عید-قربان‏ - ذخیره شده 6 نوامبر 2011 ... روز عید قربان روز بسیار شریفی است و اعمال آن چند چیز است: اول: غسل است که در این روز سنّت مؤکّد است و بعضی از علماء واجب دانسته اند. اعمال شب و روز عید قربان - Aviny.com - آوینی old.aviny.com/mafatih/Motoon/Mafatih047.aspx‏ - ذخیره شده روز دهم روز عید قربان است و بسیار روز شریفى است و اعمال آن چند چیز است: ... شب هیجدهم شب عید غدیر و شب با شرافتى است سید در اقبال دوازده رکعت نماز به یک سلام ... اعمال شب و روز عید قربان - راسخون rasekhoon.net/article/show/.../اعمال-شب-و-روز-عید-قربان/‏ - ذخیره شده شب دهم از لیالى متبرکه و از آن چهار شبى است که احیاء آنها شایسته است و درهاى آسمان در این شب بازاست و سنّت است در آن زیارت امام حسین علیه السلام و دعاء یا دائِمَ الْفَضْلِ ... عید قربان - ویکی شیعه fa.wikishia.net/view/عید_قربان‏ - ذخیره شده - مشابه اعمال شب عید قربان. از امام صادق (ع) روایت شده ... با زنده نگهداشتن آن باشد. همچنین در شب و روز عید زیارت امام حسین (ع) مستحب است. اعمال شب و روز عید قربان چیست؟ - افکارنیوز www.afkarnews.ir/بخش.../367188-اعمال-شب-روز-عید-قربان-چیست‏ - ذخیره شده 4 ا کتبر 2014 ... در روایات فراوان آمده که در شب عید قربان، درهای آسمان بازاست و این عید را عید رهایی از تعلقات بیان داشته اند و برای شب و روز آن اعمالی ذکر شده است. فضیلت و اعمال عید قربان www.hawzah.net/fa/Article/View/93217‏ - ذخیره شده آداب و اعمال شب و روز عید قربان. الف) شب عید قربان. شب دهم ذیحجه شبی مبارک و جزء چهار شبی است که احیاء و شب زنده داری در آن ها مستحب است. در شب عید قربان، درهای ...