مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ایستگاه فضایی چینی‌ها سقوط می‌کند

[ad_1]

ایستگاه فضایی چینی‌ها سقوط می‌کند

دانش > فضا - همشهری آنلاین:
هفته گذشته چین با پرتاب مدلی مینیاتوری از ایستگاه فضایی‌اش به مدار زمین نگاه جهان را متوجه خود ساخت، اما هنوز چندی از این موفقیت بزرگ نگذشته که چین اعلام کرد کنترل ایستگاه اولش را از دست داده‌اسـت.

براساس گزارش ساینس الرت، مقامات چینی چندی پیش در نشستی خبری از پرتاب موفقیت‌آمیز تیانگانگ-2 خبر دادند و اعلام کردند تیانتگانگ-1 در ماه جولای سال آینده در اتمسفر زمین سقوط کرده و از بین خواهد‌رفت.

اگرچه سقوط این ایستگاه به زمین جای نگرانی ندارد زیرا تمامی آن در اتمسفر زمین خواهد‌سوخت، اما اعلام علنی این موضوع اعتراف چینی‌ها به این موضوع اسـت که چین کنترل اولین ایستگاه فضایی‌اش را از دست داده‌اسـت.

وو پینگ مدیر مهندسی فضایی چین در این نشست خبری اعلام کرد اتاقک فضایی تیانگانگ-1 که در سپتامبر سال 2011 پرتاب شده‌اسـت، توانسته با موفقیت ماموریت تاریخی خود را تکمیل کند،‌اگرچه تنها برای حضوری دو ساله در فضا طراحی و ساخته شده‌بود.

این ایستگاه فضایی که از قابلیت اتصال به فضاپیما برخوردار بود، هنوز سالم بوده و در مدار 370 کیلومتری زمین در حرکت اسـت. اما این ارتفاع درحال کاهش اسـت و زمانی که تا لایه بالایی اتمسفر زمین کاهش پیدا کند، در برخوردی شدید با اتمسفر زمین از بین خواهد‌رفت.

به گفته وو،‌ محاسبات نشان می‌دهند بیشتر بخش‌های این آزمایشگاه فضایی در اتمسفر خواهند سوخت و احتمال کوچکی وجود دارد که تعداد محدودی از قطعات آن به زمین برخورد کنند یا فعالیت‌های هوانوردی زمین را با اختلال مواجه سازند.

براساس گزارش شینهوا، آژانس فضایی چین سقوط نهایی تیانگانگ-1 را تحت نظر خواهد گرفت تا درصورتی که خطری متوجه زمین شد، در زمان مناسب به جهانیان هشدار دهد. وو در عین حال می‌گوید چین سابقه طولانی در زمینه مدیریت زباله‌های فضایی داشته‌اسـت و می‌تواند از این تجربیات در زمینه مدیریت رویداد سال 2017 استفاده کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

پول نیوز شاید تا همین چند سال پیش، حتی فکر کردن به تکنولوژی های مدرنی که به طور روزمره در حال اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشی با عجیب ترین مشاغل کاذب ایران آشنا شوید گاهی بیکاری در یک جامعه به حدی می‌شود که آمار الف کپی‌کاری چینی‌ها از خودرو کانسپت فولکس‌برای زوتی سه موتور توربوشارژ ارائه‌شده است یک واحد لیتری با اسب بخار قدرت و زیست نیوزاز جمله نشانه های آنمی می توان به خستگی و ضعف، پوست رنگ پریده، سردی دست ها و پاها، و زمان خداحافظی چینی‌ها از بازار خودروی ایران فرا رسید؟در پی تصاحب بازار خودروی ایران توسط چینی‌ها؛ دو خودرو‌ساز بزرگ کشور در رقابت با عصر ایران خطرناک ترین فرودگاه های دنیا عکس نهری که افراد را به کام خود می کشد عکس فروش تنبیه وحشتناک نوزاد دختر ماهه توسط مادر سنگدل …تنبیه وحشتناک نوزاد دختر ماهه فقط ماه داشت اما برای دوری از آزار و اذیت های هر روز بالندگی سازمان از طریق جانشین‌پروریبه همین دلیل نبود یک نظام جانشین‌پروری در سازمان و قائم به فرد بودن فعالیت‌ها، می وقتی دختر ایرانی در آمریکا غوغا به پا میکند عکسبه نوشته ، این فهرست نفره شامل محققان و نخبگان جوانی است که در حوزه های ابتکاری



لینک منبع :ایستگاه فضایی چینی‌ها سقوط می‌کند

تصاویر برای ایستگاه فضایی چینی‌ها سقوط می‌کند ایستگاه فضایی چینی‌ها سقوط می‌کند - همشهری hamshahrionline.ir/details/347011/Science/space‏ - ذخیره شده 21 سپتامبر 2016 ... همشهری آنلاین: هفته گذشته چین با پرتاب مدلی مینیاتوری از ایستگاه فضایی‌اش به مدار زمین نگاه جهان را متوجه خود ساخت، اما هنوز چندی از این موفقیت ... ایستگاه فضایی چین سال آینده به زمین سقوط خواهد کرد - زومیت www.zoomit.ir/2016/9/26/.../china-space-station-tiangong-1/‏ - ذخیره شده 26 سپتامبر 2016 ... مقامات چینی اعلام کرده‌اند که ایستگاه فضایی تیانگونگ 1 از کنترل خارج شده ... می‌کند به این معنی باید تعبیر شود که نمی‌دانیم کجا سقوط خواهد کرد. ایستگاه فضایی‌ چین بزودی سقوط‌ می‌کند - جام جم jamejamonline.ir/.../ایستگاه-فضایی‌-چین-بزودی-سقوط‌-می‌کند‏ - ذخیره شده 15 ا کتبر 2016 ... پس از ماه‌ها حرف و حدیث، بالاخره دولت چین تایید کرد ایستگاه فضایی‌اش در حال سقوط به سوی زمین است و ظاهرا اختیاری هم بر عنان آن نیست! ایستگاه فضایی چین به زمین سقوط می‌کند! - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../ایستگاه-فضایی-چین-به-زمین-سقوط-می‌کند‏ - ذخیره شده 21 سپتامبر 2016 ... اولین ایستگاه فضایی چین از کنترل این کشور خارج شده و در سال آینده میلادی به زمین سقوط خواهد کرد. ایستگاه فضایی چینی‌ها سقوط می‌کند | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/09/21/1444333‏ 21 سپتامبر 2016 ... همشهری آنلاین: هفته گذشته چین با پرتاب مدلی مینیاتوری از ایستگاه فضایی‌اش به مدار زمین نگاه جهان را متوجه خود ساخت، اما هنوز چندی از این موفقیت ... ایستگاه فضایی‌ چین بزودی سقوط‌ می‌کند! – وب سایت علمی بیگ بنگ bigbangpage.com/.../ایستگاه-فضایی‌-چین-بزودی-سقوط‌-می‌کن/‏ - ذخیره شده 15 ا کتبر 2016 ... به گزارش آژانس خبری ژینهوآ، یکی از مقامات رسمی ارشد برنامه فضایی چین اعلام کرد احتمالا ایستگاه فضایی این کشور، موسوم به تیانگونگ تا ۱ سال ... سقوط ایستگاه فضایی چین در سال آینده - سایت علمی و آموزشی ایران ... www.irantahgig.ir/?p=120858‏ - ذخیره شده 4 ا کتبر 2016 ... مقامات چینی از سقوط ایستگاه فضایی چین در سال آینده خبر دادند. ... فضایی چین Tiangong-1 به احتمال بسیا زیاد در اقیانوس سقوط خواهد می‌کند و ... سقوط ایستگاه فضایی چین به زمین - ایسنا www.isna.ir/news/.../سقوط-ایستگاه-فضایی-چین-به-زمین‏ - ذخیره شده 12 جولای 2016 ... سقوط ایستگاه فضایی چین به زمین ... ماژول تایید نکرده‌اند و برخی کارشناسان تصور می‌کنند که شاید بتوان مجددا آن را به حالت کنترل شده بازگرداند. ایستگاه فضایی چین سال آینده به زمین سقوط خواهد کرد | Hendevaneh ... hendevaneh.com/ایستگاه-فضایی-چین-سال-آینده-به-زمین-سق-3/‏ اولین ایستگاه فضایی چین قرار است با پایان تلخی رو به رو شود. ... که نمی‌دانیم چه زمانی سقوط می‌کند به این معنی باید تعبیر شود که نمی‌دانیم کجا سقوط خواهد کرد.