مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی

[ad_1]

وب سایت بیتلاگ: فرض کنید شما در حال تردد در جاده‌ای بیابانی در یک سفر کمپینگ هستید، اگر باتری خودروی الکتریکی جدیدتان خالی شود و در نزدیکی شما هم هیچ ایستگاه شارژی نباشد، در این صورت تنها کاری که از دستتان برمی‌آید، منتظر ماندن اسـت. اما یک خودروی مجهز به پانل‌های خورشیدی می‌تواند خود را شارژ کند.

 

 خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی

 

در زندگی روزمره‌ی شهری که شما از خودرو برای رفت‌وآمدهای کوتاه و یا اینکه فقط برای انجام کارهایتان استفاده می‌کنید، احتمالاً با این خودرو دیگر نیازی به شارژ کردن باتری نداشته باشید.

 

خودروی سیون محصول شرکت سونو موتورز، استارتاپی آلمانی اسـت که به‌تنهایی و با استفاده از انرژی پانل‌های خورشیدی قادر به پیمودن مسافتی کمی بیش از ۱۸ مایل (حدود ۲۹ کیلومتر) خواهد بود. در آلمان که رانندگان به‌طور متوسط در روز ۱۳ مایل را طی می‌کنند، این خودرو همیشه قادر به پیمودن مسافتی بیش از متوسط روزانه خواهد بود.

 

 خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی

 

یونا کریستیانس یکی از مؤسسان سونو موتورز، می‌گوید: «این مقدار شارژ برای رفتن تا محل کار و رساندن بچه‌ها (به مدرسه) و بازگشتن به خانه کافی اسـت و شما اصلاً لازم نیست خودرو را شارژ کنید.» حتی در یک روز ابری که پانل‌های خورشیدی انرژی کمتری تولید می‌کنند، خودرو قادر به پیمودن ۶ مایل اسـت. این خودرو به‌هیچ‌وجه محدوده مسافت یکی از خودروهای خورشیدی مسابقات دبلیو اس سی (World Solar Challenge) را ندارد که مسافتی ۱۸۷۸ مایلی را در بیابان استرالیا طی می‌کنند. اما این خودرو مقرون‌به‌صرفه اسـت -هزینه مدل پایه به‌علاوه هزینه‌های اجاره و یا خرید باتری در حدود ۱۳ هزار دلار اسـت- و همچنین با توجه به کاربردهای عملی این خودرو برای استفاده در شهر طراحی‌شده که در بیش از۹۰ درصد مواقع پارک اسـت.

 

 خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی

 

کریستیانس می‌گوید: «ایده ما این اسـت که خودرو عمدتاً در خیابان توقف کرده و کاری انجام نمی‌دهد. به‌این‌ترتیب فکر کردیم، این می‌تواند برای تولید انرژی فقط با توقف کردن مفید باشد. این برای مردم یک نکته‌ی کلیدی اسـت تا مفهوم ایده‌ی ما را درک کنند، ایده این خودرو برای رانندگی در هوای آفتابی نیست بلکه در مورد تولید انرژی در زمانی اسـت که خودرو درجایی توقف کرده اسـت.»

 

 خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی

 

پانل‌ها کاپوت، سقف و همچنین دو طرف خودرو را پوشش داده‌اند، این طراحی برای به حداکثر رساندن جذب نور خوشید اسـت و باعث شده تا این خودرو شکل عجیبی پیدا کند.

 

کریستیانس در ادامه می‌گوید: «خودروی ما کمی بزرگ‌تر اسـت و مانند خودروی تسلا اسپرت نیست، البته هدف ما هم این نیست. ما می‌خواهیم این (خودرو) کارایی بالایی برای خانواده‌ها داشته باشد، امکان ذخیره‌ی (انرژی) و همچنین فضای کافی را داشته باشد. اما هدف ما سرعت و بهترین بودن خودرو نبوده اسـت.» همچنین طراحی ساده خودرو به معنی تعمیر آسان اسـت، شرکت قصد دارد فیلم‌های آموزشی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد تا قادر به تعمیر خودرو باشند.

 

این خودرو دارای چند قطعه غیرمعمول مانند یک فیلتر هوایی اسـت که از خزه ساخته ‌شده، این فیلتر هوا می‌تواند به‌طور طبیعی به تنظیم رطوبت، کاهش سروصدا و گرفتن ذرات آلوده هوا کمک کند.

 

 خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی

 

با قابلیت تعمیر آسان این استارتاپ به‌تازگی موفق به جمع‌آوری سرمایه ۲۰۰ هزار دلاری در کمپین ایندی‌گوگو شده و در حال مذاکره با تولیدکنندگان اسـت. سونو موتورز امیدوار اسـت، خودروی خود را در اواسط سال ۲۰۱۷ برای آزمایش رانندگی آماده کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

زیست نیوزاز جمله نشانه های آنمی می توان به خستگی و ضعف، پوست رنگ پریده، سردی دست ها و پاها، و سوالات و کلید آزمون نظام مهندسی برق هم بصورت … آزمون خرداد هم به آن اضافه شد این هم حاصل سال کار تیمی با برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …کابل فیبر نوری با همه کابل‌هایی که تا به حال بررسی شد کاملا تفاوت دارد زیرا براساس پول نیوز با وجود گذشت بیش از یک سال از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی ماده توسط معاون اول رییس تازه های تکنولوژی مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار عیب یابی در سیستم فرمان عیب یابی در سیستم فرمان اشکال علت راه اصلاح عیب خلاصی زیاد در دستگاه فرمانبررسی و رفع کلیه عیوب پژو تیپ و بررسی و رفع کلیه عیوب پژو تیپ و خوب برای شروع بریم سراغ فراگیرترین و اولین بانک اطلاعات خودرو قیمت خودرو اطلاعات فنی خودرو …با تکمیل این فرم آخر اخبار و اطلاعیه های مهم صنعت خودرو برای شما به صورت رایگان و توان بادی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادتوانبادیکشورهای دانمارک با ۲۱٪، پرتغال با ۱۸٪، اسپانیا با ۱۶٪، ایرلند با ۱۴٪ و آلمان با ۹٪ از پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات ایرانسوله ورزشی با دهانه ۲۴ متر و طول ۴۸وارتفاع سرستون ۹۵ دردودهانه بچ سوله بادهانه ۱۰متر



لینک منبع :خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی

خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی - برترین ها www.bartarinha.ir/.../خودروی-الکتریکی-با-قابلیت-شارژ-خورشیدی‏ - ذخیره شده 22 سپتامبر 2016 ... خودروی سیون محصول شرکت سونو موتورز، استارتاپی آلمانی است که به‌تنهایی و با استفاده از انرژی پانل‌های خورشیدی قادر به پیمودن مسافتی کمی ... تصاویر برای خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی - برترین ها 94.182.146.175/.../خودروی-الکتریکی-با-قابلیت-شارژ-خورشیدی - ذخیره شده رتبه: ۱۸% - ۵۷۳ نقد 22 سپتامبر 2016 ... خودروی سیون محصول شرکت سونو موتورز، استارتاپی آلمانی است که به‌تنهایی و با استفاده از انرژی پانل‌های خورشیدی قادر به پیمودن مسافتی کمی ... هرلحظه، خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی - اخبار ایران harlahze.com/اخبار.../خودروی-الکتریکی-با-قابلیت-شارژ-خورشیدی‏ - ذخیره شده خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی. برترین ها. اخبار مرتبط. اخبار ایران · ۸۰۰ مداح استان سمنان در سامانه طوبی ثبت نام کردند · ال کلاسیکو با حضور ... خودروی برقی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/خودروی_برقی‏ - ذخیره شده - مشابه در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار ... شده می‌تواند در منبع انرژی ذخیره شود زیرا منبع انرژی قابلیت پذیرش این انرژی را دارد. ... روز کنند و از طرف دیگر رفتار تصادفی و ناهماهنگ مالکان خودرو برای شارژ باتری ... خودرو به شبکه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/خودرو_به_شبکه‏ - ذخیره شده - مشابه در واقع خودروهای الکتریکی با در اختیار قرار دادن روند شارژ خودروهای خود به مدیریت ... و می‌تواند در بهبود شاخص‌های بهره‌وری شبکه، قابلیت اطمینان و پایداری مؤثر باشد. ... عمل می‌کند; خودروی خورشیدی که ازظرفیت شارژ خود در حالت شارژ کامل برای تامین ... خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی - رسانه خبری تحلیلی ... tnews.ir/news/b1a370968325.html‏ 22 سپتامبر 2016 ... وب سایت بیتلاگ: فرض کنید شما در حال تردد در جاده‌ای بیابانی در یک سفر کمپینگ هستید، اگر باتری خودروی الکتریکی جدیدتان خالی شود و در ... خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی - سرویس خبری servicekhabari.com/148525‏ خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی. ... در سه نسخه رکورد فروش آیفون 6 را خواهد شکست · مایکروسافت در حال آماده‌سازی Surface Phone با امکاناتی‌ست که تا به ... خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی - مجله راگا | مجله راگا magazine.raganews.ir/251618/‏ 22 سپتامبر 2016 ... خودروی الکتریکی با قابلیت شارژ خورشیدی. وب سایت بیتلاگ: فرض کنید شما در حال تردد در جاده‌ای بیابانی در یک سفر کمپینگ هستید، اگر ... قیمت شارژر خورشیدی باطری ماشین 12 ولتی توپرای 2.4 واتی 137 ... sib7.com/.../شارژر-خورشیدی-باطری-ماشین-12-ولتی-توپرای-2.4-واتی-137-میلی-آمپری.html‏ - ذخیره شده صفحه خورشیدی با قابلیت شارژ باتری 12 ولتی TOPRAY با توان 2 4 واتی 137 میلی آمپری، توانایی تبدیل انرژی نور آفتاب به الکتریسیته و شارژ از طریق اتصال ...