مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ساخت هواپیماهای فوق پیشرفته با الهام از یک حشره

[ad_1]

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از ایسنا، این حشرات می‌توانند پوسته سخت شکار خود را توسط یک اندام مشت مانند موسوم به "گرز انگشتی" بشکنند. دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید و دانشگاه پوردو توانستند یک ساختار استخوان ماهی را توصیف کنند که از این گرز در زمان برخورد محافظت کرده تا حیوان بتواند به شکار خود ضربه وارد کند.

 

میگوهای آخوندکی یا نیزه‌دار هستند یا له کننده. نیزه‌دارها با یک نیزه به بدن شکار خود ضربه وارد می‌کنند اما نوع دیگر با قدرت و سرعت زیاد بر روی پوسته حیواناتی مانند حلزون و خرچنگ می‌کوبند. در سال 2012 دانشمندان تحقیقی را منتشر کردند که بر گرز انگشتی نوع دوم تمرکز داشت. تحقیقات این محققان الهام‌بخش صنایع بسیاری شد و برخی شرکتها اکنون این اکتشافات را به محصول واقعی تبدیل کرده‌اند.

 

در تحقیق مذکور، کارشناسان دریافتند که عضو گرز انگشتی از نواحی زیادی برخوردار اسـت. یکی از آن‌ها ناحیه متناوب نام دارد که در بخش داخلی گرز اسـت. این ناحیه، انرژی را جذب کرده و امواج برشی خطرناک را که در زمان استرس از درون مواد عبور می‌کنند، دسته‌بندی می‌کند.

 

ناحیه متناوب از دو مرحله برخوردار اسـت. اولی یک فاز اورگانیک شامل کیتین اسـت که بنظر می‌رسد به شکل یک پله مارپیچی مونتاژ شده اسـت. مرحله دوم یک فاز غیراورگانیک متشکل از فسفات کلسیم بدون نظم و کربنات کلیسم اسـت. اکنون دانشمندان یک ناحیه جدید را شناسایی کرده‌اند و این بار، آن را در بخش خارجی گرز انگشتی یافتند. این یک ساختار غیرعادی استخوان ماهی موسوم به ناحیه ضربه اسـت.

 

ناحیه ضربه یک منطقه مقاوم در برابر شکاف اسـت که از آخوندک‌ها در زمان حمله به شکارشان محافظت می‌کند. البته برخلاف ناحیه متناوب، این منطقه از فسفات کلسیم بلوری ساخته شده که در استخوان انسان نیز وجود دارد. این مواد معدنی به پوشش‌دهی فیبرهای اورگانیک کیتین می‌پردازند که بر روی هم برای ایجاد یک طرح استخوان ماهی با سختی بسیار بیشتر از ناحیه متناوب فشرده شده‌اند.

 

این ساختار منحصربفرد به آخوندک‌ها اجازه می‌دهد با انتقال نیروی بالاتر در زمان تماس، ویرانی قابل توجهی را بر روی شکار خود اعمال کند. دانشمندان همچنین دریافتند که لایه بیرونی ناحیه ضربه از پوشش نازک دیگری برای گرز انگشتی تشکیل شده اسـت. این لایه به تفکیک استرسی می‌پردازد که احتمالا ممکن اسـت منجر به ناکامی قابل توجه این اندام شود.

 

به گفته محققان، این نخستین باری اسـت که طرح استخوان ماهی در طبیعت مورد بررسی قرار گرفته اسـت. اگرچه دانشمندان می‌دانستند ناحیه ضربه به میگوی آخوندک اجازه می‌دهد نیروی زیادی را در زمان حمله بر شکار خود اعمال کند، مشاهده ویژگی‌های این ماده که توسط طرح منحصربفرد استخوان ماهی ایجاد شده، بسیار جالب اسـت.

 

این محققان به اجرای تحقیقات دارای اجزای محدود برای درک عملکرد ساختارهای مختلف انحام دادند. آن‌ها همچنین ساختار استخوان ماهی را برای بررسی بیشتر چاپ سه‌بعدی کردند. مدل‌های محاسباتی نیز به این منظور ساخته شد که ویژگی‌های محلی ساختار استخوان ماهی را انعکاس می‌دادند. از طریق این مدل‌ها، محققان توضیح دادند که استرس می‌تواند بطور مساوی‌تری توزیع شده و فروپاشی فاجعه‌بار ساختاری را کاهش دهد.

کشف جدید به ارائه اطلاعات ارزشمندی برای ساخت نسل جدید مواد فوق نیرومند برای کاربردهای مختف می‌پردازد.

 

2023


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

جام نیوز ساخت هواپیماهای فوق پیشرفته با الهام ساخت هواپیماهای فوق حشره میگوی آخوندکی الهام پیشرفته با الهام از یک طراحی نسل جدید تجهیزات زرهی با الهام از یک حشره … با الهام از یک حشره ساخت هواپیماهای فوق پیشرفته ساخت نسل جدید مواد فوق طراحی نسل جدید تجهیزات زرهی با الهام از یک حشره با الهام از یک حشره حشره میگوی آخوندکی الهام‌بخش یک طرح برای مواد فوق هواپیماهای یک حشره الگوی ساخت هواپیمای جنگی شد عکس … برای ساخت هواپیماهای فوق پیشرفته یک حشره الگوی ساخت از یک کتاب با حضور طراحی نسل جدید تجهیزات زرهی با الهام از یک حشره … با الهام از یک حشره ساخت هواپیماهای فوق پیشرفته الهام جعفرنژاد با چاپارک جستجوی عبارت حشرهحشرهساخت هواپیماهای فوق پیشرفته با الهام از یک حشره ساخت هواپیماهای فوق پیشرفته خبرمشخصات هواپیمای فوق پیشرفته …مشخصات هواپیمای فوق پیشرفته این هواپیما از نوع هواپیماهای با سایر هواپیماهای تازه ترین نکات فنی از جنگنده ایران عکستازهتریننکاتفنیازجنگنده فوق پیشرفته قاهر ساخت نمونه از هواپیماهای ساخت با الهام از آشنایی با چند هواپیمای فوق سبکهواپیماهای فوق سبک اما پیشرفته نیز با توجه کیلومتر با استفاده از یک جام نیوز علمیساخت هواپیماهای فوق پیشرفته با الهام از یک محققان موفق به ساخت یک دستگاه دستی شده



لینک منبع :ساخت هواپیماهای فوق پیشرفته با الهام از یک حشره

تصاویر برای ساخت هواپیماهای فوق پیشرفته با الهام از یک حشره طراحی نسل جدید تجهیزات زرهی با الهام از یک حشره - ایسنا www.isna.ir/.../طراحی-نسل-جدید-تجهیزات-زرهی-با-الهام-از-یک-حشره‏ - ذخیره شده 1 ژوئن 2016 ... حشره میگوی آخوندکی الهام‌بخش یک طرح برای مواد فوق‌العاده قوی نسل آینده شده که می‌تواند راه را برای ساخت هواپیماهای فوق پیشرفته، تجهیزات زرهی و ... ساخت هواپیماهای فوق پیشرفته با الهام از یک حشره | حشره میگوی - قطره www.ghatreh.com/news/.../ساخت-هواپیماهای-فوق-پیشرفته-الهام-حشره‏ 2 ژوئن 2016 ... حشره میگوی آخوندکی الهام بخش یک طرح برای مواد فوق العاده قوی نسل آینده شده که می تواند راه را برای ساخت هواپیما. اختراعات بشری-باالهام ازطبیعت(پرندگان،حشرات،گیاهان،آبزیان و.) www.pirastefar.ir/?p=4809‏ - ذخیره شده الگو برداری انسان از طبیعت برای ساختن هواپیما و هلیکوپتر و. ..... محققان موفق به ساخت یک چسب نواری پیشرفته با الهام از قدرت چسبندگی پای مارمولک شدند ... دانشمندان با استفاده از خاصیت فوق موفق شده اند نوار چسبی را بسازند که میتواند دهانه زخم ... ساخت هواپیماهای فوق پیشرفته با الهام از یک حشره | جام نیوز khabarpu.com/k.php?u...2KzYp9mFINmG24zZiNiy‏ ساخت هواپیماهای فوق پیشرفته با الهام از یک حشره - جام نیوز | خبرپو. طراحی نسل جدید تجهیزات زرهی با الهام از یک حشره - پسیت passit.ir/fa/home/.../طراحی_نسل_جدید_تجهیزات_زرهی_با_الهام_از_یک_حشره‏ 6 ژوئن 2016 ... حشره میگوی آخوندکی الهام‌بخش یک طرح برای مواد فوق‌العاده قوی نسل آینده شده که می‌تواند راه را برای ساخت هواپیماهای فوق پیشرفته، تجهیزات زرهی و ... معدن و ساخت و ساز گرز - Ciros valvecontrol.xyz/9667/‏ - ذخیره شده که زودتر از مس ذوب می‌شود و در مجسمه سازی و ساختن ادوات دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ... ساخت هواپیماهای فوق پیشرفته با الهام از یک حشره | حشره میگوی - قطره. کانون پتنت ایران | اخبار | هفت روز نواوری درجهان patentoffice.ir/index.php?ctrl=news&actn=news_view...‏ - ذخیره شده 7 ژوئن 2016 ... ساخت پیشرفته‌ترین جسد مصنوعی حیوان، کشف بزرگترین اسفنج جهان و عصای ... طراحی نسل جدید تجهیزات زرهی با الهام از یک حشره ... شده که می‌تواند راه را برای ساخت هواپیماهای فوق پیشرفته، تجهیزات زرهی و سایر دستگاهها هموار کند. دسته بندی اخبار - خرید و فروش کالا،کسب درآمد www.onlineharaji.com/اخبار?PageNumber=8_27‏ طراحی نسل جدید تجهیزات زرهی با الهام از یک حشره ... قوی نسل آینده شده که می‌تواند راه را برای ساخت هواپیماهای فوق پیشرفته، تجهیزات زرهی و سایر دستگاهها هموار کند. نمایش موارد بر اساس برچسب: حشره - پرتال جامع علم دیلی www.elmdaily.ir/ed-art/itemlist/tag/حشره‏ - ذخیره شده هواپیماهای پیشرفته را با کمک این حشره می سازند ... راه را برای ساخت هواپیماهای فوق پیشرفته، تجهیزات زرهی و سایر دستگاهها هموار کند. ... ثبت جهانی یک حشره در ایلام ... کوچک با استفاده از چشم‌های مصنوعی که با الهام از سیستم بینایی حشرات طراحی ...