مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نشست خبری ناسا برای افشای اسرار اروپاوجود یک اقیانوس زیر سطحی

[ad_1]

نشست خبری ناسا برای افشای اسرار اروپا/وجود یک اقیانوس زیر سطحی

دانش > نجوم - ایرنا نوشت: سازمان فضایی آمریکا (ناسا) دوشنبه آینده در یک کنفرانس مطبوعاتی، اطلاعات جدیدی را درباره فعالیت های شگفت انگیز قمر Europa منتشر خواهد کرد. قرار اســت در این کنفرانس مطبوعاتی درباره مستنداتی که وجود یک اقیانوس بزرگ را در زیر سطح یخ زده Europa اثبات می کند، صحبت شود.

قمر Europa یکی از چندین قمر سیاره مشتری اســت که به اعتقاد متخصصان، مناسب ترین گزینه برای وجود حیات بیگانه در منظومه شمسی محسوب می شود.
تا کنون ناسا اطلاعات بسیار کمی در این رابطه منتشر کرده اســت، با وجود این، اطلاعات مربوط به Europa از طریق عکسبرداری از سطح این قمر با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل به دست آمده اســت و «احتمالا مربوط به وجود یک قیانوس در سطح زیرین این قمر اســت.»
از مدت های قبل، متخصصان پیش بینی می کردند که زیر سطح منجمد این قمر ، اقیانوس هایی از آب شور وجود دارد، اما بدون ارسال یک کاوشگر به سطح Europa اثبات این امر ممکن نبوده اســت.
نکته جالب تر این که در ابتدای سال جاری میلادی، متخصصان ناسا به این نتیجه رسیدند که اگر در سطح Europa اقیانوسی وجود داشته باشد، ترکیبات شیمیایی آن بسیار شبیه به ترکیبات شیمیایی اقیانوس های سطح زمین بوده و در آن اکسیژن و هیدورژن کافی برای شکل گیری حیات وجود دارد.


به اعتقاد محققان، در نتیجه وجود چنین اقیانوسی در زیر پوسته Europa، سطح آن به طور غیرمعمولی هموار اســت. همچنین پیش از این پدیده ای مشاهده شده اســت که به اعتقاد محققان در واقع فرآیند خروج بخار آب از سطح قمر بوده اســت.
فاصله Europa از خورشید بیش از 800 میلیون کیلومتر اســت و هر مایعی در این فاصله از خورشید یخ می زند. اما نیروی جاذبه مشتری بر سطح Europa به اندازه ای اســت که انرژی کافی را برای جاری شدن آب فراهم می کند و یک پدیده جغرافیایی شبیه به حرکت صفحات تکتونیکی در سطح زمین ایجاد می کند. این پدیده می تواند منجر به شکل گیری منافذ هیدروترمال در زیر اقیانوس شود که خود یکی از عوامل زمینه ساز تشکیل حیات محسوب می شوند.
قرار اســت این کنفرانس روز دوشنبه راس ساعت 2 بعد از ظهر به وقت آمریکا برگزار شود.

۵۴۵۴


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

نشست خبری ناسا برای افشای اسرار اروپاوجود یک اقیانوس زیر سطحی



لینک منبع :نشست خبری ناسا برای افشای اسرار اروپاوجود یک اقیانوس زیر سطحی

نشست خبری ناسا برای افشای اسرار اروپا/وجود یک اقیانوس زیر سطحی www.khabaronline.ir/detail/582168/science/astronomy‏ - ذخیره شده 22 سپتامبر 2016 ... ایرنا نوشت: سازمان فضایی آمریکا (ناسا) دوشنبه آینده در یک کنفرانس ... نشست خبری ناسا برای افشای اسرار اروپا/وجود یک اقیانوس زیر سطحی. نشست خبری ناسا برای افشای اسرار اروپا/وجود یک اقیانوس زیر سطحی www.parssky.com/view/FA/380.aspx‏ - ذخیره شده سازمان فضایی آمریکا (ناسا) دوشنبه آینده در یک کنفرانس مطبوعاتی، اطلاعات جدیدی را درباره فعالیت های شگفت انگیز قمر Europa منتشر خواهد کرد. قرار است در این ... نشست خبری ناسا برای افشای اسرار اروپا | خبروان khabarone.ir/news/3857707‏ 22 سپتامبر 2016 ... نشست خبری ناسا برای افشای اسرار اروپا دارای ۷ خبر مرتبط ... فیلم جدید داعش درباره آموزش فنون خشونت‌بار جنگی به یک دختربچه + فیلم دارای ۶ خبر مرتبط ... به اعتقاد محققان، در نتیجه وجود چنین اقیانوسی در زیر پوسته Europa، سطح آن به ... نشست خبری ناسا برای افشای اسرار اروپا/وجود یک اقیانوس زیر سطحی ... نشست خبری ناسا برای افشای اسرار اروپا/وجود یک اقیانوس زیر سطحی ... www.poparena.ir/item-104528-‏ ایرنا نوشت: سازمان فضایی آمریکا (ناسا) دوشنبه آینده در یک کنفرانس مطبوعاتی، اطلاعات جدیدی را درباره فعالیت های شگفت انگیز قمر Europa منتشر خواهد کرد. آخرین اخبار europa - بازدید https://buzdid.ir/tag/europa‏ ناسا امشب می خواهد طی یک کنفرانس خبری یافته های جدیدی را درباره «اروپا»، قمر اقیانوسی ... نشست خبری ناسا برای افشای اسرار اروپا/وجود یک اقیانوس زیر سطحی. مجمع خبری ناسا برای افشای راز های قاره اروپا/وجود یک اقیانوس زیر ... www.serze.com/مجمع-خبری-ناسا-برای-افشای-قاره-1858946/‏ 22 سپتامبر 2016 ... نشست خبری ناسا برای افشای اسرار اروپا/وجود یک اقیانوس زیر سطحی گاز نزنم - ایرنا نگاشت: سازمان فرا زمینی ایالات متحده آمریکا (ناسا) دوشنبه ... نشست خبری ناسا برای افشای اسرار اروپا وجود یک اقیانوس زیر سطحی www.rahekhob.ir/.../نشست_خبری_ناسا_برای_افشای_اسرار_اروپا_وجود_یک_اقیانوس_زیر_سطحی‏ نشست خبری ناسا برای افشای اسرار اروپا وجود یک اقیانوس زیر سطحی ... دانلود نخستین تصاویر از حضور ناوهای ارتش در اقیانوس اطلس · دانلود رامبد جوان درگیری لفظی ... نشست خبری ناسا درباره اقیانوس‌های فراتر از زمین/ در جستجوی ... - خانه sulu.ir/news/93680‏ - ذخیره شده این مطالب را هم از دست ندهید: نشست خبری ناسا برای افشای اسرار اروپا/وجود یک اقیانوس زیر سطحی ماه و مشتری در یک قاب خارق‌العاده/عکس روز ناسا کفشی که هوای ... اخبار اقیانوس - صفحه شانزدهم - قطره www.ghatreh.com/news/tag/34769-اقیانوس/15/20‏ نشست خبری ناسا برای افشای اسرار اروپا/وجود یک اقیانوس زیر سطحی · خبر آنلاین - بین الملل - 11 روز پیش - پنجشنبه 1 مهر 1395، ساعت 20:15 - - 33792125 ... ناسا اولین تصویر از قطب مشتری را منتشر کرد +عکس - قطره www.ghatreh.com/news/tag/24719-سیاره%20مشتری/8/20‏ - ذخیره شده رویدادهای آسمانی ماه مهر مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران بروز دو بارش شهابی، یک ابرماه و رویت هلال ... نشست خبری ناسا برای افشای اسرار اروپا/وجود یک اقیانوس زیر سطحی