مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نوزادان نارس در معرض ریسک ابتلا به فشارخون

[ad_1]

، در یک مطالعه محققان دانشگاه مونترال دریافتند ریسک فشارخون بالا با کلیه های کوچک تر از حد نرمال در هنگام تولد مرتبط اسـت. در دومین مطالعه توسط تیم تحقیق مشابه، مشخص شد بین فشارخون بالا و عملکرد معیوب سلول های عروق خونی ارتباط وجود دارد.


به گفته محققان، مطالعات قبلی نشان داده اند که افراد بزرگسالی که زودتر از موعد مقرر بدنیا آمده اند، دارای فاکتورهای پرخطر قلبی-عروقی مشخص تری، از جمله فشارخون بالا، هستند.

در این مطالعه، محققان اندازه و عملکرد کلیه های 40 فرد بزرگسال که در هفته 29 بارداری یا زودتر بدنیا آمده بودند را با 40 فرد بزرگسال که بموقع (40 هفته بارداری) بدنیا آمده بودند مقایسه کردند. میانگین سنی داوطلبان 24 سال بود. محققان فشارخون تمامی شرکت کنندگان را اندازه گیری کردند.

آنها دریافتند کلیه های افراد زودتر از موعد متولدشده نسبت به سایز بدن شان کوچک تر بود. بعلاوه افراد جوان زودتر از موعد متولدشده دارای فشارخون بالاتری بودند.

البته به گفته محققان، اختلاف فشار خون افراد زود متولدشده با افراد بموقع متولدشده چشمگیر نبود.

محققان اذعان دارند که هنوز نیاز به مطالعات بیشتری در این زمینه اسـت./آ


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …طبق اعلام مرکز تحقیقات سرطان انگلیس نرخ ابتلا به سرطان دهان در این کشور طی ۲۰…مننژیت التهاب پرده های مغز و مراقبتهای پرستاری ……پرستاری مغز و اعصاب سکته مغزی و مراقبتهای پرستاری آن سکته مغزی بعنوان یک سندروم بالینی مرکب از دکتر علی آهنی متخصص ژنتیک پزشکی و آزمایش ژنتیک و ریسک ابتلا به سرطان سینه و تخمدان و چیست؟ و دو ژن آرمان فارمد شرکت دارویی آرمان فارمدشرکت آرمان فارمد دارو در سال ۱۳۸۷ با هدف تامین داروهاـــی طبیعـــی، ویتامینـــی ماده حاجب در تصویربرداری پزشکی محمد حسن عباسیمادهحاجبدرماده حاجب در تصویربرداری پزشکیدرباره ماده حاجبماده رادیو اکتیو در تصویربرداری علایم زایمان زودرس خانمهای باردار حتما یکبار بخونید …باسلام من قصدخیری دارم فرزندمو در ماه هفت به علت سهل انگاری دکترم به خاطر عفونت کودک، اخبار کودکان، خبرهای کودک، حوادث کودکان، …کودک یک ساله ای که زندگی بخش شد کتاب بریل در کانون پرورش فکری کودکان به نمایش گذاشته آیا می دانستید جملات کوتاه برای اطلاعات …آیا میدانستید که نزدیکترین ستاره به ما یکسال نوری فاصله دارد آیا میدانستید که انسان حبیب الله اسماعیلی کاربر جاری اجازه دسترسی به این امکان در این مرحله را نداردبارداری شیرین صفحه بارداری هفته به هفته هفته شمارش هفته های حاملگی از روز اول آخرین پریود شروع می شود



لینک منبع :نوزادان نارس در معرض ریسک ابتلا به فشارخون

نوزادان نارس در معرض ریسک ابتلا به فشارخون - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../نوزادان-نارس-در-معرض-ریسک-ابتلا-به-فشارخون‏ - ذخیره شده 20 سپتامبر 2016 ... به گفته محققان، نوزادان نارسی که قبل از هفته ۲۹ بارداری متولد می شوند از ریسک بالای ابتلا به فشارخون بالا در اوایل بزرگسالی برخوردار هستند. نوزادان نارس در معرض ریسک ابتلا به فشارخون - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../نوزادان-نارس-در-معرض-ریسک-ابتلا-به-فشارخون‏ 20 سپتامبر 2016 ... به گفته محققان، نوزادان نارسی که قبل از هفته ۲۹ بارداری متولد می شوند از ریسک بالای ابتلا به فشارخون بالا در اوایل بزرگسالی برخوردار هستند. نوزادان نارس در معرض ریسک ابتلا به فشارخون 50o50.ir/.../2578-نوزادان-نارس-در-معرض-ریسک-ابتلا-به-فشارخون.html‏ - ذخیره شده به گزارش پنجاه و پنجاه به نقل از خبرنگار مهر، در یک مطالعه محققان دانشگاه مونترال دریافتند ریسک فشارخون بالا با کلیه های کوچک تر از حد نرمال در هنگام تولد مرتبط ... این نوزادان در معرض ابتلا به فشارخون هستند - مجله مطالب خواندنی iranmg.blogsky.com/1396/02/21/post-18865/‏ - ذخیره شده 13 ساعت قبل ... نوزادان نارس در معرض ریسک ابتلا به فشارخون - خبرگزاری مهر | اخبار ... www. mehrnews.com/.../نوزادان-نارس-در-معرض-ریسک-ابتلا-به-فشارخون‏ ... نوزادان نارس در معرض ریسک ابتلا به فشارخون | خبر نامه کلینیک ... clinic-moo.ir/ار.../نوزادان-نارس-در-معرض-ریسک-ابتلا-به-فشار/‏ - ذخیره شده 22 سپتامبر 2016 ... خبرگزاری مهربانی: در یک خواندن محققان دانشگاه مونترال دریافتند ریسک فشارخون بالا با کلیه های کوچک نمسار از فراوان زیاد عادی در خلال میلاد ... نوزادان نارس در معرض ریسک ابتلا به فشارخون - ghazalakvidi - فارسی ... ghazalakvidi.psb.fablog.in/post462844.html‏ 19 سپتامبر 2016 ... به گزارش خبرنگار مهر، در یک مطالعه محققان دانشگاه مونترال دریافتند ریسک فشارخون بالا با کلیه های کوچک تر از حد نرمال در هنگام تولد مرتبط است. نوزادان نارس در معرض ریسک ابتلا به فشارخون | به گفته محققان، - قطره www.ghatreh.com/news/.../نوزادان-نارس-معرض-ریسک-ابتلا-فشارخون‏ 21 سپتامبر 2016 ... به گفته محققان، نوزادان نارسی که قبل از هفته 29 بارداری متولد می شوند از ریسک بالای ابتلا به فشارخون بالا در اوا. مطالعات محققان کانادایی نشان می دهد؛ نوزادان نارس در معرض ریسک ابتلا ... tnews.ir/news/bf1e70831371.html‏ - ذخیره شده 20 سپتامبر 2016 ... به گفته محققان، نوزادان نارسی که قبل از هفته ۲۹ بارداری متولد می شوند از ریسک بالای ابتلا به فشارخون بالا در اوایل بزرگسالی برخوردار هستند. نوزادان نارس در معرض ریسک ابتلا به فشارخون - خبر زنده https://khabarzende.ir/.../نوزادان-نارس-در-معرض-ریسک-ابتلا-به-فشارخون‏ به گفته محققان، نوزادان نارسی که قبل از هفته ۲۹ بارداری متولد می شوند از ریسک بالای ابتلا به فشارخون بالا در اوایل بزرگسالی برخوردار هستند. نوزادان نارس در معرض ریسک ابتلا به فشارخون - پورتال سیحو seiho.ir/news/252903‏ - ذخیره شده 19 سپتامبر 2016 ... به گزارش خبرنگار مهر، در یک مطالعه محققان دانشگاه مونترال دریافتند ریسک فشارخون بالا با کلیه های.