مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی به سه روش

[ad_1]

وب‌سایت آشپزخانه کوچک من: به سه روش میتوانید کنسرو گوجه فرنگی درست کنید که در این مطلب به شما آموزش می دهیم.

 

مواد لازم:

  • گوجه فرنگی رسیده خوش رنگ و روشیشه نو و تمیز
  • نمک
  • اب جوش

 

کنسرو گوجه فرنگی 

طرز تهیه:

 
روش اول:

1. حتما از شیشه های نو استفاده کنید تا در شیشه ها کیپ بشه و مشکلی برای کنسروهاتون پیش نیاد.

2. یک قابلمه اب جوش میزاریم روی حرارت و شیشه های خالی رو همراه با در شیشه ها میندازیم توش تا حدود  پنج الی ده دقیقه   بجوشه  و بعد شیشه ها رو در میاریم و سر و ته  روی پارچه تمیزی میزاریم تا ابشون بره  ولی در شیشه ها رو دست نمیزنیم . ( حواستون باشه شیشه هاتون خنک نباشه وقتی میندازید بجوشه میترکه! )

3. گوجه فرنگی ها رو میشوریم و هر گوجه رو با چاقو به 4 قسمت  برش میدیم .


4. داخل یک قابلمه دیگه دوباره  اب میزاریم روی حرارت تا به جوش بیاد . همین که به جوش اومد گوجه های چهار نیم شده رو داخل اب جوش میریزیم . کم کم گوجه ها رو بریزید و نزارید روی هم انباشه بشن  حدود 1و نیم الی 2 دقیقه صبر میکنیم و بعد با یک کفگیر گوجه ها رو خارج میکنیم و بلافاصله داغ داخل شیشه رو پر میکنیم با یک قاشق تمیز گوجه ها رو فشار میدیم تا هیج جای خالی تو شیشه نمونه  لابه لای گوجه ها نمک میپاشیم ( برای هر شیشه 2 قاشق چای خوری نمک کافی هست )

5. تا انتها شیشه رو پر میکنیم و یک لایه اخر شیشه روی گوجه ها  رو با روغن  زیتون و یا روغن مایع معمولی پر میکنیم و ارتباط بین هوا و گوجه ها رو قطع کنیم .

6.حالا در شیشه ها رو که داخل اب داغ بود رو در میاریم و میبندیم .. برای نگهداری شیشه از حوله استفاده کنید تا نسوزید .

7.چون هم شیشه های حاوی گوجمون داغ هست و هم در شیشه ها باعث مکش  میشه و به صورت طبیعی شیشه هامون پلمپ میشن و هوایی وارد شیشه ها نمیشه .

8. شیشه ها رو میزاریم تا در هوای اتاق خنک بشن بعد میتونید داخل یخچال و یا انباری یک جای تاریک و خنک ( دمای اتاق ) نگهداری کنید .

کنسرو گوجه فرنگی

روش دوم:

1. گوجه هارو پوست بگیرید و ریز ریز خرد کنید و یا اگر خواستید با بلندر به صورت پوره درش بیارید ( هر مدلی که دوست داشتید )

2. بعد گوجه ها رو بریزید توی قابلمه  بزارید روی حرارت تا بجوش بیاد  و کمی از اب گوجه ها کم بشه


3. برای هر 5 کیلو گوجه حدود 2 قاشق غذا خوری نمک میریزیم .

4. دوباره مثل روش بالا شیشه و درب شیشه ها رو میزاریم داخل اب جوش تا چند دقیقه بجوشه و استرلیزه بشه.


5. گوجه های داغ رو داخل شیشه ها میریزیم و با درب داغ شیشه ها رو کیپ میبندیم . و میزاریم خنک بشه .

روش سوم:

1. گوجه هارو پوست بگیرید و ریز ریز خرد کنید و یا اگر خواستید با بلندر به صورت پوره درش بیارید ( هر مدلی که دوست داشتید )

2. گوجه های خرد شده رو داخل شیشه های تمیز استرلیزه شده میریزیم درشون رو میبندیم و همه شیشه ها رو داخل یک قابلمه بزرگ میچینیم  توش رو با اب ولرم پر میکنیم به اندازه  دو بند انگشت اب  باید روی شیشه ها رو بگیره و میزاریم روی حرارت تا داخل قابلمه به مدت 15-20 دقیقه بجوشون

3. بعد از روی حرارت برمیداریم و برعکس میزاریمشون تا خنک بشن .. موقعی که برعکس گذاشتیم اگر صدای جلز و ولز شنیدید یعنی در شیشه تون سفت نبوده و خراب میشه . پس بهتره اون شیشه رو هر چه زودتر مصرف کنید.

نکات:


  •  اگر میخواهید که کنسرو گوجه هاتون مزه سس گوجه بده از روش دوم, سوم استفاده کنید . ( در این روش میتونید لابه لای گوجه از چند حبه سیر چند برگ ریحون یا رزماری هم استفاده کنید)
  • اگر مثل من دوست دارید گوجه هاتون طعم تازه گوجه فرنگی رو حفظ کنه از روش اول استفاده کنید.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

آشنایی با روش تهیه دمی گوجه فرنگییک کیلو گوجه فرنگی را ریز خرد کرده، یا در مخلوط کن می‌ریزیم و یا رنده می‌کنیم سپس طرز تهیه رب خانگی به روایت تصویربرای اینکه گوجه ها راحتتر ازپوست جدا شه و لازم به غذا ساز هم نباشه می تونیم گوجه ها را طرز تهیه ترشی، طرز تهیه ترشی بندری آکاطرز تهیه ترشیطرز تهیه ترشی مخلوططرز تهیه ترشی لیتهطرز تهیه ترشی کلم قرمزطرز تهیه انواع سالاد آموزش آشپزی آکا و طرز تهیه هزاران غذا و طرز تهیه سالاد نودل سرد دستور تهیه سالاد برنج قهوه ای سالاد ترکیه ای با کُلی آشپزی سالم پزشکان ایران وجود سیر در این خوراک خوشمزه عطر و طعم خاصی به آن بخشیده است مواد لازم برای تهیه پوره طرز تهیه نان تافتون خانگی طرز تهیه ابتدا آب را جوشانده و کمی صبر کنید تا ولرم شود سپس آن را با مخمر و شکر مخلوط روش تهیه‌ی سوپ جو و معرفی انواع آنجو و گندم خیس شده به نسبت مساوی و هویج، جعفری و گوجه فرنگی بدون پوست رنده شده یا رب طرز تهیه و درست کردن سالاد ماکارونی آموزش …طرز تهیه و درست کردن سالاد ماکارانی دستور ثابتی ندارد تنهای پای ثابت در این سالاد طرز تهیه ماکارونی با پنیـر پیتـزا ایران نازواد لازم برای نفر ماکارونی نازک یک بسته گوشت چرخ‌کرده گرم پیاز متوسط یک عددآموزش آشپزی، غذاهای ایرانی، انواع دسر، آشپزی …طرز تهیه ژله انار و بستنی برای شب یلدا ژله یکی از بهترین دسرهایی است که می توانید برای عصر ایران بعید نیست ترامپ به دنبال افزایش تحریم ها علیه ایران به دلایل غیرهسته ای با هدف سالاد ماکارونی با مواد و روش های مختلف متا …مواد لازم برای نفر ماکارونی پیچ رنگی گرم گوجه فرنگی خرد شده آموزش آشپزی آموزش آشپزیطرز تهیه غذامرغطبخجوجه کبابپختنته چین مرغپخت کیکسالادانواع دسر پیش غذا آشپزخونه دوستم و منپیشغذاتاریخ سه‌شنبه ۱٤ آذر ۱۳٩۱ ۱٠٤٠ ‎قظ نویسنده ما دو نفر نظراتغذاهای آذربایجانی آشپزی سئویلغذاهایآذربایجانیسئویل در زبان ترکی یعنی دوست داشتنی و در فعل به معنی دوست داشته شو است و یک اسم دخترانه طرز درست کردن کوفته تبریزی نمک و فلفل بمقدار کافی طرز تهیه تخم مرغها را در ظرفی می‌شکنیم کمی نمک و فلفل می‌زنیمخط تولید آبمیوه و کنسانتره ایران صنعت وابسته به …سعی کرده ام در این مطلب خط تولید آبمیوه و کنسانتره را تا حد امکان تشریح نمایم و سفره آرایی،میوه آرایی،تزئین غذا،گل آرایی،آموزش …تور تایلند سفری به سرزمین شادی ها بنز،هیونداو بخریداقساط بلند مدت بهترین راه کاروفناوری حرفه وفن درخت صنوبرموضوع صنوبر صنوبر تیره این درخت دارای ریشه‌های سطحی بوده ولی رشد آنها انگشتر حضرت‌ علی ع را ببینید عکسحضرت علی علیه السلام در حال نماز و در حالت رکوع بودند، وقتی شکایت مرد نیازمند را



لینک منبع :طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی به سه روش

طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی به سه روش - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../طرز-تهیه-کنسرو-گوجه-فرنگی-به-سه-روش‏ - ذخیره شده 1 نوامبر 2016 ... به سه روش میتوانید کنسرو گوجه فرنگی درست کنید که در این مطلب به شما آموزش می دهیم. طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../طرز-تهیه-کنسرو-گوجه-فرنگی‏ - ذخیره شده به سه روش می توانید کنسرو گوجه فرنگی درست کنید که در این مطلب به شما آموزش می دهیم. طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی به سه روش - کمونه kamooneh.com/fa/.../طرز-تهیه-کنسرو-گوجه-فرنگی-به-سه-روش‏ - ذخیره شده 2 نوامبر 2016 ... به سه روش میتوانید کنسرو گوجه فرنگی درست کنید که در این مطلب به شما آموزش می دهیم. طرز تهیه ترشی سالاد فصل - نمناک namnak.com/طرز-تهیه-ترشی-سالاد-فصل.p10238‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۵ - ۳۴۰ نقد - ۱ ساعت طرز تهیه ترشی سالاد فصل و ترشی با آب گوجه و ترشی ساده و خوشمزه و طرز تهیه ترشی های ... طرز تهیه ترشی سالاد فصل با آب گوجه و سبزیجات پرخاصیت برای خانم هایی که به تنوع در تهیه ترشی ها ... گوجه فرنگی ها را در قطعات بزرگ خرد می کنیم و در یک ظرف پلاستیکی میریزیم ... طرز تهیه کنسرو لیمو (Preserved lemon) · لیته میوه ... فرآوری خانگی محصولات گوجه فرنگی - باغدار www.baghdar.ir/index.php?option=com...view...‏ - ذخیره شده - مشابه آب میوه‌های گرمسیری و پالپ آن‌ها، آناناس کنسرو شده، رب گوجه فرنگی و قارچ خشک شده و ... به روشهای تبدیل ساده چهار محصول برگه خشک گوجه، پالپ گوجهفرنگی، کنسرو ... برای تهیه گوجه خشک شده، همه نوع گوجهفرنگی را می‌توان استفاده کرد اما بایستی ... دست سبز - کنسرو لوبیا سبز www.dastesabz.com/post/View/293/کنسرو-لوبیا-سبز-‏ - ذخیره شده - مشابه 19 سپتامبر 2015 ... حتما این روش را امتحان کنید . مواد لازم. لوبیا سبز یک و نیم کیلو گرم; گوجه فرنگی 3 عدد; نمک; آب گرم. طرز تهیه. لوبیا ها را بشویید ، تمیز کنید و ... شیوه درست کردن کنسرو گوجه فرنگی توسط پروفسور ترکیه www.hidoctor.ir/81204_شیوه-درست-کردن-کنسرو-گوجه-فرنگی-توسط-پر.html/‏ - ذخیره شده - مشابه 5 ژوئن 2015 ... دکتر پروفسور ترکیه بهترین نوع نگهداری گوجه فرنگی را آموزش می دهد که از ... در قابلمه آب را جوشانده و گوجه فرنگی هار ا با پوست چهار قسمت کرده و ... طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی به سه روش www.coka.ir/articles/95731/طرز-تهیه-کنسرو-گوجه-فرنگی-به-سه-روش‏ طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی به سه روش طرز تهیه کنسرو , کنسرو گوجه فرنگی , آموزش آشپزی. طرز تهیه رب خانگی | یاد بگیر دات کام www.yadbegir.com/new/?p=766‏ - ذخیره شده - مشابه ... طرز تهیه ی بستنی وانیلی با دستگاه بستنی ساز · کمپوت زردآلو · چند روش ... نکته اول: دو نوع گوجه فرنگی محلی و گلخانه ای در بازار موجود است که از هر دو نوع ... طرز تهیه: ابتدا گوجه فرنگی را بشویید. از وسط به 2 قاچ تقسیم کنید و در دیگ بیندازید. ... روش دوم: رب را به صورت لایه های نازکی در کیسه فریزر ریخته و صاف کنید با ... طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی به سه روش | ایران ویج - خبر پو khabarpu.com/k.php?u.../ZiNis2Ycg2YHYsdmG2q/...‏ طرز تهیه کنسرو گوجه فرنگی به سه روش - ایران ویج | خبرپو.