مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه

[ad_1]

یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه

در این بررسی مشخص شد که حلقه‌های موجود در سطح ماه در واقع همان دهانه‌های برخوردی ناشی از سقوط دو سنگ فضایی در ماه هستند.
دانشمندان ناسا مدعی شدند که کیفیت و دقت اطلاعات دریافتی از فضاپیمای GRAIL در نوع خود بی‌نظیر است و تاکنون دو مقاله‌ علمی با اطلاعات دریافتی از این فضاپیما منتشر شده است.
محققان معتقدند که منطقه موسوم به دریای خاوری، وسیع‌ترین بخش در ماه است که حاوی بهترین دهانه‌های برخوردی در سطح تنها قمر زمین است.

مشاهده منطقه دریای خاوری ماه تا چند سال قبل امکان‌پذیر نبود، چرا که این بخش از ماه همیشه از دید زمین پنهان باقی می‌ماند.
فضاپیمای Grail در سال 2011 میلادی به منظور کشف اطلاعات پنهان گرانشی ماه به فضا پرتاب شده است، اکنون اطلاعات ارسالی از این فضاپیما بیانگر مهمترین جزئیات پنهان در مورد جرم و توازن گرانشی در ماه است.
دانشمندان پس از بررسی آخرین اطلاعات تصویری و گرانشی از فضاپیمای گریل دریافتند که برخورد یک سنگ فضایی عظیم توانسته است دهانه بزرگی با عمق 180 کیلومتر را در ماه ایجاد کند. این برخورد عظیم باعث شده که توازن گرانشی ماه با مشکل مواجه شود.

۵۴۵۴


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …ستاره‌شناسان با استفاده از شواهد دنباله‌دارها و مدل‌های جدید، نظریه جدیدی را مطح منظومه شمسیمقاله مقدمه مریخ ، سیاره سرخ فام منظومه شمسی ، نصف زمین قطر دارد و مساحت سطح آن برابر با خبرگزاری ایسنا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریخبرگزاری ایسنا خوزستانخبرگزاری ایسنا گیلانخبرگزاری ایسنا خراسان رضویخبرگزاری جغرافیای طبیعی اقلیم شناسیخورشید هر ماه یک بار به طور کامل چرخ می زند اما به خاطر این که ساختمان خورشید بیشتر از



لینک منبع :یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه

تصاویر برای یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/596259/science/astronomy‏ - ذخیره شده 1 نوامبر 2016 ... یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه. دانش > نجوم - ایسنا نوشت: دانشمندان ناسا با بررسی اطلاعات دریافتی از فضاپیمای GRAIL، علت ... یافته های جدید ناسا درباره حلقه های روی سطح ماه - تی نیوز tnews.ir/news/6f4673397926.html‏ 1 نوامبر 2016 ... ایسنا نوشت: دانشمندان ناسا با بررسی اطلاعات دریافتی از فضاپیمای GRAIL، علت پیدایش حلقه های ماه را کشف کردند. یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/01/1537937‏ 1 نوامبر 2016 ... ایسنا نوشت: دانشمندان ناسا با بررسی اطلاعات دریافتی از فضاپیمای GRAIL، علت پیدایش حلقه‌های ماه را کشف کردند. یافته‌های تازه درباره ماه www.ettelaat.com/etiran/?p=242884‏ 6 نوامبر 2016 ... حلقه‌های ماه دانشمندان ناسا با بررسی اطلاعات دریافتی از فضاپیمای GRAIL، علت ... در این بررسی مشخص شد که حلقه‌های موجود در سطح ماه در واقع همان دهانه‌‌های ... فضایی با سطح آن است ضمن این که در یافته‌های جدید پژوهشگران مشخص شد که ... علت پیدایش حلقه های روی سطح ماه چیست؟ — وبلاگ - اطلاعات و ... - خـانه i-sel.ir/blog/علت-پیدایش-حلقه-های-روی-سطح-ماه-چیست؟/‏ - ذخیره شده 3 نوامبر 2016 ... دانشمندان ناسا با استفاده از اطلاعات ارسالی از سوی فضاپیمای Grail توانستند علت ... ۱۰) یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه | آفتاب. نگرانی هاوکینگ و هشدار جدی دانشمندان در مورد موجودات فضایی ... neophysics.blogsky.com/1390/01/04/post-8/‏ - ذخیره شده - مشابه دانشمندان از گوشه گوشه جهان هر لحظه در انتظار خبری از کشف حیات، تمدن یا سیاره‌ای ... یک سوی این سیاره مانند ماه زمین که همیشه یک سوی آن رو به زمین دارد، رو به سوی ستاره ... احاطه شده متوجه وجود حفره‌ای در این حلقه غباری شدند و بر اساس یافته‌های جدید اعلام ... مایع را در سطح سیاره افزایش می‌دهد و آب مایع نیز پایه اصلی شکل‌گیری حیات در هر ... یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه - مجله اینترنتی تلاش ناب talashenab.ir/یافته‌های-جدید-ناسا-درباره-حلقه‌های/‏ 1 نوامبر 2016 ... یافته‌های جدید ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه. در این بررسی مشخص شد که حلقه‌های موجود در سطح ماه در واقع همان دهانه‌های برخوردی ناشی از سقوط دو سنگ ... آخرین اخبار حلقه های روی سطح ماه - بازدید - صفحه نخست اینترنت شما https://buzdid.ir/tag/حلقه-های-روی-سطح-ماه‏ به گزارش ایسنا، در این بررسی مشخص شد که حلقه های موجود در سطح ماه در واقع همان دهانه های برخوردی ناشی از سقوط دو .... یافته های جدید ناسا درباره حلقه های روی سطح ماه. ناسا درباره حلقه‌های روی سطح ماه به یافته های جدیدی رسید www.titreno.com/.../ناسا-درباره-حلقه-های-روی-سطح-ماه-به-یافته-های-جدیدی-رسید‏ 2 نوامبر 2016 ... دانشمندان ناسا با بررسی اطلاعات دریافتی از فضاپیمای GRAIL، علت پیدایش حلقه‌های ماه را کشف کردند.