مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص جالب چغندر یا لبو

[ad_1]

خواص جالب چغندر یا لبو، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

 

خواص جالب چغندر یا لبو

 

خواص جالب چغندر یا لبو

 

 

چغندر را از قدیم می شناختند و حتی در حدود چهار قرن قبل از میلاد با خواص درمانی آن آشنا بوده و از آن استفاده می کردند. چغندر دو نوع می باشد؛ یک نوع آن چغندر معمولی اســت به رنگ بنفش تیره و یا قرمز (لبو) و نوع دیگر آن چغندر قند اســت و به رنگ زرد روشن می باشد که به مقدار بسیار زیاد در نقاط مختلف دنیا برای استفاده از شکر آن، کشت می شود.چغندر خام، عسل گیاهی اســت و خداوند بعد از عسل، شفا را در چغندر قرار داده اســت، بر همین اساس می توان به ارزش چغندر پی برد.

رنگ قرمز لبو حکایت از سر درون دارد!
چغندر قرمز وقتی می پزد، لبو نامیده می شود. بدی لبو این اســت که حجم زیادی شیرینی وارد بدن کرده و مصرف آن برای دیابتی ها مضر اســت، اما لبو هر چه قرمزتر باشد خواص آنتی اکسیدانی بیشتری دارد و قادر اســت از رسوب ذرات چربی در رگ ها جلوگیری کند و سختی عروق و بیماری های قلبی را کاهش دهد و با کنترل چربی خون ریسک ابتلا به کبد چرب را کاهش دهد.

 

 

از سوی دیگر آنتی اکسیدان های لبو موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و علاوه بر کمک به التیام سرماخوردگی نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر و پارکینسون دارد و مهم تر آن که برای درد مفاصل و نقرس مفید اســت. رمز ماندگاری رنگ قرمز لبو آن اســت که در حین پخت از کوتاه کردن انتهای ریشه و ساقه آن اجتناب کنید.

 

 

خوب اســت بدانید آب لبو برای رفع التهاب مثانه و بیماری های پوست مفید اســت و فشار خون را تنظیم می کند و اگر آن را در فسنجان بریزید طعم و طبع این خورش را ملایم می کند. مصرف لبو در سالاد بر میزان اشتها می افزاید و بسیار ملین اســت.

 

خواص جالب چغندر یا لبو

 

((خواص غذایی - دارویی چغندر))

1- طبیعت چغندر گرم و تر اســت.

2- مصرف چغندر بیماری جذام را از بین می برد.

3- چغندر، عقل را زیاد می کند.

4- شیرۀ چغندر یکی از بهترین شیره های سبزی اســت که به ساختن گلبولهای قرمز خون کمک می کند، خون را تصفیه کرده و جریان خون را بهبود می بخشد. از این رو مصرف چغندر به خانمها بسیار توصیه می شود.

5- چغندر قرمز یا لبو به دلیل داشتن فیبر فراوان که خاصیت کاهش چربی خون را دارد و همچنین اسید فولیک، بهتر اســت در سبد غذایی بیماران قلبی و زنان باردار قرار بگیرد.

6- لبو دارای مقادیر فراوان آهن در کنار ویتامین ((ث)) و اسید فولیک اســت که از بروز کم خونی در افراد بویژه دختران جوان ممانعت می کند.

7- املاحی که در شیرۀ چغندر وجود دارد، یک پاک کنندۀ بسیار عالی برای کبد، کلیه و کیسۀ صفراست.

8- چغندر ملین، نرم کنندۀ و ادرارآور بوده و در رفع یبوست نقش عمده ای را ایفا می کند. همچنین اهمیت به سزایی در دستگاه گوارش دارد.

9- درمان کننده التهاب مجاری ادرار اســت.

10- چغندر برای درمان التهاب مثانه، بواسیر و بیماریهای پوستی بسیار مفید اســت. اشتها را نیز زیاد می کند.

11- چغندر مانند هویج دارای کاروتن اســت که در معده تبدیل به ویتامین A می شود.

12- خوردن چغندر پخته، برای رعشه مفید اســت خصوصاً اگر برگ آن سرخ رنگ باشد.

13- برگ چغندر خام ورم طحال را بهبود می بخشد.

14- چغندر مخلوط با آب هویج دفع کننده سنگ کیسه صفراست.

15- خوردن چغندر، در هوای خشک خصوصاً در فصل زمستان مؤثرتر اســت و به همه، خصوصاً پیران بسیار توصیه می شود.

خواص جالب چغندر یا لبو

 

16- شستشوی سر با جوشانده برگ چغندر، شوره و چربی مو را از بین می برد و ضد شپش اســت.

17- قرار دادن دست و پای ترک خورده در آب گرم شده برگ چغندر، موجب بر طرف شدن عارضه می شود.

18- ضماد برگ چغندر با عسل جهت رفع طاسی و زگیل مؤثر می باشد و چنانچه با حنا مصرف شود برای رویاندن مجدد مو و نکویی آن تأثیربه سزایی خواهد داشت.

19- مصرف چغندر برای درد مفاصل و نقرس مفید می باشد چون مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد.

20- در استعمال خارجی برای پانسمان زخم و درمان تاول استفاده می شود.

21- شربت چغندر بهترین نوشابه و تقویت کننده بدن و دافع سموم بدن اســت (برای تهیه شربت چغندر، با آبمیوه گیری آب سه تا چهار عدد چغندر خام را بگیرید و آن را با یک لیوان آب معدنی مخلوط کنید).

تذکر

1- زیاده روی در مصرف آن برای معده مضر اســت و همچنین موجب دل پیچه می گردد. برای اجتناب از این مساله چغندر را همراه عدس بپزید.

2- برای پختن چغندر از ظروف آلومینیومی استفاده نکنید.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

+ 1
مخالفم - 0

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


9 نوامبر 2015 ... خواص جالب چغندر یا لبو، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم ... 5- چغندر قرمز یا لبو به دلیل داشتن فیبر فراوان که خاصیت کاهش چربی ...خواص جالب چغندر یا لبو، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ای.خواص لبو فواید لبو , خاصیت چغندر , فواید برگ چغندر , راههای درمان کم خونی , برطرف کردن درد ... گفتنی است، چغندر قرمز به دلیل داشتن مواد مغذی آهن در کنار اسیدفولیک از بروز کمخونی جلوگیری میکند. ... یک راه جالب برای ثروتمند شدن/حتما ببینید.5 فوریه 2011 ... چغندر دو نوع است: يک نوع آن چغندر معمولي است به رنگ بنفش تيره و يا قرمز (لبو) و نوع ديگر آن چغندر قند است و به رنگ زرد روشن که اين چغندر به ...چغندر دو نوع است: يک نوع آن چغندر معمولي است به رنگ بنفش تيره و يا قرمز (لبو) و نوع ديگر آن چغندر قند است و به رنگ زرد روشن که اين چغندر به مقدار بسيار زياد در ...این سبزی به دو رنگ دیده شده: سفید و قرمز مایل به بنفش. ... فواید چغندر یا همان لبو ... ریشه چغندر به صورت خام قابل استفاده و مصرف است و اغلب آن را پخته مصرف می .... در گفتگویی که با تی وی پلاس انجام داد، حرف های جالبی درباره شباهتش به الناز ...خواص لبو با نگاهی متفاوت,: لبو کمک قابل ملاحظه ای برای از بین بردن مواد سمی کبد و کارکرد بهتر آن دارد.چغندر وقتی پخته یا تخمیر میشود مانند ترشی لبو مقدار.خواص سبزیجات,اسید اوریک مقوی ملین آرام بخش و تصفیه کننده خون,خواص چغندر ,خواص دارویی چغندر ,فواید چغندر ... 11_ برای تسکین درد گوش توصیه شده است که آب چغندر را با روغن بادام گرم مخلوط کرده و در داخل گوش بچکانید ... عکس هایی از چغندر لبو و خاصیت این گیاه .... دانلود رقص دختر کوچولوی هندی همراه با ترانه هندی زیبا ...19 ا کتبر 2010 ... خواص چغندر یا لبو. ... چطور در 45 روز بدون عمل جراحی زیبا ترین بینی دنیا رو داشته باشیم. وب گردی ... با این کار جالب همسر خود را شگفت زده کنید ...


کلماتی برای این موضوع

خواص جالب چغندر یا لبو خواصجالبخواص جالب چغندر یا لبولبوخواص لبو صفحه اول نسخه خواص مواد خواص و مضرات چغندر قند لبوخواصومضراتچغندرگلچینی از خواص لبو چغندر قرمز یا لبو به دلیل داشتن فیبر فراوان که خاصیت کاهش فواید لبو؛ درمان کم‌خونی و درد مفاصلخواص لبو فواید لبو خواص برگ چغندر خواص سبزیجات حراج لباس های جالب و بامزه خواص لبو، شلغم یا لبو کدام بهتر است ؟ آکاخواص لبوخواص شلغم یا لبوخواص دارویی شلغم یا لبوفواید شلغم یا لبوخاصیت شلغم یا لبو خواص چغندر یا لبو خواص چغندر یا لبو یک راه جالب برای حال که خواص لبو را دانستید و توجه آشنایی با خواص چغندر لبو معاونت دانشجویی …آشنایی با خواص چغندر لبو یا مخروطی شکل فولات است، جالب است بدانیم خاصیت اعجاب انگیز لبو پزشکی و سلامت خاصیت لبو خواص به رنگ بنفش تیره یا قرمز لبو • چغندر قرمز یا لبو به دلیل داشتن خواص باوز نکردنی لبو هایپرکلابزخواص باوز نکردنی لبو توصیه می شود چغندر قرمز یا لبو به دلیل داشتن جالب در مو چغندر آکا چغندرخواص چغندرخواص چغندر یا لبوخواص و مضرات چغندرخواص چغندر سلق و طب سنتیدیدنی خواص لبواز برگ و شربت چغندر غافل نشویدپرشین …خواص لبواز برگ و شربت لبو یا لپتو؟ در ارزش غذایی بالای چغندر است جالب اینجاست که



لینک منبع :خواص جالب چغندر یا لبو

تصاویر برای خواص جالب چغندر یا لبو فواید لبو؛ درمان کم‌خونی و درد مفاصل - بیتوته www.beytoote.com/.../benefits2-beet-treat-anemia-arthritis.html‏ - ذخیره شده - مشابه خواص لبو فواید لبو , خاصیت چغندر , فواید برگ چغندر , راههای درمان کم خونی ... به این که چغندر لبویی گیاهی است با فواید بسیار که پخته آن را لبو می‌گویند، افزود: ... خواص جالب چغندر یا لبو - مجله بانوان ایران سنتر women.irancenter.com/خواص-خوراکی.../خواص-جالب-چغندر-یا-لبو‏ - ذخیره شده 7 دسامبر 2016 ... خواص جالب چغندر یا لبو، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید. ... 15 خاصیت غذایی و دارویی لبو shafaonline.ir/fa/news/35851/15-خاصیت-غذایی-و-دارویی-لبو‏ - ذخیره شده - مشابه 30 سپتامبر 2014 ... چغندر قرمز یا لبو به دلیل داشتن فیبر فراوان که خاصیت کاهش چربی خون را دارد و همچنین اسید فولیک، بهتر است در سبد غذایی بیماران قلبی و زنان ... خواص چغندر یا لبو - پرشین وی www.persianv.com/khoraki/121651.php‏ - ذخیره شده - مشابه 19 ا کتبر 2010 ... حال که خواص لبو را دانستید و توجه فرمودید که بیخ من تمام مواد لازم را از نظر ویتامین و آنزیم جهت هضم و جذب قند دارد، بد نیست بدانید که قندى که با کمک ... لبو می خورید یا نه؟ خواص لبو - آکا www.akairan.com/health/vegetable-health/20151231028.html‏ - ذخیره شده - مشابه 2 ژانویه 2015 ... ... لبو,خواص لبو و شلغم,خواص لبوقرمز,خواص لبو یا چغندر,خواص لبو خام,خواص ... جالب اینجاست که با وجود مقدار زیاد قند در این گیاه و خطرات احتمالی ... خواص و مضرات چغندر قند ( لبو) - باشگاه مادران www.madarclub.com/fa/ndt/.../خواص-و-مضرات-چغندر-قند---لبو-‏ - ذخیره شده - مشابه چغندر ملین، نرم کننده و ادرارآور است و در رفع یبوست نقش عمده ای را ایفا می کند. ... چغندر قرمز یا لبو به دلیل داشتن فیبر فراوان که خاصیت کاهش چربی خون را دارد و ... 21 خاصیت درمانی چغندر - روزنامه آفرینش afarineshdaily.ir/afarinesh/News.aspx?NID=77224‏ - ذخیره شده - مشابه 5 فوریه 2011 ... چغندر دو نوع است: یک نوع آن چغندر معمولی است به رنگ بنفش تیره و یا قرمز (لبو) و نوع دیگر آن چغندر قند است و به رنگ زرد روشن که این چغندر به ... خواص چغندر یا لبو - عکسهاو مطالب جالب www.amohseni.blogfa.com/post-477.aspx‏ - ذخیره شده - مشابه عکسهاو مطالب جالب - خواص چغندر یا لبو - - عکسهاو مطالب جالب. آشنایی با خواص چغندر (لبو) > معاونت دانشجویی دانشگاه الزهراء (س ... student.alzahra.ac.ir/tabid/331/articleType/ArticleView/.../--.aspx‏ - ذخیره شده - مشابه 1 دسامبر 2013 ... 3- چغندر قرمز یا لبو به دلیل داشتن فیبر فراوان که خاصیت کاهش چربی خون ... مصرف فولات است، جالب است بدانیم مقدار زیادی فولات در لبو وجود دارد، ...