مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

جاذبه های گردشگری:با زیباترین تنگه های جهان آشنا شوید

[ad_1]

زیباترین تنگه های جهان:تنگه ها یکی از خاص ترین و رنگارنگ ترین جاذبه های طبیعت هستند.دو نوع تنگه وجود دارد که یکی عمیق و وسیع و دیگری عمیق و تنگ اســت.بعضی از آن ها بسیار تنگ هستند طوری که بازدید کنندگان باید برای عبور از این تنگه ها در فشار عبور کنند.بیشتر این تنگه توسط فرسایش از طریق آب در قرن های متوالی به وجود آمده اند.تعداد زیادی از آن ها فقط توسط کوهنوردان حرفه ای قابل عبور هستند، اما تعدادی از آن ها را تنبل ترین افراد با پای پیاده نیز میتوانند دیدن کنند.در ادامه برای آشنایی با این تنگه های فوق العاده و زیبا با دلگرم همراه شوید:

 

10-Oneonta Gorge :

زیباترین تنگه های جهان

4 آبشار بزرگ در شرق پورتلند، باعث به وجود آمدن این تنگه شده اند.یک سفر پیاده ی رفت و برگشتی 1.9 کیلومتری طول زمان دیدن از این تنگه میشود.بیشتر راه عبور این تنگه را نهری کم عمق و دنباله دار فرا گرفته اســت.بازدید کنندگان از این ناحیه میتوانند دیوارهای 25 میلیون ساله از جنس سنگ بازالت و زندگی گیاهی منحصر به فردی را در این تنگه مشاهده کنند.

 

9-Coloured Canyon:

زیباترین تنگه های جهان

این تنگه منحصر به فرد در مصر از لحاظ زمین شناسی دیوارهایی خارق العاده و بی نظیر دارد.بازدید کنندگان میتوانند فرم گرفتگی زیبای سنگ های این تنگه را که از جنس ماسه سنگ،سنگ آهک،بازالت و گرانیت اســت را مشاهده کنند.اسم این تنگه به خاطر رنگارنگ بودن صخره های شکل گرفته اش، نام گذاری شده اســت.برای بازدید از این کوه، حدود نیم مایل کوه نوردی و در بعضی قسمت ها سر خوردن و بالا رفتن از تخته سنگ ها لام اســت.

 

 8-Gorges du Fier :

زیباترین تنگه های جهان

این تنگه در فرانسه واقع شده اســت که یکی از آسان ترین راهها را برای عبور دارد.آسان بودن عبور از این تنگه به این دلیل اســت که بازدید کنندگان میتوانند از پلی که در بالای رودخانه ی زیر پایشان در تنگه وجود دارد به راحتی سرتاسر تنگه را بپیمایند.در طول مسیر نیز علامت ها و راهنمایی های مختلف قرار داده شده که بازدید کنندگان میتوانند اطلاعاتی از قبیل چگونگی فرم گرفتگی تنگه،میزان سطح آب در گذشته و اطلاعاتی از قبیل را دریافت کنند.اگر کسی ترس از ارتفاع داشته باشد ممکن اســت در عبور از تنگه دچار مشکل شود.

 

7-Spooky Gulch:

زیباترین تنگه های جهان

کسانی که ترس از فضاهای تنگ دارند به هیچ وجه نباید به این تنگه بروند.در این تنگه راههای عبور گاهی بسیار باریک و تنگ هستند، در بعضی محل های تنگه عابران دچار فشار نیز میشوند و همچنین در قسمت هایی از تنگه فضا بسیار تاریک میشود.در ابتدا تنگه بسیار وسیع به نظر میرسد اما با طی مسافت کوتاهی به شدت باریک می شود به طوری که افرادی با سایز متوسط به سختی از آن عبور میکنند!این تنگه در ایالت یوتای آمریکا واقع شده اســت.

 

 6-Weano Gorge :

زیباترین تنگه های جهان

این تنگه در غرب استرالیا واقع شده اســت.تنگه ای با چشم انداز شگفت آور که بعد انحنا میان صخره های تند و تیز به پهنه ی وسیعی راه میابد.دریاچه ی کوچکی در میان این تنگه وجود دارد که کسانی که مشتاقند از آن بازدید کنند باید از فراز و نشیب های تنگه عبور کنند،اما در انتهای سختی به یک پهنه ی آب سرد و زیبا در میان صخره های رنگارنگ میرسند.

 

 5-Buckskin Gulch :

زیباترین تنگه های جهان

این تنگه واقع در جنوب ایلاپت یوتا یکی از بلندترین و عمیق ترین تنگه های جهان اســت.کسانی که ترسو و یا بی تجربه در کوهنوردی هستند بهتر اســت به این تنگه نروند.کوهنوردی در میان این تنگه تقریبا دو روز طول میکشد.بازدید کنندگان از این تنگه باید آماده شنا و  در آب راه رفتن طولانی باشند.اما باید گفت که طرح ها و شکل های زیبای صخره های درون تنگه به سختی راه و عبور از آن می ارزد.

 

4-Echidna Chasm :

زیباترین تنگه های جهان

این تنگه درغرب استرالیا واع شده اســت که برای رسیدن به آن نزدیک به 2 کیلومتر کونوردی لازم اســت.دیواره های این تنگه بسیار رنگارنگ و زیبا هستند و با سایه روشن هایی خیره کننده که با طلوع آفتاب تغییر میکنند.این تنگه در یکمی از کوه های استرالیا(Bungle Bungle Mountains) واقع شده اســت که یکی از بهترین مناطق جهان برای کوهنوردی شمرده میشود.

 

 3-Subway Canyon :

زیباترین تنگه های جهان

این تنگه نیز در نشنال پارک زیون در ایالت یوتا واقع شده اســت،اشکال و رنگ های خیره کننده سنگ ها صخره ها که هر کسی را به جد می آورد.اما عبور از تنگه شامل کوهنوردی  و مقدار ی صخره نوردی،شنا در آب سرد و راه رفتن در آب به مدت طولانی اســت.این قسمتی که در عکس میبینید قسمت کوچکی از این تنگه اســت که با دیواره های نزدیک به هم،رنگ های منحصر به فرد و جریان آبی سیال منظره بسیار زیبایی را به وجود آورده اســت.

 

 2-Siq Canyon :

زیباترین تنگه های جهان

قدم زدن در این تنگه واقع در اردن،مانند عبور از تاریخ اســت.ورودی این تنگه واقع در شهر باستانی پترا میباشد.برخلاف تنگه های دیگر که بر اثر فرسایش آب به وجود آمده اند،این تنگه بر اثر فشارهای تکتونیکی به  وجود آمده اســت.

 

1-Antelope Canyon :

زیباترین تنگه های جهان

تنگه آنتلوپ واقع درآریزونای شمالی، شامل دو قسمت بالایی به نام "crack" و پایینی به نام  "corkscrew" اســت.ماسه سنگ های قرمز و شکیل این تنگه بسیار زیبا و منحصر به فرد و مورد علاقه عکاسان اســت. قسمت بالایی به این علت معروف اســت که نیاز به هیچ کوهنوردی ندارد و تنها راه عبورآن بر روی زمین و پیاده و راحت اســت.قسمت دیگر تنگه نیاز به کوهنوردی رو به بالا برای بازدید دارد اما خوشبختانه در حال حاضر دارای راه پله میباشد.

 

 

تهیه و ترجمه:مجله اینترنتی دلگرم

+ 2
مخالفم - 0

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


27 مه 2015 ... زیباترین تنگه های جهان-آشنایی با زیباترین تنگه های جهان-تنگه-تنگه های مشهور-معرفی تنگه ها-تنگه های مشهور جهان-جاذبه گردشگری-جاذبه های ...16 جولای 2016 ... زیباترین تنگه های جهان:تنگه ها یکی از خاص ترین و رنگارنگ ترین جاذبه های طبیعت هستند.دو نوع تنگه وجود دارد که یکی عمیق و وسیع و دیگری ...... 09 آبان 1395. گردشگريمکانهای تفریحی جهانزیباترین خلیج های جهان ... در ادامه شما را با تعدادی از خلیجها و خطوط ساحلی دیدنی و معروف جهان آشنا میکنیم خلیج فاندی.14 نوامبر 2015 ... با زیباترین جاذبههای گردشگری دنیا آشنا شوید ... تنگه بزرگی که به نام گرند کنیون شناخته میشود، در شمال آریزونا واقع شده و از مهمترین جاذبههای ...4 روز پیش ... زیباترین تنگه های جهان:تنگه ها یکی از خاص ترین و رنگارنگ ترین جاذبه های طبیعت هستند.دو ...9 جولای 2016 ... تنگه واشی یا ساواشی یکی از زیباترین جاذبههای گردشگری حومه تهران است، که میتواند شما را .... چشمه های آبگرم دهلران؛ آشنایی با مقاصد تورهای طبیعت گردی ایران ... با مقاصد گردشگری ناشناخته و رویایی ایتالیا آشنا شوید (بخش دوم) ...2 ژوئن 2016 ... در ادامه چند مورد از این پل های ترسناک را به شما معرفی می کنیم. ... این پل یکی از مقاصد هیجانانگیز پرش با طناب و چتر برای گردشگران و اهالی کلورادو محسوب میشود. ... به همین اسم نامگذاری شد، یک پل کابلی در ارتفاع ۳۵ متری تنگه مور است. ... به دست هم دادند تا بتوان آن را یکی از زیباترین پلهای ساخت بشر دانست.4 ژوئن 2016 ... بیشک میتوان گفت یکی از زیباترین تنگههای موجود در دنیای اطراف ما، تنگه مونت ربی در کشور اسپانیا است. ... در ادامه راه گردشگران به تعداد زیادی از پرندگان برمیخورند، پرندگانی مثل دال (گونهای از کرکس)، ... با برترین جاذبه های جزیره لانزاروته در اسپانیا آشنا شوید ... آشنایی با استادیوم مستایا؛ سرزمین خفاش ها ...این غار با جنگل ها وضخره های پرشیب محصور شده وبه حدی بزرگ است که حتی دارای پارکینگ می باشد. ... با زیباترین جاذبههای گردشگری دنیا آشنا شوید .... با این حال این تنگه سیاه یکی از دیدنی ترین مقاصد گردشگری امروز استرالیاست که سکوت و ...


کلماتی برای این موضوع

عکس های دیدنی جهان، تصاویر دیدنی جهان، بهترین مناطق جهان تصاویر دیدنی جهان،مناظر دیدنی جهان،نقاط دیدنی جهان،دیدنی جهان،دیدنی های جهان،دیدنی گردشگری مکانهای تفریحی جهان دانستنی های …تصاویر دیدنی از عجیب ترین هتلهای دنیا خانه عباسیان، خانه محجبه نقاب دار جاذبه های آژانس مسافرتی همره شید پروازتور …جاذبه های گردشگری استانبول استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و به کدام شهر زیبای ترکیه سفر کنیم؟مکان های دیدنی ترکیه،عکس مکان های دیدنی ترکیهجذاب ترین مکان ها گردشگری ترکیه،مکان مقاصد گردشگری برای فصل تابستاندره عجیب و دیدنی گوبلین در یوتا یکی از عجیب ترین مکان های یوتا، ایالات متحده، دره بحث آزاد اردی بهشت – شیراز ۱۴۰۰، شیراز پایتخت …۹۵ درصد هتل های فارس تا ۱۵ خرداد تکمیل است رئیس جامعه هتلداران فارس از تکمیل ۹۵ درصدی



لینک منبع :جاذبه های گردشگری:با زیباترین تنگه های جهان آشنا شوید

تصاویر برای جاذبه های گردشگری:با زیباترین تنگه های جهان آشنا شوید جاذبه های گردشگری:با زیباترین تنگه های جهان آشنا شوید www.delgarm.com/tourism/...world/134699-زیباترین-تنگه-های-جهان‏ - ذخیره شده - مشابه 27 مه 2015 ... زیباترین تنگه های جهان-آشنایی با زیباترین تنگه های جهان-تنگه-تنگه های مشهور- معرفی تنگه ها-تنگه های مشهور جهان-جاذبه گردشگری-جاذبه های ... با زیباترین جاذبه‌های گردشگری دنیا آشنا شوید - برترین ها www.bartarinha.ir/.../با-زیباترین-جاذبه‌های-گردشگری-دنیا-آشنا-شوید‏ - ذخیره شده 14 نوامبر 2015 ... با زیباترین جاذبه‌های گردشگری دنیا آشنا شوید .... تنگه بزرگ‌، عمیق‌ترین یا بزرگترین دره جهان است و وسعت باورنکردنی آن در کنار مناظر زیبا و ... با دیدنی‌ها شهر باکو آشنا شوید! - بیتوته www.beytoote.com/iran/pastime/eats3-baku.html‏ - ذخیره شده دوشنبه, 01 خرداد 1396. گردشگریمکانهای تفریحی جهانبا دیدنی‌ها شهر باکو آشنا شوید! ... باکو،جاهای دیدنی باکو,جاذبه های گردشگری باکو. قیز قله سی. قوباستان جاذبه های توریستی:با قشنگترین تنگه های دنیا آشنایی پیدا کنید ... www.serze.com/جاذبه-توریستیبا-قشنگترین-تنگه-دنیا-2161182/‏ - ذخیره شده 1 نوامبر 2016 ... جاذبه های گردشگری:با زیباترین تنگه های جهان آشنا شوید خوشگل ترین تنگه های جهان:تنگه ها یکی از ویژه ترین و رنگ به رنگ ترین جاذبه های طبیعت ... با زیباترین جاذبه.های گردشگری دنیا آشنا شوید [بایگانی] - انجمن ... forum.mahsafar.com/archive/index.php/t-5468.html‏ 15 نوامبر 2015 ... های گردشگری جهان از نگاه «لونلی پلنت»، نام معبد «آنگکور» در ... انجمن گردش دوستان مه سفر > متفرقه > جاذبه های گردشگری خارجی > با زیباترین جاذبه. .... تنگه. بزرگی که به نام «گرند کنیون» شناخته می.شود، در شمال آریزونا واقع ... با زیباترین جاذبه‌های گردشگری دنیا آشنا شوید - ایران آنکارا www.iranankara.com/با-زیباترین-جاذبه‌های-گردشگری-دنیا-آش/‏ - ذخیره شده 6 آوریل 2016 ... با زیباترین جاذبه‌های گردشگری دنیا آشنا شوید ... «کلوسیوم» که در زمان‌های قدیم محلی برای نبرد گلاریاتورها و حیوانات وحشی بوده است همانند استادیوم های ورزشی امروز از ... تنگه بزرگ‌، عمیق‌ترین یا بزرگترین دره جهان است و وسعت ... با جاذبه های گردشگری یاسوج آشنا شوید setare.com/fa/news/.../با-جاذبه-های-گردشگری-یاسوج-آشنا-شوید‏ - ذخیره شده 14 مه 2017 ... جاذبه‌های گردشگری یاسوج به دلیل تنوع بسیار زیاد مخصوصا از نوع ... غار ده شیخ از جاذبه های ناشناخته ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد است جاذبه ای با ... به رودخانه خرسان تغییر نام میدهد و پس از عبور از تنگه‌های باریک به رودخانه بشار میپیوندد. ... دریاچه‌ی کوه گل که در همین ناحیه واقع شده، یکی از زیباترین جاذبه‌های ... جزیره قشم ( جاذبه های گردشگری و هر آنچه باید در مورد قشم بدانید ) - شهر ... shahrematlab.com/جزیره-قشم/‏ - ذخیره شده ایران پهناور، دره ها و تنگه های شگفت انگیز بسیاری را درون خود جای داده که از آن جمله می ..... در این پارک با کروکودیل های ۵۰ سانتیمتری تا ۳ متری آشنا می شوید؛ جانورانی که .... این لاک پشت ها، از زیبا ترین گونه های لاک پشت های دریایی و باخه ایان هستند. جاذبه های گردشگری قشم + تور قشم - آسمونی www.asemooni.com/tourism/iran/qeshm-tourist-attractions‏ - ذخیره شده دیدنی ها و جاذبه های گردشگری جزیره قشم به سه گروه اصلی تقسیم می شود: .... یکی از زیباترین درخت لور در تم سینتی ( منطقه توریان) قرار دارد و در نزدیکی آن بقعه ای ... از ایام قدیم با ساخت سد در تنگه ها، راه ها و دره ها، آب های شیرین فصل بارانی را جمع آوری و .... + کلیک نمایید و عضو تلگرام آسمونی شوید ... با عروس شهرهای ایران آشنا شوید.