مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خستگی و بی‌حوصلگی علامت کمبود آهن

کمبود آهن,علائم کمبود آهن,مواد غذایی حاوی آهن

خستگی و بی‌حوصلگی علامت کمبود آهن
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت می‌گوید: اگر چه آهن موجود در گوشت قرمز بهترین نوع آهن برای جبران کم خونی است اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند موجب افزایش چربی خون، نقرس و سرطان روده شود.
خانم عبداللهی گفت:گوشت قرمز حاوی اسیدهای آمینه ضروری برای بدن است و ارزش غذائی پروتئین گوشت (گوشت سفید و قرمز) نسبت به پروتئین گیاهی بیشتر است.


وی با اشاره به اینکه گوشت منبع چربی هم محسوب می شود افزود: افرادی که چربی خون دارند بهتر است در خوردن گوشت قرمز مراعات کنند و بیشتر گوشت سفید را در دستور کار قرار دهند.گوشت منبع خوبی برای تامین ویتامین‌های گروه B است و املاحی چون روی، آهن، سدیم، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است.


آهن غلات جای آهن گوشت را نمی‌گیرد
وی در پاسخ به این پرسش که آیا می توان آهن موجود در برخی غلات را جایگزین گوشت کرد گفت: آهن موجود در گوشت قرمز چه به لحاظ جذب در بدن و چه میزان ارزش حتی از گوشت سفید هم بالاتر است و بدن انسان آهن گوشت را تقریباً دو برابر بیشتر از آهن سایر مواد غذایی مثل گندم و سبزیجات جذب می‌کند و بدین وسیله از کم خونی جلوگیری می‌کند.وی به این نکته اشاره کرد که کم خونی ناشی از فقر آهن شایع‌ترین کمبود تغذیه‌ای است که کودکان و زنان به ویژه در هنگام بارداری و عادت ماهیانه بیشتر در معرض خطر کمبود آهن قرار دارند.


جگر و گوشت قرمز دوای درد کمبود آهن
این متخصص تغذیه در مورد علائم کمبود آهن گفت: اشخاصی که از کمبود آهن رنج می‌برند اصولاً همیشه خسته، بی‌حوصله، بدون تمرکز و دارای سرگیجه، تاری دید و تپش قلب هستند و حتی در بعضی اشخاص ناخن‌ها حالت قاشقی پیدا می‌کنند و در زنان آشفتگی‌های قاعدگی رخ می‌دهد که با خوردن جگر یا با خوردن گوشت قرمز می‌توان کمبود آهن در بدن جبران کرد که البته باید در یک دوره زمانی این رژیم دنبال شود.


لیموترش و گوجه فرنگی کنار گوشت جذب آهن آن را بالا می‌برد
خوردن غذاهای حاوی ویتامین C در کنار پروتئین از قبیل گوجه فرنگی، لیموترش، فلفل دلمه‌ای، آب پرتقال و غیره جذب آهن را در بدن افزایش می‌دهد.


نقرس و چربی خون نتیجه مصرف بی‌رویه گوشت قرمز
وی در مورد عوارض استفاده بیش از حد از گوشت قرمز گفت: استفاده مفرط از گوشت قرمز در رژیم غذایی غلظت کلسترول، تری گلیسیرید و اسید اوریک خون را بالا می‌برد و بلکه ممکن است منجر به بیماری‌های قلبی – عروقی، مشکلات نقرس، آرتریت روماتوئید (دردهای مفصلی)، پوکی استخوان، و سرطان روده بزرگ بشود.
منبع:farsnews.com



لینک منبع :خستگی و بی‌حوصلگی علامت کمبود آهن

خستگی و بی‌حوصلگی علامت کمبود آهن - بیتوته www.beytoote.com/.../deficiency2-symptoms1-boredom.html‏ - ذخیره شده - مشابه علائم کمبود آهن مواد غذایی حاوی آهن کمبود آهن نشانه های کمبود آهن در زنان,علت خستگی دائمی,درمان کم خونی,فقرآهن,نشانه های فقر آهن ,پیشگیری از بیماریها. Fars News Agency : خستگی و بی‌حوصلگی علامت کمبود آهن/ جگر و ... www.farsnews.com/printable.php?nn=13921210000179‏ - ذخیره شده - مشابه 1 مارس 2014 ... مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس: خستگی و بی‌حوصلگی علامت کمبود آهن/ جگر و گوشت قرمز دوای درد مدیرکل دفتر بهبود ... خستگی مزمن، نشانه مهم فقر آهن - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../خستگی-مزمن-نشانه-مهم-فقر-آهن‏ - ذخیره شده مطالعات محققان دانشکده پزشکی هاروارد نشان می دهد که خستگی مزمن و بی حوصلگی از مهمترین نشانه های فقر آهن است. به گزارش ساینس، کمبود آهن یکی از شایع ترین ... خستگی مفرط, کمبود انرژی, خستگی زودرس, بی حوصلگی, بی ... drnasirzadeh.com/بیماری‌ها/خستگی-و-کمبود-انرژی‏ - ذخیره شده - مشابه خستگی مفرط, کمبود انرژی, خستگی زودرس, بی حوصلگی, بی انگیزگی, ... قند خون و دمای بدن به خاطر کمبود هورمون کورتیزول و علامت های ثانویه ضعف غدد آدرنال شامل: ... و استرس خارج شود، این امر موجب مصرف مقدار زیادی عنصر روی و منیزیم توسط بدن می ... کم کال on Instagram: “علایم فقر آهن: ⬅️خستگی و فرسودگی افراطی ... instagram.com/p/BPzDhKpB4Oh/‏ - ذخیره شده 28 ژانویه 2017 ... ⬅️خستگی و فرسودگی افراطی: خستگی مزمن و بی حوصلگی از مهمترین نشانه های فقر آهن است. دلیل این موضوع نیز کمبود اکسی‍ژن بدلیل نقص در ... بایگانی‌ها خستگی و بی‌حوصلگی علامت کمبود آهن - روانشناسی persianv.com/.../tag/خستگی-و-بی‌حوصلگی-علامت-کمبود-آهن‏ - ذخیره شده خستگی و بی‌حوصلگی علامت کمبود آهن. گوشت قرمز حاوی اسیدهای آمینه ضروری برای بدن است و ارزش غذائی پروتئین گوشت (گوشت سفید و قرمز) نسبت به پروتئین ... 7 نشانه غیر معمول ناشی از فقر آهن را بشناسید > معاونت دانشجویی ... student.alzahra.ac.ir/tabid/330/articleType/.../3326/7-----.aspx‏ - ذخیره شده 12 فوریه 2017 ... در کم خونی ناشی از فقر آهن، و در اثر کاهش هموگلوبین، ظرفیت حمل ... هاروارد نشان می‌دهد که خستگی مزمن و بی‌حوصلگی از مهم‌ترین نشانه‌های فقر آهن است. علت خستگی مفرط ، سستی ،خواب آلودگی و بی حوصلگی و راه های غلبه ... www.zibaweb.com/Fatigue2.htm‏ - ذخیره شده - مشابه علت خستگی ، سستی و ضعف و خواب آلودگی و بی حوصلگی و راه های غلبه بر خستگی دائم ... مثلا آنمی کمبود آهن(Iron Deficiency Anemia) با کمک مکمل غذایی آهن یا غذاهای دارای آهن ... شایع ترین علامت این بیماری، خستگی شدید و دائم بدون علت خاص است. کمبود آهن و کم خونی، علل کندذهنی و بی حوصلگی - نی نی بان niniban.com/.../کمبود-آهن-و-کم-خونی-علل-کندذهنی-و-بی-حوصلگی‏ - ذخیره شده - مشابه آهن مهمترین ماده معدنی در بدن بخصوص در کودکان است که در صورت کمبود موجب کند ... و لب، خستگی و بی حوصلگی زودرس، خواب رفتن دست ها و پاها و حالت تهوع می شود. - آیا کم خونی ها فقط ناشی از کمبود آهن در بدن هستند ؟ porsemannews.ir/News.aspx?code=131‏ - ذخیره شده - مشابه وقتی صحبت از کم خونی می شود، همه فکر می کنند منظور کمبود آهن است اما کم خونی می ... اگر همیشه احساس خستگی و بی حوصلگی می کنید یا با کمی فعالیت بدنی دچار ...