مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آیا تقویت بینایی به کمک مواد غذایی حقیقت دارد؟

[ad_1]
آیا تقویت بینایی به کمک مواد غذایی حقیقت دارد؟

خبرگزاری آریا- اگر می‌خواهید دید چشمشان را تقویت کنید، باید بگویم بهترین راه، خوردن سبزیجات سبزرنگ (همراه با کمی چربی برای کمک به جذب مواد شیمیایی مورد نظر) اســت.
به گزارش خبرگزاری آریا، بینایی بسیاری از مردم با دلیل بالارفتن سن ضعیف می‌شود، ولی آیا راهی برای بهبود قوه بینایی وجود دارد؟ مثلا بینایی من هیچوقت خوب نبوده. من بیشتر عمرم از عینک استفاده کرده‌ام و انتظار داشتم با بالا رفتن سن دید چشمم کمتر شود. موقعی که گروه تهیه کننده برنامه " من دکتر هستم، به من اعتماد کن" پیشنهاد کرد برای بهبود دید چشمم از مکمل‌ها (ساپلیمنت) استفاده کنم کمی تردید داشتم بخصوص این که من طرفدار مصرف آنها نیستم.
به گزارش بی بی سی، با این وجود، برای آزمایش کامل بینایی‌ام به ملاقات پرفسور جان باربور، از دانشگاه لندن رفتم. او بخصوص شبکیه یعنی بخش حساس چشم در مقابل نور را کاملا معاینه کرد. به من گفت که چندین ساعت در تاریکی یک اتاق به یک صفحه کامپیوتر خیره شوم و با نوری که به چشم من می انداخت تشخیص رنگ، دید چشمانم در شب و نیز قدرت تشخیص اشیاء کم‌نور و کوچک را اندازه گرفت.
علاوه بر این پرفسور باربور، میزان محافظت حساس‌ترین بخش چشم یعنی لکه زرد (ماکولا) را در برابر صدمه ناشی از نور آبی پرانرژی و نیز پرتو فرابنفش، اندازه‌گیری کرد. این محافظت در حقیقت یک ضد آفتاب طبیعی اســت که سلول‌های حساس به نور را می پوشاند و از رنگدانه‌های زرد ماکولا ساخته شده اســت.
نتیجه آزمایش هم جالب بود و هم نومیدکننده. قوه تشخیص رنگ‌های زرد و آبی چشمان من بی‌نهایت ضعیف بود که به عقیده پرفسور باربور احتمالا نتیجه دیابت خفیفی بود که چندین سال قبل گرفتار آن شدم. قوه دید چشمم در شب و تشخیص جزئیات نیز در مقایسه با اشخاص جوانتر، ضعیف‌تر ولی متناسب با سنم بود.
تهیه کنندگان برنامه " من دکتر هستم، به من اعتماد کن" قرص‌های مکملی را که تصور می شد به بهبود وضعیت چشمم کمک کند برای مصرف 90 روزه در اختیار من گذاشتند. این قرص ها حاوی ترکیبات غلیظ شده برخی گیاه‌های رنگی بود. آنها را از گیاه همیشه بهار گرفته بودند اما دو ماده اصلی آن یعنی لوتئین و زیزانتین در بسیاری از چیزهایی که ما هر روز می‌خوریم یافت می‌شوند.
در آمریکا نوشیدنی غلیظی تولید شده به این امید که به همان اندازه مکمل‌ها، لوتئین و زیزانتین داشته باشد. این نوشدنی سنگین مخلوطی از میوه‌هایی مانند کیوی و سبزیجاتی مثل کِیل (kale) و نیز چربی‌هایی مانند شیر و روغن جوانه گندم بود که به جذب مواد اصلی کمک می‌کنند.
دوازده هفته بعد، من به دیدن پرفسور باربور رفتم تا ببینم قرص‌های مکملی که مصرف کرده‌ام تغییری در بینایی من داده یا نه. نتیجه به دست آمده حتی پرفسور باربور را هم متعجب کرد. از چند نظر بهبود قابل توجهی در دید من پیدا شده بود - تشخیص رنگ‌های آبی و زرد به حالت عادی برگشته بود و دید من در شب و تاریکی بمراتب بهتر شده بود. توان محافظت رنگدانه‌های ماکولا نیز بیشتر شده بود.
ولی این نتایج پرفسور جان نولان را که برای دیدنش به واترفورد، در جنوب شرق ایرلند رفته بودم چندان متعجب نکرد. تیم تحقیقاتی او چند سال اســت که روی رنگدانه‌های ماکولا تحقیق می‌کند و اخیرا یک کارآزمایی یک ساله را باشرکت بیش از 100 نفر به پایان برده اســت. نتیجه آن کارآزمایی مشابه نتیجه آزمایش من بود.
گروه تحقیقاتی پرفسور نولان، دریافته بودند که اضافه کردن لوتئین، زیزانتین و مزوزیزانتین به رژیم غذایی، محافظت از ماکولای حساس و نیز قوه بینایی به میزان قابل توجهی بهتر می‌کند.
همچنین شواهدی وجود دارد مبنی بر این که چنین مکمل‌هایی ممکن اســت روند استحاله ماکولا به علت افزایش سن (AMD) -عامل اصلی نابینایی در بریتانیا- را کند کند هر چند که در باره هنوز بحث و اختلاف‌نظر هست.
به این ترتیب آیا ما باید برای محافظت و بهبود قوه بینایی‌مان از مکمل‌ها کمک بگیریم یا نه؟
شکی نیست که تحقیقات نشان می‌دهند مکمل‌ها موثرند. مکمل‌ها حتی برای کسانی مثل من - که تغذیه نسبتا سالم دارم و سبزی و میوه زیاد می‌خورم- و میزان برخی مواد در خونشان پایین نیست هم مفید بوده اســت. با این وجود شماری از پژوهشگران معتقدند که تغذیه درست به تنهایی کافی اســت.
برای روشن شدن بهترین منبع خوراکی برای سه رنگدانه اصلی ماکولا به تحقیقات بیشتری نیاز اســت.
لوتئین، ماده زرد رنگی اســت که فقط در گیاهان یافت می‌شود. گیاهان برای فتوستنز و جذب انرژی از نور خورشید، نیاز به جذب نور آبی دارند و به همین دلیل لوتئین تولید می‌کنند. حیوانات با خوردن گیاهان لوتئین به دست می آورند. کیل سبز و اسفناج و زرده تخم مرغ منابع مهم لوتئین هستند.
از لوتئین به عنوان مکمل برای پرورش مرغ‌های ماشینی استفاده می شود تا زرده تخم‌مرغ آنها پررنگ‌تر شود.
زیزانتین هم رنگ‌دانه زردی اســت، تقریبا مشابه لوتئین، و گیاهان برای جذب نور آن را تولید می‌کنند. زیزانتین همان ماده‌ای اســت که باعث رنگ زرد ذرت، زعفران و فلفل دلمه‌ای می‌شود.
مزوزیزانتین، نوعی زیزانتین اســت که معمولا در گیاهان یافت نمی‌شود اما بدن ما آن را از لوتئین می‌سازد اما درباره چگونگی تبدیل لوتئین به مزوزیزانتین باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد.
این ماده در بعضی از ماهی‌ها – بخصوص در پوست آنها- وجود دارد. در مکمل‌هایی که حاوی عصاره گیاه همیشه بهار هستند هم وجود دارد. به نظر می‌رسد که فرآوری صنعتی این گیاه باعث تولید مزوزیزانتین می‌شود. از این رو در مکمل‌های حاوی عصاره همیشه‌بهار، مزوزیزانتین یافت می‌شود حتی اگر روی برچسب ان نوشته نشده باشد.
البته در داوطلبانی که برای افزایش لوتئین و زیزانتین، نوشیدنی‌های گیاهی مصرف می‌کردند، میزان لوتئین افزایش یافت ولی میزان زیزانتین تغییری نکرد. روشن اســت که باید تحقیقات بیشتری در باره طرز تهیه این نوشیدنی صورت گیرد اما با توجه به نتایج فعلی، این از موارد نادری اســت که من ممکن اســت استفاده از مکمل‌ها را توصیه کنم، بخصوص برای کسانی که مقدار کافی سبزیجات سبزرنگ نمی خورند و نیز افراد مسن که بدنشان مواد مغذی را خوب جذب نمی کند.
ولی پیام من برای کسانی که مادرانشان و مادربزرگ‌هایشان به آنها گفته‌اند هویج برای بینایی‌شان را خوب اســت، این اســت- اگر چه لوتئین، زیزانتین و مزوزیزانتین، در گروه مواد موسوم به کاروتنوئیدها قرار می‌گیرند، یعنی همان ماده‌ای که باعث رنگ زرد هویج می‌شود اما باید توجه داشت که این مواد عمدتا در قسمت‌های سبز رنگ گیاه که بیرون از خاک اســت، وجود دارد.
از این رو اگر می‌خواهید دید چشمشان را تقویت کنید، باید بگویم بهترین راه، خوردن سبزیجات سبزرنگ (همراه با کمی چربی برای کمک به جذب مواد شیمیایی مورد نظر) اســت./سلامت نیوز


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


9 سپتامبر 2016 ... آیا برخی مواد غذایی واقعا میتوانند به تقویت بینایی کمک کنند؟ ... با دلیل بالارفتن سن ضعیف میشود، ولی آیا راهی برای بهبود قوه بینایی وجود دارد؟ ... این محافظت در حقیقت یک ضد آفتاب طبیعی است که سلولهای حساس به نور را می ...25 سپتامبر 2016 ... خبرگزاري آريا- اگر ميخواهيد ديد چشمشان را تقويت کنيد، بايد بگويم بهترين راه، خوردن سبزيجات سبزرنگ (همراه با کمي چربي براي کمک به جذب ...11 سپتامبر 2016 ... از این رو اگر میخواهید دید چشمشان را تقویت کنید، باید بگویم بهترین راه، خوردن سبزیجات سبزرنگ (همراه با کمی چربی برای کمک به جذب مواد ...11 سپتامبر 2016 ... آيا تقويت بينايي به کمک مواد غذايي حقيقت دارد؟ ... واکنش غرب به پنجمين آزمايش هستهاي کره شمالي/"پيونگيانگ" آماده حمله اتمي به آمريکا؟آيا تقويت بينايي به کمک مواد غذايي حقيقت دارد؟ - -تقویت-بینایی-مواد-غذایی-حقیقت.25 سپتامبر 2016 ... آيا تقويت بينايي به کمک مواد غذايي حقيقت دارد؟ خبرگزاری آریا- اگر میخواهید دید چشمشان را تقویت کنید، باید بگویم بهترین راه، خوردن ...23 مه 2016 ... جن واژه ای عربی و به معنی موجود پنهان و نادیدنی است. بسیاری از باورهای ... آیا تقویت بینایی به کمک مواد غذایی حقیقت دارد؟ 1 هفته قبل سلامت ...آیا تقویت بینایی به کمک مواد غذایی حقیقت دارد؟ ... بگویم بهترین راه، خوردن سبزیجات سبزرنگ (همراه با کمی چربی برای کمک به جذب مواد شیمیایی مورد نظر) است.ویتامین A، ویتامینی موثر در بینایی و به خصوص میزان دید در شب است و علت ... سیب زمینی های شیرین نارنجی است، آیا تابه حال به این فکر کرده اید که آنها چرا این رنگی هستند؟ ... شیرین در رژیم غذایی انسان می تواند به سلامت چشم ها و حفظ بینایی کمک کند. ... هردو این مواد آنتی اکسیدان های بسیار قوی ای دارند که در موارد متعددی از بدن در ...1 فوریه 2005 ... آیا خوردن هویج واقعاً برای بینایی مفید است یا والدین فقط برای اینكه فرزندانشان ... و لبنیات، جگر ، تخم مرغ ، كره و مواد غذایی گیاهی حاوی كاروتنوئیدها وجود دارد. ... هستند که علاوه بر کمک به اثر گذاری ویتامین C ، خود نیز فوایدی دارد.


کلماتی برای این موضوع

دستورات بهداشتی درآیات و روایات اسلامیعلم پزشکی روز به روز در حال پیشرفت و توسعه است، در روزگار ما همراهی دو کلمه قرآنی و علم ثار الله بررسی نقش خانواده در پیشرفت تحصیلی …مقدمه باید دانست که عوامل متعددی بر نگرش کودک ازخود و اعضای خانواده ی خود مؤثر است، از آموزش مسایل زناشویی با سبکی جدیدعلت کمردرد بعد از انزال کمردرد بعد از انزال، اگرچه علت کمردرد در اغلب موارد به دلیل جنگل و محیط زیستشهرت ساختمان‌های سبز به خاطر ذخیره منابع طبیعی و استفاده از مواد جایگزین و کاهش گذری بر پرورش ا سب رفتار شناسی اسبآیا خوراک دهی روی رفتار اسب اثر دارد؟ جیره غذائی ، رفتار و خوراک دهی اسبی که در اصطبل طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسیبا توجه به شروع فصل سرما و شیوع سرماخوردگى در میان افراد و با توجه به این که به دنبال غسل جنابت به چه صورت هست ؟درچه مواردی بایدانجام …غسل جنابت به چه صورت هست ؟درچه مواردی بایدانجام داد؟طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسیبنام خدا پرسیدند که به چه توان شناخت که حق تعالی از ما راضی است یا نه؟ فرمود اگر تو پرستاران استان اصفهانمطلب زیبائی در وبلاگ صلوات دیدم دلم نیامدبه تنهائی استفاده کنم التماس دعا بسم مواد مخدر و مشروبات الکلی کلیۀ اخبار و بحث های …مواد مخدر و انواع ان شیره مطبوخ سوخته تریاک و تریاک را به نسبت به مخلوط کرده در



لینک منبع :آیا تقویت بینایی به کمک مواد غذایی حقیقت دارد؟

آیا تقویت بینایی به کمک مواد غذایی حقیقت دارد؟ - مواد غذایی - تغذیه ... www.salamatnews.com/.../آیا-تقویت-بینایی-به-کمک-مواد-غذایی-حقیقت-دارد-‏ - ذخیره شده 10 سپتامبر 2016 ... اگر می‌خواهید دید چشمشان را تقویت کنید، باید بگویم بهترین راه، خوردن سبزیجات سبزرنگ (همراه با کمی چربی برای کمک به جذب مواد شیمیایی مورد ... خبرگزاری آریا - آیا تقویت بینایی به کمک مواد غذایی حقیقت دارد؟ www.aryanews.com/.../آیا-تقویت-بینایی-به-کمک-مواد-غذایی-حقیقت-دارد؟‏ 25 سپتامبر 2016 ... خبرگزاری آریا- اگر می‌خواهید دید چشمشان را تقویت کنید، باید بگویم بهترین راه، خوردن سبزیجات سبزرنگ (همراه با کمی چربی برای کمک به جذب ... پیشگیری از ضعیف شدن چشم با مواد غذایی - بیتوته www.beytoote.com/health/.../weakening2-outlook1-food.html‏ - ذخیره شده - مشابه پیشگیری از ضعیف شدن چشم مواد غذایی مفید برای تقویت چشم ضعیف شدن چشم ... اما باز هم می‌توان با مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی به سلامت چشم‌ها کمک کرد و جلوی ضعیف ... این ویتامین به میزان زیاد در خود عدسی چشم وجود دارد و از فشار داخلی چشم افرادی ..... ۶ حقیقت جالب و کمتر شنیده شده از گوشه و کنار جهان و تاریخ ... تاثیر مواد غذایی در ماههای مختلف روی جنین - نوزاد nozaad.com/forums/.../تاثیر-مواد-غذایی-در-ماههای-مختلف-روی-جن/‏ - ذخیره شده صفحه اصلی تالار گفت‌و‌گو دوران بارداری مراحل رشد جنین تاثیر مواد غذایی در ماههای مختلف روی جنین ... خوردن روغن ماهی هنگام حاملگی به این موضوع کمک می کند . ... ها علی الخصوص ویتامین د کم باشد موی نوزاد سرخ خواهد شد پوست این اطفال چربی کمتری دارد . .... در حقیقت از سه ماه پیش از بارداری لازم است سطح فولات بدن مادر افزایش یابد. غذا هایی که خوردنشان چشم شما را تقویت می کند - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/21019_غذا-هایی-که-خوردنشان-چشم-شما-را-تقویت-می.html/‏ - ذخیره شده - مشابه 12 آوریل 2014 ... چشم نیز یکی از اندام های بسیار ضروری برای بدن به شما می رود که از حساسیت ... به شما مواد غذایی را معرفی می کنیم که خوردنشان باعث بهبود وضعیت بینایی می شود. ... به مقدار زیادی هویج را در رژیم غذایی خود قرار می داد اما آیا این رابطه واقعیت دارد؟ ... در رژیم غذایی انسان می تواند به سلامت چشم ها و حفظ بینایی کمک کند. آیا آب هویج چشم را قوی می‌کند؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../آیا-آب-هویج-چشم-را-قوی-می‌کند؟‏ - ذخیره شده 20 ا کتبر 2016 ... به گزارش جام جم آنلاین ، آب هویج تأثیری روی نمره عینک بچه‌ها ندارد. ... اگر چه ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی، محافظت از پوست و همچنین عملکرد ... به تأمین ویتامین لازم کمک کند ولی افراط در نوشیدن آب هویج نه تنها به بینایی شما کمکی ... ویتامین A از طریق مواد غذایی دیگر مثل شیرو لبنیات، تخم مرغ و سبزیجات ... آیا واقعا هویج در تقویت بینایی انسان تاثیر مثبت و ماندگاری دارد ... mihanpost.com/آیا-واقعا-هویج-در-تقویت-بینایی-انسان-تا/‏ - ذخیره شده 27 سپتامبر 2016 ... در حقیقت، تأثیر هویج بر روی دید حقه ای از جانب انگلیس ها بوده است تا آلمان ها ... بگذارید و تلاش کنید گونه های مختلفی از سبزیجات در سبد غذایی خود جای دهید. ... بنابراین هویج فقط به تقویت بینایی انسان کمک نمی کند بلکه ویتامین ... فیبرهای موجود در هویج به تمیز کردن روده و تسریع حرکت مواد زائد کمک می‌کند. سلولیت (تجمع چربی) - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سلولیت_(تجمع_چربی)‏ - ذخیره شده - مشابه تجمع بافت چربی در ناحیه‌ای از بدن را چاقی موضعی و یا به عبارت دیگر سلولیت می‌نامند. ... تحتانی (ران‌ها و باسن: جایی که " سلولیت " بیشترین بروز خود را دارد)، جمع شوند. ... در حقیقت خیلی از پزشکان سلولیت را به عنوان یک پدیده طبیعی در نظر می‌گیرند. .... ضمناً برخی از غذاهای خاص به کاهش سلولیت در بدن کمک می‌کنند از جمله توت‌ها، ... 9 روش برای افزایش توانایی مغز و بالا بردن سطح هوش | سازمان پژوهش و ... oerp.ir/article/1507‏ - ذخیره شده 10 آگوست 2015 ... مغز ما توانایی بالایی دارد؛ اگر فکر کنید انجام کاری ناممکن است، آن کار غیر ... آیا سودی برای شما دارد؟ ... اگر عادت بدی مانند خوردن غذای زیاد و یا حتی اعتیاد به مواد مخدر دارید، در .... این حقیقت که با بالا رفتن سن حافظه از بین می رود دلیل نمی شود که ... مدیتیشن با قدرت خود به ما کمک می کند تمرکز کنیم، همچنین پس از ۲ ... اوژن (کپسول چشم) - حکیمان طب hakimanteb.com/products/اوژن/‏ - ذخیره شده - مشابه چشم به تعداد مشخصی از ویتامینها، ریز مغذی ها و مواد مؤثره گیاهی نیاز دارد. ... غذاهای گیاهی و سبزیجات جذب می شود و در حفظ سلامت ماکولا و شبکیه نقش دارد. ... تقویت قدرت بینائی ... این حقیقت به تنهایی، بیانگر آن است که لوتئین نقش حیاتی را در حفظ سلامت چشم ایفا می کند. .... مس در قرار گرفتن آهن در ساختار هموگلوبین کمک می کند.