مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

لکنت زبان قابل درمان است رفع لکنت زبان کودکان؛ چگونه؟

[ad_1]
لکنت زبان قابل درمان است/ رفع لکنت زبان کودکان؛ چگونه؟

بیست و دوم اکتبر، از سال ۱۹۹۸ به عنوان روز جهانی توجه به لکنت زبان نامگذاری شده تا آگاهی مردم نسبت به این اختلال افزایش پیدا کند. حدود یک درصد از جمعیت کل جهان از این اختلال گفتاری رنج می برند.


در بسیاری از کشورها همه ساله، همایش ها و جشن ها ویژه ای به همراه نصب تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر برای آشنایی مردم با این اختلال در نظر گرفته می شود.

 

لکنت روانی، گفتار را تحت تاثیر قرار داده واز دوران کودکی آغاز می شود، شروع این عارضه،  به طور شایع در سنین 7- 2 سالگی است  معمولاً بعد از 12 سالگی ابتلا به لکنت زبان دیده نمی شود، مگر در مواردی که سانحه مغزی جدی اتفاق افتاده باشد این مشکل تا پایان عمر همراه فرد است. 

 

سایه این عارضه بر زندگی اجتماعی فرد 

در اغلب موارد، لکنت زبان بر فعالیت های روزانه فرد تاثیر گذاشته و فرد مبتلا با مشکلات ارتباطی درمحیط خانه، مدرسه یا محل کار خود مواجه می شود و بسیاری ازمبتلایان مشارکت و فعالیت های خود را به دلیل این مشکل و واکنش هایی که در زمان صحبت کردن از دیگران می بینند محدود کرده و در بسیاری از واقع گوشه گیر شده و کمتر با کسی صحبت می کنند.

 

راه تشخیص لکنت

شناسایی لکنت به آسانی با شنیدن طرز گفتار و صحبت کردن فرد امکان پذیراست البته برخی از ویژگی های لکنت زبان به آسانی برای شنوندگان قادر به تشخیص نیست و  نیاز به مهارت های یک آسیب شناس گفتار و زبان است.

 

علل این عارضه از چیست؟

علت دقیق لکنت زبان ناشناخته است. عواملی هستند که سبب بروز این اختلال می شوند اما کاملاً با عواملی که سبب تداوم و وخامت آن می گردند متفاوتند. واقعیت آن است که لکنت زبان براساس متغیرهایی شامل عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی که روی هم تأثیر متقابل دارند به وجود می آید  بعضی کودکان در ابتلا به لکنت زمینه آسیب پذیری موروثی دارند.  اضطراب و تنش، باعث تشدید لکنت شده ولی به ندرت در ایجاد آن نقش دارد.

 

درمان لکنت با چه روش های انجام می شود؟

اکثر روش های درمانی برای افرادی که لکنت دارند رفتاری است در اغلب این روش ها مهارت های خاص یا رفتارهایی که به ارتباطات شفاهی بهتر فرد کمک می کنند آموزش داده می شود.

 

حدود 75 درصد کودکان مبتلا به لکنت قبل از آغاز دبستان بهبود پیدا می کنند در موارد خفیف بخصوص در کودکان پیش از دبستان تنها چند هفته و در موارد شدید گاهی تا 18 ماه روند درمان به طول می انجامد.

 

با فرد گرفتار لکنت زبان چگونه رفتار کنیم؟

هنگام صحبت کردن با افرادی که لکنت دارند، بهترین کار این است که صبر کرده و زمان کافی برای بیان کامل سخنان به فرد داده شود، باید توجه داشت که به پایان رساندن جملات و یا ادای کلمات به جای آن ها اصلا کار درستی نیست بلکه می توانید با بیان عبارت هایی مانند "عجله ای نیست آرامتر صحبت کن" یا "یک نفس عمیق بکش و حرف هایت را ادامه بده" می تواند به آرامش و کمتر شدن لکنت فرد مبتلا کمک کرد.
-
-
باشگاه خبرنگاران

کلمات کلیدی: لکنت زبان،روز جهانی توجه به لکنت زبان،22 اکتبر مصادف با یکم آبان روز جهانی لکنت زبان


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


22 ا کتبر 2016 ... 22 اکتبر مصادف با یکم آبان روز جهانی لکنت زبان برای آشنایی مردم با این اختلال گفتاری نامگذاری شده است.همچنین به وی میآموزند چگونه به هنگام بند آمدن زبانش، تنفس خود را تنظیم کند. ... لذا در این روش سعی بر اصلاح رفتارها و بالطبع تقلیل لکنت زبان کودک است. ...... من هم امیدوارم بتوانم با رفع آزار خاطرات بد با تغییر نگرشهایی و با تمرینات شیرینی همراه ... هر دو جنبه مشکل ایشان یعنی هم اضطراب هم لکنت با هیپنوتیزم قابل درمان است .لکنت زبان. ... لکنت زبان از مهمترین و متداولترین اختلالات تکلمی است. ... کودک از این که اختلال تکلمی دارد ناراحت نبوده و رنجی نمیبرد و کوششی هم برای رفع آن نمینماید. ... والدین و معلمان متوجه کودک میشود، که کودک بطور قابل توجهی با تعجب و گاه همراه ... همچنین به وی میآموزند چگونه به هنگام بند آمدن زبانش ، تنفس خود را تنظیم کند.لکنت زبان در دوران خردسالی آغاز شده و یک پدیده خاص دوران کودکی است معمولا از سنین ۲ ... ل تکلمی دارد ناراحت نبوده و رنجی نمی برد و کوششی هم برای رفع آن از خود نشان نمی دهد. ... که تولید آن ها به مهارت بیشتری نیاز دارد عموما گفتار کودکان قابل فهم است. .... درمان آنلاین · قفل زبان کودکان را چگونه بگشاییم · درباره بیماری اسکیزوفرنی ...درمان لکنت زبان با هیپنوتیزم,درمان لکنت زبان,درمان لکنت زبان کودکان,درمان لکنت ... بله لکنت زبان درمان پذیر است و روشهای مؤثری برای درمان وجود دارد که مهمترین آنها ... و بیان خود به او نشان دهید که شما گوش می کنید که چه می گوید نه چگونه می گوید. ... در جهت درمان ابتدا بایست مشکلات رفتاری و روحی حاصل از این عارضه رفع شود و در ...... 12 آبان 1395. کودکان و والدینروانشناسی کودکان10 قدم برای رفع لكنت زبان كودكان ... 1 اولین نکته برخوردی صمیمانه، آرام و عادی با کودک است. هیچوقت برای .... چگونه شب ادراری کودکان را درمان کنیم؟ غذای تکمیلی .... قالیباف: نامه محرمانه بدون اطلاع ما در رسانه ها منتشر شد / تمام اسناد بازرسی از شهرداری محرمانه و غیر قابل انتشار بود ...فیلم افراد درمان شده در مرکز خدمات روان شناسی توانمند سازان فیلم درمان1 فیلم درمان2 فیلم ... شبیه سازی ذهن می تواند اطلاعات ذهن را به دیتا ها و اطلاعات مادی و قابل درک تبدیل کند و ... لکنت زبان یک نوع اختلال در سامانه ی گفتاری انسان است که توسط عوامل ... افراد دارای لکنت به دلیل ضعف در مهارت گفتار نمی دانند که چگونه باید از موانع ...میزان شیوع لکنت زبان در بین کودکان تقریباً ۵ درصد است و معمولاً تا سنین جوانی، ۸۰ ... متخصصان گفتار درمانی برای تشخیص و شناسائی کودکانی که دچار لکنت زبان .... در مورد کودک دبستانی، باید به آنها آموخت که چگونه تنش خود را کاهش دهند و سعی .... از زندگی روزمره آشنای او برایش بیاورید تا نگرشی عادی، ملموس و قابل حل از آن در ...لکنت زبان در کودکان زیر ۴ سال مسئله ای است ، قابل درمان اما بسیاری از اوقات والدین با رفتار های نادرست ، تاثیرات روحی بدی بر روی این کودکان می گذارند که حتی ...29 سپتامبر 2016 ... یک گفتار درمان معتقد است: حدود۱۰ درصد کودکان در سنین قبل از دبستان و ... این متخصص گفتار درمانی با بیان اینکه نگرانی والدین و تلاش آنها برای رفع لکنت زبان موجب ایجاد ... وی با بیان اینکه بروز رفتارهای اجتنابی در کودک به علت لکنت زبان است، ... چگونه لکنت را متوقف کنیم: درمان های خانگی · YasinMahdizadeh, 5, 482 ...


کلماتی برای این موضوع

علل ودرمان لکنت زبان در کودکان قسمت دوم دکتر …روشهای درمانی لکنت زبان برای درمان لکنت زبان کودکان روشهای بیشماری وجود داردکه هر یک علل ودرمان لکنت زبان در کودکان قسمت اول دکتر …علل ودرمان لکنت زبان در کودکان یکی از مسائل و مشکلات خاص دوران کودکی اختلالات و اختلالات گفتار و زبان اختلالات گفتار و زبان این اختلالات بر نحوه صحبت کردن و درک مردم تاثیر می گذارند و تخم کبوتر صفحه پرسشی از دکتر رامین مظفری متخصص کودکان چگونه فرزندمان را به حرف بیاوریم؟ پسر ۱۷ ماهه بیماری دهان و زخم های زبان آکابیماری دهان آفت دهان ، زخم زبان به نقل از آکاایران آفْت یک بیماری شایع در دهان است فن بیان،اصول سخنرانی و هنرگویندگی وگفتگو …فن بیان،اصول سخنرانی و هنرگویندگی وگفتگو آشنائی با فن خطابه ، اصول مخاطب شناسی روش های درمان کمرویی فعالیت های اجتماعی و بازی های گروهی ترغیب کودکان و نوجوانان کمرو برای مشارکت در پرسش و پاسخ۵۵۰ بیماری پسوریازیس و رماتیسم و مشکل درد مفاصل؛ آیا روزه انگور برای من مفید است؟سایر مطالب تربیت کودک کودک را وادار به حضور در جمع نکنید مشکلات رفتاری کودک خردسال نقش کدامیک از والدین در اختلالات روانشناختی و روانپزشکی کودکانچرا برخی از کودکان دیر زبان باز می کنند ؟ در شرایط عادی انتظار داریم کودکان در حدود یک دانلود رایگان فیلم چگونه تمرینات فن بیان را انجام …دانلودرایگانفیلمتمریناتمتن فیلم چگونه تمرینات فن بیان را انجام دهیم؟ به نام خدا سلام دارم خدمت شما دوستان دروغ گویی در کودکان نوپا و پیش دبستانی …نوپادروغ گویی ارثی نیست، بلکه اکتسابی و محیطی است کودک شما به دلیل نیرنگ و فریب یا انحراف عسل طبیعی کوهستان،مرغوبترین عسل خالص ایران مطالب درمان سلامتی کبد و رفع عطش شربت عسلخاکشیر بسیار مفید استخنک میل شود آرامش اعصاب ، رفع ماده طبیعی برای افزایش میل جنسی مردانعوامل مختلفی می‌توانند در کاهش یا افزایش میل جنسی در مردان و زنان اثرگذار باشنددر درسنامه مزاج شناسی مقاله سوّم؛ مزاج شناسی …درمان های ساده و عملی انگل های گوارشیبازدید روش های تعیین جنسیت جنینبازدیدمزایا و معایب استفاده از پستانک دانشنامه فرزندنوزادانواع پستانک دو نوع پستانک وجود دارد پستانکی که سر آن گرد و شباهت بیشتری به پستان تربیت جنسی کودکان عصر اطلاعات است و سرعت، و بچه های ما فرزند همین زمانه اند طوری که دیگر به این راحتی چگونه با بی حوصلگی مبارزه کنیم روان …چگونهبابیحوصلگیچگونه با بی حوصلگی مبارزه کنیم بی حوصلگی هنگامی روی می دهد که ما دیگر به اطرافیان انواع اظطراب و علایم ان چیست روان شناسیدلهرهخشم انواعاظطرابوعلایماضطراب از جمله اختلالات روحی روانی است که به دلیل شیوع و گسترش آن در اشکال مختلف میان ترس در کودکان علل، انواع و روشهای درمانی مردمانترس در کودکان ترس واکنشی هیجانی است و هرگاه امنیت جسمی و عاطفی و شخصیتی انسان به خطر



لینک منبع :لکنت زبان قابل درمان است رفع لکنت زبان کودکان؛ چگونه؟

لکنت زبان قابل درمان است/ رفع لکنت زبان کودکان؛ چگونه؟ - YJC www.yjc.ir/.../لکنت-زبان-قابل-درمان-است-رفع-لکنت-زبان-کودکان-چگونه‏ - ذخیره شده 22 ا کتبر 2016 ... 22 اکتبر مصادف با یکم آبان روز جهانی لکنت زبان برای آشنایی مردم با این اختلال گفتاری نامگذاری شده است. لکنت زبان قابل درمان است/ رفع لکنت زبان کودکان؛ چگونه؟ |عصر اترک www.atraknews.com/new.aspx?id=65068‏ - ذخیره شده 22 ا کتبر 2016 ... به گزارش عصر اترک ؛بیست و دوم اکتبر، از سال ۱۹۹۸ به عنوان روز جهانی توجه به لکنت زبان نامگذاری شده تا آگاهی مردم نسبت به این اختلال افزایش ... 10 قدم برای رفع لکنت زبان کودکان - بیتوته www.beytoote.com/baby/psychology-baby/stutter-child.html‏ - ذخیره شده - مشابه با این بازی ها کمرویی کودکان را درمان کنید! ... در صورتی که کودک شما 5 سالش تمام شده و لکنت زبان دارد، موارد زیر می‌تواند در حل مسئله به شما کمک کند: 1 اولین نکته برخوردی صمیمانه، آرام و عادی با کودک است. ... با کودکان لوس چگونه برخورد کنیم؟ درمان لکنت زبان کودکان ( گرفتگی زبان ) - رفع + بهترین راهکارها + ... mag.hushkala.com/stutter-child/‏ - ذخیره شده 9 مارس 2017 ... لکنت زبان کودکان و بزرگسالان قابل درمان است. برای رفع درمان لکنت زبان کودکان و بزرگسالان می بایست به متخصص مربوط به ان مراجعه کنید. لکنت زبان قابل درمان است www.ettelaat.com/etiran/?p=25415‏ - ذخیره شده - مشابه 20 ا کتبر 2013 ... لکنت زبان از مهم‌ترین و متداولترین اختلالات تکلمی است که معمولاً در ... آنها برای رفع لکنت زبان موجب ایجاد حساسیت و نگرانی کودک می‌شود، ادامه لکنت زبان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/لکنت_زبان‏ - ذخیره شده - مشابه لکنت زبان از مهم‌ترین و متداولترین اختلالات تکلمی است. ... کودک از این که اختلال تکلمی دارد ناراحت نبوده و رنجی نمی‌برد و کوششی هم برای رفع آن نمی‌نماید. ... از لکنت تکراری است و به همین دلیل در این حالت برنامه‌های گفتار درمانی مؤثر است. ... از سوی همسالان، والدین و معلمان متوجه کودک می‌شود، که کودک بطور قابل توجهی با تعجب و گاه ... [PDF] درمان زودهنگام لکنت زبان برنامه لىدکامب Lidcombe Program https://sydney.edu.au/health-sciences/asrc/.../lp_brochure_farsi.pdf‏ - ذخیره شده - مشابه ﺟﻬﺎن، ﻣﺆﺛﺮ ﺑﻮدن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻟﯿﺪﮐﺎﻣﺐ در درﻣﺎن ﻟﮑﻨﺖ زﺑﺎن ﮐﻮدﮐﺎن ﭘﯿﺶ ... ﻧﻘﺶ واﻟﺪ ﻦ در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻟﯿﺪﮐﺎﻣﺐ ﺑﺪ ﻨﮕﻮﻧﻪ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﻼ ﻤﺖ ﮐﻮدک را ... زﺑﺎن. ﻓﺮزﻧﺪ ﺧﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ و ﺑﺨﻮاﻫﻨﺪ ﺑﺪاﻧﻨﺪ ﺑﺎ ا ﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎ ﺴﺘﯽ ﺑﺮﺧﻮرد. لکنت زبان قابل درمان است/ رفع لکنت زبان کودکان؛ چگونه؟ | خبر فارسی 7.khabarfarsi.com/u/26946031‏ 22 ا کتبر 2016 ... جامعه بازی گونه! ... استفاده بی رویه از (slang) یا زبان بد یکی از شیوه های یادگیری در کودکان و نوجوانان، یادگیری مشاهده ای است؛ یعنی فرد به وسیله ... بهترین درمان لکنت زبان - هیپنوتیزم بیدار - دکتر حریری hypnotismbidaar.com/بهترین-درمان-لکنت-زبان/‏ - ذخیره شده - مشابه رفع اضطراب ، استرس ،افسردگی ، پرخاشگری ، ترسهای ناشناخته ( فوبیا ) .... همچنین به وی می‌آموزند چگونه به هنگام بند آمدن زبانش، تنفس خود را تنظیم کند. بر اثر ... این نکته نیز بسیار قابل توجه است که نباید مبنای عاطفی را در کند زبانی نادیده گرفت. ... لذا در این روش سعی بر اصلاح رفتارها و بالطبع تقلیل لکنت زبان کودک است. درمان لکنت زبان کودک - روانشناسی کودک-مشاوره نوجوان kodakonojavan.com/درمان-لکنت-زبان-کودک/‏ - ذخیره شده برای درمان لکنت زبان کودک روشهای بیشماری وجود دارد که هر یک بر دیدگاهی خاص ... نقش بازی یکی از شیوه های آموزش است که در آن افراد به طور خود به خودی مشکلا ت مربوط به روابط انسانی را رفع می ... در مورد کودک دبستانی، باید به آنها آموخت که چگونه تنش خود را کاهش دهند و سعی ... لکنت بعنوان یک رفتار قابل تغییر شناخته شده است.