مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

جزئیات تسهیل صدور روادید میان ایران و قزاقستان

[ad_1]
تین‌نیوز| روز جمعه رئیس بخش گردشگری وزارت سرمایه‌گذاری و توسعه قزاقستان از امضای طرح تسهیل صدور روادید برای گروه‌های گردشگری ایران و قزاقستان خبر داد و اعلام کرد که انتظار می‌رود شرکت‌های گردشگری قزاق و ایرانی در این مسیر همکاری‌های خوبی را داشته باشند. به گفته مارات ایگالی، این توافق بنابر استقبال مسوولان دو کشور در مدت بسیار کوتاهی به امضا رسیده است. 

در همین حال معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشورمان در تشریح جزئیات امضای سند تسهیل گردشگری گروهی بین ایران و قزاقستان که همزمان با سفر رئیس جمهور به این کشور انجام شد، گفت: «یکی از دستاوردهای مهم امضای این سند تسهیل در صدور روادید و افزایش ورود و خروج گردشگران دو کشور است.»

به گفته مرتضی رحمانی‌موحد، این سند که در حاشیه سفر دکتر روحانی به قزاقستان به امضای رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و مقامات قزاقستان رسیده، بسترساز توسعه روابط گردشگری میان ایران و قزاقستان به‌عنوان یکی از کشورهای هدف در منطقه خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، وی با این‌همه خاطرنشان کرد که این سند باید به تایید مراجع قانونی دو کشور برسد و بعد از اینکه از سوی این مراجع قانونی تایید شد تسهیل در صدور روادید برای گردشگران ایرانی و قزاق در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 
توسعه گردشگری با کشورهای همسایه
توسعه روابط گردشگری با کشورهای همسایه، یکی از اصلی‌ترین راهبردهای توسعه گردشگری هر کشور به شمار می‌رود؛ چه اینکه براساس آمارهای جهانی، گردشگران نخست کشورهای همسایه را برای سفر برمی‌گزینند و سپس به کشورهای دورتر می‌روند.

این سیاست حالا در دستور کار تصمیم‌گیران گردشگری ایران نیز قرار گرفته و اقداماتی از قبیل تسهیل ویزا و تعریف برنامه‌های مشترک از این جمله است. معاون گردشگری کشورمان در همین رابطه، سفر دوره‌ای و منطقه‌ای رئیس جمهور به سه کشور آسیایی ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان را فتح بابی دانست که برای توسعه هرچه بیشتر گردشگری ایران و کشورهای همسایه و استفاده از ظرفیت گردشگری در توسعه روابط بین‌الملل ایران و کشورهای منطقه موثر است.

او یادآور شد: «همراهی رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این سفر با رئیس جمهور نشان‌دهنده اهمیت تقویت و توسعه گردشگری میان ایران و کشورهای همسایه است که دو سند امضا شده در این سفر بین ایران و ارمنستان و بین ایران و قزاقستان در حوزه گردشگری مبین این موضوع است.» رحمانی‌موحد افزود: «این اسناد همکاری پشتیبانی برای توسعه گردشگری دو کشور است و تسهیل در سفرهای گردشگران این کشورها را به دنبال دارد.»

وی با اشاره به امضای سند همکاری تسهیل گردشگری گروهی بین ایران و قزاقستان، موارد همکاری گردشگری دو کشور را برشمرد و گفت: «گردشگری سلامت، طبیعت‌گردی و استفاده از ظرفیت گردشگری دریایی در حوزه دریای خزر می‌تواند مهم‌ترین محورهای توسعه گردشگری دو کشور براساس این سند همکاری باشد.»

این مقام مسوول به امضای یادداشت تفاهم همکاری در حوزه گردشگری بین ایران و ارمنستان نیز اشاره کرد و افزود: «با توجه به مرز مشترک زمینی بین ایران و ارمنستان یکی از مفاد این سند همکاری ناظر بر توسعه خدمات گردشگری دو کشور از طریق مرز زمینی است که در این‌باره مذاکراتی بین بخش گردشگری ایران و ارمنستان انجام شده است.»

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: «قرابت‌های فرهنگی، رویدادهای مشترک تاریخی و فرهنگی، حضور هموطنان ارمنی در ایران و مرز مشترک زمینی بین دو کشور مزایا و ظرفیت‌هایی است که باعث شد سالانه شاهد تردد گردشگران دو کشور در سطح بسیار مطلوبی باشیم.»

آخر هفته گذشته، رئیس‌جمهوری قزاقستان در دیدار با رئیس‌جمهوری ایران، ضمن تاکید بر لزوم تسهیل رژیم روادید با تهران، از تلاش برای راه‌اندازی پرواز مستقیم بین پایتخت‌های دو کشور خبر داد. مسوولان گردشگری ارمنستان نیز در دیدار با معاون رئیس‌جمهوری کشورمان، بر لزوم افزایش متقابل گردشگران دو کشور تاکید و توجه به آن را در دستور کار عنوان کردند. به باور آنها، اهمیت این مساله علاوه بر نبه اقتصادی، در تحکیم روابط دوستی بین دو ملت است.

از سوی دیگر، ارمنستان درنظر دارد همان‌طور که برنامه‌های مشترکی را با کشور همسایه‌اش گرجستان در راستای توسعه گردشگری و معرفی مشترک این دو کشور به جهان آغاز کرده، اقدامات مشابهی را با ایران انجام دهد. به باور کارشناسان، همکاری گردشگری با کشورهای همسایه یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش شمار گردشگران به حساب می‌آید؛ مسیری که ایران در ابتدای آن قرار گرفته است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

جزئیات تسهیل صدور روادید میان ایران و قزاقستان جزئیات عبارات کلیدی جزئیات تسهیل صدور روادید میان ایران و قزاقستان روز جمعه رئیس بخش جزئیات تسهیل صدور روادید میان ایران و قزاقستان …روز جمعه رئیس بخش گردشگری وزارت سرمایه‌گذاری و توسعه قزاقستان از امضای طرح تسهیل جزییات تسهیل صدور روادید میان ایران و قزاقستان ایران و قزاقستان جزئیات امضای سند تسهیل صدور روادید میان ایران و جزئیات تسهیل صدور روادید میان ایران و قزاقستانتولید سفره کردی در خراسان شمالی هدفمند نیست جزئیات تسهیل صدور روادید میان ایران و جزئیات تسهیل صدور روادید میان ایران و قزاقستان …جزئیاتتسهیلصدورغیبت گردشگری در حساب‌های ملی جزئیات تسهیل صدور روادید میان ایران و قزاقستانجزییات تسهیل صدور روادید میان ایران و قزاقستان … از امضای طرح تسهیل صدور روادید برای گروه روادید میان ایران و قزاقستانصدور روادید گردشگری میان ایران و قزاقستان تسهیل …بخشاجتماعیصدور طرح تسهیل صدور روادید برای گردشگران ایران و قزاقستان میان ایران و قزاقستان صدور روادید گردشگری میان ایران و قزاقستان تسهیل … طرح تسهیل صدور روادید برای گردشگران ایران و قزاقستان میان ایران و قزاقستان مهر صدور روادید ایران و قزاقستان تسهیل می شود …جزئیات تسهیل صدور روادید صدور روادید ایران و میان ایران و قزاقستان صدور روادید گردشگری میان ایران و قزاقستان تسهیل …صدور روادید گردشگری میان ایران و قزاقستان تسهیل صدور روادید گردشگری میان ایران و مصاحبه دو نماینده مجلس با «من و تو»؛ واقعیت یا دروغ؟ مصاحبهدو شبکه من و تو در حالی ادعا می‌کند که با نمایندگان مجلس ایران گفتگو کرده که اظهارات نمایندگان احمدی‌نژاد و اصولگرایان نمی‌توانند زیر یک چتر باشند ظریف و انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس دهم و رد و تایید صلاحیت برخی چهره های سیاسی و پربیننده ترین و آخرین اخبار سیاسی روز ایران و جهان آخرین اخبار سیاسی ایران و جهانخبر آنلاین سیاسیتازه ترین اخبارسیاسی روزجدید ترین اخبار سیاسی،اخبار اجتماعی،جدیدترین اخبار سیاسی و اجتماعی سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران ترکیه و روسیه فردا به ابتکار اخبار ترکیه تحولات ترکیه اخبار امروز اخبار ترکیه و ایراناخبار ترکیه استانبولاخبار ترکیه رضا ضراباخبار ترکیه اخبار ترکیه به الف آغاز عملیات «مادر جنگ‌ها» در موصل حمله هوایی به کاروان حیدر العبادی نخست وزیر عراق از طریق تلویزیون این کشور آغاز عملیات آزادسازی و بازپس گیری سایت خبری تحلیلی کلمه دوشنبه آذر منشور حقوق شهروندی خط مشی دولت یازدهم است اولین خودرو مشترک ایران و الف قطار لوکس روسی در راه ایرانعکس قطار لوکس روسی با گردشگر و هزینه هزار یورو برای هر مسافر از مسکو راهی ایران می شود خبرگزاری تابناک اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری افت ریالی تجارت ایران و چین روزگار طلای سیاه، سفید می شود؟ برگزاری مراسم اربعین درخیریه آرشیو اخبار بانکی مرجع کاربردی بانک و اقتصاد ایران یکشنبه ، آذر ، بانکی دات آی آر معاون فناوری



لینک منبع :جزئیات تسهیل صدور روادید میان ایران و قزاقستان

جزئیات تسهیل صدور روادید میان ایران و قزاقستان - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/news/1084311‎Cached25 دسامبر 2016 ... دنیای اقتصاد: روز جمعه رئیس بخش گردشگری وزارت سرمایه‌گذاری و توسعه قزاقستان از امضای طرح تسهیل صدور روادید برای گروه‌های گردشگری ایران و ... تسهیل صدور ویزای گروهی میان ایران و قزاقستان - مجله گردشگری راه و جا mag.rahoja.com/تسهیل-صدور-ویزای-گروهی-میان-ایران-و-قزا/‎Cached25 دسامبر 2016 ... خانه اخبار تسهیل صدور ویزای گروهی میان ایران و قزاقستان ... ایران در تشریح جزئیات امضای سند تسهیل گردشگری گروهی بین ایران و قزاقستان که ... جزئیات تسهیل صدور روادید میان ایران و قزاقستان - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/.../جزئیات_تسهیل_صدور_روادید_میان_ایران_و_قزاقستان‎Cachedدانلود امضای تواهمنامه همکاری میان ایران و قزاقستان · دانلود سمند تاکسی در الماتی قزاقستان · دانلود سفر هیات نفتی قزاقستان · دانلود دختران خط شکن بسکتبال ( فیلم ). جزییات تسهیل صدور روادید میان ایران و قزاقستان - موسسه مطالعات ... mcp.mixna.ir/news/c16476692686.html‎Cachedروز جمعه رئیس بخش گردشگری وزارت سرمایه گذاری و توسعه قزاقستان از امضای طرح تسهیل صدور روادید برای گروه های گردشگری ایران و قزاقستان خبر داد و اعلام کرد ... صدور ویزای ایران و قزاقستان آسان‌تر می‌شود - ایسنا www.isna.ir/news/.../صدور-ویزای-ایران-و-قزاقستان-آسان-تر-می-شود‎Cached24 دسامبر 2016 ... ... گردشگری با اشاره به امضای سند تسهیل آمدوشد گروهی گردشگران بین ایران و قزاقستان که ... این سند، تسهیل در صدور روادید و افزایش ورود و خروج گردشگران دو کشور است. ... رسیده، بسترساز توسعه روابط گردشگری میان ایران و قزاقستان به عنوان یکی از کشورهای هدف در منطقه است. ... جزییات لغو ویزای ایران و روسیه ... صدور ویزای ایران و قزاقستان آسان تر می شود - ایسنا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30212878 24 دسامبر 2016 ... تصمیمات تازه برای تسهیل صدور ویزا و لغو روادید برای بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران و قزاقستان روحانی پس از امضای پنج سند همکاری میان مقام ... جزییات تسهیل صدور روادید میان ایران و قزاقستان - جستجوگر هوشمند ... www.vix.ir/1395/10/05/جزییات-تسهیل-صدور-روادید-میان-ایران-و-ق/ روز جمعه رئیس بخش گردشگری وزارت سرمایه‌گذاری و توسعه قزاقستان از امضای طرح تسهیل صدور روادید برای گروه‌های گردشگری ایران و قزاقستان خبر داد و اعلام کرد که ... جزئیات تسهیل صدور روادید میان ایران و قزاقستان - شبکه توریسم www.shabakehtourism.com/جزئیات-تسهیل-صدور-روادید-میان-ایران-و-ق/ روز جمعه رئیس بخش گردشگری وزارت سرمایه گذاری و توسعه قزاقستان از امضای طرح تسهیل صدور روادید برای گروه های گردشگری ایران و قزاقستان خبر داد و اعلام کرد ... جزییات تسهیل صدور روادید میان ایران و قزاقستان - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/.../جزییات-تسهیل-صدور-روادید-میان-ایران-و-قزاقستان‎Cached25 دسامبر 2016 ... روز جمعه رئیس بخش گردشگری وزارت سرمایه‌گذاری و توسعه قزاقستان از امضای طرح تسهیل صدور روادید برای گروه‌های گردشگری ایران و قزاقستان ... جزئیات تسهیل صدور روادید میان ایران و قزاقستان - وسریا wesria.xyz/news/449953‎Cachedجزئیات تسهیل صدور روادید میان ایران و قزاقستان از وبلاگ مجله مطالب خواندنی دریافت و به همراه لینک مستقیم مطلب در سایت مرجع نمایش داده شده است. در صورت تمایل به ...