مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

انقراض موز نزدیک است

[ad_1]

 

کد مطلب: 428064

انقراض موز نزدیک است

بخش دانش و فناوری الف،5 دی95

هرچند غیر ممکن به نظر می آید اما موز درحال انقراض است. به همین دلیل دانشمندان مشغول بررسی راه های مختلف برای حفظ آن هستند.

تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۱

خبرگزاری مهر به نقل از سان ست، خطر انقراض موز یک تهدید واقعی برای کشاوران است. نوع خاصی از قارچ که به نام Tropical Race ۴ یا TR۴ شناخته می شود،  تهدیدی برای ذخایر موزهای «کاوندیش» یا موزهای معمولی است که در سراسر جهان شناخته شده هستند. « Gros Michel »آخرین گونه موزی بود که منقرض شد و نسبت به موزهای کاوندیش محبوب تر و مرغوب تر بود.

این قارچ که به نام «بیماری پاناما» نیز شناخته شده، به ریشه گیاه حمله می کند و قبل از آنکه گیاه کشت شود، آن را از بین می برد. از سوی دیگر چون موزهای کاوندیش مانند بقیه گونه ها ترکیب نشده اند، احتمال زیادی وجود دارد که ذخایر آن در سراسر جهان به شدت کاهش یابد.

اما با وجود تهدید واقعی انقراض موز، هنوز دانشمندان امیدوارند. محققان کشاورزی مشغول خلق روشی برای ترکیب کشت موز با گیاهان دیگر هستند تا به این ترتیب آن را در برابر بیماری پاناما مقاوم تر کنند. به این ترتیب ویژگی های ژنتیکی جدیدی به موز افزوده خواهد شد. در جهان حدود هزار نوع موز  وجود دارد که ویژگی های ژنتیکی  محافظتی قدرتمندی در برابر قارچ ها دارند.

 البته انواع دیگر موز طعم خوبی ندارند، بیشتر آنها هسته دارند، بافت شان سخت تر است یا به طور کلی قابل خوردن نیستند. اما اگر ترکیب ژنتیکی موزها موفقیت آمیز باشد می توان موزی قابل خوردن با مقاومت بیشتر در مقابل بیماریهای مختلف مانند بیماری پاناما تولید کرد.

 

 

کلمات کلیدی : دانش و فناوری+ انقراض موز

 

نظراتی که به تعمیق و گسترش بحث کمک کنند، پس از مدت کوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت دیگر بینندگان قرار می گیرد. نظرات حاوی توهین، افترا، تهمت و نیش به دیگران منتشر نمی شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دایناسورها چگونه منقرض شدند ؟ سایت پزشکان …دایناسورها چگونه نابود شدند ؟ برخوردهای فضایی همواره از جذاب‌ترین موضوعات نجومی خوراکی برای سه ماه اول بارداریسه ماهه اول بارداری زمانی است که رشد و تغییرات، سریع اتفاق می‌افتد و ضروری است تا عجیب ترین حیوانات جهان که تا کنون ندیده اید عجیب … موش ستاره پوزه اولین این جانداران یک نوع موش کور است که اغلب در آمریکای عجیب ترین میوه های جهان مجله گیزمیزعجیبترینمیوههایجهانفیجوآ فیجوآ میوه‌ای است که در برزیل به وجود آمده است این میوه به افتخار گیاه‌شناس آکواریوم جزیره از کوسه ها بیشتر بدانیمآکواریوم جزیره از کوسه ها بیشتر بدانیم آکواریوم جزیرهده مورد از عجیب ترین حقایق فیزیک، از نسبیت تا …دهموردازعجیبترینبیگ بنگ فیزیک بدون شک علمی شگفت انگیز است ذراتی که وجود ندارند در احتمالات به حساب می کدام بهتر است، سمند یا پژو …مقایسه دو خودروی موجود در بازار کدام بهتر است، سمند یا پژو صندوق‌دار؟ اکنون سمند سفرنامه علیبسیار سفر باید تا پخته شود خامی در این وبلاگ سعی شده است توضیح ، گزارش سفر و عکس فان وسرگرمیفان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران جغرافیای طبیعی اقلیم شناسی دایناسورها چگونه منقرض شدند ؟ سایت پزشکان بدون مرز دایناسورها چگونه نابود شدند ؟ برخوردهای فضایی همواره از جذاب‌ترین موضوعات نجومی بوده‌اند خوراکی برای سه ماه اول بارداری سه ماهه اول بارداری زمانی است که رشد و تغییرات، سریع اتفاق می‌افتد و ضروری است تا مواد مغذی آکواریوم جزیره از کوسه ها بیشتر بدانیم آکواریوم جزیره از کوسه ها بیشتر بدانیم آکواریوم جزیره عجیب ترین حیوانات جهان که تا کنون ندیده اید « عجیب و غریب موش ستاره پوزه اولین این جانداران یک نوع «موش کور» است که اغلب در آمریکای شمالی ده مورد از عجیب ترین حقایق فیزیک، از نسبیت تا فیزیک کوانتوم دهموردازعجیب معمولاً اکثر بچه‌های دبیرستانی از درس فیزیک فراری هستند که علت اون ساختار خشک ریاضیاتش است عجیب ترین میوه های جهان مجله گیزمیز عجیبترینمیوههایجهان فیجوآ فیجوآ میوه‌ای است که در برزیل به وجود آمده است این میوه به افتخار گیاه‌شناس برزیلی آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای کشور آبشار مارگون آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که در مجاورت شهر سپیدان و در سفرنامه علی بسیار سفر باید تا پخته شود خامی در این وبلاگ سعی شده است توضیح ، گزارش سفر و عکس هایی از جغرافیای طبیعی اقلیم شناسی دانلود فیلم خدا نزدیک است ظهور بسیار نزدیک است اندکی صبر سحر نزدیک است ظهور نزدیک است نابودی اسرائیل نزدیک است این راه نزدیک است لحظه دیدار نزدیک است عید نزدیک است



لینک منبع :انقراض موز نزدیک است

انقراض موز نزدیک است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News ... www.mehrnews.com/news/3859047/انقراض-موز-نزدیک-است‎Cached25 دسامبر 2016 ... هرچند غیر ممکن به نظر می آید اما موز درحال انقراض است. به همین دلیل دانشمندان مشغول بررسی راه های مختلف برای حفظ آن هستند. Images for انقراض موز نزدیک است انقراض موز نزدیک است - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/356714/Science/globalenvironment‎Cached26 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: هرچند غیرممکن به نظر می‌آید اما موز در حال انقراض است. به همین دلیل دانشمندان مشغول بررسی راه‌های مختلف برای حفظ آن هستند. انقراض موز نزدیک است | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/26/1587577‎Cached26 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: هرچند غیرممکن به نظر می‌آید اما موز در حال انقراض است. به همین دلیل دانشمندان مشغول بررسی راه‌های مختلف برای حفظ آن هستند. الف - انقراض موز نزدیک است alef.ir/vdcb0wbaarhb5gp.uiur.html?428064‎Cached25 دسامبر 2016 ... هرچند غیر ممکن به نظر می آید اما موز درحال انقراض است. به همین دلیل دانشمندان مشغول بررسی راه های مختلف برای حفظ آن هستند. انقراض موز نزدیک است! - انجمن مبتکران و نخبگان www.nokhbegan.net/مطالب-علمی/742-انقراض-موز-نزدیک-است.html‎Cachedهرچند غیرممکن به نظر می‌آید اما موز در حال انقراض است. به همین دلیل دانشمندان مشغول بررسی راه‌های مختلف برای حفظ آن هستند. به گزارش مهر، خطر انقراض موز یک تهدید ... انقراض موز نزدیک است! - پنجاه و پنجاه 50o50.ir/health/3483-انقراض-موز-نزدیک-است!.html‎Cachedهرچند غیر ممکن به نظر می آید اما موز درحال انقراض است. به همین دلیل دانشمندان مشغول بررسی راه های مختلف برای حفظ آن هستند. موزها تراریخته می شوند؛انقراض موز نزدیک ... بالاترین: انقراض موز نزدیک است - Balatarin https://www.balatarin.com/permlink/2016/12/25/4384156‎Cachedخطر انقراض موز یک تهدید واقعی برای کشاوران است. نوع خاصی از قارچ که به نام Tropical Race ۴ یا TR۴ شناخته می شود، تهدیدی برای ذخایر موزهای «کاوندیش» یا موزهای ... انقراض موز نزدیک است! 30si.ir/انقراض-موز-نزدیک-است/ انقراض موز نزدیک است! 4 ماه قبل دانستنی ها 4 نمایش ها. [ad_1] هرچند غیر ممکن به نظر می آید اما موز درحال انقراض است. به همین دلیل دانشمندان مشغول بررسی راه های مختلف ... انقراض موز نزدیک است وسریا - OpenPost openpost.ir/result/انقراض-موز-نزدیک-است-وسریا.html حیوانات در حال انقراض به آغوش عینالی س شدند جستجو در اسپیناد. انقراض موز نزدیک است بلاغ هرچند غیر ممکن به نظر می آید اما موز درحال انقراض است .