مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

انقراض پیش از موعد نسل انسان!

[ad_1]

وب سایت کلیک: شاید بارها و بارها این مسئله به گوشتان خورده است که انسان روزی مجبور خواهد بود تا برای ادامه و بقاء نوع خود زمین را ترک کند، گرچه این مسائل بیشتر در فیلم های تخیلی بیان می شوند اما این دلیلی برای غیر واقعی بودن آنها نیست.

 

 انقراض پیش از موعد نسل انسان در صورت توجه نکردن به چند نکته

حتما شنیده اید که مهندسی ژنتیک مهم ترین علم چند سال آینده خواهد بود،هم اکنون که این خبر را می خوانید هزاران دانشمند در حال مطالعه و تلاش هستند تا بتوانند انسانی قوی تر،سریع تر و جان سخت تر بسازند و پیشرفت در این ویژگی ها برای انسان از راه هایی چون ویرایش ژنتیکی،پیشرفت اندام های بیونیکی و حوزه هایی از این دست ممکن می باشد.

فرض اینکه نسل انسانها در آینده در مقایسه با نسلی که هم اکنون به زندگی خود می پردازد چقدر کامل تر خواهد بود هم هیجان انگیز است و هم ترسناک،به نظر شما انسان تا کجا به منظور تکامل بخشیدن به ویژگی های حیاتی اش پیش خواهد رفت؟

بدیهی ترین نکته در این مورد این است که اگر انسان های آینده به این اهداف دست یایند و بتوانند ویژگی های فیزیکی و ذهنی خود را تا حد کمال ارتقا ببخشند،دیگر انسان های امروزی جایی برای زندگی کردن نخواهند یافت و همگی محکوم به بازیافت و از رده خارج شدن خواهیم بود.

خوان انریکز محقق آینده نگر دانشگاه هاروارد معتقد است که انسان به منظور بقا نیاز دارد تا به سرعت در مسیر تکامل خود حرکت کند،او می گوید که برای اینکه انسان به سرنوشت دایناسور ها دچار نشود نیاز دارد تا ژنتیک بهینه تری داشته باشد،او مجبور است قوی تر باشد و باید سلول های بدنش کمی تغییر کنند.

انقراض گسترده در کره زمین پدیده غیر معمولی نیست کما که این اتفاق تا به حال حداقل ۵ بار برای ساکنین پیشین این کره افتاده است،این مساله نشان می دهد که انقراض انسان ها هم پدیده دور از ذهنی نخواهد بود.

فرقی نمی کند دلیل انقراض گونه انسانی چه باشد،این اتفاق غم انگیز می تواند نتیجه برخورد کره زمین با یک جرم غول پیکر آسمانی باشد،انقراض ما می تواند در اثر شیوع گسترده یک بیماری همه گیر اتفاق بیافتد و یا دلیل آن می تواند فوران یک آتشفشان عظیم الجثه باشد،به هر حال می توان دریافت که دوره زندگی انسان ها بر روی این کره خاکی نیز محدود است و روزی به پایان خود خواهد رسید.

این وظیفه نسل ماست که خود را برای رویارویی با این اتفاق ناگریز آماده کنیم و در این راه باید تمام تلاش خود را بکنیم چون وقتی زمان موعود برسد اثر ما بر روی این کره به مقداری  استخوان و چندین فسیل خلاصه خواهد شد.

آقای انریکز در این باره می گوید:انقراض بر روی زمین یک قانون بی چون و چراست و به همین دلیل انسان نیاز دارد تا نوع خودش را به منظور رویارویی با شرایط نامساعد حیاتی تکامل بخشد،برای مثال کره مریخ را در نظر بگیرید،اگر روزی برسد که شرایط بر روی کره زمین برای حیات مناسب نباشد ما باید به قدری بیولوژی انسان را دستکاری کنیم که او بتواند شرایط محیطی کره مریخ را تحمل کند،این شرایط شامل سرمای شدید(غیر قابل تصور برای اکثر انسان ها)وتفاوت در گرانش در مقایسه با زمین و نیز نبود و فقدان اکسیژن به شکل فعلی خواهد بود.

البته این مسئله صرفا به این معنا نیست که انسان در آینده شکل و شمایلی عجیب و غریب پیدا خواهد کرد و یا مثلا فرزندان ما در آینده قادر خواهند بود تا با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت بدوند و ….بلکه این مسئله یعنی بشر امروزی برای بقا نیازمند این است که در مقیاس کارداشف به تمدنی نوع سوم بدل گردد.

به زبانی ساده تر انسان های آینده باید به سطحی از فناوری برسند که بتوانند از همه انرژی های موجود در کیهان برای بقای خود بهره گیری کنند و شاید به منظور رسیدن به این هدف ظاهر انسان هم قدری دچار تغییر شود.

تمدن فعلی انسان در مقیاس مذکور به نوع دوم خلاصه می شود،تمدن نوع دوم در مقیاس کارداشف به تمدنی گفته می شود که اعضای آن بتوانند از انرژی ها و پتانسیل های موجود در سیاره خود به منظور بقا و رشد و نمو استفاده کنند و ما در حال حاضر در همین سطح قرار داریم.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بهداشت محیط زیست لایه ازونلایه اُزُن گازی نامریی و از جنس اکسیژن است که در بالای سطح کره زمین وجود دارد وظیفه آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است …آنراکهحسابپاکآن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است نوشته شده توسط عرفان کسرایی در تاریخ انتخاب جنسیت فرزند با تغذیهلِلَّهِ مُلْکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ یَخْلُقُ مَا یَشَاء یَهَبُ لِمَنْ یَشَاء منظور شما از ترک چیست؟ وب سایت خبری تحلیلی …نمیدونم منظور آینا نیوز از انتشار این مطلب چیست نمیدونم چه کسى این رو نوشته نمیدونم پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …رییس سازمان غذا و دارو از کاهش پنج درصدی یارانه دارو در بودجه سال ۹۶ خبر داد و…اطلاعات عمومی،دانستنیها،معلومات عمومی،آیا می دانید در صبحانه بستنی بخورید قابلیت لمس سه بعدی آیفون که از آنها بی خبر هستید جایزه ۱۰۰ مقدمه بیش از نیمی از مساحت کشور ایران را مراتع تشکیل می دهد مرتع به عنوان بستر تحولات نویسنده سرگی دِمیدوف مردم شنا ترجمه از رحیم کاکایی درختان مقدس درختان اخبار امروز باشگاه خبرنگاران اخبار،آخرین خبرها،خبر …قیمت برخی خودروهای رنو بیش از میلیون تومان در بازارجدول در سال گذشته چند زندانی مقاله درباره ی هر موضوعیخش دیگری از غذای قناری که بصورت دستی تهیه می شود مخلوطی است از تخم مرغ و آرد سوخاری بهداشت محیط زیست لایه ازون لایه اُزُن گازی نامریی و از جنس اکسیژن است که در بالای سطح کره زمین وجود دارد وظیفه این گاز آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است آنراکهحساب آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است نوشته شده توسط عرفان کسرایی در تاریخ ۱۳۹۴۰۳۱۲ انتخاب جنسیت فرزند با تغذیه لِلَّهِ مُلْکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ یَخْلُقُ مَا یَشَاء یَهَبُ لِمَنْ یَشَاء منظور شما از ترک چیست؟ وب سایت خبری تحلیلی آینانیوز نمیدونم منظور آینا نیوز از انتشار این مطلب چیست نمیدونم چه کسى این رو نوشته نمیدونم مخاطبش پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی پژوهشگران کره‌ای با استفاده از نوعی نانوروبات موفق به ارائه روشی شدند که سلول… مقدمه بیش از نیمی از مساحت کشور ایران را مراتع تشکیل می دهد مرتع به عنوان بستر تحولات اطلاعات عمومی،دانستنیها،معلومات عمومی،آیا می دانید مقالات مفید با این فناوری جدید از آمپول زدن لذت ببرید عکس پیام رسان پینگل رقیب جدی تلگرام با امکان تماس اخبار امروز باشگاه خبرنگاران اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری قیمت برخی خودروهای رنو بیش از میلیون تومان در بازارجدول در سال گذشته چند زندانی مورد تقدیم ؛ بمبارزان راه سعادت خوشبختی وترقی مردم افغانستان افغانهاوجامعه مدرن مقاله درباره ی هر موضوعی خش دیگری از غذای قناری که بصورت دستی تهیه می شود مخلوطی است از تخم مرغ و آرد سوخاری بعلاوه بازنشستگی پیش از موعد قاعدگی پیش از موعد طرح بازنشستگی پیش از موعد پیش از موعد زایمان پیش از موعد



لینک منبع :انقراض پیش از موعد نسل انسان!

انقراض پیش از موعد نسل انسان! - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/448355/انقراض-پیش-از-موعد-نسل-انسان‎Cached25 دسامبر 2016 ... انقراض پیش از موعد نسل انسان! حتما شنیده اید که مهندسی ژنتیک مهم ترین علم چند سال آینده خواهد بود،هم اکنون که این خبر را می خوانید هزاران دانشمند در ... انقراض پیش از موعد نسل انسان! - انتخاب mail.entekhab.ir/fa/news/312653/انقراض-پیش-از-موعد-نسل-انسان‎Cachedحتما شنیده اید که مهندسی ژنتیک مهم ترین علم چند سال آینده خواهد بود،هم اکنون که این خبر را می خوانید هزاران دانشمند در حال مطالعه و تلاش هستند تا بتوانند انسانی قوی ... انقراض پیش از موعد نسل انسان! | پایگاه خبری ریشه www.rishenews.com/news/32543‎Cached25 دسامبر 2016 ... انقراض پیش از موعد نسل انسان! حتما شنیده اید که مهندسی ژنتیک مهم ترین علم چند سال آینده خواهد بود،هم اکنون که این خبر را می خوانید هزاران دانشمند در ... انقراض پیش از موعد نسل انسان! - گذار نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30309593/redirect/gozarnews.ir انقراض پیش از موعد نسل انسان! وب سایت کلیک: شاید بارها و بارها این مسئله به گوشتان خورده است که انسان روزی مجبور خواهد بود تا برای ادامه و بقاء نوع خود زمین را ... انقراض پیش از موعد نسل انسان! - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/انقراض_پیش_از_موعد_نسل_انسان!‎Cachedدانلود مرکز تکثیر طوطی های کمیاب و در خطر انقراض · دانلود حمله ... انقراض پیش از موعد نسل انسان! ... دانلود ۱۰ جانور که از انقراض نجات یافتند.۴-Monito del Monte. انقراض پیش از موعد نسل انسان - دانلود فیلم www.mevia.ir/ch/انقراض_پیش_از_موعد_نسل_انسان‎Cachedدانلود مستند مسابقه انقراض دانلود فیلم "مسابقه انقراض" توسط لویی سای هویوز کارگردان آمریکایی-ژاپنی ساخته شده است. او در سال 2009 برای فیلم مستند "خور" که در ... انقراض پیش از موعد نسل انسان! – اخبار فارسی دری farsidari.com/28703‎Cachedانقراض پیش از موعد نسل انسان! حتما شنیده اید که مهندسی ژنتیک مهم ترین علم چند سال آینده خواهد بود،هم اکنون که این خبر را می خوانید هزاران دانشمند در حال مطالعه و تلاش ... انقراض قبل از موعد نسل انسان! - سرزه www.serze.com/انقراض-موعد-انسان-2601203/‎Cached25 دسامبر 2016 ... انقراض پیش از موعد نسل انسان! حتما شنیده اید که مهندسی ژنتیک اصلیترین علم چند سال بعد خواهد بود،هم اکنون که این خبر را می خوانید هزاران ... آخرین اخبار کارداشف - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/کارداشف انقراض پیش از موعد نسل انسان! تیک ۶۲ روز پیش ۰. حتما شنیده اید که مهندسی ژنتیک مهم ترین علم چند سال آینده خواهد بود،هم اکنون که این خبر را می خوانید هزاران دانشمند ... آخرین اخبار مقیاس کارداشف - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/مقیاس-کارداشف آخرین اخبار مقیاس کارداشف صفحه ۱ | ۶ نتیجه (۰٫۰۰۶ ثانیه). انقراض پیش از موعد نسل انسان! تیک ۵۷ روز پیش ۰. حتما شنیده اید که مهندسی ژنتیک مهم ترین علم چند سال ...