مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص گلابی وحشی و عوارض آن

[ad_1]

خواص گلابی وحشی (Pear) شامل نرم کردن سینه، آرامش اعصاب، افزایش نیروی جنسی و جسمی و افزایش وزن است. در ادامه با خواص گلابی وحشی آشنا شوید.

انچوچک، دانه نوعی گلابی وحشی است. انچوچک به معنای ریز و کوچک است و کنایه از آدمی است که به لحاظ جسمی یا توانایی ضعیف و نیز نوعی میوه با جثه کوچک است. نامهای دیگر گیاه گلابی وحشی، انچوچک، اربه، خوج و سنگ خوج است، همچنین نوعی گلابی وحشی در جنگلهای گیلان وجود دارد که میوهای سخت با طعم ترش و شیرین است که از آن مربا تهیه میکنند و طبیعت آن سرد و خشک است.

هم اکنون اطلاعات اندکی در مورد خواص گلابی وحشی و اثرات تغذیهای و درمانی آن وجود دارد، اما لازم است بدانید گلابی وحشی به دلیل آن که یکی از گونه های گلابی است، خواص تغذیه ای و درمانی آن را نیز دارد. گلابی وحشی سه گونه مهم دارد که انچوچک یکی از انواع آن است و رویشگاه طبیعی آن استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان است. به میوه و دانه این نوع گلابی جنگلی، انچوچک یا انجوجک میگویند.

طول درخت این میوه گاهی به هفت تا هشت متر میرسد و با آن که میوه آن قابلیت استفاده ندارد؛ ولی تخم آن را جمعآوری و از آن استفاده دارویی میشود.

طرز استفاده از دانه گلابی وحشی

برای استفاده از این دانه، میوه آن را زیر خاک مدفون کرده و پس از آن که پوسید، دانههای آن را بیرون آورده و پس از شستن به صورت خام یا بو داده به فروش میرسد. دانههای انچوچک، مغز سفید با پوستی قهوهای رنگ و سخت دارند و شبیه به بادام یا مغز زردآلو است. وقتی آن را بو دهند، بسیار خوشمزه شده و در گذشته با نام بادام جنگلی، یکی از اجزای ثابت آجیل بود و خاصیت مغزهای گیاهی را دارد. قسمتهای مورد استفاده گلابی وحشی برگهای جوان، پوست، ساقه و میوه (دانه) آن است که استفاده دارویی دارد.

عکس گلابی وحشی، خواص گلابی وحشی، فواید گلابی وحشی، خاصیت گلابی وحشی

خواص گلابی وحشی (طبیعت و خواص درمانی)

طبیعت دانه گلابی وحشی (آنچوچک) معتدل است.

خواص دارویی این گیاه به طور خلاصه عبارتند از:

  • از خواص گلابی وحشی خاصیت ضد قارچ، آنتی اکسیدان، ضد باکتری و ضد لاروی است.
  • مصرف گلابی وحشی باعث افزایش ادرار بیماران میشود.
  • این گیاه تقویت کننده قلب، معده و کبد است.
  • گلابی وحشی سرشار از ویتامین C است.
  • تنظیم اسید اوریک و فشار خون از دیگر خواص گلابی وحشی است.
  • گلابی وحشی نرم کننده سینه و حنجره است.
  • گلابی وحشی خاصیت چاق کنندگی، تقویت عمومی بدن و افزایش وزن را دارد.
  • گلابی وحشی آرام کننده اعصاب و تشنج است.
  • گلابی وحشی باعث افزایش نیروی جنسی میشود.
  • این گیاه قاعده آور است.

عوارض گلابی وحشی

برای این گیاه تاکنون عوارض جانبی خاصی گزارش نشده است.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

معرفی و راهنمای پرورش گیاهان گلابیانواع دیگری از گلابی وجود دارند که به گلابی آسیایی معروف است که شکل آن‌ها شبیه سیب عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه …گیاهی است پایا که ارتفاع آن بین تا سانتی متر است و بیشتر به صورت خودرو در اراضی گروه آموزشی جغرافیای شهرستان کاشان انواع پوشش …به وبلاگ گروه جغرافیای شهرستان کاشان خوش آمدید خواهشمند است با نظرات خود ما را در معرفی و راهنمای پرورش درختان میوه آووکادوآووکادو و یا گلابی تمساح نام درخت و میوهٔ آن درخت است این درخت در مناطق گرم و استوایی طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامتفواید و خواص درمانی توت فرنگی فواید و خواص درمانی کنگر گلپر گیاه شگفت انگیز درمانی و تک فارس حیوان سال ۱۳۹۶ و لحظه تحویل سال جدیدترین عکس ها از گلکسی سامسونگ کاریکاتوردیدنی پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت خاتم دانشکده …مصرف سیب و گلابی خطر سکته مغزی را کاهش می دهد به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا مواد سازنده سینرهآمونیوم لورت سولفات این ترکیب بسیار آبدوست می باشد و خواص کف کنندگی خوبی دارد و مولتی ویتامین فارماتون پایگاه تخصصی بدنسازی و مولتی ویتامین فارمـاتون فارماتون یکی از انواع مولتی ویتامین های وارداتی است مواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانهمه ما از عوامل استرس زایی که هر روز و هر ساعت اعصاب و روان ما را تحریک می کند آگاهیم معرفی و راهنمای پرورش گیاهان گلابی انواع دیگری از گلابی وجود دارند که به گلابی آسیایی معروف است که شکل آن‌ها شبیه سیب استدر گروه آموزشی جغرافیای شهرستان کاشان انواع پوشش گیاهی در تاریخ دوشنبه بیست و پنجم مهر ۱۳۹۰ نویسنده حسین عرب کاشانیعباسی عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه درمانی گیاهی است پایا که ارتفاع آن بین تا سانتی متر است و بیشتر به صورت خودرو در اراضی بایر می معرفی و راهنمای پرورش درختان میوه آووکادو آووکادو و یا گلابی تمساح نام درخت و میوهٔ آن درخت است این درخت در مناطق گرم و استوایی می طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامت فواید و خواص درمانی توت فرنگی فواید و خواص درمانی کنگر گلپر گیاه شگفت انگیز درمانی و دارویی؟ تک فارس حیوان سال ۱۳۹۶ و لحظه تحویل سال جدیدترین عکس ها از گلکسی سامسونگ کاریکاتوردیدنی کسب پایگاه اطلاع رسانی شبکه بهداشت خاتم دانشکده پزشکی شهید صدوقی مصرف سیب و گلابی خطر سکته مغزی را کاهش می دهد به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، متخصصان مواد سازنده سینره آمونیوم لورت سولفات این ترکیب بسیار آبدوست می باشد و خواص کف کنندگی خوبی دارد و همچنین مولتی ویتامین فارماتون پایگاه تخصصی بدنسازی و مولتی ویتامین فارمـاتون فارماتون یکی از انواع مولتی ویتامین های وارداتی است که مواد دارویی طبیعی پزشکان ایران همه ما از عوامل استرس زایی که هر روز و هر ساعت اعصاب و روان ما را تحریک می کند آگاهیم متفورمین و عوارض ان پرکاری تیروئید و عوارض آن تریاک و عوارض آن متادون و عوارض آن مصرف شیشه و عوارض آن ترامادول و عوارض ان بوتاکس و عوارض ان رادیوتراپی و عوارض ان é é é



لینک منبع :خواص گلابی وحشی و عوارض آن

خواص گلابی وحشی و عوارض آن | ستاره setare.com/fa/news/8062/خواص-گلابی-وحشی-و-عوارض-آن‎Cached25 دسامبر 2016 ... خواص گلابی وحشی (Pear) شامل نرم کردن سینه، آرامش اعصاب، افزایش نیروی جنسی و جسمی و افزایش وزن است. در ادامه با خواص گلابی وحشی آشنا شوید. خواص گلابی وحشی و عوارض آن - مجله اینترنتی ستاره - تی نیوز tnews.ir/news/3c3576715007.html‎Cachedخواص گلابی وحشی (Pear) شامل نرم کردن سینه، آرامش اعصاب، افزایش نیروی جنسی و جسمی و افزایش وزن است. در ادامه با خواص گلابی وحشی آشنا شوید. خواص گلابی وحشی و عوارض آن - مفیدستان mofidestan.ir/خواص-گلابی-وحشی-و-عوارض-آن/‎Cached25 دسامبر 2016 ... خواص گلابی وحشی (Pear) شامل نرم کردن سینه، آرامش اعصاب، افزایش نیروی جنسی و جسمی و افزایش وزن است. در ادامه با خواص گلابی وحشی آشنا شوید. خواص دانه گلابی وحشی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/online/.../خواص-دانه-گلابی-وحشی‎Cached Similar30 مه 2013 ... آیا تا به حال گلابی وحشی دیده‌اید؟ طعم آن را چشیده‌اید؟ همانی که این روزها کیلویی 3000 تا 5000 تومان به فروش می‌رسد و هر عدد آن به اندازه یک آلو و به ... خواص دانه گلابی وحشی - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/276906/خواص-دانه-گلابی-وحشی‎Cached Similar30 مه 2013 ... این را هم بدانید نوعی گلابی وحشی در جنگل های گیلان وجود دارد که به لهجه گیلکی به اربه خوج یا سنگ خوج معروف است و میوه ای سخت با طعم ترش و ... خواص گلابی وحشی و عوارض آن - مجله اینترنتی 2bia.ir/خواص-گلابی-وحشی-و-عوارض-آن.html‎Cachedخواص گلابی وحشی و عوارض آن. انچوچک، دانه نوعی گلابی وحشی است. انچوچک be معنای ریز va کوچک است va کنایه az آدمی است ke be لحاظ جسمی یا توانایی ضعیف va ... خواص انچوچک؛ دانه نوعی گلابی وحشی-خواص طبی انچوچک | آریا vista.ir/news/21770795‎Cached Similarخواص انچوچک؛ دانه نوعی گلابی وحشی-خواص طبی انچوچک. عضویت در کانال تلگرام خبرگزاری آریا. 1 خرداد 1394 - 08:37:59 ب.ظ. خواص انچوچک؛ دانه نوعی گلابی ... گلابی وحشی - معرفی درختان میوه - نارگیل nargil.ir/Plant.aspx?Name=Pyrus-glabra&cid=66273‎Cachedاز خواص گلابی وحشی خاصیت ضد قارچ، آنتی اکسیدان، ضد باکتری و ضد لاروی است. مصرف گلابی وحشی باعث افزایش ادرار بیماران می شود. این گیاه تقویت کننده ... خواص شگفت انگیز گلابی! tractorplus.ir/610/خواص-شگفت-انگیز-گلابی/‎Cached22 جولای 2017 ... همچنین خواص گلابی به مصرف میوه آن ختم نشده، بلکه از دم کرده برگ آن هم برای درمان عفونت ادراری در طب سنتی .... خواص گلابی وحشی و عوارض آن. خواص گلابی وحشی و عوارض آن - مجله اینترنتی ستاره - گیاه - لاگر nargilii.loger.ir/.../خواص-گلابی-وحشی-و-عوارض-آن-مجله-اینترنتی-ستاره‎Cached25 دسامبر 2016 ... نام های دیگر گیاه گلابی وحشی، انچوچک، اربه، خوج و سنگ خوج است، همچنین نوعی گلابی وحشی در جنگل های گیلان وجود دارد که میوه ای سخت با طعم ...