مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص نارون کوهی چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص درخت نارون)

[ad_1]

از خواص نارون کوهی (Elm) برای درمان ناراحتی‌های مجاری ادرار و تناسلی، نقرس و روماتیسم استفاده می‌شود. در این مطلب با خواص نارون آشنا شوید.

نارون درخت یا درختچهای از تیره نارونیان است که برگریز یا نیمه‌ برگریز هستند. این گونه ابتدا در دوره میوسن در حدود ۲۰ میلیون سال پیش، در جایی که امروزه آسیای مرکزی قرار دارد پدید آمد و به مرور در سراسر نیمکره شمالی گسترده شد. سه گونه از نارون در ایران وجود دارد و در جنگلها و نواحی استپی میروید.

نارون کوهی، نارون چتری، درخت اوجا، درخت سایه خوش و درخت شاه اشرفی از نامهای دیگر این گیاه است. امروزه نارون را در اغلب پارکها و باغها میکارند، سهولت تکثیر و تحمل شرایط شهری و زیبایی نارون به عنوان نمای بصری شهرها، از علل توسعه کاشت این گیاه در فضاهای شهری است.

قسمتهای مورد استفاده نارون، پوست درخت و برگ آن بوده، پوست داخلی درخت نارون که خشک و خرد شده باشد، احتمالا موثرترین قسمت دارویی درخت و دارویی فوقالعاده موثر است.

برگ نارون را معمولا مانند اسفناج میپزند و پخته آن را میخورند. مقدار خوراک از تخم آن حدود 5 گرم است که به صورت جوشانده خورده میشود. همچنین برای استفاده بیشتر از خواص نارون از آن روغن و ضماد نیز تهیه میشود.


عکس نارون، خواص نارون، درخت نارون، نارون کوهی، کاربرد نارون

خواص نارون کوهی (طبیعت و خواص درمانی)

طبیعت گیاه نارون سرد و خشک است.

خواص دارویی این گیاه به طور خلاصه عبارتند از:

  • برگ و پوست درخت نارون معرق و ادرار اور است.
  • برای ناراحتیهای مجاری ادرار و تناسلی از جوشانده پوست درخت نارون استفاده میشود.
  • از خواص نارون خاصیت ضد سم و ضد سنگ کلیه است، به این منظور برگ نارون را مانند اسفناج پخته و مصرف میکنند.
  • برای برطرف نمودن تبخال، کورک و جوش از روغن نارون استفاده میشود.
  • جویدن برگ تازه نارون باعث سفتی لثهها می گردد.
  • مالیدن روغن نارون جهت درمان ورم پستان مفید است.
  • یکی از خواص نارون جلوگیری از چرکین شدن زخم هاست که میتوان از ضماد برگ تازه نارون به این منظور استفاده کرد.
  • برای تسکین درد مفاصل برگ درخت نارون را پخته و به صورت ضماد مصرف شود.
  • از دیگر خواص نارون از بین بردن زگیل میباشد، به این منظور، خاکستر برگ و چوب درخت نارون را با سرکه مخلوط و به صورت ضماد استفاده نمایید.
  • نوشیدن جوشانده پوست نارون باعث تقویت معده میشود.
  • رفع شوره سر و تقویت ریشه مو از دیگر خواص نارون است، به این منظور پوست درخت نارون را با مورد (خواص مورد) و برای تقویت ریشه با حنا (خواص حنا) مخلوط و به سر بمالید.
  • جهت درمان بواسیر برگ تازه نارون را کوبیده و به صورت مرهم استفاده شود.
  • برای جلوگیری از ترشحات سفید در خانمها 50 گرم پوست خشک شده درخت نارون را در یک لیتر آب 2 ساعت خیس کرده 5 دقیقه جوشانده سپس صاف نموده روزی 3 فنجان بنوشید.
  • جهت ترمیم شکستگی استخوان پوست و برگ درخت نارون را به مقدار 50 گرم در یک لیتر آب جوشانده بصورت ضماد بگذارید.
  • جهت جلای چشم و رفع سفیدی آن از سرمه گل برگ و صمغ این درخت استفاده شود.
  • جهت تسکین درد گوش برگ و ریشه درخت نارون را در روغن جوشانده چند قطره در گوش بچکانید تحت نظر پزشک باشد برای این که اثر بیشتری داشته باشد همراه پوست انار جوشانده شود.
  • جهت درمان رماتیسم از جوشانده پوست نارون استفاده شود.
  • جهت درمان جوش صورت 50 گرم پوست خشک نارون را در یک لیتر آب ریخته 2 ساعت بماند سپس حرارت داده 5 دقیقه بجوشد 15 دقیقه دم‌کرده روزی 3 فنجان بنوشند.
  • برای درمان نقرس، جوشانده پوست درخت نارون مفید است.
  • مصرف موضعی نارون برای زخمهای جزئی مانند سوختگی، آفتاب سوختگی و تب خال موثر است.
  • برای التیام بیماری جرب و جزام پوست داخلی نارون را جوشانده با سرکه مخلوط کرده، اندام مورد نظر را با آن بشوئید.

عوارض نارون

از آنجا که استفاده از تخم درخت نارون سوزاننده خون و مولد سودا است، از این نظر بایستی با شکر خورده شود.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

نوشته های خواندنی روح‌اله یکشنبه ‏ ‏ سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در کشاورزی لرستان اولین مجله علمی کشاورزی …قرن بیست و یکم، قرن جنگ بر سر آب نام گرفته است در قسمتهای مختلف دنیا، به خصوص در ضرب المثل گزیده ای از ضرب المثل های ایرانی آرشیو …عاشق چشم و ابروی کسی نبودن مفت و مجانی برای کسی کار نکردن ، بی جهت برای کسی به آب و آتش نوشته های خواندنی روح‌اله یکشنبه ‏ ‏ سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در یک کشاورزی لرستان اولین مجله علمی کشاورزی دانش سبز قرن بیست و یکم، قرن جنگ بر سر آب نام گرفته است در قسمتهای مختلف دنیا، به خصوص در کشورهای در ضرب المثل گزیده ای از ضرب المثل های ایرانی آرشیو سایت چرتش پاره شده یکه خوردن و بسختی پریدن از خواب چراغ هیج کس تا صبح نسوزد روزهای خوش و خوشبختی



لینک منبع :خواص نارون کوهی چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص درخت نارون)

خواص نارون کوهی چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص درخت نارون) | ستاره setare.com/.../خواص-نارون-کوهی-چیست-آشنایی-با-عوارض-و-خواص-درخت-نارون‎Cached26 دسامبر 2016 ... از خواص نارون کوهی (Elm) برای درمان ناراحتی‌های مجاری ادرار و تناسلی، نقرس و روماتیسم استفاده می‌شود. در این مطلب با خواص نارون آشنا شوید. خواص نارون کوهی چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص درخت نارون) - قطره www.ghatreh.com/.../خواص-نارون-کوهی-چیست-آشنایی-عوارض-خواص-درخت-نارون‎Cached26 دسامبر 2016 ... از خواص نارون کوهی (Elm) برای درمان ناراحتی های مجاری ادرار و تناسلی، نقرس و روماتیسم استفاده می شود. در این Ù. خواص نارون کوهی چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص درخت نارون) - ستاره ... khabarfarsi.com/u/30338760 26 دسامبر 2016 ... خواص نارون کوهی چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص درخت نارون). از خواص نارون کوهی ( Elm) برای درمان ناراحتی های مجاری ادرار و تناسلی، نقرس و ... خواص نارون کوهی چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص درخت نارون) 2bia.ir/خواص-نارون-کوهی-چیست؟-آشنایی-با-عوارض-و.html‎Cachedخواص نارون کوهی چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص درخت نارون). نارون درخت یا درختچه ای az تیره نارونیان است ke برگ ریز ya نیمه‌ برگ ریز هستند. in گونه ابتدا dar ... خواص نارون کوهی چیست؟ آشنایی با عوارض و خواص درخت نارون | جستجو wesria.net/.../خواص-نارون-کوهی-چیست؟-آشنایی-با-عوارض-و-خواص-درخت-نارون This site may harm your computer. [ad_1] از خواص نارون کوهی (elm) برای درمان ناراحتی‌های مجاری ادرار و .، نقرس و روماتیسم استفاده می‌شود. در این مطلب با خواص نارون آشنا شوید. نارون درخت یا درختچه‌ای از ... خواص نارون کوهی چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص درخت نارون) - وسریا wesria.xyz/news/451148 خواص نارون کوهی چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص درخت نارون) از وبلاگ مجله مطالب خواندنی دریافت و به همراه لینک مستقیم مطلب در سایت مرجع نمایش داده شده است. خواص گیاه داروئی اوجا | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/35793‎Cached Similarطرز تهیه روغن نارون: ۵۰ گرم پودر پوست درخت نارون را با ۵۰۰ سی‌سی روغن زیتون مخلوط کرده با حرارت غیر مستقیم (بن‌ماری) حرارت داده تا غلیظ شود سپس روغن آماده است. خواص نارون کوهی چیست آشنایی با عوارض و خواص درخت نارون - sosna sosna.kianblog.com/tag-خواص-نارون-کوهی-چیست-آشنایی-با-عوارض-و-خواص-درخت-نارون.html‎Cachedsosna. خواص نارون کوهی چیست آشنایی با عوارض و خواص درخت نارون. خواص نارون کوهی چیست آشنایی با عوارض و خواص درخت نارون. نوشته شده توسط sosna | نظر بدهید ... خواص نارون کوهی چیست؟ آشنایی با عوارض و خواص درخت نارون - بهتینا behtina.gdn/.../خواص-نارون-کوهی-چیست؟-آشنایی-با-عوارض-و-خواص-درخت-نارون‎Cachedعبارت خواص نارون کوهی چیست؟ آشنایی با عوارض و خواص درخت نارون در بین اطلاعات جستجو شده و نتایج با ذکر منبع نمایش داده شده است. با توجه به جمع آوری خودکار ... خواص نارون کوهی چیست؟ (آشنایی با عوارض و خواص درخت ... - گیاه - لاگر nargilii.loger.ir/.../خواص-نارون-کوهی-چیست؟-آشنایی-با-عوارض-و-خواص-درخت-نارون‎Cached26 دسامبر 2016 ... نارون درخت یا درختچه ای از تیره نارونیان است که برگ ریز یا نیمه‌ برگ ریز هستند. این گونه ابتدا در دوره میوسن در حدود ۲۰ میلیون سال پیش، در جایی ...