مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه دمنوش بادرنجبویه + خواص دمنوش بادرنجبویه

[ad_1]

بادرنجبویه یا بادرنگبویه گیاه علفی بسیار مفید از تیره نعناعیان است. در اینجا با طرز تهیه دمنوش بادرنجبویه و خواص دمنوش بادرنجبویه آشنا شوید.

بادرنجبویه چیست؟

بادرنجبویه، بادرنگبویه یا بادرنجوبه با نام علمی Melissa officinalis گیاهی است معطر، علفی، چند ساله، پایا، پرشاخه و پرپشت که ارتفاع آن به 30 تا 80 سانتی‌متر و حتی بیشتر می‌رسد. بادرنجبویه از تیره نعناعیان میباشد که به حالت وحشی و خودرو در ایران می‌روید. این گیاه دارای عطری با طعم لیموی تند بوده و موطن اصلی آن قسمت وسیعی از شرق مدیترانه است و در بعضی نقاط آذربایجان و جلگه خزر نیز یافت می‌شود.

از تمامی قسمت‌های رویشی این گیاه جهت کاربردهای دارویی استفاده می‌شود. از جمله خواص بادرنجبویه که داروی مورد علاقه پزشک بزرگ ایرانی، ابوعلی سینا بوده می‌توان به تاثیر در درمان بیماری‌های قلب، معده و روده اشاره کرد. 

بادرنجبویه بیشتر به عناون گیاه آرام بخش اعصاب، مفرح، نشاط آور و خوشبو کننده دهان شناخته می‌شود.

این گیاه مانند هر ماده مفید دیگری، مضراتی نیز دارد. برای مثال گیاه بادرنجبویه بالابرنده فشار خون است و برای افرادی که دارای فشار خون هستند مضر می‌باشد.

طرز تهیه دمنوش بادرنجبویه، خواص بادرنجبویه، خواص دمنوش بادرنجبویه، عکس دمنوش بادرنجبویه

خواص دمنوش بادرنجبویه:

گیاه بادرنجویه دارای طبعی گرم و خشک است و آن را می‌توان مثل بسیاری از گیاهان دیگر به صورت دم‌کرده یا دمنوش استفاده کرد و از خواص آن به صورت نوشیدنی بهره‌مند شد. 

از جمله خواص دمنوش بادرنجبویه می‌توان به:

  • بهبود تهوع
  • تاثیر درمانی در مراحل اول سرماخوردگی
  • رفع خستگی عصبی و افسردگی
  • خوش بو کردن دهان و از بین بردن بوی بد دهان
  • داروی مسکن دستگاه عصبی مرکزی 
  • تقویت حافظه
  • برطرف کننده تنگی نفس 
  • جلوگیری‌کننده از ایجاد سکته قلبی و مغزی اشاره کرد.

دم کرده گیاه بادرنجبویه تعریق بدن را افزایش می‌دهد که راه درمان سنتی سرماخوردگی‌های همراه با تب می‌باشد. همچنین نوشیدن دم کرده بادرنجبویه به هضم غذا نیز کمک می‌کند.

با این توضیحات به سراغ آموزش طرز تهیه دمنوش بادرنجبویه خواهیم رفت. با این آموزش همراه باشید.

طرز تهیه دمنوش بادرنجبویه:

برای تهیه دمنوش بادرنجبویه باید یک قاشق غذاخوری برگ بادرنجبویه را داخل یک قوری ریخته و آب با دمای ۸۰ درجه سانتی گراد روی آن بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. برای شیرین‌کردن آن می توانید از عسل یا نبات استفاده کنید.

هشدارهای مهم و عوارض جانبی مصرف دمنوش بادرنجبویه:

  • از آنجا که روغن گیاه بادرنجبویه عامل اصلی درمان گیاهی است، در همه کتب طب سنتی توصیه شده که از مصرف خشک شده گیاه خودداری و تازه آن استفاده شود. خواص بادرنجبویه تازه به‌حدی است که در اسپانیا برگ تازه آن را با چای معمولی مخلوط و یک نوشیدنی مطبوع تهیه می‌کنند.
  • از مصرف خودسرانه آن و بدون نظر پزشک خودداری گردد.
  • به دلیل تداخلات دارویی، در صورت داشتن هر گونه بیماری خاص یا مصرف دارویی خاص، قبل از استفاده از گیاه دارویی با پزشک مشورت شود.
  • در صورت بروز هر نوع واکنش حساسیتی، باید مصرف این گیاه قطع گردد.
  • با مشاهده هر گونه عارضه جانبی به پزشک مراجعه شود.
  • بهتر است اشخاص دارای مزاج گرم، گیاه بادرنجبویه را نخورند و چنانچه مصرف کردند بری رفع عوارض آن می‌توانند از گل بنفشه یا سکنجبین استفاده کنند. 
  • افرادی که دارای اختلالات هورمون‌های تیروئیدی، افراد مبتلا به گلوکوم (آب سیاه چشم)، زنان باردار و شیرده، افراد حساس به آسپیرین و کودکان بایستی از مصرف دمنوش بادرنجبویه یا برگ تازه آن خودداری کنند.
  • تهوع، گیجی، تحریکات پوستی، در مواردی ناراحتی گوارشی، خستگی عمومی، احساس سنگینی در سر، بی‌حسی و سپس خواب عمیق و کاهش فشار خون از عوارض مصرف بیش از حد این گیاه است.
گردآوری: مجله اینترنتی ستاره

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

با خواص دمنوش گیاهی آشنا شویددمنوش‌ها و جوشانده‌های گیاهی میان برخی افراد طرفدارانی حتی بیش از چای سیاه و سبز داردخواص گیاه بادرنجبویه خواص برگ بادرنجبویه برگ این گیاه، بهترین دارو برای کسی است که هنگام نگرانی و اضطراب معجزه و خواص پونه دم کرده ، دمنوش پونهپونه دم کردهخواص پونه دم کردهفواید پونه دم کردهخاصیت پونه دم کردهدم کرده پونه در خواص دمنوش گیاهی در این مطلب با خواص و طرز تهیه چند دم‌کرده و جوشانده آشنا می‌شوید اما یادتان باشد اگر گیاهان دارویی گروه تجاری کشت کالاکشت کالا تولید و فراوری گیاهان دارویی خرید و فروش گیاهان دارویی در حجم انبوهمعرفی دمنوش هایی برای آرامش اعصاب ایران نازبعضی گیاهان جدا از داشتن طعم خوب و دل‌چسب ذهنتان را آرام کرده و سرحالتان می‌آورند راهکار برتر برای بستن منافذ پوست حکیم …پوست،مو و ناخنطرز تهیه بخور گیاهی شفابخش استفاده از بخور به اندازه ای در با ترکیب این عرقیات آرامش و خواب راحتی داشته …طب سنتیمتولد کرمان محقق طب سنتی با بیش از نیم قرن تجربه در رابطه با تهیه و ارائه انواع عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه …در ادامه شما را با خواص چند گیاه دارویی آشنا می کنیم ولی به خاطر داشته باشید که در طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامتفواید و خواص درمانی توت فرنگی فواید و خواص درمانی کنگر گلپر گیاه شگفت انگیز درمانی و با خواص دمنوش گیاهی آشنا شوید دمنوش‌ها و جوشانده‌های گیاهی میان برخی افراد طرفدارانی حتی بیش از چای سیاه و سبز دارد خواص گیاه بادرنجبویه خواص برگ بادرنجبویه برگ این گیاه، بهترین دارو برای کسی است که هنگام نگرانی و اضطراب دچار معجزه و خواص پونه دم کرده ، دمنوش پونه پونه دم کردهخواص پونه دم کردهفواید پونه دم کردهخاصیت پونه دم کردهدم کرده پونه در بارداری خواص دمنوش گیاهی در این مطلب با خواص و طرز تهیه چند دم‌کرده و جوشانده آشنا می‌شوید اما یادتان باشد اگر گیاهان دارویی گروه تجاری کشت کالا کشت کالا تولید و فراوری گیاهان دارویی خرید و فروش گیاهان دارویی در حجم انبوه معرفی دمنوش هایی برای آرامش اعصاب ایران ناز بعضی گیاهان جدا از داشتن طعم خوب و دل‌چسب ذهنتان را آرام کرده و سرحالتان می‌آورند راهکار برتر برای بستن منافذ پوست حکیم تهرانی پوست،مو و ناخن طرز تهیه بخور گیاهی شفابخش استفاده از بخور به اندازه ای در جامعه با ترکیب این عرقیات آرامش و خواب راحتی داشته باشید حکیم تهرانی طب سنتی متولد کرمان محقق طب سنتی با بیش از نیم قرن تجربه در رابطه با تهیه و ارائه انواع ‌گیاهان عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه درمانی در ادامه شما را با خواص چند گیاه دارویی آشنا می کنیم ولی به خاطر داشته باشید که در مصرف طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامت طب سنتیگیاهان دارویی درمان با طب سنتی گیاه دارویی حجامتبادکشیگیاه درمانیطب سنتی ایران



لینک منبع :طرز تهیه دمنوش بادرنجبویه + خواص دمنوش بادرنجبویه

طرز تهیه دمنوش بادرنجبویه + خواص دمنوش بادرنجبویه | ستاره setare.com/.../طرز-تهیه-دمنوش-بادرنجبویه-خواص-دمنوش-بادرنجبویه‎Cached28 دسامبر 2016 ... بادرنجبویه یا بادرنگبویه گیاه علفی بسیار مفید از تیره نعناعیان است. در اینجا با طرز تهیه دمنوش بادرنجبویه و خواص دمنوش بادرنجبویه آشنا شوید. طرز تهیه و فواید دمنوش بادرنجبویه - تندرستان www.tandorostan.org/.../15/دمنوش-بادرنجبویه/default.aspx‎Cached Similarطرز تهیه و فواید دمنوش بادرنجبویه، روشی برای بهبود افسردگی. دمنوش باد رنجبویه Melissa officinalis ، طبیعت طرز تهیه و خواص ... wikidrink.info/نوشیدنی-طبی-سنتی/دمنوش-باد-رنجبویه/‎Cached Similarدمنوش باد رنجبویه از نظر طب سنتی ایران این گیاه طبیعتی گرم و خشک دارد. ... طرز تهیه: – یک قاشق غذا خوری برگ بادرنجبویه را در یک قوری ریخته و آب با دمای 80 درجه ... دمنوش بادرنجبویه و اسطوخودوس - نمایش محتوای تولیدات ویژه - صدا ... qazvin.irib.ir/-/دمنوش-بادرنجبویه-و-اسطوخودوس?...‎Cached13 دسامبر 2016 ... برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذاخوری بابونه، یک قاشق غذاخوری بادرنجبویه، یک قاشق غذاخوری اسطوخودوس را با دو لیوان آب‌جوش مخلوط می‌کنیم اما در ... بادرنجوبه | خواص بادرنجوبه برای کبد - نمناک namnak.com/خواص-بادرنجوبه-برای-کبد.p15784‎Cachedبادرنجوبه یا همان گیاه ملیس سرشار از خواص و فواید برای اعضای داخلی بدن است . ... می شود هنگام تهیه این گیاه از عطاری ها حتماً از واژه ملیس به جای بادرنجبویه استفاده شود. ... می توانید برای یک ماه، روزانه یک بار از دمنوش بادرنجبویه استفاده کنید.». بادرنجبویه گیاهی با خواص سحرآمیز - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5653819/بادرنجبویه-گیاهی-با-خواص-سحرآمیز‎Cached16 ژوئن 2016 ... بادرنجبویه گیاهی که خیلی از افراد از خواص فراوان آن اطلاعی ندارند. ... این گیاه سرعت تعریق را بالا برده و به عنوان دارویی بادشکن مصرف آن به شکل خام (خرد شده در تهیه سالاد) یا به صورت دم کرده برای افرادی .... طرز تهیه و مقدار مصرف :. آموزش آشپزی ، شیرینی پزی ، هنری سفره خونه - دمنوش یا چای بادرنجبویه sofrehkhune.com/portal/نوشیدنی.../1371-دمنوش-یا-چای-بادرنجبویه‎Cached Similarطرز تهیه : آب رو جوش بیارین و برش های لیموترش و برگ بادرنجبویه رو داخلش بریزین ... خواص بادرنجبویه : برگها و ساقه تازه بادر نجبویه تا حدی اشتها آور بوده و باعث ... 5 خاصیت ضد استرسی بادرنجبویه - بیتوته www.beytoote.com/health/cure-herbaceous/lemon1-balm.html‎Cached Similarخواص دارویی بادرنجبویه خاصیت گیاه بادرنجبویه گیاه بادرنجبویه,فواید گیاه بادرنجبویه, ... برای این کار باید روزانه یک تا دو فنجان دمنوش بادرنجبویه میل کنید. بادرنجبویه - حکیم تهرانی hakimtehrani.com/877/بادرنجبویه.html‎Cached Similar22 مه 2013 ... نام های دیگر : ملیس نام علمی : Melissa officinalis بادرنجبویه گیاهی علفی، ... طرز تهیه دمنوش بابونه و بهار نارنج · درمان مشکلات گوارشی با تهیه دمنوش ... نوع آن برگ‌های کوچک و نوع دیگر برگ‌های بزرگ‌تر دارد، اما خواص آن‌ها یکسان است. آشنایی با خواص و روش تهیه دمنوش بادرنجبویه - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/347537/Lifeskills/Nutrition‎Cached26 سپتامبر 2016 ... همشهری آنلاین: دمنوش بادرنجبویه دارای خواص بسیاری از جمله تقویت کننده سلول‌های مغز بوده و فوق العاده آرام بخش است.