مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد تکنولوژی واقعیت مجازی

[ad_1]
صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد تکنولوژی واقعیت مجازی

خبرگزاری آریا - اگر با خودمان روراست باشیم، 2016 سال واقعیت مجازی نبود؛ بلکه سالی بود که این تکنولوژی نوپا مانند طفلی خردسال اولین قدم هایش را برداشت. کمپانی های مختلف حوزه فناوری، سیستم های واقعیت مجازی جذابی را عرضه کرده که بدون شک اولین در نوع خود بودند، دوربین هایی دارای ایراد اما جالب و با هدف پیشرفت در آینده.
عصر تکنولوژی های چشم گیر و باورنکردنی درست در رو به روی ما قرار دارد اما آینده آن همچنان نامشخص است. رودخانه پر جنب و جوش واقعیت مجازی سال ها است که می خروشد. علاقه ما به این تکنولوژی بر پایه دمو های بی شماری از کمپانی هایی چون آکیلس، والو و سونی شکل گرفت، سازندگانی که به ما این باور را دادند واقعیت مجازی در سال 2016 به واقعیت می پیوندد.
همین اتفاق هم افتاد. حالا در انتهای سال، در این مقاله به گزینه های مختلف واقعیت مجازی از شرکت هایی چون آکیلس، htc و سونی، نگاهی انداخته شده است. آکیلس ریفت، اچ تی سی وایو و پلی استیشن وی آر هر کدام نقاط ضعف و قدرت و بازی های مخصوص به خود را دارند. همه این دوربین ها را در یک اتاق جمع کنید و دیگر تکذیب به واقعیت پیوستن واقعیت مجازی در سال جاری کار ساده ای نیست.
بیشتر بخوانید:
صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد اکس باکس وانصنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد پلی استیشن 4صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد پی سی گیمینگصنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد wii u و 3dsصنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد واقعیت مجازیصنعت بازی در سال 2016؛ تقابل دو سرویس پلی استیشن پلاس و اکس باکس لایو گلدچندین انتخاب مجازی
psvr (20)
آکیلس، شرکتی متعلق به فیسبوک که در سال 2012 علاقه اش به واقعیت مجازی را با شروع یک کمپین در کیک استارتر نشان داد، اولین سازنده ای بود که در ماه مارس با هدست 600 دلاری ریفت، درهای ورود به دنیای واقعیت مجازی را باز کرد. ریفت حس هدستی ناقص را به مخاطب می داد تا اینکه در اوایل ماه دسامبر کنترلر های touch برای آن عرضه شدند.
در همین حال هدست 800 دلاری اچ تی سی وایو با همکاری والو در ماه آپریل با پلتفرم باز steamvr عرضه شد و کنترل های حرکتی دستی و سیستم ردیابی وایو به گیمرها اجازه داد تا برای اولین بار در واقعیتی مجازی به اندازه یک اتاق، راه رفته و آزادانه حرکت کنند.
در نهایت طی ماه سپتامبر، سونی سیستم پلی استیشن وی آر [بررسی دیجیاتو] را با قیمت 500 دلار روانه بازار کرد؛ دوربینی که شاید در سطح فنی نتواند به رقبای خود برسد اما آن ها را در قیمت و ارزش گذاری شکست می دهد. مخصوصاً اگر قیمت کمتر یک پلی استیشن 4 (یعنی 300 دلار) درا ر مقایسه با یک کامپیوتر 800 تا 1000 دلاری مورد نیاز برای تجربه واقعیت مجازی را نیز در نظر بگیرید.
قیمت بالای هدست های واقعیت مجازی در سال 2016 مخاطبین این تکنولوژی را تنها به علاقه مندان مشتاق اولیه محدود کرد. بیشتر مردم با این فناوری از طریق هدست های موبایلی مانند سامسونگ گیر وی آر (gear vr) و هدست نه چندان پیشرفته daydream و یا کاردبورد گوگل آشنا شده اند.
این تجربه ها بدون شک از تجربه واقعیت مجازی ارائه شده به کمک یک کامپیوتر قدرتمند، ضعیف تر هستند اما به خوبی می توانند طعم تکنولوژی را به مردم بچشانند؛ آن هم با دستگاه هایی که مردم از قبل در اختیار دارند.
واقعیت افزوده، پسر عموی نزدیک واقعیت مجازی، امسال درخششی فراتر از انتظار ما داشت، آن هم بیشتر به لطف بازی بسیار جذاب پوکمون گو. تنها در چند روز، مردمی که حتی تا به حال یک بازی ویدیویی را نیز تجربه نکرده بودند، مفهوم پیاده سازی یک بازی در دنیای واقعی را درک کرده و با اشتیاق برای پیدا کردن پوکمون ها، پا به خیابان ها گذاشتند.
با بازی های واقعیت مجازی، کمیت به کیفیت غلبه می کند
superhot_scr_2-0-0-w600superhot، عنوان انحصاری هدست ریفت


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

صنعت بازی در سال ؛ نگاهی به عملکرد تکنولوژی واقعیت مجازی صنعت بازی در سال ؛ نگاهی به عملکرد تکنولوژی واقعیت مجازی é é é



لینک منبع :صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد تکنولوژی واقعیت مجازی

صنعت بازی در سال ۲۰۱۶؛ نگاهی به عملکرد تکنولوژی واقعیت مجازی khabarooz.com/post/91149 اگر با خودمان روراست باشیم، 2016 سال واقعیت مجازی نبود؛ بلکه سالی بود که این تکنولوژی نوپا مانند طفلی خردسال اولین قدم هایش را برداشت. کمپانی های مختلف حوزه ... صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد تکنولوژی واقعیت مجازی www.aryanews.com/.../120161228233231883/صنعت-بازی-در-سال-2016؛-نگاهی-به-عملکرد-تکنولوژی-واقعیت-مجازی‎Cached28 دسامبر 2016 ... خبرگزاری آریا - اگر با خودمان روراست باشیم، 2016 سال واقعیت مجازی نبود؛ بلکه سالی بود که این تکنولوژی نوپا مانند طفلی خردسال اولین قدم هایش ... صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد پلی استیشن 4 - دیجیاتو digiato.com/.../2016/.../صنعت-بازی-در-سال-2016؛-نگاهی-به-عملکرد-پلی-ا/‎Cached25 دسامبر 2016 ... در همین حین، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن هم بالاخره عرضه شد؛ هرچند که ... صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد پلی استیشن 4 ... این مسئله می تواند در طولانی مدت به بازیسازان کمک کند تا با تکنولوژی همگام باشند و از سوی ... صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد پی سی گیمینگ - دیجیاتو digiato.com/.../2016/.../صنعت-بازی-در-سال-2016؛-نگاهی-به-عملکرد-پی-سی/‎Cached26 دسامبر 2016 ... سال 2016 هم سالی دیگر برای درخشش پی سی گیمینگ بود. ... ژانر ها، ماد ها و حتی واقعیت مجازی، کار خود را از پلتفرم پی سی آغاز می کنند و به مرور به کنسول ها راه می یابند. ... تکنولوژی · کنسول و بازی · علم و دانش · کسب و کار · خودرو · بررسی · اپلیکیشن ... صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد پی سی گیمینگ. واقعیت مجازی چیست؟ - VR نگار vrnegar.com/vr‎Cachedشما می توانید با تکنولوژی واقعیت مجازی روی کاناپه خونه دراز بکشید و به هرجایی که ... دکمه های تعبیه شده روی دستگاه های واقعیت مجازی، کنترلر های رایج بازی های ... را به خود جلب کند اما اتفاق نظر میان صاحب نظران صنعت واقعیت مجازی بر این است که VR .... دوم منتشر شده است و نسخه تجاری آن قرار است در ربع اول سال 2016 منتشر گردد . آخرین خبر | صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد پلی استیشن 4 akharinkhabar.ir/tech/3174925 26 دسامبر 2016 ... در همین حین، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن هم بالاخره عرضه شد؛ هرچند که ... صنعت بازی در سال 2016؛ نگاهی به عملکرد پلی استیشن 4 ... این مسئله می تواند در طولانی مدت به بازیسازان کمک کند تا با تکنولوژی همگام باشند و از سوی ... واقعیت مجازی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/واقعیت_مجازی‎Cached Similarواقعیت مجازی یا Virtual Reality که به اختصار با حروف VR نمایش داده می‌شوند عبارتند ... سال هاست که محققین به دنبال راهی برای ادغام کردن فضای مجازی و فضای واقعی ... واقعیت مجازی یک تکنولوژی و فناوری نوین است که به کاربر امکان می‌دهد تا با یک ... که به عنوان نیروهای بازخورد در صنایع پزشکی و بازی سازی و نظامی شناخته می‌شوند. نگاهی به وضعیت واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۶ - زومیت www.zoomit.ir/2016/3/22/128370/virtual-reality-in-2016/‎Cached26 مارس 2016 ... ایده‌ی بازگشت دوباره واقعیت مجازی به بازار کالاهای مصرفی در سال‌های ... نگاهی هم به رویکرد بسیار خلاقانه و کاملا نوین در صنعت واقعیت مجازی ... عملکرد خود در زمینه‌ی واقعیت مجازی قابل‌حمل نشان می‌دهد و در اوایل سال ... از افراد کارایی واقعیت مجازی را محدود به بازی و سرگرمی می‌دانند. .... کمی از تکنولوژی فاصله بگیرید ... صنعت بازی در سال 2016؛ تقابل دو سرویس پلی spinews.ir/technology/77329-صنعت-بازی-در-سال-2016-تقابل-دو-سرویس.html 29 دسامبر 2016 ... ... سال 2016؛ نگاهی به عملکرد واقعیت مجازی · صنعت بازی در سال 2016؛ تقابل دو سرویس پلی استیشن پلاس و اکس باکس لایو گلد. در سال های اخیر ... نگاهی به وضعیت واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۶ - TopInEarth.com www.topinearth.ir/.../نگاهی-به-وضعیت-واقعیت-مجازی-در-سال-2016‎Cached24 مارس 2016 ... ... مجازی در سال ۲۰۱۶ واقعیت مجازی,virtual reality,2016، اخبار تکنولوژی ... در این مطلب نگاهی هم به رویکرد بسیار خلاقانه و کاملا نوین در صنعت واقعیت مجازی خواهیم داشت. ... واقعیت مجازی در کنسول های بازی و کامپیوترهای غیرقابل حمل به موازات ... عملکرد خود در زمینه ی واقعیت مجازی قابل حمل نشان می دهد و در اوایل سال ...