مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فواید خواب کافی و به موقع

[ad_1]
وب سایت آوای سلامتی: نیاز به خواب در میان افراد جامعه مانند بسیاری از ویژگی های فردی مثل قد، هوش و اندازه کفش متفاوت اسـت. تعداد اندکی از مردم به خواب کم (4 تا 6 ساعت) و معدودی نیز به خواب زیاد (9 یا 10 ساعت) نیاز دارند. اما بدن اغلب مردم به مدت متوسط خواب (7 یا 8 ساعت) نیاز دارد.

بسیاری از متخصصان خواب بر این باورند که تقریبا همه مردم به حداقل 7 ساعت و نیم خواب نیاز دارند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. این معیاری خوب برای متوسط افراد اسـت.تحقیقات به وضوح نشان داده اسـت که خواب کافی به انجام بهتر فعالیت های ذهنی کمک می کند. در اینجا شش مزیت خواب کافی شبانه بیشتر معرفی شده اسـت:

پیشگیری از سرماخوردگی: طبق مطالعات، اگر شما جزو افرادی باشید که در شبانه روز کمتر از 5 ساعت خواب دریافت می کنید، بیشتر دچار عفونت هایی مانند سرماخوردگی می شوید. و این در حالی اسـت که خواب کافی سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با این بیماری ها تقویت می کند.

بهبود فعالیت بدنی: همانطور که بارها گفته شده، ورزش منظم و فعالیت بدنی شما را در تجربه خواب خوب شبانه کمک می کند. در مقابل تحقیقات نشان داده اسـت که محرومیت از خواب انجام فعالیت های بدنی را دشوار می کند و شما در این شرایط سراغ ورزش های با شدت کمتر و زمان کوتاه تر خواهید رفت.

تنظیم هورمون های مرتبط با اشتها: بدن شما تحت تاثیر هورمون های گرسنگی و احساس سیری اسـت؛ گرلین، لپتین و انسولین. زمانی که شما دچار محرومیت از خواب هستید، هومون های گرسنگی در بدن افزایش می یابد و هورمون لپتین که هورمون عدم اشتها اسـت، کاهش می یابد در نتیجه شما بیشتر سراغ مواد غذایی با کالری بالا و نشاسته ای می روید.

جلوگیری از میگرن: در میان عوامل شناسایی شده به عنوان آغازگر میگرن، کم خوابی، محرومیت از خواب و خستگی شناخته شده اسـت. در عوض تجربه 8 ساعت خواب خوب شبانه کاملا اثر معکوس دارد. به شرط این که هنگامی که در بستر هستید، موزیک گوش ندهید، 4 ساعت قبل از خواب چیزی نخورید و 2 ساعت قبل از خواب چیزی ننوشید، ضمن این که سر ساعت معین به رختخواب بروید.

کنترل قند خون: بر طبق نتایج تحقیقات خواب کمتر از 6 ساعت در بیشتر شب ها، احتمال افزایش قند خون را 3 برابر می کند. به اعتقاد محققان هلندی، حتی یک شب بی خوابی نیز منجر به ایجاد تداخلاتی در توانایی بدن انسان برای استفاده از انسولین و در نتیجه تنظیم گلوکز می شود.

مبارزه با چاقی: تحقیقات زیادی ارتباط بین چاقی و خواب ناکافی را در کودکان و بزرگسالان نشان داده اند و این احتمالا به عوامل زیادی مرتبط اسـت. یک نظریه بر این اسـت که اگر شما کم بخوابید، کمتر به سراغ ورزش می روید و غذاهای با حجم و کالری بالا را انتخاب می کنید. احتمال دیگر این اسـت که محرومیت از خواب باعث کاهش سوخت و ساز بدن و میل شدید به غذا می شود.

شروع یک برنامه منظم خواب، اضافه کردن ورزش به برنامه های روزانه، کاهش مصرف کافئین در بعد از ظهر، اجتناب از الکل و سیگار، و در صورت نیاز مراجعه به متخصص اختلالات خواب، می تواند در صورتی که مبتلا به محرومیت از خواب هستید، مفید باشد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


3 سپتامبر 2016 ... فواید خواب کافی و به موقع. نیاز به خواب در میان افراد جامعه مانند بسیاری از ویژگی های فردی مثل قد، هوش و اندازه کفش متفاوت است. تعداد اندکی از مردم ...8 جولای 2015 ... اگر به موقع و به اندازه کافی بخوابید و در زمان مشخص نیز بیدار شوید فواید بسیاری به خودتان خواهید رساند.پس با توجه به این موضوع ابتدا باید با فواید خواب آشنا شویم و سپس راههای خوب ... این خبر بدی است چرا که مزایای خواب کافی از سلامتی قلب گرفته تا استرس کمتر و ...13 سپتامبر 2012 ... شما اینجا هستید: رویه نخست تازهها خبر فواید درست و به موقع خوابیدن ... خواب مطلوب و کافی، نقش مؤثری در کنترل استرس و خشم هم دارد. آزمایشهای ...6 ژانويه 2014 ... خواب کافی بخش مهمی از یک زندگی سالم است و میتواند برای قلب، وزن، ذهن و خیلی چیزهای دیگر مفید باشد. در زیر به بخشی از فواید خواب اشاره میکنیم. تقویت حافظه. خیلی عجیب است اما ذهن شما موقع خواب بسیار مشغول است.نیاز به خواب در میان افراد جامعه مانند بسیاری از ویژگی های فردی مثل قد، هوش و اندازه کفش متفاوت است. تعداد اندکی از مردم به خواب کم (4 تا 6 ساعت) و معدودی نیز به خواب ...نیمه نخست دیدار ردهبندی جام جهانی فوتسال 2016 در حالی با تساوی بدون گل تمام شد که دروازبانهای 2 تیم نمایش خیرهکنندهای داشتند. به گزارش خبرنگار گروه ورزش ...18 نوامبر 2013 ... چرا خواب به موقع و عميق از اهميت ويژهاي برخوردار ميباشد .... بود تمام آموختههايتان را به موقع و تمام و كمال به ياد آوريد و با سرعت كافي و دقت وافي، پاسخ ...پست با عنوان فواید خواب کافی و به موقع از وب سایت بلاگفا با ذکر منبع به صورت خودکار بازنشر شده و در این صفحه نمایش داده شده است. در صورتیکه این اطلاعات ...3 سپتامبر 2016 ... احتیاج به خواب در بین افراد جامعه مشابه بسیاری از خصوصیت های فردی همانند قد، هوش و اندازه کفش تفاوت دارد. کمیت اندکی از مردم به خواب کم (۴ تا ۶ ...


کلماتی برای این موضوع

تخم کتان و چگونگی مصرف آن، فواید دانه کتان، خواص …تخم کتان و روغن آن تخم کتان سبب بهبود سیستم گوارش بدن می گردد فیبر موجود در تخم کتان فواید یا مضرات قنداق کردن نوزاد،مراقبت از نوزاد، بند …دمای مناسب اتاق نوزاد چقدر است؟،حرارت اتاق نوزاد،مراقبتهای نوزاد،قنداق کردن بچه گوشه‌ای از اخلاقیات صادق هدایت۱ اندر فواید تریاک و …توصیفات راوی بوف‌ کور راجع به تریاک، بسیار دلچسب، دوستانه، مشفقانه و بامحبت است؛ و فواید متعدد دارویی عسل و دارچین لرزش دست راجدی … درمان بیماری های قلبی مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان فواید قرص کلسیم قرص کلسیم کلسیم را عموماً می شناسید و می دانید که در استخوان ها وجود دارد و کمبود آن فواید پیاده روی مضرات دویدن آکاورزش و سلامتفواید پیاده رویپیاده رویاصول پیاده رویپیاده روی بهتر است یا دویدن پاسخ به سئوالاتی درمورد تغذیه با شیر مادر،آیا شیرمادر کافی علائم گرسنه بودن نوزاد چیست؟،چرا نوزاد سیر نمی شود؟،مزایای شیر مادر چیست،فواید شیر فواید صبح زود بیدار شدن شاید تا به حال از گوشه و کنار شنیده باشید که سحرخیر باش تا کامروا شوی در این مقاله به کیفیت خواندن نماز شب کیفیت خواندن نماز شب نماز شب رکعت است که ابتدا رکعت نماز به صورت نماز دو رکعتی فواید ورزش پیلاتس و یوگا یوگا و پیلاتس از ورزش هایی هستند که هم برای سلامت جسم مفیدند و هم برای سلامت روح



لینک منبع :فواید خواب کافی و به موقع

فواید خواب کافی و به موقع - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/89695_فواید-خواب-کافی-و-به-موقع.html/‎Cached Similar8 جولای 2015 ... اگر به موقع و به اندازه کافی بخوابید و در زمان مشخص نیز بیدار شوید فواید بسیاری به خودتان خواهید رساند. فواید خواب کافی و به موقع - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/321816/فواید-خواب-کافی-و-به-موقع‎Cachedفواید خواب کافی و به موقع. نیاز به خواب در میان افراد جامعه مانند بسیاری از ویژگی های فردی مثل قد، هوش و اندازه کفش متفاوت است. تعداد اندکی از مردم به خواب کم (4 تا 6 ... فواید خواب کافی و به موقع - آکا www.akairan.com/health/bimari.../news20169819405769398.html‎Cached8 سپتامبر 2016 ... نیاز به خواب در میان افراد جامعه مانند بسیاری از ویژگی های فردی مثل قد، هوش و اندازه کفش متفاوت است. تعداد اندکی از مردم به خواب کم (4 تا 6 ساعت) و ... فواید خواب کافی و به موقع www.jarahzadeh.com/اخبار.../907-فواید-خواب-کافی-و-به-موقع.html اگر به موقع و به اندازه کافی بخوابید و در زمان مشخص نیز بیدار شوید فواید بسیاری به خودتان خواهید رساند. زندگی امروزی به ناچار مضراتی هم داشته است. سیکل خواب و ... فواید خواب کافی و به موقع | شهرپزشک www.shahrepezeshk.com/content/فواید-خواب-کافی-و-به-موقع‎Cached آیا می دانید خواب چه فوایدی در سلامت شما دارد؟ - China Radio International persian.cri.cn/221/2014/01/06/1s135013.htm‎Cached Similar6 ژانویه 2014 ... خواب کافی بخش مهمی از یک زندگی سالم است و می‌تواند برای قلب، وزن، ذهن و خیلی چیزهای دیگر مفید باشد. در زیر به بخشی از فواید خواب اشاره می‌کنیم. تقویت حافظه. خیلی عجیب است اما ذهن شما موقع خواب بسیار مشغول است. فواید خواب کافی و به موقع - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/24629360 3 سپتامبر 2016 ... داشتن خواب کافی: اگر شما به اندازه 7 تا 9 ساعت در شبانه روز نمی توانید بخوابید، سعی کنید قبل از خواب منیزیوم دریافت کنید که دارای اثر آرام ... فواید درست و به موقع خوابیدن - ایران بوم www.iranboom.ir/.../7563-favayed-dorost-va-be-moghe-khabidan.html‎Cached Similar13 سپتامبر 2012 ... شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر فواید درست و به موقع خوابیدن ... به اندازه کافی نمی‌خوابند، چشمان خیره و چهره‌ای درهم دارند ولی با خواب کافی و ... فواید خواب چیست؟راههای خوب خوابیدن را میدانید؟ - سفیر خور safirekhoor.ir/9671/فواید-خواب-چیست؟راههای-خوب-خوابیدن-را/‎Cached Similar21 آوریل 2014 ... فواید خواب:خواب به شما ارامش می دهد و مغز شما را فعال تر می کند و قدرت مغز شما ... این خبر بدی است چرا که مزایای خواب کافی از سلامتی قلب گرفته تا ... فواید خواب کافی و به موقع - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/_فواید_خواب_کافی_و_به_موقع_‎Cachedفواید خواب کافی و به موقع. دانلود خواب ... دانلود کوبنده ترین و جنجالی ترین سخنرانی 4 ساعته مرحوم کافی ... دانلود دابسمش خنده دار دغدغه پسرا و دخترا موقع خواب ( فیلم).